Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
Munkaszüneti nap lesz nagypéntek

Munkaszüneti nap lesz nagypéntek -jelentette be a miniszterelnök pénteken. Így jövőre már négynapos lesz a húsvét, ami kedvező a turizmus számára is.Orbán Viktor a Magyarországi Református Egyház Zsinatának budapesti emlékülésén jelentette be az új munkaszüneti napot. Az MTI tudósítása szerint a kormányfő köszöntőjében azt mondta: a reformáció emlékéve alkalmas pillanat arra, hogy ezzel a lépéssel a nagypéntek méltó megünneplését segítsék.Örömteli hír a szállodák szempontjából is a nagypéntek munkaszüneti nappá tétele. Egy négynapos, hosszú hétvége a plusz ünnepnap révén jelentős forgalomnövekedést hoz a szállodáknak és éttermeknek - kommentálta a hírt lapunknak Niklai Ákos, az MSZÉSZ elnöke.A nagypéntek több európai országban, például Ausztriában és Németországban is munkaszüneti nap.
BŐVEBBEN
Idegenforgalmi adót vezettek be a Spanyolországhoz tartozó Baleár-szigeteken július 1-től, amely a turistáknak éjszakánként 0,5 és 2 euró közötti többletköltséget jelent szállástípustól és a tartózkodási időtől függően.
Az ökoadóként emlegetett, de hivatalosan a fenntartható turizmus-adó nevet viselő közteher bevezetését a helyi kormányzat azzal indokolta, hogy anyagi forrásaik szűkösek, miközben ahhoz, hogy a turizmus továbbra is a gazdaság motorja legyen, beruházásokra van szükségük.Számításaik szerint az új adóból 40 millió euró bevételt remélhetnek, amelyet a kulturális örökség védelmére, valamint a turisztikai ágazat minőségének javítására fordítanának.Az adó alól mentesülnek a 17 évnél fiatalabbak, de például a Baleár-szigetek lakosainak is fizetniük kell, ha turistaként utaznak, nem a lakhelyükként bejegyzett valamelyik szigetre.A hivatalos adatok szerint a szigetekre, amelyek közül a legnépszerűbb Mallorca, Menorca és Ibiza, tavaly 14 millió turista érkezett, akik összesen 54,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. Többségük Németországból és az Egyesült Királyságból érkezett. Spanyolországban Mallorca a harmadik legkedveltebb úti cél Barcelona és Madrid után.A baleári helyi kormány nem először próbálkozik turisztikai adó bevezetésével: 2002-ben egy napi 1 eurós adót vetettek ki a turistákra, de azt 2003-ban a választásokat követően az új kormány megszüntette.A szigeteken kívül Spanyolországban egyedül Katalóniában kell idegenforgalmi adót fizetni.
Útnak indult Klein Dávid és Suhajda Szilárd
Útnak indult Klein Dávid és Suhajda Szilárd Hivatalosan elindult a Johnnie Walker K2 Expedíció, a magyarok a Föld legmagasabb csúcsára indultak Budapest, 2016. június 14.-Kedd délután repülőre szállt Klein Dávid és Suhajda Szilárd, akik a 8611 méter magas K2 csúcsát szeretnék megmászni augusztusban.A Johnnie Walker K2 Expedíció keretében Szilárd és Dávid a Föld legveszélyesebb és a második legmagasabb csúcsát szeretnék elérni. A hegymászók előzetes becslések alapján június 27-ig érik el a pakisztáni alaptárbort. A "hegyek királya"-ként is emlegetett K2 csúcsán még nem járt magyar hegymászó. Klein Dávid május elsején ért fel a 8091 méteres Annapurna csúcsára a Johnnie Walker Annapurna Expedíció keretében. Nem időzött itthon sokáig, így az előző expedíció során megszerzett akklimatizációs "tőkéjét"kamatoztatni tudja majd a következő nagy kihívás során. Céljaa Karakorum-Himalája 2-es számú csúcsa, a K2 lesz. Ezúttal nem egyedül vág neki az expedíciónak: vele tart jó barátja és