Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Vállalati társadalmi felelősségvállalás
2004. május 19. Brit Nagykövetség Nagy érdeklődés övezte a Brit Nagykövetségenzajló sajtótájékoztatót, melyen a Magyarországon jelenlévő brit befektetőktársadalmi felelősségvállalási tevékenységeit mutatták be. Mi is tulajdonképpen a vállalati társadalmi felelősségvállalás? Jelentése egyszerű: az adott vállalatnak olyan küldetése, jövőképe, értékrendjevan, mely nem csak a munkahelyi légkört tekinti üzleti stratégiája szervesrészeként, hanem a közösségi életben való szerepvállalást, a helyi gazdaság fejlesztését, valamint a piaci és környezeti hatásokat is. Ezen a területen az Egyesült Királyság számottevő tapasztalatot halmozott fel. A brit befektetők magyarországi vállalkozásaiknál is meghonosították ezeket a fogalmakat. E cégek számára az üzlet nem csupán azt jelenti, hogy termékeket, szolgáltatásokat kínálnak, hanem azt is, hogy segítséget nyújtanak a társadalomnak a környezeti, szociális és kulturális célkitűzések eléréséhez.A Brit Nagykövetség, a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara (BCCH) és a Magyar Business Leaders Forum (HBLF) támogatásával jelentést adott ki, mely összegzi a jelentősebb magyarországi brit befektetők társadalmi felelősségvállalási tevékenységét. A jelentés a brit cégek Magyarország iránti elkötelezettségéről és a szélesebb közösség javára tett értékes hozzájárulásáról tanúskodik.A jelentést, melyhez személyesen írt előszót Károly walesi herceg és Mádl Ferenc köztársasági elnök, John Nichols brit nagykövetmutatta be. A nagykövet úr megnyitó szavait követően rövid beszédet mondott Andrew Jackson, a BCCH elnöke.Az eseményen részt vettek a jelentésben szereplő 17 brit vállalat képviselői is.
Jó eredményekkel zárja üzleti évét a British Airways
Célba ért a költségcsökkentési program, folytatódnak az online fejlesztésekLondon, Budapest, 2004. május 18. - Jó eredményekkel zárta 2003/2004. üzleti évét a British Airways. A légitársaság a 2003. évi 135 millió fontról 230 millió fontra növelte adózás előtti eredményét. A BA kiemelkedően jól gazdálkodott üzleti évének utolsó negyedévében, amikor is az egy évvel korábbi 200 milliós adózás előtti veszteséghez képest, 45 milliós fontos nyereséget ért el. Az év egészét tekintve, jelentősen meghaladva a 2003-as 295 millió fontot, a légitársaság 405 millió fontos működési eredményt könyvelhet el. Az eredmények hátterében a British Airways Jövőbeni Forma és Méret költséghatékonysági és szerkezetátalakítási programjának következetes végrehajtása áll. A program részeként a légitársaság tovább folytatja az Internetes fejlesztéseit koordináló"Felhasználóbarát British Airways" program megvalósítását, amely az utaskiszolgálás egyes elemeit helyezi online platformra, egyszerre javítja tovább a vállalat szolgáltatásainak színvonalát és költséggazdálkodását.A British Airways Jövőbeni Forma és Méret programja 2002 tavaszán vette kezdetét. A kétéves program megvalósításával a légitársaság évi 650 millió fontos megtakarítást, 13.000 fős létszámcsökkentést kívánt elérni amellett, hogy felgyorsítja Internet stratégiájának megvalósítását. Idei, 2003. április 1-től 2004. március 31-ig tartó üzleti évében az eredeti célkitűzést meghaladva, a légitársaság költségbázisa összesen 869 millió fonttal csökkent, alkalmazottainak száma pedig 13.082 fővel volt kevesebb mint 2 évvel korábban."Az iparágat érintő kihívások és nehézségek ellenére is jó eredménnyel zártuk üzleti évünket. Jelentős sikereket értünk el rövid távú, európai járatrendszerünk átszervezése terén, de még ennél is többet kell tennünk."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Folytatjuk utaskiszolgálási tevékenységünk fejlesztését, új online termékeket és szolgáltatásokat vezetünk be, és jobban kihasználjuk az Internet technológia előnyeit."- tette hozzá Rod Eddington.A British Airways 2004. április 1-től már kizárólag csak elektronikus jegyet használ az Egyesült Királyságból induló és a belföldi repülőútjai értékesítésében, így összes útjai 75 százalékán, azaz mintegy 150 repült útvonalon az elektronikus jegy már felváltotta a papír alapú jegyet. A"Felhasználóbarát British Airways" program részeként a légitársaság tovább folytatja önkiszolgáló check-in automaták telepítését is. A vállalat a világ 40 legforgalmasabb repülőterén több mint 200 önkiszolgáló check-in automatát üzemeltet. A British Airways célja az, hogy 2005 márciusára a check-in 50 százaléka már önkiszolgáló check-in automaták segítségével valósuljon meg."Ma már három Angliából induló utasunk közül kettő elektronikus jegyet használ. Az e-jegy 2004. végére már teljes egészében felváltja a hagyományos jegyet minden BA célállomáson."- mondta Rod Eddintgon.A British Airways Csoport teljes árbevétele az adott időszakban, az egy évvel korábbinál 1,7 százalékkal kevesebb, mintegy 7,560 milliárd font volt. A légitársaság rendelkezésre álló utaskilométereinek (ASK) száma ebben az üzleti évben 1,5 százalékkal nőtt, míg gépeinek kihasználtsága 1997 óta a legmagasabb szintet elérve 73 százalék volt.A British Airways a 2004/2005. üzleti évre 2-3 százalékos bevétel növekedéssel és az egy utasra jutó nyereség- yield - csekély mértékű csökkenésével számol. A légitársaság számításai szerint a piaci körülmények nem változnak majd jelentősen, de hosszú távú, tengeren túli üzleti termékek forgalmának folyamatos javulása, bővülése várható. A British Airways az üzleti termékek forgalmának stagnálására számít a rövid távú, európai útvonalakon, míg a verseny éleződését vetíti előre a turista osztályok forgalmát és ár színvonalát tekintve.
Virtuális Repülés - Csak a kapitány és a gép marad
Egy éves az Ügyfélközpontú British Airways programLondon, Budapest, 2004. május 12. - Gyökeresen átalakította az utasoknak nyújtott szolgáltatási körét az elmúlt egy évben a British Airways. Az online tevékenységeit tömörítő"Felhasználóbarát British Airways" elnevezésű programja részeként, a légitársaság megújította ba.com honlapját, tarifáinak számát felére csökkentette amellett, hogy megduplázta az e-mail használatát, valamint az elektronikus jegyek értékesítését. A British Airways így már repült útvonalainak 75 százalékán alkalmaz elektronikus jegyet, míg törzsutas programját teljes egészében az interaktív platformra helyezte. A légitársaság innovációs készségét mutatja az, hogy ma már több oneworld szövetségbeli partnerével alkalmaz un. Interline e-Jegyet- azaz légitársaságok közötti elektronikus jegyet - a British Airways. Az online fejlesztések és a disztribúciós költségek dinamikus csökkenésének eredményeként a légitársaság az elmúlt egy évben több, mint 100 millió fontot takarított meg és ma már ötször annyi jegyet értékesít az Interneten, mint telefonon.Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerését mutatja egy a közelmúltban Magyarországon készült British Airways felmérés is. A légitársaság és a NagyUtazás.hu közös felmérése szerint nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban legalább egyszer. A felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások ma már a harmadik helyet foglalják el a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján."Az online repülőjegy értékesítés Magyarországon is szárnyal. Tavaly, a közvetlenül a British Airways által értékesített európai repülőutak átlagosan több, mint harmada talált gazdára az Interneten keresztül."- mondta Németh Krisztina, a British Airways marketing managere. "Online forgalmunk további bővülésére számítunk itthoni is, hiszen például Angliából már az összes eladott európai útjaink fele az Interneten keresztül kerül értékesítésre."- tette hozzá a szakember.A kimagasló eredmények mögött online fejlesztések széles horizontja húzódik: A British Airways ba.com honlapja immár öt európai nyelven, köztük angolul, franciául, németül, spanyolul és olaszul kínál utazási szolgáltatásokat, repülőjegy foglalási és fizetési lehetőségét. A BA utasok Internetes foglalása alapján a légitársaság egy elektronikus jegyet, azaz egy e-mail visszaigazolást küld az utasnak a foglalás és az út részleteiről. A légitársaság 2004. április 1-től már kizárólag csak elektronikus jegyet használ az Egyesült Királyságból induló és a belföldi repülőútjai értékesítésében, így összes útjai 75 százalékán, azaz mintegy 150 repült útvonalon az elektronikus jegy már felváltotta a papír alapú jegyet. 2004. végére az elektronikus jegy már teljes egészében felváltja a hagyományos jegyet minden BA célállomáson.A jeggyel már rendelkező és regisztrált utasok adminisztrációs igényeit a BA megújult, Manage my Bookings elnevezésű foglalási rendszere segíti. Ezzel a rendszerrel a BA utasok otthonukból vagy munkahelyükről tervezhetik meg az utazás minden fázisát, kiválaszthatják az általuk preferált helyet és fedélzeti menüt, ellenőrizhetik és módosíthatják foglalásukat, indulásuk időpontját, szállás foglalhatnak, autót bérelhetnek vagy akár utazási biztosítást is köthetnek önmaguk számára.A "Felhasználóbarát British Airways" program részeként a légitársaság tovább folytatja önkiszolgáló az check-in automaták telepítését is. A vállalat a világ 40 legforgalmasabb repülőterén több mint 200 önkiszolgáló check-in automatát üzemeltet. Az automaták segítségével az utasok önállóan választhatják ki preferált ülőhelyüket és akár magasabb osztályba is átsorolhatják repülőjegyüket. A British Airways célja az, hogy 2005 márciusára a check-in 50 százaléka már önkiszolgáló check-in automaták segítségével valósuljon meg.A "Felhasználóbarát British Airways" program keretében az elektronikus jegy használatának mintájára, hamarosan már elektronikus beszállókártya használatára is lehetősége nyílik az utasoknak. A légitársaság három hónapig, Edinburgh repülőterén törzsutasai körében tesztelte ezt az online szolgáltatást, amely egy otthoni vagy munkahelyi számítógépes környezetben kinyomtatható olyan beszállókártya, amely egy A4-es lapra nyomtatott egyedi vonalkóddal azonosítja az utasokat.A "Felhasználóbarát British Airways" program elterjedésével várhatóan egyre kevesebbet látjuk majd a repülőtéri kiszolgáló személyzetet vagy teremtünk telefonon kapcsolatot a légitársasággal. Ezzel együtt várhatóan egyre kevesebb időt kell utazásunk részleteinek megszervezésével tölteni, de az utazás kezdetekor továbbra is a jól megszokott módon köszönt majd minket a repülőgép első embere: "Hölgyeim is Uraim, itt a kapitány beszél!"
