Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
Munkaszüneti nap lesz nagypéntek

Munkaszüneti nap lesz nagypéntek -jelentette be a miniszterelnök pénteken. Így jövőre már négynapos lesz a húsvét, ami kedvező a turizmus számára is.Orbán Viktor a Magyarországi Református Egyház Zsinatának budapesti emlékülésén jelentette be az új munkaszüneti napot. Az MTI tudósítása szerint a kormányfő köszöntőjében azt mondta: a reformáció emlékéve alkalmas pillanat arra, hogy ezzel a lépéssel a nagypéntek méltó megünneplését segítsék.Örömteli hír a szállodák szempontjából is a nagypéntek munkaszüneti nappá tétele. Egy négynapos, hosszú hétvége a plusz ünnepnap révén jelentős forgalomnövekedést hoz a szállodáknak és éttermeknek - kommentálta a hírt lapunknak Niklai Ákos, az MSZÉSZ elnöke.A nagypéntek több európai országban, például Ausztriában és Németországban is munkaszüneti nap.
BŐVEBBEN
Idegenforgalmi adót vezettek be a Spanyolországhoz tartozó Baleár-szigeteken július 1-től, amely a turistáknak éjszakánként 0,5 és 2 euró közötti többletköltséget jelent szállástípustól és a tartózkodási időtől függően.
Az ökoadóként emlegetett, de hivatalosan a fenntartható turizmus-adó nevet viselő közteher bevezetését a helyi kormányzat azzal indokolta, hogy anyagi forrásaik szűkösek, miközben ahhoz, hogy a turizmus továbbra is a gazdaság motorja legyen, beruházásokra van szükségük.Számításaik szerint az új adóból 40 millió euró bevételt remélhetnek, amelyet a kulturális örökség védelmére, valamint a turisztikai ágazat minőségének javítására fordítanának.Az adó alól mentesülnek a 17 évnél fiatalabbak, de például a Baleár-szigetek lakosainak is fizetniük kell, ha turistaként utaznak, nem a lakhelyükként bejegyzett valamelyik szigetre.A hivatalos adatok szerint a szigetekre, amelyek közül a legnépszerűbb Mallorca, Menorca és Ibiza, tavaly 14 millió turista érkezett, akik összesen 54,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. Többségük Németországból és az Egyesült Királyságból érkezett. Spanyolországban Mallorca a harmadik legkedveltebb úti cél Barcelona és Madrid után.A baleári helyi kormány nem először próbálkozik turisztikai adó bevezetésével: 2002-ben egy napi 1 eurós adót vetettek ki a turistákra, de azt 2003-ban a választásokat követően az új kormány megszüntette.A szigeteken kívül Spanyolországban egyedül Katalóniában kell idegenforgalmi adót fizetni.
Útnak indult Klein Dávid és Suhajda Szilárd
Útnak indult Klein Dávid és Suhajda Szilárd Hivatalosan elindult a Johnnie Walker K2 Expedíció, a magyarok a Föld legmagasabb csúcsára indultak Budapest, 2016. június 14.-Kedd délután repülőre szállt Klein Dávid és Suhajda Szilárd, akik a 8611 méter magas K2 csúcsát szeretnék megmászni augusztusban.A Johnnie Walker K2 Expedíció keretében Szilárd és Dávid a Föld legveszélyesebb és a második legmagasabb csúcsát szeretnék elérni. A hegymászók előzetes becslések alapján június 27-ig érik el a pakisztáni alaptárbort. A "hegyek királya"-ként is emlegetett K2 csúcsán még nem járt magyar hegymászó. Klein Dávid május elsején ért fel a 8091 méteres Annapurna csúcsára a Johnnie Walker Annapurna Expedíció keretében. Nem időzött itthon sokáig, így az előző expedíció során megszerzett akklimatizációs "tőkéjét"kamatoztatni tudja majd a következő nagy kihívás során. Céljaa Karakorum-Himalája 2-es számú csúcsa, a K2 lesz. Ezúttal nem egyedül vág neki az expedíciónak: vele tart jó barátja és