mászótársa, Suhajda Szilárd is,így ketten alkotják a Johnnie Walker K2 Expedíció csapatát. Az expedíció a mai napon indult el hivatalosan, a két hegymászó kora délután szállt fel a pakisztáni Iszlámábádba tartó repülőgépre. A K2 a Föld második legmagasabb hegycsúcsa, Pakisztán és Kína határán, a Karakorum hegységben. A csúcs tengerszint feletti magassága 8611 méter. Először két olasz hegymászónak sikerült megmásznia 1954-ben. A K2-ről érdemesmegemlíteni, hogy - a himalájai csúcsokkal ellentétben - ez a hegy leginkább a nyári időszakban mászható, hiszen a Himalájavonulata a monszunnal érkező csapadékot felfogja, így annak hatása a Karakorumban már nem igazán érzékelhető.2005-ben Kollár Lajos vezetésével Erőss Zsolt és csapata kísérelte meg elérni a K2 csúcsát, Zsolt azonban az időjárási viszonyok miatt 8350 méterről kénytelen volt visszafordulni. Magyarok közül utoljára Suhajda Szilárd és Varga Csaba tettek kísérletet a hegycsúcs elérésére 2015-ben. Akkor az összes magasabban elhelyezkedő tábort elvitte egy lavina, megsemmisítve a sátrakat és felszereléseket is egyben. "Az Abruzzi-gerinc néhány nap leforgása alatt vált háborús övezetté" - írta tavaly Szilárd a naplójában. A 2015-ös nyári szezonban senki nem mászta meg a K2-t, azonban Szilárdnak és Csabának sikerült a helyszínen lévő 100 hegymászó közül a legmagasabbra, 7400 méterig jutni. A Johnnie Walker K2 Expedíció során Dávid és Szilárdcélja, hogy oxigénpalack és teherhordók segítsége nélkül érjék el a 8611 méteres csúcsot, melyen magyar állampolgármég nem járt. Mindketten a megfontoltság hívei és hasonlóképpen gondolkoznak a hegymászás lényegéről, stratégiájáról.Azt vallják, hogy "egy expedíció akkor tekinthető sikeresnek, ha elérték a csúcsot és a hegymászók épségben le is jöttek a hegyről." Klein Dávid az induláskor a reptéren elmondta: "Ha összehasonlítjuk a többi heggyel, a K2 egyszerre technikás és magas: letörései meredekek, az igazán kemény nehézségek pedig a hegy legmagasabb régióiban vannak. Halálozási arány tekintetében az Annapurna volt a legveszedelmesebb, és a legritkábban mászott. Az ott elért siker magabiztosságot ad ehhez rendkívül sok nyers fizikai erőt és kitartást igénylő feladathoz."Az expedíció fő támogatója ezúttal is a Johnnie Walker. A DiageoMagyarországért felelős kereskedelmi- és marketing igazgatója, Edvi Szabolcs az együttműködés kapcsán elmondta: "A Johnnie Walker támogatja azt a nézetet, miszerint az életöröm az, ami a sikerhez vezet, ez visz közelebb céljaink eléréséhez. Úgy gondolom Dávid és Szilárd tökéletes képviselői lesznek ezen nézetnek a K2 hegy mászása során is, hiszen mindketten azt csinálják, amit a legjobban szeretnek és egyben élveznek is: legfőbb örömforrásuk a hegymászás. Örömmel és büszkén támogatjuk a két hegymászót a Johnnie Walker K2 Expedíció során."A Johnnie Walker K2 Expedíció legfontosabb adatai: TIMING DátumTervezett fázis 2016. június 14., 13.50Indulás a budapesti Liszt Ferenc reptérről, az úti cél Iszlámábád, Pakisztánjúnius 15-17. Ügyintézés Iszlámábádban június 17 - 27. Az alaptábor elérése (Skardu tartományi fővároson keresztül) június 27 - augusztus eleje Mászó időszak (táborok kiépítése, akklimatizáció, csúcstámadás várható időpontja: augusztus eleje)augusztus eleje-közepe Levonulás augusztus második feleHazaérkezés BudapestreTÁBOR - MAGASSÁG Tábor / csúcsMagasságAlaptábor5100 mABC (előretolt alaptábor)5300 m1-es tábor6050 m2-es tábor6700 m3-as