Megújultak a Ferihegyi repülőtér éttermei
A Select Service Partner - amely 35 ország több mint 100 repülőterén kínál vendéglátóipari szolgáltatásokat - és leányvállalata, a Louis Catering május 5-én nyitotta meg a most felújított Paprika éttermet a Ferihegyi repülőtér 2A terminálján. A Select Service partner egyik jellegzetessége, hogy éttermeiben helyi ízeket és ételspecialitásokat is kínál, továbbá egyedi hangulatot teremt a repülőtéri környezetben. Az új étterembena társaság egy világújdonsággal várja vendégeit: hazánkban ajánl először "repülésbarát" ételeket.A társaság tervei között szerepel a tevékenységeikhez kapcsolódó szolgáltatások színesítése és további, a repülőtér hírnevéterősítő és az értékesítést növelő megoldások kidolgozása.Ebbe a folyamatba illeszkedik bele az átadott és az EurópaiUnió minőségi elvárásainak megfelelő Paprika étterem is, amely a magyarkonyha specialitásai mellett mostantól különlegességekkel, a "repülésbarát" ételekkel is várja a vendégeket. A nyugalmasabb utazást biztosító, könnyen emészthető ételeket a világon elsőként Magyarországon ajánlják annak atöbb millió utasnak, akik számára ez komoly problémát jelentett eddig.Az éttermekben olyan különlegességek (köztük világmárkákis) kaphatók, amelyek eddig ismeretlenek voltak hazánkban. Az elképzelésekszerint ezeket a specialitásokat és az őket kínáló éttermeket a repülőtérenkívül Budapest belvárosában, később pedig a többi nagyvárosban is megtalálhatjuk majd.Az ételek, saláták, sütemények mindegyike helyben készülés mindent mindig 4 óránként frissítenek. A társaság vendéglátóipari egységei a Ferihegyirepülőtéren: - Flavour of Paprika, magyaros a la carte étterem- Al Fredo's Espresso kávézó- Sbarro Restaurants pizzériák- Upper Crust pékség- Beers of the world bár- Hungarian Gourmet, grill étterem- Caffé Ritazza kávézó- Cafeteria Franz kávézó Néhány a "repülésbarát" étkekből: - Friss Mozzarella és bazsalikomos ciabatta- Füstölt pulykás baguette- Marinírozott grillcsirkés ciabatta- Gyümölcsös muffinok- Szalonnás, salátás, paradicsomos ciabatta- Marble cake- Cheddar sajtos és paradicsomos bauette- Sonkás-sajtos baguette- Mandulás croissant- Szedres dán sütemény Jó étvágyat!
Sürgősségi egészségügyi ellátás az EU-ban
Tájékoztató az EURÓPAI GAZDASÁGI TÉRSÉG tagállamaibanigénybe vehető sürgős/szükséges egészségügyi ellátásokról, az E111-es nyomtatvány és alkalmazása. Bevezetés: Az EU a személyek szabad mozgásának jogával élõ tagállami állampolgárok és családtagjaik részére biztosítja a sürgõsségi, illetõleg az orvosilag szükséges ellátások igénybevételére való jogosultságot akkor is, ha hosszabb-rövidebb ideig más tagállamok területén tartózkodnak. Az ellátásokat az adott tagállamban érvényes szabályok szerint kell nyújtani a magyar állampolgár biztosítottaknak is, ugyanúgy, mint az adott tagállamban érvényes biztosítással rendelkezõ személyeknek. A nyomtatvány funkciója: A nyomtatvány segítségével az egyik tagállam szabályai szerint egészségügyi szolgáltatásra jogosult személy e nyomtatvánnyal igazolhatja jogosultságát a másik tagállamban. A nyomtatvány segítségével lehet igénybe venni egy másik tagállam területén az adott tagállam területén való tartózkodás idején orvosilag szükségessé váló egészségügyi ellátásokat. A szükséges ellátás: Az E 111 jelû nyomtatvánnyal egészségügyi ellátásra jelentkezõ jogosult részére egyrészt a halaszthatatlanul szükséges szolgáltatások nyújthatók. Halaszthatatlanul szükséges egy szolgáltatás, ha annak elmaradása az életet, testi épséget súlyosan veszélyezteti, illetõleg súlyos egészségkárosodással jár. Az ellátást mindaddig nyújtani kell, amíg a beteg elbocsátható állapotba nem kerül, illetve egészségi állapotára való tekintettel biztonságosan visszatérhet a biztosítása szerinti országba. Kétség esetén az ellátás "halaszthatatlanul szükséges" jellegérõl a kezelõorvos dönt. A halaszthatatlan ellátások körébe tartozik még a dialízis kezelés, az oxigén-terápia és a szüléssel-anyasággal kapcsolatos, azonnal szükséges beavatkozások a terhesség 38. hetének megkezdéséig.2004. július 1-tõl az E 111-essel ellátásra jelentkezõ személyek azonban a halaszthatatlanul szükséges ellátásokon túl a tartózkodásuk tervezett hosszára tekintettel orvosilag szükségessé váló szolgáltatásokban is részesülhetnek az adott tagállam biztosítottaira irányadó feltételekkel. Az orvosi szükségesség fennállásáról elsõdlegesen - a körülmények mérlegelésével - a kezelõorvos dönt. Orvosilag szükségesnek azonban nem csak a halaszthatatlan szolgáltatások minõsülhetnek. Amennyiben az igényelt ellátást - a beteg állapotára való tekintettel - nem feltétlenül szükséges rövid idõn belül nyújtani, az egészségügyi szolgáltatónak figyelembe kell vennie, hogy az illetõ személy milyen hosszú idõt kíván az adott tagállamban tölteni. Az ellátás igénylése: Az ellátás igénylésére az E 111 számú formanyomtatvány szolgál, amelyet TAJ-kártyánk, személyi igazolványunk és a biztosítási jogviszonyunk jogcímét igazoló dokumentum bemutatása ellenében azonnal, térítésmentesen állít ki a lakóhelyünkhöz legközelebb esõ Megyei Egészségbiztosítási Pénztár ügyfélszolgálata. A biztosítási jogviszony jogcímét az alábbi dokumentumok igazolják:1. Keresõ tevékenységet végzõk esetében: munkáltatói igazolás, tagsági jogviszonyt igazoló cégigazolás, stb.2. Nyugdíjasoknál: Nyugdíjas igazolvány, vagy nyugdíjmegállapító határozat, illetõleg bármely más dokumentum, amibõl kétséget kizáróan megállapítható,hogy az illetõ nyugdíjban részesül3. Tanulóknál: Az iskola által kiadott hallgatói jogviszony-igazolás, iskolalátogatási igazolás4. Kiskorú magyar állampolgároknál: A személyes adatokat és a magyarországi lakóhelyet igazoló dokumentum5. Eltartott közeli hozzátartozóknál: Eltartói nyilatkozatA nyomtatvány érvényességének kezdete az ügyfél által megjelölt kezdõnap, ennek hiányában a nyomtatvány kiállításának napja. Az érvényesség ideje az ügyfél által megjelölt idõtartam, de legfeljebb a kezdõnaptól számított 90 nap. A nyomtatvány a 4. mezõ érvényesítésével további 2 alkalommal, egyenként 90 napos idõtartammal hosszabbítható. A hosszabbítás az ügyfél kérelmére az eredeti nyomtatvány bemutatásával és a jogosultság vizsgálatával történik. Bizonyos személyi kategóriák (az adott tagállamban tanuló diákok, nyugdíjasok, kiküldött dolgozók, stb.) esetében az érvényességi idõ hosszabb is lehet, de nem haladhatja meg az egy évet.2004. július 1-ét megelõzõen Ausztriában, Csehországban, Görögországban, Németországban, Olaszországban és Portugáliában az ellátás igénybevétele elõtt - lehetõleg már a megérkezésünket követõen - a tartózkodási helyünkhöz legközelebb esõ, általunk szabadon megválasztott betegbiztosítási pénztárhoz kell fordulni a nyomtatvánnyal, amely azt egy egészségügyi elszámoló lapra cseréli. Ezt az elszámoló lapot kell kezelés esetén az orvosnak átadni. 