mászótársa, Suhajda Szilárd is,így ketten alkotják a Johnnie Walker K2 Expedíció csapatát. Az expedíció a mai napon indult el hivatalosan, a két hegymászó kora délután szállt fel a pakisztáni Iszlámábádba tartó repülőgépre. A K2 a Föld második legmagasabb hegycsúcsa, Pakisztán és Kína határán, a Karakorum hegységben. A csúcs tengerszint feletti magassága 8611 méter. Először két olasz hegymászónak sikerült megmásznia 1954-ben. A K2-ről érdemesmegemlíteni, hogy - a himalájai csúcsokkal ellentétben - ez a hegy leginkább a nyári időszakban mászható, hiszen a Himalájavonulata a monszunnal érkező csapadékot felfogja, így annak hatása a Karakorumban már nem igazán érzékelhető.2005-ben Kollár Lajos vezetésével Erőss Zsolt és csapata kísérelte meg elérni a K2 csúcsát, Zsolt azonban az időjárási viszonyok miatt 8350 méterről kénytelen volt visszafordulni. Magyarok közül utoljára Suhajda Szilárd és Varga Csaba tettek kísérletet a hegycsúcs elérésére 2015-ben. Akkor az összes magasabban elhelyezkedő tábort elvitte egy lavina, megsemmisítve a sátrakat és felszereléseket is egyben. "Az Abruzzi-gerinc néhány nap leforgása alatt vált háborús övezetté" - írta tavaly Szilárd a naplójában. A 2015-ös nyári szezonban senki nem mászta meg a K2-t, azonban Szilárdnak és Csabának sikerült a helyszínen lévő 100 hegymászó közül a legmagasabbra, 7400 méterig jutni. A Johnnie Walker K2 Expedíció során Dávid és Szilárdcélja, hogy oxigénpalack és teherhordók segítsége nélkül érjék el a 8611 méteres csúcsot, melyen magyar állampolgármég nem járt. Mindketten a megfontoltság hívei és hasonlóképpen gondolkoznak a hegymászás lényegéről, stratégiájáról.Azt vallják, hogy "egy expedíció akkor tekinthető sikeresnek, ha elérték a csúcsot és a hegymászók épségben le is jöttek a hegyről." Klein Dávid az induláskor a reptéren elmondta: "Ha összehasonlítjuk a többi heggyel, a K2 egyszerre technikás és magas: letörései meredekek, az igazán kemény nehézségek pedig a hegy legmagasabb régióiban vannak. Halálozási arány tekintetében az Annapurna volt a legveszedelmesebb, és a legritkábban mászott. Az ott elért siker magabiztosságot ad ehhez rendkívül sok nyers fizikai erőt és kitartást igénylő feladathoz."Az expedíció fő támogatója ezúttal is a Johnnie Walker. A DiageoMagyarországért felelős kereskedelmi- és marketing igazgatója, Edvi Szabolcs az együttműködés kapcsán elmondta: "A Johnnie Walker támogatja azt a nézetet, miszerint az életöröm az, ami a sikerhez vezet, ez visz közelebb céljaink eléréséhez. Úgy gondolom Dávid és Szilárd tökéletes képviselői lesznek ezen nézetnek a K2 hegy mászása során is, hiszen mindketten azt csinálják, amit a legjobban szeretnek és egyben élveznek is: legfőbb örömforrásuk a hegymászás. Örömmel és büszkén támogatjuk a két hegymászót a Johnnie Walker K2 Expedíció során."A Johnnie Walker K2 Expedíció legfontosabb adatai: TIMING DátumTervezett fázis 2016. június 14., 13.50Indulás a budapesti Liszt Ferenc reptérről, az úti cél Iszlámábád, Pakisztánjúnius 15-17. Ügyintézés Iszlámábádban június 17 - 27. Az alaptábor elérése (Skardu tartományi fővároson keresztül) június 27 - augusztus eleje Mászó időszak (táborok kiépítése, akklimatizáció, csúcstámadás várható időpontja: augusztus eleje)augusztus eleje-közepe Levonulás augusztus második feleHazaérkezés BudapestreTÁBOR - MAGASSÁG Tábor / csúcsMagasságAlaptábor5100 mABC (előretolt alaptábor)5300 m1-es tábor6050 m2-es tábor6700 m3-as