tábor7350 m4-es tábor8000 mCsúcs8611 mNéhány adat a Magyar Expedíciós hegymászásrólA program-szerű magyar expedíciós hegymászás egy fontos (hiánypótló) fejezete zárulna le akkor, ha a hazai hegymászás "teljesítené" az összes nyolcezer méter feletti csúcs palack nélküli megmászását.1990-től napjainkig a 14 nyolcezres közül 12 megmászását teljesítették magyar állampolgárok. (Ebből 11-et oxigénpalack használata nélkül. Csupán az Everest megmászásai születtek kivétel nélkül palackkal.)A cél minden 14 nyolcezer méter feletti csúcs elérése magyar állampolgárok által, oxigénpalack használata nélkül.Összesen 14 darab 8000-es csúcs van, melyekfőcsúcsai közül 11-en jártak magyarok oxigénpalack nélkül. A következő hegyek főcsúcsait nem mászták még meg magyarok oxigén nélkül:Shishapangmafőcsúcs (8027 méter), Mount Everest oxigénpalack nélkül (8848 méter) és a K2 (8611 méter). A Shishapangmaalacsonyabban elhelyezkedő csúcsán, a CentralPeaken (8008 méter) már járt magyar hegymászó, 1987-ben és 2003-ban is. Klein Dávid szerint az alábbi feladatok várnak még a magyar expedícióshegymászókra e fontos fejezet lezárásához: A K2 megmászása palack nélkülA Shishapangmafőcsúcsának elérése palack nélkülAz Everest megmászása oxigénpalack használata nélkülDávid szintén fontosnak tartaná, ha sikerülne oda-visszapalack nélkül megmászni aKancsendzönga csúcsátKlein Dávid a magyar expedíciós hegymászás helyzete kapcsán elmondta: "Mind a Shishapangma, mind a Kancsendzönga vagy az Everest esetében nagyon fontosnak tartom, hogy tisztelegjünk azok előtt, akik előttünk jártak, eredményeket értek el ezeken a hegyeken. De igen: felismerem, hogy ezeken a csúcsokon még van mit tennünk, ha el akarunk jutni a fent emlegetett korszakhatárig."
Húsz év után újra látogatható egy csodás piramis Egyiptomban
Több, a turisták számára évek óta zárva tartott különleges műemléket nyitnak meg mostanában Egyiptomban, köztük Unas fáraó piramisát Kairó közelében, valamint több síremléket Luxorban.Háromezer éves műemlékeket nyitnak meg újra a turisták előtt Luxorban. Az egyiptomi hatóságok azt tervezik, hogy két különleges látnivalót tesznek újra látogathatóvá a turizmus fellendítése érdekében. I. Seti fáraó és Nefertari királynő síremléke restaurálás miatt már évek óta zárva tart a turisták előtt. Az Új Királyság idejéből származó, több mint háromezer éves műemlékeket azért kellett felújítani, mert a sok látogató miatt a túlzott páratartalom károsította a sírok falán található gyönyörű festményeket.A hatóságok bejelentése szerint egy hónap múlva nyithatnak újra a műemlékek, azonban a falfestmények védelme érdekében 100-150 főben fogják korlátozni a napi látogatók számát. A turisták szűrését szolgálja a megemelt jegyár, ami eléri a 110 dollárt. A befolyó bevételt a műemlékek megőrzésére és a turizmus reklámozására fordítják. A sírok újranyitásával igyekeznek a hatóságok fellendíteni Luxor turistaforgalmát.Egy hónappal ezelőtt a hatóságok újra látogathatóvá tették Unas fáraó temetkezési helyét, az egyik legfontosabb egyiptomi piramist, amely Kairótól csupán harminc kilométerre található. Unas fáraó piramisa 20 éven keresztül volt zárva felújítás miatt.További turisztikai látványosságokat is megnyitottak Egyiptomban, például négy olyan sírkamrát Luxorban, ahová az Új Királyság idején négy királyi inast temettek. A kamrák falán különböző egyiptomi isteneket ábrázoló festmények találhatók, ezeket is felújították a közelmúltban.