2004. július 1-tõl azonban a becserélési eljárás ezekben a tagállamokban is megszûnik és az E 111-es nyomtatványt minden tagállamban közvetlenül annak az orvosnak, egészségügyi szolgáltatónak kell átadni, akitõl az ellátást kérjük.Fontos, hogy a nyomtatványnak akkor kell rendelkezésre állnia, amikor az orvoshoz fordulunk, utólag nem állítható ki. Az azonos elbírálásra csak az tarthat igényt, aki a nyomtatványt bemutatja, akinél nincs nyomtatvány az egészségügyi szolgáltató által megállapított díjat köteles fizetni. Az ellátások költsége - önrész: Amennyiben rendelkezünk E 111-essel, itthoni egészségbiztosításunk alapján az Országos Egészségbiztosítási Pénztár mindazokat az ellátásokat kifizeti, amelyeket az EGT-tagállam állampolgárainak is a biztosítójuk fizet; ezeket tehát külföldön térítésmentesen kapjuk. Azon ellátásokért viszont, amelyekért az EU-tagállam állampolgárai is maguk fizetnek (önrész), a magyar állampolgároknak is fizetni kell. Mindez az azonos elbírálás elvébõl következik. A térítésköteles ellátások köre és a térítés mértéke tagállamonként eltérõ (részletesen mellékletben a tájékoztató végén). Költségtérítés a visszatérítéses rendszerekben: Belgiumban, Finnországban, Franciaországban és Luxemburgban ún. visszatérítéses rendszer mûködik. Ezekben az országokban az egészségügyi ellátások, gyógyszerek költségeit az ellátásban részesülõ személy attól függetlenül köteles megelõlegezni, hogy volt-e E 111-es nyomtatványa, vagy sem. Az ellátások költségébõl visszatéríthetõ összeget (az önrészt nem) az illetékes tagállami biztosító téríti meg. A visszatérítési szabályok az egyes tagállamokban: Belgium: Az E 111-es formanyomtatványt valamennyi számlával és orvosi jelentéssel még a tartózkodás ideje alatt be kell nyújtani a belga biztosítónak, amely megtéríti a költségeket (kivéve az önrészt). Finnország: Amennyiben bármilyen oknál fogva a magánorvosnak, vagy a fogorvosnak a kezelésért készpénzzel kellett fizetni, a számlákat meg kell õrizni, és a finn társadalombiztosítási intézmény képviseletéhez (KELA) kell fordulni velük, valamint az E 111-es formanyomtatvánnyal, illetve a költségtérítésre vonatkozó kérelemmel. Franciaország: A költségtérítési igényt, beleértve a kezelést tanúsító igazolólapot (Feuille de Soins), az E 111-es formanyomtatványt és a kezelés számláit a CPAM helyi képviseletére kell benyújtani. A térítést nem senki sem kapja meg a helyszínen, ezért az igény benyújtásával egyidejûleg meg kell adni azt a bankszámlaszámot vagy címet, ahová a térítést el lehet juttatni. Luxemburg: A kezelés, vagy a gyógyszer kifizetését követõen a munkavállalói kassza helyi képviseletéhez (Caisse de Maladies Ouvriers) kell fordulni. Itt kell bemutatni az E 111 formanyomtatványt és az egyéb okmányokat. Mit tegyünk, ha nem volt nyomtatványunk: Nyomtatvány hiányában is megkapjuk a szükséges ellátást, éppen csak fizetni kell, vagy többet kell fizetni érte. Nyomtatvány alapján az ellátás költségeit az a biztosító vállalja, amelyiknél az illetõ személy biztosítva van, nyomtatvány hiányában viszont mindenki maga viseli a költségeket.Abban az esetben, ha nem volt nyomtatvány az ellátásra szoruló személynél, akkor az ellátásért helyben fizetnie kel. A kifizetett összeg egy részét a hazatérése utáni 30 napon belül visszaigényelheti, a lakóhelye szerinti Megyei Egészségbiztosítási Pénztárnál (MEP). A MEP a külföldi biztosítótól kapott információk alapján azt az összeget fizeti ki, amennyibe az ellátás az E 111-es nyomtatvány alapján került volna.Hangsúlyozandó, hogy nem a teljes költségeket fogja visszakapni, hanem csak azt a részt, melyet az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak akkor kellett volna kifizetnie, ha nyomtatványt használnak az ellátás igénybevételekor. (Nyomtatvány esetében a szolgáltató azt az árat tudja érvényesíteni, amennyit a többi, helyben biztosított ellátása után kap a biztosítóktól, nyomtatvány nélkül azonban nincs azonos elbírálási kötelezettség és a szolgáltató a "piaci árat" fogja érvényesíteni.)A megtérített és a ténylegesen kiszámlázott, illetve kifizetett összegek közötti költségkülönbözetet tehát az ellátásban részesült személy saját maga köteles vállalni, azt az OEP nem téríti meg. Mi a különbség az E 111-es és az utasbiztosítások között? E 111    Utasbiztosítás Csak szerzõdött szolgáltatóhoz lehet fordulni vele. Magán egészségügyi szolgáltatóhoz is lehet fordulni vele. Csak az orvosilag szükséges ellátásokat fedezi. A biztosítási szerzõdés szerinti összes ellátást fedezi (halottszállítást,poggyászbiztosítást, stb.) A szükséges ellátásokat azok árára tekintet nélkül nyújtani kell a nyomtatvány ellenében. Az ellátások költségeit csak a befizetett összeg erejéig vállalja a biztosító. Az önrészt a biztosítottnak kell kifizetni, annak visszatérítésére nem számíthat. Az önrészt is fedezi. Bizonyos tagállamokban az ellátás költségeit a biztosított elõlegzi meg. Minden tagállamban a biztosító fizet. 2004. július 1-ig nem minden tagállamban lehet közvetlenül az egészségügyi szolgáltatóhoz fordulni vele. Minden tagállamban közvetlenül a szolgáltatóhoz lehet fordulni, elõzetes ügyintézést nem igényel.  Forrás: MUISZ Jelentős változás a korábbiakhoz képest, hogy 2004. május 1. után a rövid idejű tartózkodás céljából beutazóknak (üzleti célból beutazók, turisták stb.), amennyiben baleset, vagy megbetegedés miatt sürgősségi egészségügyi ellátásra szorulnak - az EU tagállam, melynek területén éppen tartózkodnak, a saját állampolgáraival azonos feltételek mellett ellátást nyújt. Az ellátás költségeit az a biztosító vállalja (általában utólagos, biztosítók közötti elszámolás mellett), amelyiknél az illető személy ténylegesen biztosítva van (azaz általában a hazai társadalombiztosítás). Mindennek azonban feltétele, hogy az utazó rendelkezzen egy E 111-es jelzésű nyomtatvánnyal, melyen a biztosító - a biztosítási jogviszony alapján - előzetesen vállalja a felmerülő költségek fedezetét. Az ingyenes vagy kedvezményes orvosi szolgáltatás csak a közegészségügyi ellátásra vonatkozik, s ennek körét a tagállamok nemzeti joga határozza meg. Néhány esetben az orvosi ellátás egésze ingyenes, máskor csak egy része, és előfordulhat az is, hogy a kezelés költsége csak utólagosan igényelhető vissza. Ezért fontos a számlák és receptek megőrzése.Az E-111-es formanyomtatványt és további információkat - a külföldre távozás előtt minden esetben, azaz újbóli külföldre utazásnál ismételten- az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál, illetőleg a lakóhely szerint illetékes Megyei Egészségbiztosítási Pénztárnál kell igényelni és kitöltetni. Forrás: külügyminisztérium Tanácsok az Európai Unió országaiba, továbbáIzlandra, Liechtensteinbe, Norvégiába és Svájcba utazók részére Mi az E111? Igazolás természetbeni ellátásokra való jogosultságról egy másik tagállambantörténő tartózkodás során. Másképpen: az OEP által kiadott igazolás külföldöntörténő orvosi ellátás igénybevételére. Mely országokban fogadják el az E111-et? Valamennyi EU tagországban, továbbá Izland, Liechtenstein, Norvégia, Svájc. Mi szükséges a sürgősségi ellátásra jogosítóE111 nyomtatvány kiváltásához? - Társadalombiztosítási igazolvány (TAJ kártya)- Személyi igazolvány- Munkáltatói igazolás- Lakcímet igazoló hatósági igazolvány Milyen szolgáltatások vehetők igénybe érvényes E111 birtokában? Sürgősségi beteg- és baleseti ellátás, országonként eltérő módon. A szolgáltatások általában önrésszel vehetők igénybe. Ingyenes betegség- és baleseti ellátást kínál-e az E111? Nem, hiszen a magyar kiutazók ugyanazokkal a lehetőségekkel rendelkeznek majd, amelyeket az adott ország biztosított polgárai. Ha a sürgősségi ellátásért nekik hazájukban valamilyen térítést, önrészt kell fizetniük, úgy a magyar kiutazókra is hasonló előírások vonatkoznak. Így például egy költségesebb kórházi ellátást követően előfordulhat, hogy több tízezer forintos önrészt kell majd az adott intézmény számára kifizetni. Elfogadják-e magán érdekeltségű egészségügyi szervek is az E111-t? Nem, a nyomtatványt kizárólag azok a betegellátást szolgáló intézmények (orvosok, kórházak) fogadják el, akik az államilag preferált pénztárakkal szerződéses jogviszonyban állnak. Forrás: QBE Atlasz Biztosító
Útlevél az EU-ba! Kell vagy sem?