tábor7350 m4-es tábor8000 mCsúcs8611 mNéhány adat a Magyar Expedíciós hegymászásrólA program-szerű magyar expedíciós hegymászás egy fontos (hiánypótló) fejezete zárulna le akkor, ha a hazai hegymászás "teljesítené" az összes nyolcezer méter feletti csúcs palack nélküli megmászását.1990-től napjainkig a 14 nyolcezres közül 12 megmászását teljesítették magyar állampolgárok. (Ebből 11-et oxigénpalack használata nélkül. Csupán az Everest megmászásai születtek kivétel nélkül palackkal.)A cél minden 14 nyolcezer méter feletti csúcs elérése magyar állampolgárok által, oxigénpalack használata nélkül.Összesen 14 darab 8000-es csúcs van, melyekfőcsúcsai közül 11-en jártak magyarok oxigénpalack nélkül. A következő hegyek főcsúcsait nem mászták még meg magyarok oxigén nélkül:Shishapangmafőcsúcs (8027 méter), Mount Everest oxigénpalack nélkül (8848 méter) és a K2 (8611 méter). A Shishapangmaalacsonyabban elhelyezkedő csúcsán, a CentralPeaken (8008 méter) már járt magyar hegymászó, 1987-ben és 2003-ban is. Klein Dávid szerint az alábbi feladatok várnak még a magyar expedícióshegymászókra e fontos fejezet lezárásához: A K2 megmászása palack nélkülA Shishapangmafőcsúcsának elérése palack nélkülAz Everest megmászása oxigénpalack használata nélkülDávid szintén fontosnak tartaná, ha sikerülne oda-visszapalack nélkül megmászni aKancsendzönga csúcsátKlein Dávid a magyar expedíciós hegymászás helyzete kapcsán elmondta: "Mind a Shishapangma, mind a Kancsendzönga vagy az Everest esetében nagyon fontosnak tartom, hogy tisztelegjünk azok előtt, akik előttünk jártak, eredményeket értek el ezeken a hegyeken. De igen: felismerem, hogy ezeken a csúcsokon még van mit tennünk, ha el akarunk jutni a fent emlegetett korszakhatárig."
Húsz év után újra látogatható egy csodás piramis Egyiptomban
Több, a turisták számára évek óta zárva tartott különleges műemléket nyitnak meg mostanában Egyiptomban, köztük Unas fáraó piramisát Kairó közelében, valamint több síremléket Luxorban.Háromezer éves műemlékeket nyitnak meg újra a turisták előtt Luxorban. Az egyiptomi hatóságok azt tervezik, hogy két különleges látnivalót tesznek újra látogathatóvá a turizmus fellendítése érdekében. I. Seti fáraó és Nefertari királynő síremléke restaurálás miatt már évek óta zárva tart a turisták előtt. Az Új Királyság idejéből származó, több mint háromezer éves műemlékeket azért kellett felújítani, mert a sok látogató miatt a túlzott páratartalom károsította a sírok falán található gyönyörű festményeket.A hatóságok bejelentése szerint egy hónap múlva nyithatnak újra a műemlékek, azonban a falfestmények védelme érdekében 100-150 főben fogják korlátozni a napi látogatók számát. A turisták szűrését szolgálja a megemelt jegyár, ami eléri a 110 dollárt. A befolyó bevételt a műemlékek megőrzésére és a turizmus reklámozására fordítják. A sírok újranyitásával igyekeznek a hatóságok fellendíteni Luxor turistaforgalmát.Egy hónappal ezelőtt a hatóságok újra látogathatóvá tették Unas fáraó temetkezési helyét, az egyik legfontosabb egyiptomi piramist, amely Kairótól csupán harminc kilométerre található. Unas fáraó piramisa 20 éven keresztül volt zárva felújítás miatt.További turisztikai látványosságokat is megnyitottak Egyiptomban, például négy olyan sírkamrát Luxorban, ahová az Új Királyság idején négy királyi inast temettek. A kamrák falán különböző egyiptomi isteneket ábrázoló festmények találhatók, ezeket is felújították a közelmúltban.