A ramadán végéig lezárták a jeruzsálemi Mecsetek terét
Az intézkedés célja a kedélyek megnyugtatása, a kődobálások megszüntetése volt, miután könnyebben megsérült egy, a Siratófal előtti téren álló 73 éves nő, amikor a magaslaton lévő Mecsetek teréről egy kővel fejbe dobták.A muzulmán imádkozók vasárnap kezdték el kövekkel dobálni az izraeli rendőröket, mert más vallású nézelődőket kísértek a Mecsetek terére a muszlim imaidők között megállapított látogatási időben, noha a korábbi évek gyakorlata szerint a ramadán idején csak a muzulmánoké volt ez a szent hely.A rendőrség több éves szünet után azért döntött a ramadáni turistalátogatások engedélyezése mellett, mert idén eddig viszonylagos nyugalomban telt a böjti hónap, és úgy gondolták, ezzel nem okoznak bajt. A Mecsetek tere kapuinak turisták előtti megnyitásával azonban a rendőrök azonnal magukra zúdították a palesztin fiatalok haragját, akik általában arcukat kendőkkel eltakarva kődobálással, rögtönzött barikádok emelésével próbálták megakadályozni a viziteket. Válaszul a rendőrség tömegoszlató fegyverek segítségével - sok éves koreográfia szerint - a mecset belsejébe űzte őket a látogatók elvonulásáig.A Jeruzsálem óvárosában található Templomhegy vagy Mecsetek tere (arab nevén Haram al-Sarif) a zsidók legszentebb helye, mert a zsidó hagyomány szerint ez az a bibliai Mória-hegy, ahol Ábrahám isteni parancsra majdnem feláldozta fiát, Izsákot.Később, körülbelül i. e. 1000-ben, Salamon király idején ott épült a zsidók első szentélye, majd ott állt a babiloni fogságból visszatértek által felépített második szentély is egészen a rómaiak rombolásáig, i. sz. 70-ig. A XII. század óta muzulmánok kezén lévő helyen a középkor óta a Sziklamecset és az al-Aksza mecset áll, a mecseteknek otthont adó, ókorban kiépített terasz, a Mecsetek terének nyugati támfala pedig a zsidók által tisztelt Siratófal.
A rovat további hírei
Az orosz turisták visszatérésében bíznak a törökök
Több mint 40 százalékkal esett vissza a Törökországba érkező külföldi turisták száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest, májusban pedig 34,67 százalékos volt a visszaesés. Az adatok még értelemszerűen nem mutatják a júliusi sikertelen puccskísérlet esetleges negatív hatását, ahogyan azt sem, hogy az orosz turisták viszont újra visszatérhetnek az országba.A török kulturális és idegenforgalmi minisztérium csütörtöki jelentéséből kiderül, hogy a török vendégforgalom nagy részét korábban az orosz és a német turisták jelentették, akik száma júniusban 93,01, illetve 37,89 százalékkal zuhant, de Magyarországról is 57,55 százalékkal kevesebben utaztak Törökországba, mint egy éve.Míg 2015 júniusában több mint 20 ezer magyar utazott Törökországba, az idén júniusban már csak 8875, az első fél évben 45 százalékkal kevesebb magyar látogatott az országba, mint 2015 első hat hónapjában.Júniusban 2,44 millió külföldi érkezett Törökországba, míg egy éve 4,12 millió, de a júniusi adat a nyár beköszönte ellenére alacsonyabb a májusi 2,49 milliónál is.Ankara és Moszkva között a diplomáciai kapcsolat azután jutott mélypontra, hogy a török légierő tavaly november 24-én - légtérsértésre hivatkozva - lelőtt egy Szíriában harci szolgálatot teljesítő orosz vadászbombázót. Az eset nyomán Oroszország szankciókat vezetett be Törökország ellen, többek között korlátozták a török turisztikai csomagok eladását Oroszországban. Júliusban azonban Vlagyimir Putyin elrendelte a Törökország elleni idegenforgalmi szankciók feloldását, így az orosz turisták visszatérhetnek az országba.A sikertelen puccskísérlet után július 21-től rendkívüli állapotot hirdettek ki Törökországban, a török nagykövetség közleménye szerint azonban a rendkívüli állapot nem lesz hatással az odalátogató turistákra. "Az alkalmazásra kerülő biztonsági intézkedések semmilyen formában nem lesznek hatással a török állampolgárok mindennapi életére, valamint az országunkba látogatók utazására és szabadságára, továbbá semmilyen akadályt nem jelentenek a nemzetközi turizmusra és légi közlekedésre nézve. Nem áll fönn olyan helyzet sem, amely negatív befolyással volna arra, hogy vendégeink biztonságos módon töltsék el szabadságukat Törökországban" - olvasható a közleményben.Bár a puccskísérletet követően a tengerjáró hajók egy ideig nem kötöttek ki Törökországban, azóta ezen a téren is visszaállt a rend és újra befutnak az ország kikötőibe, a hajókon érkező - főként európai és orosz - turisták száma így visszatért a hatalomátvételi kísérletet megelőző szintre.