Beutazási feltételek magyar állampolgárok számára az Európai Gazdasági Térségről szóló egyezményben részes tagállamokba (EGT tagállamok)2004. május 01. után AZ EURÓPAI GAZDASÁGI TÉRSÉG TAGÁLLAMAI Ausztria, Belgium, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Izland, Írország, Görögország, Hollandia, Lengyelország, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, (Magyarország), Málta, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia 2004. május 1. után - EU (illetve EGT) viszonylatban - a magyar állampolgárok jogi helyzetében jelentős változás áll be: a magyar állampolgárok egyben az Európai Unió polgárai is lesznek, s a vonatkozó jogszabályok alkalmazásakor nem tekinthetők a továbbiakban külföldieknek (ennek korlátja, azonban pl. a munkavállalókra vonatkozó 2+3+2 éves átmeneti mentesség). Így uniós csatlakozásunk után a magyar állampolgárok fenti 27 országba való beutazásának és tartózkodásának szabályait a személyek szabad mozgására vonatkozó közösségi vívmányok és egyes schengeni vívmányok együttesen határozzák meg. BEUTAZÁS 2004. május 01-ét követően a szomszédos EU tagállamokkal közös határszakaszokon (Ausztria, Szlovákia, Szlovénia) ugyan nem szűnik meg a határforgalom ellenőrzése, de lényegesen leegyszerűsödik; továbbá a magyar állampolgárok is használhatják az ún. EU sávot. (A belső határokon történő ellenőrzés teljes felszámolására, az ehhez szükséges feltételek teljesítését követően, néhány év múlva kerülhet sor.)Az egyszerűsített ellenőrzés főszabály szerint a személyazonosság megállapítását, az úti okmány és a gépjármű gyors ellenőrzését, szemrevételezését jelenti. Az EGT tagállamai állampolgárainak úti okmányaiba beléptető bélyegző elhelyezése nem történik. Amennyiben azonban a beutazóról rendelkezésre álló adatok szerint, vagy az érintett személy viselkedéséből következtetni lehet arra, hogy veszélyezteti valamely tagállam közrendjét, közbiztonságát vagy közegészségét, tüzetes vizsgálatnak is alávethető (az utazás céljára vonatkozó, ill. az anyagi eszközök meglétét bizonyító dokumentumok ellenőrzése, a beutazó adatainak a Schengeni Információs Rendszerben történő ellenőrzése, az adott személy járművének és egyéb tárgyainak megvizsgálása). A fenti okokra hivatkozva (közrend, közbiztonság, közegészség) - amennyiben a beutazó szerepel valamely tagállam tiltó névjegyzékében- az európai uniós (magyar) polgár beléptetése is megtagadható.Megváltoznak a beutazási és tartózkodási tilalom elrendelésének szabályai is. Egyes esetekben- pl. túltartózkodás - a továbbiakban nem lesz elrendelhető magyar állampolgárokkal szemben ilyen korlátozó intézkedés. Ugyanakkor a kiadatási letartóztatás miatt körözés alatt álló, eltűnt vagy védelmük érdekében biztonságba helyezendő, a titkos megfigyelés vagy célzott ellenőrzés alá vont magyar állampolgárok, továbbá a büntetőeljárások magyar gyanúsítottjai, tanúi, elítéltjei adatai továbbra is bevihetők és tárolhatók a Schengeni Információs Rendszerben, így beutazásuk korlátozható.A fentiekre tekintettel azt tanácsoljuk, hogy az a magyar állampolgár, akinek tudomása van arról, hogy valamelyik tagállamban vele szemben korábban beutazási vagy tartózkodási, tilalmat, korlátozást rendeltek el, indulása előtt érdeklődjön az adott ország budapesti külképviseletén a beutazás lehetőségeiről. Mindenkinek joga van ugyanis arra, hogy a személyéről a rendszerben nyilvántartott adatok helyességéről meggyőződjön, illetve panaszt tegyen minden olyan esetben, ha úgy ítéli meg, hogy a nyilvántartott adatok nem helytállóak vagy a bejegyzés jogalapja megszűnt. Javasoljuk, hogy ilyen esetekben forduljanak az adott ország megfelelő hatóságához.Az Európai Unióhoz történő csatlakozás napjától a közösségi jog szerint a magyar állampolgárok is élvezhetik a személyek szabad mozgása alapszabadságának fontos részjogosítványát, a személyazonossági igazolvánnyal történő utazást: az Európai Gazdasági Térség tagállamai területére a beutazás, ill. ezen államok területén történő utazás érvényes magyar személyazonossági igazolvány birtokában is lehetővé válik. A magyar állampolgárok az EGT tagállamokba az 1991. április 1-je előtt kiállított személyi igazolvánnyal (kemény borítójú, népköztársasági címerrel), az 1991. április 1-je után kiállított személyi igazolvánnyal (puha borítójú, köztársasági címerrel), a 2000. január 1-je után kiállított személyazonosító igazolvánnyal (kártya formájú, műanyag), illetve 2000. január 1-jét követően kiállított ideiglenes személyazonosító igazolvánnyal is utazhatnak. A zökkenőmentes határátkelés érdekében - különösen a kezdeti időszakban - javasoljuk az útlevél használatát. A brit hatóságok, pl. külön is felhívták a figyelmet arra, hogy a régi fajtájú, azaz csak magyar nyelven kiállított személyi igazolvány használatát nem ajánlják. Ennek kapcsán arra is felhívjuk a figyelmet, hogy a személyazonossági igazolvánnyal történő utazásra, beleértve az átutazást is, az EGT-n kívüli harmadik államokba csak abban az esetben van mód, ha azt nemzetközi szerződés kifejezetten lehetővé teszi. Erre jelenleg kizárólag Horvátország és Svájc esetében van mód, az új típusú, kártya formájú személyazonossági igazolvánnyal.Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a személyazonosító igazolvánnyal nem rendelkező kiskorú magyar állampolgárok (tehát a 14. életév betöltése előtt) továbbra is csak önálló, érvényes útlevél birtokában utazhatnak külföldre.A kiskorúaknak külföldi hivatalos ügyeik intézéséhez (pl. bejelentkezés, tartózkodási engedély beszerzése stb.), miután cselekvőképességük hiányzik vagy korlátozott, a szülők (törvényes képviselők) hozzájárulására (bizonyos ügyekben személyes vagy meghatalmazott útján való eljárására) lehet szükségük. A külföldi határőrizeti szervek különösen akkor vizsgálhatják a hozzájárulás meglétét, ha annak gyanúja merül fel, hogy gyermek jogellenes külföldre viteléről, gyermekkereskedelemről vagy a kiskorú érdekeinek másfajta veszélyeztetéséről van szó. Felhívjuk a figyelmet, hogy e szabályok tagállamonként eltérőek lehetnek, ezért előzetes tájékozódást javaslunk.Az ezzel kapcsolatos problémák elkerülése érdekében javasoljuk, hogy a kiskorú vagy a vele utazó személy vigye magával a szülők (másik szülő) magyarul és a meglátogatni szándékozott (és a tranzit) ország nyelvén készült (vagy fordítással ellátott) hozzájáruló nyilatkozatát a kiskorú külföldre utazásához, ottani tartózkodásához. A nyilatkozat tartalmazza a kiskorú, a kísérő és a szülő(k) adatait is (születési adatok), a kiskorú úti okmányának számát, a külföldi tartózkodás célját, helyét (cím, telefon), a meglátogatni kívánt személy vagy intézmény (iskola, tanfolyamszervező) adatait, elérhetőségét. A kiskorúak külföldi utazásának előkészítése során fordítsanak kiemelt figyelmet a célország (tranzitországok) szabályainak, helyi sajátosságainak, a megélhetési feltételeknek a megismerésére, a fogadó személy vagy intézmény megbízhatóságának ellenőrzésére. Az utazás előkészítésében az érintett országok külképviseletei, illetőleg a magyar konzuli szolgálat információkkal, tanácsokkal, a külképviseletek adatainak megadásával szívesen nyújtanak segítséget.Külföldi utazásra nem használható a személyazonosító igazolvány, ha azt nem magyar állampolgárságú személynek (bevándorolt, menekült) adták ki, továbbá a magyar vezetői engedély sem.Svájc ugyan nem tagja az Európai Gazdasági Térségnek, de kétoldalú megállapodás alapján a magyar állampolgárok az új, kártya formátumú személyazonossági igazolvány birtokában, 2004. május 1. után is beutazhatnak, és 90 napot meg nem haladó időtartamig tartózkodhatnak Svájc területén.Változást jelent a korábbiakhoz képest az is, hogy a külföldiek útleveleinek érvényességére vonatkozó nemzeti előírások (melyek általában megkövetelik, hogy az ott tartózkodás idejére és a tervezett elutazás időpontjától számítva még 1-6 hónapig érvényes útlevéllel kell, hogy rendelkezzen a külföldi) a magyar állampolgárokra csatlakozásunk után már nem alkalmazhatók. Mindazonáltal azt tanácsoljuk, hogy olyan útlevéllel induljanak útnak, mely tervezett külföldi tartózkodásuk teljes időtartamára érvényes.Az EU tagállamokkal a 80-as és 90-es években kötött vízummentességi megállapodások alapján a magyar állampolgárok - turizmus, látogatás vagy üzleti célból történő- rövid idejű (maximum 90 napos) tartózkodása már hosszabb ideje vízummentes. 