A ramadán végéig lezárták a jeruzsálemi Mecsetek terét
Az intézkedés célja a kedélyek megnyugtatása, a kődobálások megszüntetése volt, miután könnyebben megsérült egy, a Siratófal előtti téren álló 73 éves nő, amikor a magaslaton lévő Mecsetek teréről egy kővel fejbe dobták.A muzulmán imádkozók vasárnap kezdték el kövekkel dobálni az izraeli rendőröket, mert más vallású nézelődőket kísértek a Mecsetek terére a muszlim imaidők között megállapított látogatási időben, noha a korábbi évek gyakorlata szerint a ramadán idején csak a muzulmánoké volt ez a szent hely.A rendőrség több éves szünet után azért döntött a ramadáni turistalátogatások engedélyezése mellett, mert idén eddig viszonylagos nyugalomban telt a böjti hónap, és úgy gondolták, ezzel nem okoznak bajt. A Mecsetek tere kapuinak turisták előtti megnyitásával azonban a rendőrök azonnal magukra zúdították a palesztin fiatalok haragját, akik általában arcukat kendőkkel eltakarva kődobálással, rögtönzött barikádok emelésével próbálták megakadályozni a viziteket. Válaszul a rendőrség tömegoszlató fegyverek segítségével - sok éves koreográfia szerint - a mecset belsejébe űzte őket a látogatók elvonulásáig.A Jeruzsálem óvárosában található Templomhegy vagy Mecsetek tere (arab nevén Haram al-Sarif) a zsidók legszentebb helye, mert a zsidó hagyomány szerint ez az a bibliai Mória-hegy, ahol Ábrahám isteni parancsra majdnem feláldozta fiát, Izsákot.Később, körülbelül i. e. 1000-ben, Salamon király idején ott épült a zsidók első szentélye, majd ott állt a babiloni fogságból visszatértek által felépített második szentély is egészen a rómaiak rombolásáig, i. sz. 70-ig. A XII. század óta muzulmánok kezén lévő helyen a középkor óta a Sziklamecset és az al-Aksza mecset áll, a mecseteknek otthont adó, ókorban kiépített terasz, a Mecsetek terének nyugati támfala pedig a zsidók által tisztelt Siratófal.
A rovat további hírei
Az orosz turisták visszatérésében bíznak a törökök
Több mint 40 százalékkal esett vissza a Törökországba érkező külföldi turisták száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest, májusban pedig 34,67 százalékos volt a visszaesés. Az adatok még értelemszerűen nem mutatják a júliusi sikertelen puccskísérlet esetleges negatív hatását, ahogyan azt sem, hogy az orosz turisták viszont újra visszatérhetnek az országba.A török kulturális és idegenforgalmi minisztérium csütörtöki jelentéséből kiderül, hogy a török vendégforgalom nagy részét korábban az orosz és a német turisták jelentették, akik száma júniusban 93,01, illetve 37,89 százalékkal zuhant, de Magyarországról is 57,55 százalékkal kevesebben utaztak Törökországba, mint egy éve.Míg 2015 júniusában több mint 20 ezer magyar utazott Törökországba, az idén júniusban már csak 8875, az első fél évben 45 százalékkal kevesebb magyar látogatott az országba, mint 2015 első hat hónapjában.Júniusban 2,44 millió külföldi érkezett Törökországba, míg egy éve 4,12 millió, de a júniusi adat a nyár beköszönte ellenére alacsonyabb a májusi 2,49 milliónál is.Ankara és Moszkva között a diplomáciai kapcsolat azután jutott mélypontra, hogy a török légierő tavaly november 24-én - légtérsértésre hivatkozva - lelőtt egy Szíriában harci szolgálatot teljesítő orosz vadászbombázót. Az eset nyomán Oroszország szankciókat vezetett be Törökország ellen, többek között korlátozták a török turisztikai csomagok eladását Oroszországban. Júliusban azonban Vlagyimir Putyin elrendelte a Törökország elleni idegenforgalmi szankciók feloldását, így az orosz turisták visszatérhetnek az országba.A sikertelen puccskísérlet után július 21-től rendkívüli állapotot hirdettek ki Törökországban, a török nagykövetség közleménye szerint azonban a rendkívüli állapot nem lesz hatással az odalátogató turistákra. "Az alkalmazásra kerülő biztonsági intézkedések semmilyen formában nem lesznek hatással a török állampolgárok mindennapi életére, valamint az országunkba látogatók utazására és szabadságára, továbbá semmilyen akadályt nem jelentenek a nemzetközi turizmusra és légi közlekedésre nézve. Nem áll fönn olyan helyzet sem, amely negatív befolyással volna arra, hogy vendégeink biztonságos módon töltsék el szabadságukat Törökországban" - olvasható a közleményben.Bár a puccskísérletet követően a tengerjáró hajók egy ideig nem kötöttek ki Törökországban, azóta ezen a téren is visszaállt a rend és újra befutnak az ország kikötőibe, a hajókon érkező - főként európai és orosz - turisták száma így visszatért a hatalomátvételi kísérletet megelőző szintre.