Járatot indít Kambodzsába az Emirates
A kambodzsai Phnompenbe indít járatot az Emirates kétosztályos konfigurációval működő Boeing 777-300ER típusú repülőgéppel, várhatóan július 1-jétől.A dubajból induló EK388-as járat zökkenőmentesen kapcsolódik számos európai, például a párizsi, a londoni és a frankfurti szolgáltatáshoz: 9 óra 15 perckor indul és 17 óra 25 perckor érkezik Yangonba, ahonnan 18 óra 55 perckor száll fel, és 21 óra 25 perckor landol Phnompenben. A visszaútra az EK389-es járat 23 óra 10 perckor száll fel Phnompenben, és másnap 5 óra 40 perckor érkezik Dubajba egy rövid, yangoni megállót követően. Az időpontok helyi idő szerint értendők.A naponta közlekedő Dubaj-Phnompen járat elindítása egybe esik a Dubaj és Hanoi közötti közvetlen, nonstop útvonal bevezetésével: július elsejétől az Emirates Hanoiba tartó utasai yangoni megálló nélkül érhetik el a vietnámi fővárost.Az ország legnépesebb városa, a Kambodzsa közép-déli régiójában elhelyezkedő Phnompen a világörökség részét képező, Sziemreap közelében található Angkor Wat kapuja. A közelmúltban tapasztalt növekedésnek és infrastruktúra-fejlesztésnek köszönhetően Phnompen jelentős gazdasági és turisztikai úticéllá nőtte ki magát. 2015-ben több mint 4,7 millió külföldi turista érkezett Kambodzsába, ez a szám pedig 2020-ra várhatóan 8 millióra fog emelkedni. Tavaly márciusban a Phnompen Repülőtér terminálja is kibővült, amely lehetővé tette az utaskapacitás megduplázását.Az új Dubaj-Yangon-Phnompen útvonallal az Emirates lesz az egyetlen légitársaság, amely direkt szolgáltatást nyújt a két indokínai város között.Az áruszállítás tekintetében Phnompenből várhatóan a ruházati termékek lesznek népszerű export árucikkek ezen az útvonalon.A Dubaj és Phnompen között működő összes szolgáltatás kétosztályos konfigurációban (Business és Economy osztályon) jelentős méretű ingyenesen feladható poggyászt (Economy osztályon akár 35 kg, Business osztályon 40 kg) kínál. Az Emirates utasai emellett igénybe vehetik a több mint 2500 csatornát kínáló díjnyertes ice fedélzeti szórakoztatórendszert, valamint egyes Emirates repülőgépeken az ingyenesen elérhető Wi-Fi-t.
A külföldi fizetéseknél is kedvelt a bankkártya
Jelentős a fejlődés a külföldi kártya-használattal kapcsolatos ismeretek terénBudapest, 2017. február 20. - A magyar utazók egyre gyakrabban rendezik kártyával a szálláshoz és közlekedéshez kapcsolódó költségeiket - derült ki a Mastercard legfrissebb fogyasztói felméréséből1. Jelentősen nőtt azok aránya, akik utazás előtt az interneten vagy az utazási irodában fizetnek bankkártyával ezekért a szolgáltatásokért.A Mastercard kutatása szerint a magyarok 37 százaléka utazott tavaly külföldre magáncélból, ez nagyságrendileg megfelel a korábbi évek átlagának. Az utazók 40 százaléka fizette bankkártyával a szállásköltségeit (vagy annak egy részét), ami 9 százalékos növekedést jelent 2015-höz képest. A bankkártyával fizetők közül sokan még az utazás előtt, a magyarországi utazási irodában (33%) vagy az interneten (30%) rendezték a szállásköltségeket, míg 25 százalékuk a célállomáson egyenlítette ki a számlát. Tíz százalékkal nőtt azok aránya is, akik a közlekedéshez kapcsolódó költségeket fizették kártyával, itt is főleg az előre fizetés terén volt jelentős a bővülés. Nem meglepő, hogy tavalyhoz képest 5 százalékkal többen érveltek úgy, hogy azért sem visznek magukkal sok készpénzt a külföldi útjukra, mert a nagyobb költségeket (szállás, közlekedés, étkezés) már előre kifizetik.2016-ban a magyar kártyabirtokosok háromnegyede külföldre is