2004. május 1-jét követően a magyar állampolgárok 90 napon túli tartózkodása is vízummentes lesz az EGT tagállamaiba; továbbá letelepedési jogot élveznek és- a jogcímtől függő feltételek teljesítése után - kérhetik ún. EGT tartózkodási engedély kiállítását. Magyar állampolgár azon harmadik ország állampolgárságával rendelkező családtagja, aki a Tanács vonatkozó rendelete alapján vízumköteles, családtagi státusza révén nem mentesül a vízumkötelezettség alól, azonban a vízumot díjmentesen kapja meg.A bejelentkezési kötelezettség országonként eltérő lehet, ezért ebben a tekintetben javasoljuk az adott ország hatóságainak, magyarországi külképviseletének megkeresését. Forrás: külügyminisztérium
Fapados légitársaságok
"Fapadost vagy hagyományosat foglaljak?" Irodánkban nem csak a nagy légitársaságok, hanem a Magyarországról induló legtöbb úgy nevezett "fapados" légitársaság járataira is kérhet repülőjegyet, olyan áron, mintha azt közvetlenül a légitársaságnál foglalná.Bízza ránk a keresgélést a lehetőségek között. Bízzon kollégáink tapasztalatában! Minden esetben a legolcsóbb variációt fogjuk Önnek ajánlani, legyen az hagyományos vagy "fapados" légitársaság. Mitől "fapados" a low - cost légitársaság? NEM a repülőgépek technikai színvonala miatt, hiszen a fapados légitársaságok új, modern repülőgépeketüzemeltetnek! (Boeing, Airbus, stb...)Felhívjuk azonban figyelmüket egy-két fapados jellegzetességre, hogy az árak összehasonlításánál, foglalásnál ezeket se tévesszék szem elől: - Az árak általában egy útra vannak meghirdetve, az odaút és a visszaút ára jelentősen eltérhet. - "Ki korán kel, aranyat lel !" A legolcsóbb árakat akkor kapjuk, ha indulás előtt két-három hónappal foglalunk, és nem a legforgalmasabb napokon - hétvégén vagy ünnepek körül - repülünk. - Az utazáshoz nincsen szükség repülőjegyre. Sikeres foglalás esetén felkerül az utaslistára és kap egy kódot; becsekkoláskor elég az útlevelét bemutatni. - A fapados légitársaságok minden járaton csak bizonyos számú férőhelyet tudnak a reklámokból ismert árakon értékesíteni, a legtöbb helyet a hírdetett árak többszöröséért, sokszor a hagyományos légitársaságoknál is magasabb áron értékesítik, előfordulhat tehát, hogy a hagyományos légitársaságok akciós árai a fapados árak alatt is elérhetőek. - A lemondási, módosítási feltételek általában szigorúbbak mint a "hagyományos" légitársaságoknál. - A jegyet a foglalással egy időben ki is kell fizetni. - Egyes városok esetén külső repülőterekre szállnak le a járatok, onnan a központba való bejutás hosszabb időt vehet igénybe, ezzel kalkulálni kell időbeosztásunk elkészítésekor. - Budapest esetében egyes légitársaságok Ferihegy 1-ről, mások a 2B terminálról indulnak. - Az úgy nevezett catering nem foglaltatik benne a jegy árában, a fedélzeten az ételért, italért általában fizetni kell. Magyarországot is érintő társaságok: Sky Europe Célállomások: Amszterdam - Schiphol, Dubrovnik, London - Stansted, Milánó - Orio al Serio, Párizs - Orly Sud, Róma - Fiumicino, Split, Velence, Varsó - Etiuda, Zürich.   Germanwings Célállomások: Köln-Bonn, Stutgart.     Air Berlin  Céllállomások: Berlin - Tegel, Hamburg, Düsseldorf, München, Palma de Mallorca, London - Stansted.   Wizz Air Célállomások: Athén, Barcelona - Girona, Brüsszel - Charleroi, London - Luton, Párizs - Beauvois, Róma - Ciampino, Stockholm - Skavsta Easy Jet Air Célállomások: Berlin Schonefeld, Bristol, Dortmund, Genf, London - Gatwick, London - Luton, Newcastle     Norwegian Air Shuttle Célállomás: Oslo Snowflake Célállomás: Stockholm   Jet 2 Célállomás: Manchester
3. járat és 29.000 forintos tarifa - Kérdések és válaszok
A British Airways 2004. január 22-én jelentette be új, Budapestről London Gatwick-re közlekedő járatának március 28-i indulását valamint eddigi legalacsonyabb, 29.000 forintos londoni tarifájának bevezetését.Az új londoni tarifa sikerét jelzi, hogy az akció kezdete óta eltelt egy hétben a légitársaság helyfoglalásai jelentős mértékben bővültek a Budapest - London útvonalon, az előrefoglalások száma február hónapra 11%-kal, márciusra pedig mintegy 26%-kal javultak.A bejelentésről a sajtó is az átlagosnál gyakrabban és nagyobb terjedelemben számolt be. Számos esetben sajnos téves információk láttak napvilágot, ezért ezeket a kérdéseket valamint a bejelentéssel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket ebben az üzenetben kívánjuk megválaszolni és pontosítani a British Airways 3. járatára és az új, 29.000 forintos londoni tarifára vonatkozóan.KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOKa British Airways új, 3. járatával és 29.000 forintos londoni tarifájával kapcsolatbanAz új, 29.000 forintos tarifa csak a 3. járatra váltható?Az új tarifa érvényes a British Airways jelenlegi, napi két Budapest - London Heathrow járatára is, de már váltható a március 28-án, a nyári menetrendre való átállás napjától közlekedő Budapest - London Gatwick járatra is.Mikortól foglalható az új tarifa?A 29.000 forintos jegy január 22-től már foglalható és a heathrow-i járatok mellett már a március 28-től, a nyári menetrendre való áttérés napjától induló Budapest- London Gatwick járatra is váltható.Szezonális-e és meddig foglalható az új tarifa?A British Airways 29.000 forintos londoni jegyára nem szezonális, január 22-től kezdve időbeni megkötés nélkül bármeddig foglalható, csakúgy mint a BA egyéb állandó, londoni tarifái."Fapados szolgáltatást" kapnak-e az új, 29.000 forintos jegyet vásárló utasok a BA-től?A 29.000 forintos áron jegyet váltó utasok ugyanazt a szolgáltatást kapják, mint a BA egyéb londoni tarifáin jegyet vásárló utasok. A legolcsóbb jegyet váltó utasok számára is teljes körű fedélzeti kiszolgálását és étkeztetését biztosít a légitársaság, és az utasok ugyanannyi kézipoggyászt vihetnek magukkal a fedélzetre, mint a BA bármely más Londonba tartó utasa. Az új, olcsó tarifa bevezetésével a British Airways célja az, hogy minőségi szolgáltatását kedvezőbb feltételekkel elérhetővé téve reális és versenyképes alternatívát biztosítson az olcsó légitársaságok néha megtévesztő ajánlataival szemben.A kiutazást követően mennyi ideig használható fel a 29.000 forintos jegy visszaútja?Csakúgy mint a BA egyéb londoni tarifái esetében, a 29.000 forintos áron váltott jegyet is a kiutazástól számított egy éven belül kell felhasználni.Csak a 29.000 forintos jegy és a gatwick-i járat esetében törli el a minimum 2 napos kint tartózkodási feltételt a British Airways?A kétnapos kint tartózkodási feltétel a British Airways valamennyi londoni jegyára és mind a heathrow-i, mind pedig a március 28-tól közlekedő gatwick-i járat esetében is megszűnik, az intézkedés tehát nem csak a 3. járatra és a legolcsóbb londoni tarifára vonatkozik.