Módosították a német autópályadíjról szóló szabályokat
A német törvényhozás alsóháza (Bundestag) pénteken módosította a külföldi autósokat is terhelő úthasználati díj szabályait. Az ellenzék és több tartomány elutasítja a kormánypárti frakciók szavazataival elfogadott törvényt, amely várhatóan nem lép életbe a jelenlegi, szeptemberig tartó ciklusban.A Bundestag és a tartományi kormányokat képviselő kamara, a Bundesrat még 2015-ben alkotta meg a külföldi autósok terhelését célzó díj szabályait, amelyeket az Európai Bizottság kifogásai miatt kellett megváltoztatni. A brüsszeli bizottság kötelezettségszegési eljárást is indított Németország ellen, az uniós állampolgárok közti hátrányos megkülönböztetés tilalmára hivatkozva.A díjfizetési rendszer alapgondolata, hogy mindenkinek kell fizetni, de a német autósokat a gépjárműadó csökkentésével tehermentesítik. A Brüsszel nyomására átalakított szabályozásban az a legfőbb új elem, hogy a gépjárműadót nem automatikusan csökkentik a díj összegével, hanem a motor környezetvédelmi besorolása alapján adnak kedvezményt. Így az autósokat a motor besorolása szerint különböztetik meg, és nem annak alapján, hogy Németországban vagy külföldön tartják-e üzemben a kocsit.A hivatalosan infrastrukturális hozzájárulásnak nevezett díj "méltányos, ésszerű és igazságos" - emelte ki a szavazás előtti vitában Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter, a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) politikusa. Mint mondta, a díj bevezetése "rendszerváltás" az úthálózat fenntartásának és fejlesztésének finanszírozásában, hiszen az adófizetők mellett bevonja azokat is, akik eddig ingyen használták az infrastruktúrát.A CDU/CSU pártszövetség koalíciós társa, a szociáldemokrata párt (SPD) részéről hangsúlyozták, hogy feleslegesnek és értelmetlennek tartják az új rendszert, és csak a koalíciós hűség miatt szavazzák meg az előterjesztést.Azt ellenzéki pártok - a Zöldek és a Baloldal (Die Linke) - ismét élesen bírálta a kormánypártokat, Európa-ellenesnek és abszurdnak minősítve a külföldieket sújtó díj bevezetését.Elutasítja a szabályozást Észak-Rajna-Vesztfália, Saar-vidék és Rajna-vidék-Pfalz tartomány kormánya is, mert nem tartalmaz a határ menti régiókat a díjfizetési kötelezettség alól mentesítő kivételeket. Mindhárom tartomány kormánya bejelentette, hogy az ügyet a Bundesrat és a Bundestag közötti viták rendezésére hivatott egyeztető bizottság elé terjesztik. A Bundesratnak ugyan nem kell megszavaznia a törvényt, de az egyeztető bizottság mozgósításával hátráltatja életbe lépését, az új szabályok így várhatóan csak a következő ciklusban lépnek életbe.Az elképzelés szerint a külföldi autósoknak csak az autópályák használata után kell fizetniük. A tíz napra, két hónapra vagy egy évre szóló elektronikus matricát az interneten vagy töltőállomásokon vásárolhatják meg. A tíznapos matrica a motor károsanyag-kibocsátásától függően 2,50 és 25 euró (775-7750) közötti összegbe kerül.A díjfizetési rendszer a tervek szerint 2019-re állítják fel. A kormányzati számítások alapján a díj évi 3,7 milliárd euró bevételt hoz, ebből a külföldi autósok 500 millió eurót fizetnek be. A bevételt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják.