elvitte a bankkártyáját, kétharmaduk pedig élt is a kártyás fizetéshez kapcsolódó előnyökkel. A kártyát külföldre is magával vivő felhasználók 15%-a teljes mértékben egyetértett azzal, hogy nem feltétlenül kell valutát magánál tartania, hiszen bármikor fizethet kártyával vagy vehet fel pénzt az ATM-ből, míg minden harmadik ilyen kártyabirtokos nyilatkozta azt, hogy ugyan visz valamennyi készpénzt magával, de rendszeresen fizet kártyával is külföldi utazásai során.A Mastercard kutatása azt is alátámasztotta, hogy nem csak az utazás előkészületeinél, de a külföldi pihenés során is jó szolgálatot tesz a plasztik: egyre több esetben kerül elő az utazók pénztárcájából külföldi éttermekben, a szórakoztató programok során, valamint a nem élelmiszer jellegű termékek vásárlása esetén is. 2015-höz képest nőtt továbbá az autóbérlésnél kártyával fizetők száma, de a busz- és vonatjegyekért is többen fizettek plasztikkal külföldön, mint a korábbi években. "A legfrissebb fogyasztói kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy a magyarok egyre tudatosabbak, amikor az utazáshoz kötődő pénzügyi döntéseikről van szó. 2009 óta évről-évre felmérjük a külföldi bankkártya-használattal kapcsolatos ismereteket, és örömmel látjuk, hogy egyre kevesebb a tévhit a témában. A többség már tudja, hogy a Magyarországon kibocsátott Mastercard kártyákat külföldön is lehet használni, függetlenül attól, hogy forint vagy deviza alapú számla kapcsolódik hozzá" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. "Az is a magyarok tudatosságára vall, hogy sokan előre kifizetik bankkártyával a legnagyobb költségeket, így könnyebben átlátják, hogy az utazás során mekkora összeggel gazdálkodhatnak. A bankkártyát külföldre is magukkal vivők közül pedig egyre többen használják a plasztikot vásárlásra vagy készpénzfelvételre, így kímélve meg magukat a pénzváltás terhétől."
Kempinski nyílik Havanna világörökségi részén
A politikai nyitás már elkezdődött, és hamarosan a turisztikai szakma eddig ugrásra kész nagyvállalatai is megjelennek a kubai fővárosban, ahogyan az várható volt. A Kempinski nyitja az első modern luxusszállodát.A Kempinski vezetői bejelentették, hogy Havanna történelmi belvárosában - UNESCO világörökségi részen - 2017 második negyedében megnyílik a Gran Hotel Manzana Kempinski La Habana.A szálloda 246 szobával, illetve lakosztállyal büszkélkedhet majd. A Kempinskivel a kubai Grupo de Turismo Graviota SA vállalat kötött menedzsmentszerződést."Büszkék vagyunk rá, hogy a Gran Hotel Manzana lesz az első modern ötcsillagos luxusszálloda Havannában, ráadásul annak legelegánsabb részén, egy patinás épületben nyílik meg késő tavasszal - mondta Markus Semer, a szállodalánc igazgatótanácsának elnöke.Carlos M. Latuff, a Grupo de Turismo Gaviota SA alelnöke hangsúlyozta, nem véletlen, hogy Európa legrégebbi luxusszálloda-láncát választották ki, hogy nevével fémjelezze majd az ikonikus Manzana de Gómez épületben nyíló szállodát. A ház még a XX. század elejéről való, annak idején itt nyílt meg az első, európai stílusú bevásárlóközpont is.A régi épület adottságaiból következik, hogy a szobák tágasak lesznek és magasak, és természetesen a legszebb kilátást nyújtják a városra. A spa és a business center sem hiányzik majd, három étterem közül lehet majd választani, nem beszélve a lobby bárról és az itt tényleg elmaradhatatlan szivarszalonról.A Grupo de Turismo Gaviota SA-hoz tartozik az ország szálláshely-kapacitásának egyharmada, 64 hotelben, valamint apartmanházakban és villákban több mint 27 ezer szobával rendelkezik.