Költséghatékonyabban repült a British Airways
Eredményes harmadik negyedévet zárt az angol légitársaságLondon, 2004. február 9. - A folyamatos belső hatékonyságjavulás és szigorú költségmegtakarítási intézkedések eredményeként, az egy évvel korábbi 25 millió fontról 125 millió fontra növelte adózás előtti eredményét a British Airways a december 31-ig tartó harmadik üzleti negyedévben. A tavalyi év utolsó három hónapjában látványosan javult a légitársaság működési eredménye is, amely így elérte a 138 millió fontot a 2002. harmadik negyedévében realizált 53 millió fonttal szemben. A légitársaság az adott időszakban összesen 45.000 utast szállított a Budapest- London útvonalon.British Airways 2001-ben indította útjára a költséghatékonysága zálogaként kezelt Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programot. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését mindezek eredményeként pedig évente 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig."Légitársaságunk sikerrel vette azokat az akadályokat, amelyeket a polgári légiközlekedés legnehezebb évei állítottak a piac szereplői elé."- mondta Rod Eddington, a British Airways Ügyvezető Igazgatója. "Ez nem lett volna lehetséges anélkül, hogy ne teljesítsük költséghatékonysági programunk célkitűzéseit működésünk minden területén."- tette hozzá Rod Eddington.A 2004. január 28-án bejelentett üzleti terve szerint a British Airways tovább folytatja költséghatékonysági programját, amelynek keretében további 300 millió font megtakarítását tűzte ki célul úgy, hogy mindeközben a technológiai alkalmazások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt."Az előttünk álló kihívás most úgy fogalmazható meg, hogy költségeink további csökkentésével párhuzamosan kell fenntartanunk a légitársaság jövedelmezőségét úgy, hogy mindeközben szolgáltatásaink színvonala nem csökken, sőt annak technológiai háttere fejlődik, platformja pedig az Internetre tevődik át."- mondta Rod Eddington.Ma már a British Airways utasainak 50 százaléka eTicket-et használ, csúcsidőben a www.britishairways.com weboldal 1.000 járatfoglalást regisztrál óránként. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket. A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez.A 2003. december 31-én zárult harmadik üzleti negyedévben a British Airways vállalatcsoport bevétele 1,891 milliárd font volt, 1,8 százalékos javulást mutatva az előző üzleti év azonos időszakához viszonyítva. Ebben az időszakban a British Airways járatainak kapacitáskihasználtsága 0,8 százalékkal magasabb, átlagosan 72,7 százalékos volt.A British Airways Budapest - London járatainak kapacitáskihasználtsága a harmadik negyedévben átlagosan 70 százalék volt. Ebben az időszakban a légitársaság 45.000 utast szállított a Budapest - London útvonalon, mindkét irányban és összesen. Az utazások kiindulópontja tekintetében Anglia dominanciája volt megfigyelhető.A British Airways Budapest - London útvonalon realizált bevételeinek 30 százaléka a légitársaság üzleti, azaz prémium osztályain utazóktól, 70 százaléka pedig a turista osztályokat igénybe vevő utasoktól származott.
British Airways üzleti terv:
CÉLÁLLOMÁS A TOVÁBB JAVULÓ KÖLTSÉGHATÉKONYSÁGKöltségcsökkentéssel és eSzolgáltatásokkal javítja hatékonyságát a brit légitársaságLondon, 2004. január 28. - Ma publikált, új üzleti tervében, de a 2002-ben bejelentett Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) költséghatékonysági programja részeként, további költségmegtakarítást és infrastrukturális fejlesztései felgyorsítását tűzte ki célul a British Airways. A légitársaság új üzleti terve 300 millió fontos megtakarítást irányoz elő a személyi költségek tekintetében. Ezt az összeget a támogató és adminisztratív területek személyi költségének 30 és az utaskiszolgálásban résztvevő állomány költségeinek 10 százalékos csökkentésével 2006-ig kívánja elérni a British Airways amellett, hogy repülési programja és útvonalhálózata változatlan marad. A személyi költségek csökkentése mellet, eBusiness stratégiája részeként a légitársaság tovább fejleszti az eProcurement (elektronikus beszerzés), eServices (elektronikus utaskiszolgálás) és eTicket (elektronikus jegy) alkalmazásait, amelyek révén nemcsak további megtakarításokat kíván elérni, de az utaskiszolgálás területén betöltött vezető szerepét is erősíteni kívánja a British Airways.A British Airways 2002-ben jelentette be Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programját. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését, az Online szolgáltatások és alkalmazások fejlesztésének felgyorsítását, mindezek eredményeként pedig 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig.Az iparágban egyedülálló átalakítások és a néha szigorú megszorítások eredményre vezettek. A British Airways eddig 12.087 kollégájának kényszerű elbocsátásáról döntött, disztribúciós költségeit a tervezett 100 millió helyett 148 millió fonttal csökkentette, az eProcurement (elektronikus beszerzés) révén 100 millió font helyett 116 millió fontot takarított meg, az alaptevékenységéhez szorosan nem kapcsolódó vagyontárgyak értékesítéséből pedig, a 600 millió fontos célkitűzéssel szemben, 900 millió fontot realizált.A megszorításokból származó megtakarítások mellett jelentős hatékonyságnövekedés származott az online szolgáltatások fejlesztéséből is. Ma már a British Airways által kiadott jegyek 44 százaléka eTicket, azaz elektronikus jegy, az törzsutas tranzakciók 100 százaléka az Interneten zajlik, a BA járataira jegyet foglaló utasok 60 százalékával pedig már kizárólag csak online módon tart kapcsolatot a légitársaság, amely 2002 óta fél millióval, 1,3 millióra csökkentette az általa alkalmazott jegyár kategóriák számát.Mindezen megszorítások és dinamikus fejlesztések eredményeként a 2004 március 31-re kitűzött 650 millió fonttal szemben a British Airways 701 millió fontos megtakarítást ért el. A légiközlekedési iparág lassan javuló konjunkturális feltételei, valamint a megnövekedett biztonsági és üzemanyag költségek azonban további költséghatékonysági intézkedések bevezetését és az Online alkalmazások bevezetésének felgyorsítását teszik szükségessé."Az elmúlt két évben jelentős sikereket és előrelépést értünk el működési költségeink csökkentése terén, de sajnos bevételeink további csökkenésének is tanúi lehettünk."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Üzleti kilátásaink már kedvezőbbek, de költségeink további csökkentésére van szükség ahhoz, hogy megőrizzük a légitársaság nemzetközi repülésben betöltött vezető és meghatározó szerepét."- tette hozzá a vezérigazgató.Ma bejelentett üzleti tervében személyi jellegű költségeinek 2006-ig történő további 30 százalékos csökkentését tűzte ki célul a légitársaság. Ezt az összeget a támogató és adminisztratív területek személyi költségének 30, az utaskiszolgálásban résztvevő állomány költségeinek pedig 10 százalékos csökkentésével kívánja elérni a British Airways. A személyi jellegű költségek jelenleg 29 százalékát adják a légitásaság 2,1 millárd fontot kitevő költségbázisának.Csakúgy, mint a 2002-ben, a Jövőbeni Forma és Méret költséghatékonysági programban bejelentett 13.000 fős létszámleépítés alkalmával, a légitársaság most is elsősorban önkéntes nyugdíjazással, önkéntes részmunkaidős alkalmazással és nem fizetett szabadságolás útján, valamint a nyugdíjba vonult kollégák munkájának allokációjával kívánja csökkenteni alkalmazotti létszámát.A személyi jellegű költségek csökkentésével párhuzamosan a British Airways dinamikusan fejleszti eSzolgáltatásait is. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket.A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez. Mindezen fejlesztések révén 2005. márciusáig további 100 millió font megtakarításra számít a British Airways.