Hungarikum az Egri Bikavér
A Hungarikum Bizottság a hungarikumok sorába emelte az Egri Bikavért, a Kodály-módszert, a magyar pásztor- és vadászkutya fajtákat, valamint a tiszai halászlét; a Magyar Értéktár újabb kilenc értékkel bővült - a döntést Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter jelentette be.Az egri várban, borászok részvételével tartott sajtótájékoztatón taps fogadta, amikor Fazekas Sándor bejelentette: hungarikummá vált a világszerte ismert vörösbor, az Egri Bikavér.A tárcavezető felidézte, hogy 81 éve ugyanezen a napon jött létre az Egri borvidék, mint jogilag önálló bortermő terület Darányi Kálmán földművelésügyi miniszter döntése alapján.Fazekas Sándor ismertette a bizottság további döntéseit is. Kedden a Hungarikumok Gyűjteményébe került a Kodály-módszer, Kodály Zoltán népzenei hagyományokat megőrző, továbbadó, dokumentáló és oktató zenepedagógiai rendszere.Gazdagítják a gyűjteményt immár a hazai tájhoz tartozó, évszázados tenyésztői munka eredményei, a magyar pásztor- és vadászkutya fajták. Új hungarikum a jellegzetes Tisza-menti étel, az alapanyagok tekintetében az ősi halászkultúrát őrző tiszai halászlé is.A Magyar Értéktárba vette fel a bizottság az erdélyi polihisztor, építész, kultúrpolitikus Kós Károly életművét, továbbá a magyar gulyáslevest, mint világszerte ismert népi eredetű ételünket, és a történelmünket végigkísérő ősi magyar fegyvernemet, a Magyar Huszárt.Az értéktárba került a magyarság hősies helytállását, az 1848/49-es hagyományokat megjelenítő aradi Szabadság-szobor és a honfoglalásra emlékeztető egyedi műalkotás, a Feszty-Körkép.A Magyar Értéktár részévé vált továbbá a modern magyar festészetet elindító nagybányai művésztelep és festőiskola; a Csabai Kolbászfesztivál, mint az ország meghatározó gasztronómiai rendezvénye; és Dr. Bakonyi Károly szőlőnemesítő életműve, mivel az általa nemesített fajták előreviszik a szőlészek, borászok munkáját.Az értéktárat gazdagítja Torockó épített öröksége is. Fazekas Sándor elmondta: az erdélyi kisváros, Torockó világörökség várományos, és a Földművelésügyi Minisztérium, mint a hungarikumok gondozója, közbenjár azért, hogy az UNESCO világörökségi listáján is megfelelő elismerésben részesüljön.A miniszter úgy fogalmazott: a régi és a mostani értékek harmóniáját jelentik ezek a döntések, mutatják, hogy a régmúlt és a közelmúlt magyarsága egyaránt csúcsteljesítményekre képes.A Hungarikumok Gyűjteményébe így már 64 érték tartozik, a Magyar Értéktár pedig 152 tagúra bővült.Nyitrai Zsolt, Eger és térsége fideszes országgyűlési képviselője, miniszterelnöki megbízott, az Egri Bikavér hungarikummá válásának kezdeményezője azt mondta a sajtótájékoztatón, hogy a siker az Egri borvidék szőlészeinek, borászainak köszönhető.A képviselő szólt arról, sokan dolgoztak azért is, hogy 81 éve, pont ezen a napon megalakult az Egri borvidék. Közülük kiemelte Petró Kálmán egri szőlőtermelőt, országgyűlési képviselőt, és Braun Károlyt, aki 1936-ban polgármestere volt Egernek, és egyben az egyik legnagyobb szőlőtermelő.Nyitrai Zsolt elmondta: az Egri borvidéken több mint tízezren élnek szőlészetből és borászatból. A borvidék zászlóshajója az Egri Bikavér, azért pedig, hogy védett márka lett, nagyon sokat tett Gröber Jenő, Knézich Károly '48-as tábornok unokája.A Tokaji aszú mellett az Egri Bikavér az egyetlen borfajta, amelyik a hungarikumok közé emelkedett, ezért a képviselő azt kezdeményezi, hogy készüljön el egy nívós, az Egri Bikavér történetét, múltját, jelenét bemutató, magyar, angol és lengyel nyelvű kiadvány, amely itthon és külföldön is öregbíti a borvidék és az új hungarikum jó hírét.
