Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Ide utaznék Lillafüred

Általános leírás

Lillafüred valójában a Hámori-tóval, a Garadna-patak felduzzasztásával keletkezett. A mainál kisebb halastavat már középkori feljegyzések is említettek, de 1770 táján a Garadna-patak vizét a vasverő hámorok számára felduzzasztották.
A Szinva völgyében fekvő Lillafüred üdülőtelep 1892-ben született meg, az akkori földművelésügyi miniszter, gróf Bethlen András kezdeményezésére. Nevét a miniszter feleségéről, báró Vay Lilláról kapta.
A Hámori-tó felett épült hazánk egyik legszebb üdülője, a Palotaszálló. 1927-1930 között építették, Mátyás korabeli vadászkastélyt utánzó stílusban.
Lillafüred egyik fontos megállója a Miskolc - Garadna között közlekedő erdei kisvasútnak.
A szálló alatt látható a Szinva-patak vízesése, és Lillafüreden két neves barlag, a gyógyhatású levegőjéről és cseppköveiről egyaránt ismert István-, és a különleges mésztufa-formákat felvonultató Anna-barlang is látható.
Városok
Budapest
Agárd
Aggtelek
Ajka
Albertirsa
Alsóörs
Alsópáhok
Badacsonytomaj
Bag
Baja
Balassagyarmat
Balatonalmádi
Balatonberény
Balatonboglár
Balatonfenyves
Balatonföldvár
Balatonfüred
Balatongyörök
Balatonlelle
Balatonmáriafürdő
Balatonszabadi-Fürdő
Barcs
Bábolna
Békéscsaba
Berettyóújfalu
Bicske
Bikal
Bódvarákó
Bóly
Budakeszi
Budaörs
Bugac
Bükfürdő
Csákánydoroszló
Csákvár
Császár
Csopak
Csorna
Dabas
Debrecen
Dombóvár
Domony-Domonyvölgy
Dunaharaszti
Dunakeszi
Dunaújváros
Dunavarsány
Ecsegfalva
Ecser
Edelény
Eger
Érd
Erdőbénye
Felsőörs
Felsőtárkány
Fertőd
Fonyód
Füzesgyarmat
Galyatető
Gárdony
Gyenesdiás
Gyömrő
Gyöngyös
Győr
Győrújbarát
Gyula
Hajdúböszörmény
Hajdúszoboszló
Harkány
Hatvan
Hegyhátszentjakab
Herend
Hévíz
Hőgyész
Hollókő
Hortobágy
Hódmezővásárhely
Igal
Ipolytarnóc
Jászberény
Kõröshegy
Kalocsa
Kaposvár
Kapuvár
Karcag
Kecskemét
Kerekegyháza
Keszthely
Kétpó
Kisbér
Kiskőrös
Kiskunfélegyháza
Kiskunhalas
Kiskunmajsa
Kisoroszi
Kisvárda
Kölesd
Komárom
Komló
Körmend
Köröshegy
Körösszegapáti
Kőszeg
Köveskál
Lajosmizse
Lakitelek
Leányfalu
Magyarszék
Makó
Marcali
Mátészalka
Mátraverebély
Mezőkövesd
Mezőtúr
Miskolc
Miskolctapolca
Mohács
Monor
Mosonmagyaróvár
Nagyatád
Nagykanizsa
Nagykőrös
Nagykovácsi
Nagymaros
Neszmély
Noszvaj
Nyíregyháza
Orfű
Orosháza
Öttevény
Paks
Pannonhalma
Parádfürdő
Parádsasvár
Pápa
Pásztó
Pécel
Pécs
Pécsvárad
Pilisborosjenő
Piliscsaba
Pilisvörösvár
Pomáz
Poroszló
Pula
Ráckeve
Rétság
Révfülöp
Ruzsa
Sajószentpéter
Salgótarján
Sármellék
Sárospatak
Sárvár
Sátoraljaújhely
Siófok
Sopron
Sormás
Sümeg
Szabadszállás
Szarvas
Százhalombatta
Szeged
Székesfehérvár
Szekszárd
Szentendre
Szentes
Szerencs
Szigetszentmiklós
Szigetvár
Szilvásvárad
Szolnok
Szombathely
Tahitótfalu
Taksony
Tamási
Tapolca
Tata
Tatabánya
Tát
Telkibánya
Terény
Tiberias
Tihany
Tiszafüred
Tiszaújváros
Tolna
Törökbálint
Üröm
Vác
Várpalota
Vecsés
Velence
Veresegyház
Verőce
Verseg
Vértesszőlős
Veszprém
Villány
Visegrád
Vonyarcvashegy
Zalaegerszeg
Zalakaros
Zamárdi
Zirc
Kapcsolódó cikkek
Ökoturisztikai fejlesztés a lillafüredi erdei vasútnál
A tizennégy hazai erdei vasút közül az Északerdő Zrt. tulajdonában levő Lillafüredi Állami Erdei Vasút a zászlóshajónak számít - mondta Turizmus Online-nak Mátrai Imre üzemigazgató.Hozzáfűzte: az évente szállított utasok számában ugyan a Szilvásvárad-szalajkavölgyi túlszárnyalja a lillafüredit, amelyen évente kétszázezer turistát szállítanak a Bükk fokozottan védett területén. A lillafüredi vasút 14 kilométer hosszú hegyi fővonalának környezetében található turisztikai attrakciók (a diósgyőri vár, a miskolci vadaspark, a garadnai pisztrángtelep) azonban kiemelkedők.Mátrai Imre arról is tájékoztatott, hogy nemrég fejeződött be az a 230 millió forintos program, amely az erdei vasút ökoturisztikai fejlesztését szolgálta. Ehhez 206 millió forint támogatást nyertek el, amelyet pályázat útján az Európai Unió biztosított.A program keretében két ökoturisztikai központot alakítottak ki. Lillafüreden az állomás épületét felújították és a vasút garadnai végállomásán pedig új épületet emeltek. Mindezeket kiegészítette az a műszaki fejlesztés, amellyel elkészült a világ jelenleg egyetlen, úgynevezett hibrid hajtásrendszerű mozdonya.Az üzemigazgató elmondása szerint Miskolc környezetének a barlangfürdő után a második látványossága az erdei vasút, amely ezzel a fejlesztéssel még vonzóbb lett a turisták körében. A működtetése környezetvédelmi szempontból az említett mozdonnyal kíméletesebbé vált. A felújított lillafüredi állomás ad helyet a Bükki Nemzeti Park térségi központjának, egy kiállító térben mutatják be a turistáknak a Bükk múltját. Az alsó szinten tizennégy színes tablón mutatják be a hazai erdőket, valamint a lillafüredi vasút pályája mellett található turisztikai értékeket és a több mint kilencven éves vasút történetét.