Az utasok bioritmusához igazodik a Lufthansa új A350-900-asa
A Lufthansa új utasszállítóinak üzembe állásával most először nyílik lehetőség arra, hogy az utasok megfelelően időzített és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhassanak. Az új A350-900 látványos fényjáték kíséretében mutatkozott be február 2-án a nyilvánosságnak Münchenben, amit hivatalos névadó ünnepség követett a Lufthansa Technik hangárjában. A kétezer dolgozó és vendég jelenlétében ünnepélyesen a "Nürnberg" névre keresztelték a világ legfejlettebb nagy távolságú utasszállítóját. A keresztapa szerepét Nürnberg főpolgármestere, Ulrich Maly vállalta."Az Airbus A350-900-assal a Lufthansa a kétliteres fogyasztású flottáját mutatja be: a repülőgép 100 utaskilométerre vetítve 3 liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Ez egy jelentős mérföldkő a flottastratégiánkban, egy generációváltás a nagy távolságú járatainkon üzemelő géptípusokban" - mondta Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport vezérigazgatója.A Lufthansa az első légitársaság a világon, amely Airbus A350-900-as utasszállítóin többféle világítási beállítással igazodik utasai nappali és éjszakai bioritmusához. Aki már utazott több időzónán át, ismeri a problémát - az ember biológiai órája kizökken a megszokott kerékvágásból. Az új A350-900-as utasszállítókon most először nyílik lehetőség arra, hogy az utasok megfelelően időzített, és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhassanak. A fényeffektusok emellett arra is alkalmasak, hogy kellemes éttermi hangulatot teremtsenek a fedélzeten étkezések idején. Az új LED-technológia 24 különböző fénybeállítási lehetőséget biztosít. Az A350-900-as flottát követően a Lufthansa Boeing 747-800-as gépeit is felszereli majd az új világítástechnikai rendszerrel.A technológia alkalmazását számos tudományos eredmény alapozza meg. Az ellazulást segítő meleg fényt pihenőidőszakokban állítják be, míg a hidegebb fényt a szervezet stimulálására használják az út aktívabb szakaszaiban. A Lufthansa a berlini Kardorff Ingenieure tervezőiroda szakembereivel dolgozta ki a különböző fénybeállításokat.A légitársaság február 10-étől veszi használatba első Airbus A350-es utasszállítóját, az első tíz Airbus A350-900-as Münchenben fog állomásozni. Eleinte a Delhibe és Bostonba repülő járatokon fogják használni az új gépeket, amelyek fedélzetén 293 fő utazhat - 48 az üzleti, 21 a prémium turista és 224 a turista osztályon.Az A350-900 a világ legfejlettebb és legkörnyezetbarátabb nagy távolságú repülőgépe: 25 százalékkal kevesebb kerozint használ, 25 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és jóval csendesebben száll fel más hasonló repülőgépeknél.
Bővített Emirates prémium lounge-ok
Kibővítette a luxus lounge-ok használati jogosultságát hűségprogramjának tagjai számára az Emirates a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren.Az utasok felár ellenében immár vendégeikkel együtt igénybe vehetik a szolgáltatást, függetlenül attól, hogy a légitársaság mely osztályára szól a jegyük.Az egyszeri látogatásra jogosító belépőt az Emirates Skywards hűségprogram tagjai és a szintén Emirates-szel utazó vendégeik vehetik majd igénybe. A business osztályú utasok pedig egy upgrade lehetőséget kínáló díj ellenében a First Class lounge-okat is használhatják.A Dubaji Nemzetközi Repülőtér A, B és C szatelitjeiben lévő hét Emirates lounge mindegyikében megtalálható a first és a business osztályú utasok számára fenntartott váró.A belépőt megvásárló vendégek akár négy órán keresztül is élvezhetik a prémium lounge-ok nyújtotta kényelmet. A dubaji várókat jelenleg a first és business osztályú utasok, valamint a Skywards hűségprogram ezüst, arany és platina hűségszintű tagjai vehetik ingyenesen igénybe.Az Emirates folyamatosan befektet a várók fejlesztésébe és megújításába. A B szatelitben található Emirates Business lounge a közelmúltban egy 11 millió dolláros átalakításon esett át.Dubaj First Class várói az A szatelit prémium szivar lounge-ával, a belépést követő a la carte étkezéssel és cipőfényező szolgáltatással nyújtanak felejthetetlen élményt.Az Emirates a világ legnagyobb reptéri váró hálózatával rendelkezik. A dubaji hét lounge mellett további 33 található világszerte a nagyobb reptereken.