Daloló 67-es főút
Zenélő szakaszt építenek be a 2-szer 2 sávosra bővülő 67-es főút Kaposvár felé vezető részén. Amikor az autós ráhajt a Kaposvár felé vezető úton a keréknyomnyi vagy teljes sávon elterülő "bitumen kottára", a Republic együttes A 67-es úton című dalát fogja hallani.A speciális technológiájú akusztikus vagy zenélő aszfalt zenei hangokat bocsát ki, amikor az autós ráhajt az útra. A kivitelezés során ugyanolyan aszfaltot terítenek le, mint bármely más útszakaszon, azonban a felületet egy gyémántvágóval bemetszik keresztirányban. A hang magassága a barázdák mélységétől és egymáshoz viszonyított távolságától függ. Voltaképpen az aszfaltba vésett mélyedések képezik a kottát, a kocsi gumija a gitár húrja, az autó karosszériája pedig maga a hangszer.A felújítás során 12 csomópont, Mernyeszentmiklós és Somogybabod település között a gyorsúttal párhuzamosan új összekötő út, illetve a gyorsúttal párhuzamosan a lassújármű és kerékpáros forgalom számára burkolt szervizút épül. A mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére pedig földutakat hoznak létre.A formabontó aszfaltrész a tervek szerint 2019-re készül el. A fejlesztést követően gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Kaposvártól az M7-es autópályáig.Az út a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából 60 milliárd forintból, európai uniós és magyar források felhasználásával valósul meg. Az építkezés kivitelezője a S+S R67 Konzorcium (STRABAG Építő Kft., STRABAG AG és SOLTÚT Kft. közös ajánlattevők) - olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményében.
Négynapos hétvége lett a húsvét
Az Országgyűlés munkaszüneti nappá nyilvánította nagypénteket, így idén április 14-től négynapos munkaszüneti ünneppé válik a húsvét.A Ház a munka törvénykönyve mellett további négy jogszabályban rögzítette az új munkaszüneti napot, amellyel Magyarországon tizenegy olyan munkaszüneti nap lett, amelyek hétköznapra esnek, illetve eshetnek: január 1-je, március 15-e, nagypéntek, húsvéthétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus 20-a, október 23., november 1-je, december 25-e és 26-a.A nagypéntek a keresztény liturgiában a húsvét előtti péntek, amelyen a keresztények Jézus Krisztus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és temetéséről emlékeznek meg - emlékeztetnek az előterjesztők indítványukban, hozzátéve, a munkaszüneti nap nagypéntek méltó megünneplését segíti elő.Ennek a napnak az üzenete, hogy áldozat nélkül nincs ünnep, halál nélkül nincs föltámadás, nagypéntek nélkül nincs húsvét - fogalmazott Balog Zoltán a javaslat általános vitájában.Balog Zoltán tájékoztatása alapján a nagypéntek Európában 14 országban ünnep. A miniszter kitért arra is, hogy a munkaszüneti napok száma nem feltétlenül befolyásolja egy ország gazdasági teljesítményét. Példaként említette, hogy Németországban 17 munkaszüneti nap van, Bulgáriában 16, Szlovákiában 15, Horvátországban 14, Ausztriában, Csehországban, illetve Lengyelországban 13, Dániában, Franciaországban és Belgiumban 12. Jó hatással lehet az új, négy napos hosszú hétvége a turizmusra.