Új, 3. járatot indít a British Airways London Gatwick-re
29.000 Ft-ért Londonba: légiesen könnyed ár, tovább egyszerűsödő utazási feltételekBudapest, 2004. január 22. - Új járatot indít Budapestről a londoni Gatwick repülőtérre a British Airways. A légitársaság új, immár 3. járata Anglia második legnagyobb légikikötőjébe, a dél-londoni Gatwick repülőtérre közlekedik majd március 28-tól, a nyári menetrend kezdetétől kedd és szombat kivételével naponta. A már foglalható 3. járat bevezetésével egy időben eddigi legkedvezőbb londoni tarifáját publikálja ma a British Airways. Az új, 29.000 forintos tarifa bevezetésével a légitársaság elsősorban fiatalok és olyan utazók számára kíván utazási lehetőséget biztosítani, akik korábban nem vagy csak ritkán engedhették meg maguknak a repülést. A 29.000 forintos, mostantól állandóan igénybe vehető tarifa bevezetésével egy időben, a British Airways a legalább kétnapos kint tartózkodási feltételt is eltörölte, tovább egyszerűsítve és elérhetőbbé téve ezzel az utazást Budapestről Londonba.A British Airways Budapestről London Heathrow repülőtérre közlekedő napi két járata a 2003-as nyári szezonban rendkívül magas, mintegy 85%-os kapacitáskihasználtsággal üzemelt. Ez lehetővé és egyben szükségessé tette a kapacitás bővítését, 3. járat bevezetését. Az új, március 28-tól, a nyári menetrend kezdetétől, kedd és szombat kivételével Budapest Ferihegy 2B repülőtérről 18:20-kor induló járattal, az eddigi 14 helyett heti 19 járat teremt majd közvetlen összeköttetést Budapest és London között.A járatsűrűség emelése mellett a British Airways magyar utazóközönsége számára a légitársaság új, 29.000 forintos tarifájának bevezetése teszi a brit fővárost az eddigieknél elérhetőbbé. Az új tarifa bevezetésével párhuzamosan megszűnik a korábbi 2 éjszakás kint tartózkodást előíró feltétel, így az utasok még akár indulásuk napján, felár megfizetése nélkül térhetnek vissza Londonból Budapestre."A 3. járat és az új, állandóan elérhető 29.000 forintos tarifa bevezetésével légitársaságunk még több utazó számára kívánja Londont megfizethetővé és könnyen elérhetővétenni." - mondta Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."A járatsűrűség emelésével és az új utazási kondíciók bevezetésével légitársaságunk nem titkolt célja az, hogy minőségi szolgáltatását kedvezőbb feltételekkel elérhetővé téve reális és versenyképes alternatívát biztosítson az olcsó légitársaságok néha megtévesztő ajánlataivalszemben." - tette hozzá az igazgató.Az új kondíciók bevezetését támogató kampányban, utazóközönségét tágabban értelmezve a British Airways a minőségi utazás feltételeit diákokkal, fiatalokkal és olyan potenciális utazókkal is meg kívánja ismertetni, akik korábban nem engedhették meg magunknak a repülő, mint közlekedési eszköz vagy egy prémium szolgáltató igénybevételét.A British Airways a 29.000 forintos tarifa bevezetésének hatására tavaszi hónapokban 2.000 új foglalásra, a 3. járat bevezetésének eredményeként pedig bevételeinek 10 százalékos bővülésére számít a 2004-es üzleti évben.
A British Airways lett a legjobb légitársaság
A BBJ 2003-ban első alkalommal osztott díjakat a legjobb üzleti szolgáltatásokat nyújtó vállalatok számáraBudapest, 2003. december 11. - A BBJ Business Awards elnevezésű díjat idén osztották ki első ízben a Budapest Business Journal olvasóinak szavazatai alapján. A díjazottak azok a vállalatok voltak, melyek a legjobb üzleti szolgáltatásokat nyújtják iparágukban. A legjobb légitársaságnak járó díjat hét légitársaság közül a British Airways kapta. A BA olyan, elsőssorban az üzletembereknek szóló fedélzeti és földi szolgáltatásaival érdemelte ki a kitüntető díjat, mint a Club Europe és a Club World prémium termékek.A Westend Budapest Hiltonban a BBJ Awards ceremónián kerültek kiosztásra a Budapest Business Journal angol nyelvű üzleti hetilap hagyományteremtő üzleti díjai. A díjakat a lap olvasóinak szavazatai alapján ítélték oda azoknak a vállalatoknak, melyek iparágukban a legjobb szolgáltatást nyújtják. A szavazók tíz kategóriában összesen hetvenöt cégre adhatták le szavazataikat, köztük a legjobb vállalati bankra, brókercégre, internetszolgáltatóra, pénzügyi tanácsadóra, kommunikációs ügynökségre, tőzsdei cégre, ötcsillagos szállodára, légitársaságra, taxitársaságra és az idén a legjobb piacra lépő vállalatra. A rangsoroláskor a legfontosabb kritérium a szolgáltatások minősége volt. A legjobb légitársaságnak járó díjat a British Airways kapta meg az olvasók voksai alapján, melyet az üzleti utazóközönség kiszolgálása érdekében kialakított minőségi szolgáltatásaiért érdemelt ki.Stephen A. O'Connor, a BBJ felelős kiadója szerint:"Ezt a díjat valóban a sajátjának érezheti az egész üzleti szféra."- mondta O'Connor. "A díj a BBJ életében azon erőfeszítés része, amelyet a lap a kifinomult és tiszta üzleti kultúra elterjesztéséért, a minőségi szolgáltatások és a vállalati újítások megbecsüléséért tesz és végezfolyamatosan." - tette hozzá a kiadó."Nagy öröm a British Airways számára ez a díj, és hogy a jelölt hét légitársaság közül a mi szolgáltatásunkat és termékünket ítélték legjobbnak az üzleti szféra képviselői."- nyilatkozta a díj átadása kapcsán Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."A díj megerősít bennünket abban, hogy utasaink elégedettek az üzleti szféra kiszolgálása céljából kialakított Club Europe és Club World szolgáltatásainkkal, valamint azok földi kiegészítő szolgáltatásaival."A British Airways tengeren túli üzleti osztályán, a Club World kabinban vezették be a világon elsőként a tökéletes pihenést és munkakörülményeket biztosító teljesen vízszintes ággyá alakítható üléseket, amelyek az ún."Égi váró", egyedi formációban kerültek elhelyezésre a gépek fedélzetén. A légitársaság másik népszerű szolgáltatása, a rövid távú járatok üzleti osztálya, a Club Europe elsősorban menetrendje miatt vonzó az üzleti utazók körében, hiszen az utasok, üzleti tárgyalásuk befejeztével még ugyanaznap visszatérhetnek otthonukba, elkerülve így a szállásfoglalást és az időveszteséget.
Rekord összeg a Concorde aukción
Egy magyar származású vállalkozó 320.000 Fontért vette meg a Concorde orrpalástjátLondon, Budapest, 2003. december 4. - Bár október 24-én végleg leszállt a Concorde, a szuperszonikus vasmadár rekordjainak sora nem ért véget. A londoni Olympia Kiállítási Központban december 1-én kalapács alá került a British Airways Concorde-jának orrpalástja. A Concorde talán legjellegzetesebb részét egy magyar származású üzletember, Gáspár Ferenc vásárolta meg 320.000 Fontért, azaz mintegy 110 millió forintért, a Kiállítási Központ eddigi legmagasabb licitárán. A befolyt összeget a British Airways jótékonysági célokra fordítja, míg a magyar üzletember Londonban állítja ki a tárgyat és az így befolyt összegből támogat majd hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozó alapítványokat.Bár a Concorde eddig leginkább technikai jellemzőinek köszönhetően állított fel rekordokat, most úgy tűnik, hogy egyes darabjainak árai kapcsán is beírja nevét a repülés történetének lapjaira, világrekordot jelentő összegért talált ugyanis gazdára a londoni Olympia Kiállítási Központban a repülőgép egyik orrpalástja.A Concorde aukcióra, amelynek keretében 128 Concorde alkatrészre lehetett licitálni több, mint 1.000 licitáló érkezett, 25-en pedig telefonon tettek ajánlatot. Az árverésre bocsátott Concorde cikkekből és tárgyakból összesen 763.700 Font gyűlt össze. Ezen összeg legnagyobb része egy magyar származású New York-i üzletembertől, Gáspár Ferenctől származik, aki 320.000 Fontot, azaz közel 110 millió forintot, a neves Kiállítási Központ eddigi legmagasabb licitárát ajánlotta fel a Concorde jellegzetes orrpalástjáért.Gáspár Ferenc, a Concorde orrpalástért rekordösszeget fizető magyar származású vállalkozó Angliában tervezi kiállítani a megvásárolt alkatrészt, annak érdekében, hogy az így befolyt összegből folyamatosan támogathassa a mozgássérült gyermekekkel foglalkozó alapítványt."Bár a Concorde csak háromszor tett látogatást Ferihegyen, bízunk benne, hogy e támogatás révén története egy értékes magyar vetülettel is gazdagodikmajd." - mondta Tuboly József, a British Airways Hungary kereskedelmi és marketing igazgatója.A Kiállítási Központ és a British Airways az aukció teljes bevételét jótékonysági célra ajánlja fel. Az összegből 500.000 Fontot adományoznak a 'Get Kids Going', egy mozgássérült gyermekek számára sportolási lehetőséget biztosító alapítvány számára. A fennmaradó pénzösszeget a British Airways által javasolt alapítványok kaphatják majd meg.
