Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

British Airways üzleti terv:
2004. január 28.

CÉLÁLLOMÁS A TOVÁBB JAVULÓ KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG

Költségcsökkentéssel és eSzolgáltatásokkal javítja hatékonyságát a brit légitársaság

London, 2004. január 28. - Ma publikált, új üzleti tervében, de a 2002-ben bejelentett Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) költséghatékonysági programja részeként, további költségmegtakarítást és infrastrukturális fejlesztései felgyorsítását tűzte ki célul a British Airways. A légitársaság új üzleti terve 300 millió fontos megtakarítást irányoz elő a személyi költségek tekintetében. Ezt az összeget a támogató és adminisztratív területek személyi költségének 30 és az utaskiszolgálásban résztvevő állomány költségeinek 10 százalékos csökkentésével 2006-ig kívánja elérni a British Airways amellett, hogy repülési programja és útvonalhálózata változatlan marad. A személyi költségek csökkentése mellet, eBusiness stratégiája részeként a légitársaság tovább fejleszti az eProcurement (elektronikus beszerzés), eServices (elektronikus utaskiszolgálás) és eTicket (elektronikus jegy) alkalmazásait, amelyek révén nemcsak további megtakarításokat kíván elérni, de az utaskiszolgálás területén betöltött vezető szerepét is erősíteni kívánja a British Airways.

A British Airways 2002-ben jelentette be Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programját. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését, az Online szolgáltatások és alkalmazások fejlesztésének felgyorsítását, mindezek eredményeként pedig 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig.

Az iparágban egyedülálló átalakítások és a néha szigorú megszorítások eredményre vezettek. A British Airways eddig 12.087 kollégájának kényszerű elbocsátásáról döntött, disztribúciós költségeit a tervezett 100 millió helyett 148 millió fonttal csökkentette, az eProcurement (elektronikus beszerzés) révén 100 millió font helyett 116 millió fontot takarított meg, az alaptevékenységéhez szorosan nem kapcsolódó vagyontárgyak értékesítéséből pedig, a 600 millió fontos célkitűzéssel szemben, 900 millió fontot realizált.

A megszorításokból származó megtakarítások mellett jelentős hatékonyságnövekedés származott az online szolgáltatások fejlesztéséből is. Ma már a British Airways által kiadott jegyek 44 százaléka eTicket, azaz elektronikus jegy, az törzsutas tranzakciók 100 százaléka az Interneten zajlik, a BA járataira jegyet foglaló utasok 60 százalékával pedig már kizárólag csak online módon tart kapcsolatot a légitársaság, amely 2002 óta fél millióval, 1,3 millióra csökkentette az általa alkalmazott jegyár kategóriák számát.

Mindezen megszorítások és dinamikus fejlesztések eredményeként a 2004 március 31-re kitűzött 650 millió fonttal szemben a British Airways 701 millió fontos megtakarítást ért el. A légiközlekedési iparág lassan javuló konjunkturális feltételei, valamint a megnövekedett biztonsági és üzemanyag költségek azonban további költséghatékonysági intézkedések bevezetését és az Online alkalmazások bevezetésének felgyorsítását teszik szükségessé.

"Az elmúlt két évben jelentős sikereket és előrelépést értünk el működési költségeink csökkentése terén, de sajnos bevételeink további csökkenésének is tanúi lehettünk."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Üzleti kilátásaink már kedvezőbbek, de költségeink további csökkentésére van szükség ahhoz, hogy megőrizzük a légitársaság nemzetközi repülésben betöltött vezető és meghatározó szerepét."- tette hozzá a vezérigazgató.

Ma bejelentett üzleti tervében személyi jellegű költségeinek 2006-ig történő további 30 százalékos csökkentését tűzte ki célul a légitársaság. Ezt az összeget a támogató és adminisztratív területek személyi költségének 30, az utaskiszolgálásban résztvevő állomány költségeinek pedig 10 százalékos csökkentésével kívánja elérni a British Airways. A személyi jellegű költségek jelenleg 29 százalékát adják a légitásaság 2,1 millárd fontot kitevő költségbázisának.

Csakúgy, mint a 2002-ben, a Jövőbeni Forma és Méret költséghatékonysági programban bejelentett 13.000 fős létszámleépítés alkalmával, a légitársaság most is elsősorban önkéntes nyugdíjazással, önkéntes részmunkaidős alkalmazással és nem fizetett szabadságolás útján, valamint a nyugdíjba vonult kollégák munkájának allokációjával kívánja csökkenteni alkalmazotti létszámát.

A személyi jellegű költségek csökkentésével párhuzamosan a British Airways dinamikusan fejleszti eSzolgáltatásait is. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket.

A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez. Mindezen fejlesztések révén 2005. márciusáig további 100 millió font megtakarításra számít a British Airways.

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Nagy-Britannia