Átadták a Charles de Gaulle repülőtér felújított váróját
Megújult a párizsi repülőtér 2G várója: az exkluzív környezet és szolgáltatás mellett az étkezés is felejthetetlen élményt biztosít az utasoknak.Márciustól igazán különleges utazásban lehet részük azoknak, akik az Air France Business és az Elite Plus szolgáltatásokat választják. Az Air France nem szerénykedik, ha az utasai kényelméről van szó, mi sem bizonyítja ezt jobban az ötszörösére bővített, teljes körűen felújított 730 m2-es lounge-nál.A frissen átadott váróban az emberi kéz munkája és a technológiai újítások egyvelege egyaránt az Air France utasainak gyors és gördülékeny kiszolgálását segíti. Az óriási kör alakú fogadóépületben lehetőség van önálló ügyintézésre az interaktív adminisztrációs pultoknál, az egyéni kéréseket pedig az légitársaság ügyfélszolgálati munkatársai teljesítik.A Charles de Gaulle repülőtér 2G terminálja egyaránt képviseli a hagyományos francia életérzést és az Air France fő értékeit: magas minőség, figyelemfelkeltés és ízlésesség. A kényelem, az előkelőség és a kreativitás kombinációjával a légitársaságnak sikerült megteremtenie a tökéletes és igazi francia atmoszférát.Az utasok már a belépéskor találkozhatnak a legújabb lakberendezési és formatervezési trendekkel. A világítás, a bútorok - hatalmas kanapék, a kényelmes székek és az egyedi tervezésű díszpárnák - egy meghitt, otthonos térré alakították a várót.Ugyanebben a szellemiségben született a lounge-ban található párizsi brasserie stílusú étterem is. Az elegáns étkezőt újratervezett padok veszik körül, ezzel is kontrasztot teremte a francia sikk és a modern stílus között. Az étteremben frissen készült hideg és meleg ételeket egyaránt kínálnak, késésben lévő utasok pedig a kávézó területén részesülhetnek gyors kiszolgálásban. Májustól újabb különlegességgel bővül az ételválaszték a lounge-ban: helyben sütött francia pékárukat és süteményeket is készítenek majd az Air France utasainak."Az Air France mindig is elkötelezett híve volt a kiemelkedő minőségű termékeknek és szolgáltatásoknak. Az új előcsarnok kialakításakor elsődleges célunk az volt, hogy kiszolgájuk azokat - a közepes hosszúságú távon utazó - ügyfeleinket, akik közel ugyanannyi időt töltenek a repülőgépen, mint a repülőtér csarnokaiban. Ennek a modern és hatékony térnek köszönthetően sikerült elérnünk, hogy utasaink tágas és kényelmes környezetben, gyors és egyszerű ügyintézésben, illetve utasellátásban részesüljenek. A prémium dizájnú lounge a francia építészet gyökereihez nyúlik vissza, ami egyediségnek számít a piacon." - nyilatkozta Franck Terner, az Air France vezérigazgatója.
Belép a netes vásárlás piacára a Viber
Az új funkció lehetővé teszi a csevegésen belül vásárlást, egyben a vállalat első lépését jelenti a teljes körű szolgáltatásokat biztosító mobilplatformmá válás felé.Az Egyesült Államokban március 6-tól érhető el az új funkció béta verziója, az instant vásárlást a világ többi részén ezt követően fokozatosan vezeti be idén a Viber - olvasható a közleményben. A funkció bevezetésével a Viber az anyacége, a Rakuten globális e-kereskedelmi vállalatcsoport egyik legfőbb szakterületéhez kapcsolódik. Az alkalmazáson keresztül a felhasználónak nem csupán arra nyílik majd lehetősége, hogy ugyanazon a felületen keressen termékeket és mutassa meg azokat ismerőseinek és beszélgessen róluk, de arra is, hogy akár azonnal kapcsolatba lépjen kedvenc márkáival vagy éppen megvásárolja a kiválasztott árucikket. A felhasználók ezentúl egyszerűen, a csevegésablakban található gomb megnyomásával neki is kezdhetnek a vásárlásnak. A funkció segítségével a legismertebb márkák legújabb termékei között válogathatnak, a képekkel és egyéb vizuális tartalmakkal kiegészített információkat pedig a csevegésekben azonnal megoszthatják barátaikkal, akik rögtön vissza is jelezhetnek azokról. Emellett a márkákkal vagy kereskedőkkel is közvetlenül kapcsolatba léphetnek a userek, szükség esetén azok weboldalára vagy alkalmazásába átirányítva fejezhetik be a vásárlást - írják le a közleményben részletesen a folyamatot."Az okostelefonos üzenetküldés csak most nyeri el valódi értelmét" - mondta el Djamel Agaoua, a Viber vezérigazgatója.