Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Virtuális Repülés - Csak a kapitány és a gép marad
2004. május 12.

Egy éves az Ügyfélközpontú British Airways program

London, Budapest, 2004. május 12. - Gyökeresen átalakította az utasoknak nyújtott szolgáltatási körét az elmúlt egy évben a British Airways. Az online tevékenységeit tömörítő"Felhasználóbarát British Airways" elnevezésű programja részeként, a légitársaság megújította ba.com honlapját, tarifáinak számát felére csökkentette amellett, hogy megduplázta az e-mail használatát, valamint az elektronikus jegyek értékesítését. A British Airways így már repült útvonalainak 75 százalékán alkalmaz elektronikus jegyet, míg törzsutas programját teljes egészében az interaktív platformra helyezte. A légitársaság innovációs készségét mutatja az, hogy ma már több oneworld szövetségbeli partnerével alkalmaz un. Interline e-Jegyet- azaz légitársaságok közötti elektronikus jegyet - a British Airways. Az online fejlesztések és a disztribúciós költségek dinamikus csökkenésének eredményeként a légitársaság az elmúlt egy évben több, mint 100 millió fontot takarított meg és ma már ötször annyi jegyet értékesít az Interneten, mint telefonon.

Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerését mutatja egy a közelmúltban Magyarországon készült British Airways felmérés is. A légitársaság és a NagyUtazás.hu közös felmérése szerint nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban legalább egyszer. A felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások ma már a harmadik helyet foglalják el a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján.

"Az online repülőjegy értékesítés Magyarországon is szárnyal. Tavaly, a közvetlenül a British Airways által értékesített európai repülőutak átlagosan több, mint harmada talált gazdára az Interneten keresztül."- mondta Németh Krisztina, a British Airways marketing managere. "Online forgalmunk további bővülésére számítunk itthoni is, hiszen például Angliából már az összes eladott európai útjaink fele az Interneten keresztül kerül értékesítésre."- tette hozzá a szakember.

A kimagasló eredmények mögött online fejlesztések széles horizontja húzódik: A British Airways ba.com honlapja immár öt európai nyelven, köztük angolul, franciául, németül, spanyolul és olaszul kínál utazási szolgáltatásokat, repülőjegy foglalási és fizetési lehetőségét. A BA utasok Internetes foglalása alapján a légitársaság egy elektronikus jegyet, azaz egy e-mail visszaigazolást küld az utasnak a foglalás és az út részleteiről. A légitársaság 2004. április 1-től már kizárólag csak elektronikus jegyet használ az Egyesült Királyságból induló és a belföldi repülőútjai értékesítésében, így összes útjai 75 százalékán, azaz mintegy 150 repült útvonalon az elektronikus jegy már felváltotta a papír alapú jegyet. 2004. végére az elektronikus jegy már teljes egészében felváltja a hagyományos jegyet minden BA célállomáson.

A jeggyel már rendelkező és regisztrált utasok adminisztrációs igényeit a BA megújult, Manage my Bookings elnevezésű foglalási rendszere segíti. Ezzel a rendszerrel a BA utasok otthonukból vagy munkahelyükről tervezhetik meg az utazás minden fázisát, kiválaszthatják az általuk preferált helyet és fedélzeti menüt, ellenőrizhetik és módosíthatják foglalásukat, indulásuk időpontját, szállás foglalhatnak, autót bérelhetnek vagy akár utazási biztosítást is köthetnek önmaguk számára.

A "Felhasználóbarát British Airways" program részeként a légitársaság tovább folytatja önkiszolgáló az check-in automaták telepítését is. A vállalat a világ 40 legforgalmasabb repülőterén több mint 200 önkiszolgáló check-in automatát üzemeltet. Az automaták segítségével az utasok önállóan választhatják ki preferált ülőhelyüket és akár magasabb osztályba is átsorolhatják repülőjegyüket. A British Airways célja az, hogy 2005 márciusára a check-in 50 százaléka már önkiszolgáló check-in automaták segítségével valósuljon meg.

A "Felhasználóbarát British Airways" program keretében az elektronikus jegy használatának mintájára, hamarosan már elektronikus beszállókártya használatára is lehetősége nyílik az utasoknak. A légitársaság három hónapig, Edinburgh repülőterén törzsutasai körében tesztelte ezt az online szolgáltatást, amely egy otthoni vagy munkahelyi számítógépes környezetben kinyomtatható olyan beszállókártya, amely egy A4-es lapra nyomtatott egyedi vonalkóddal azonosítja az utasokat.

A "Felhasználóbarát British Airways" program elterjedésével várhatóan egyre kevesebbet látjuk majd a repülőtéri kiszolgáló személyzetet vagy teremtünk telefonon kapcsolatot a légitársasággal. Ezzel együtt várhatóan egyre kevesebb időt kell utazásunk részleteinek megszervezésével tölteni, de az utazás kezdetekor továbbra is a jól megszokott módon köszönt majd minket a repülőgép első embere: "Hölgyeim is Uraim, itt a kapitány beszél!"

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Nagy-Britannia