Gyorsulnak az utazások az információs szupersztrádán
Már utazási döntéseink 65%-a köthető az Internethez - British Airways és NagyUtazás.hu 2003. évi felmérése az utazási szokások és az Internet kapcsolatáról.Budapest, 2003. december 3. - Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerése figyelhető meg a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredményeiben. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban. A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az Internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.Köszönhetően az elmúlt évek szabályozási környezetben bekövetkezett kedvező változásainak, ma már egyre több helyen és egyre többet használjuk az Internetet. Az Internet szinte minden munkahelyen része az alap infrastruktúrának, egyre több nyilvános helyen, sőt még az utcán is van már online kapcsolat, míg a tarifák kedvező alakulása az otthoni Internet hozzáférés fokozott ütemben történő elterjedését tette lehetővé.Azt, hogy a ma embere egyre nagyobb mértékben támaszkodik az információszerzés ezen gyors és kényelmes módjára a British Ariways és a NagyUtazás.hu független utazási portál közös, 350 legalább naponta Internetező körében végzett felmérése is alátámasztja.A 2002 májusában végzett felmérés az Internetezők 54%-a esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20%-a tölt ennyi időt az Interneten, míg 42%-uk naponta 1-2 órát ül aktívan a számítógép képernyője előtt.A British Airways és a NagyUtazás.hu felmérése szerint átrendeződés tapasztalható ezen jelentősen megnőtt időmennyiségben keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85%-a friss és aktuális hírekért, 77%-a utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az Internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek.Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69%-a a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészte az Interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51%-át vonzza a számítógépek elé.A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az Internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60%-a jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65%-ra nőtt.Az Internet használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28%-a mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen Internet használó utazók köre 33%-ra bővült."Az online tranzakciók növekedésnek a hátterében az áll, hogy a közelmúltban a légitársaságok és a szállodák kedvezményekkel kezdték ösztönözni az utazásukat Interneten keresztül foglaló és fizetőutasokat." - mondta Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."Ma már sok esetben kedvezőbb utunkat az Interneten keresztül lefoglalni és kifizetni, mint például egy utazási irodában vagy a légitársaság képviseletén, bár a fejlődésnek továbbra is gátat szab az, hogy ezen tranzakciók költségét csak hitelkártyával fedezhetik az utazók."- teszi hozzá az igazgató.Az elmúlt években az Interneten elérhető utazási információ-kínálat is dinamikusan bővült. Az utazási szándékkal Internetezők számtalan specializált utazási oldal, hírlevél, linkgyűjtemény vagy egy adott desztinációt bemutató, ún. szolgáltató oldal kínálatából választhatnak."A British Airways és a NagyUtazás.hu közös felmérésének adatai szerint az interaktív utazástervezés tekintetében a válaszadók 72%-a utazásra szakosodott weboldalakról, linkgyűjteményekből, Internetes oldalak utazási rovataiból és szolgáltató oldalakról, azaz kínálati oldalról szerzi utazási információit."- mondta Koós Péter a NagyUtazás.hu szakértője. "Az Online utazási szektor kínálati oldalának bővülése mellett csekély mértékben, 31-ről 27%-ra csökkent azoknak az Internetezőknek a száma, akik egy előre definiált utazási szándékkal, rákereséssel választanak az Internet adta utazási lehetőségekből."- tette hozzá a szakember.A British Airways és a NagyUtazás.hu idei felmérésének érdekes megállapítása, hogy minél messzebbre utazunk annál inkább hagyatkozunk még mindig az utazási irodák dolgozóinak személyes tapasztalataira. Amíg például európai célállomásokra, elsősorban Görögországba, Angliába és Németországba történő utazásaihoz a megkérdezettek 76%-a igénybe veszi valamilyen mértékben az Internetet, addig a tengerentúli utazások tekintetében ez az arány átlagosan csak 24%; ezen belül Közép- és Dél-Amerikába például 5%, míg egy ausztrál utazás tekintetében szinte egyáltalán nem hagyatkozunk az Internetre.
Concorde: Deltaszárnyú búcsú Londonban
Három Concorde landolásával véget ér a szuperszonikus polgári repülés korszaka, de a kényelem megmaradLondon, Budapest, 2003. október 22. - Háromhetes búcsúkörútjuk végeztével, október 24-én helyi idő szerint 16 órakor, a British Airways három Concorde repülőgépének egymást követő landolásával ér véget a szuperszonikus polgári repülés korszaka. A British Airways és az Air France hangsebesség több mint kétszeresével repülni képes deltaszárnyú gépmadarai, 1976. január 21-től, Bahrein-i és Rio de Janeiro-i repülésük óta, több mint 27 éven át szállítottak utasokat. A British Airways Concorde-jai közel 50.000 repülést hajtottak végre, és mintegy 225 millió kilométert tettek meg polgári repülésük ideje alatt, amely során több mint 2,5 millió utast köszönthettek fedélzetükön. A Concorde gépek"nyugdíjazása" után a British Airways First és Club World osztálya veszi át a kiemelt üzleti utasok tengeren túli utaztatásának szerepét. A légitársaság Concorde gépei 3 alkalommal Magyarországra, Ferihegyre is ellátogattak.Nagy-Britannia és Franciaország repülőmérnökei 1956-ban kezdték el a szuperszonikus repülőgép fejlesztését, majd 1962-ben úgy döntöttek, hogy közösen folytatják tovább a munkát. A British Aircraft Corporation (ma AirbusUK) és az Aerospatiale (ma Airbus France) partnerkapcsolata keretében 20 Concorde repülőgép készült. A brit prototípus a bristoli Filton repülőtéren emelkedett először a magasba 1969. április 9-én. A szuperszonikus polgári repülés története 1976. január 21-én kezdődött: ekkor repült először a British Airways gépe a londoni Heathrow repülőtérről Bahreinbe, az Air France Concorde-ja pedig Párizsból Rio de Janeiróba. Az első transzatlanti (washingtoni) útra 1976. május 24-én került sor, a New York-i járatok pedig 1977. novemberében tűntek fel első alkalommal a British Airways menetrendjében.A British Airways Concorde-jai közel 50.000 repülést hajtottak végre, és mintegy 225 millió kilométert tettek meg a polgári repülésük ideje alatt. A 140.000 óránál is hosszabb repülési időből több mint 100.000 órát töltöttek szuperszonikus repüléssel, azaz a hangsebesség felett.A Concorde gépek történetének könyvébe 2000. július 25. fekete betűvel írta be magát. Az Air France gépe ezen a napon szenvedett balesetet közel 100 utassal a fedélzetén. A baleset utáni kényszerpihenő alatt viszont teljesen megújult a British Airways Concorde-ok földi és fedélzeti szolgáltatása. A fejlesztésre a légitársaság 14 millió fontot fordított. A gépekbe új bőrülések, márványborítású mosdóhelységek kerültek, a hangsebesség átlépését egy a padlón végigfutó kék fény jelzi, a fedélzeti menü teljes átalakuláson ment át, a fedélzeten kínált borok minőségi követelményeinek biztosítására pedig saját Concorde pincészet alakult. A Concorde utasok számára Londonban és New York-ban külön check-in pultok és külön üzleti várók létesültek."A Concorde gépek landolásával a szuperszonikus repülés korszaka véget ér ugyan, de az a szolgáltatási minőség, amelynek szimbóluma flottánkban a híres deltaszárnyú gépmadár volt nem szűnik meg a British Airways-nél."- mondja Tuboly József, a British Airways Hungary kereskedelmi és marketing igazgatója."Concorde gépeink speciálisan képzett személyzetét és kiemelt ügyfélkörünknek szóló egyedi szolgáltatásait tengeren túli járatainkon a First és Club World osztályai veszi át és működteti tovább."- tette hozzá az igazgató.A világ szuperszonikus repülőgépei közül egyedül a Concorde képes a hangsebesség több mint kétszeresét meghaladó, 2.173 km/h sebesség és 18.300 méteres repülési magasság elérésére. A Londonból New York-ba tartó tengerentúli járat menetideje három óra húsz perc volt. Az ötórás időeltérés ebben az esetben azt jelentette, hogy a Concorde megérkezésekor az óra kevesebbet mutatott, mint felszállása idején.A világ leggyorsabb utasszállító repülőgépei 2003. október 24-én, helyi idő szerint 16 órakor landolnak majd végleg a londoni Heathrow repülőtér aszfaltján. Ebben az időpontban egymás követően érkezik majd meg három Concorde, amelyek közül az első a Torontó-t, Boston-t, Washington-t végiglátogató, New York-ból érkező gép, a második a Birmingham, Belfast, Manchester, Cardiff városoktól búcsúzó és Edinburgh-ből érkező repülő, a harmadik pedig Vizcayai-öböl felett emlékrepülést végrehajtó Concorde lesz. Mindhárom gép fedélzetén meghívott vendégek utazhatnak majd.