Költséghatékonyabban repült a British Airways
2004. február 09.
Eredményes harmadik negyedévet zárt az angol légitársaság
London, 2004. február 9. - A folyamatos belső hatékonyságjavulás és szigorú költségmegtakarítási intézkedések eredményeként, az egy évvel korábbi 25 millió fontról 125 millió fontra növelte adózás előtti eredményét a British Airways a december 31-ig tartó harmadik üzleti negyedévben. A tavalyi év utolsó három hónapjában látványosan javult a légitársaság működési eredménye is, amely így elérte a 138 millió fontot a 2002. harmadik negyedévében realizált 53 millió fonttal szemben. A légitársaság az adott időszakban összesen 45.000 utast szállított a Budapest- London útvonalon.
British Airways 2001-ben indította útjára a költséghatékonysága zálogaként kezelt Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programot. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését mindezek eredményeként pedig évente 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig.
"Légitársaságunk sikerrel vette azokat az akadályokat, amelyeket a polgári légiközlekedés legnehezebb évei állítottak a piac szereplői elé."- mondta Rod Eddington, a British Airways Ügyvezető Igazgatója. "Ez nem lett volna lehetséges anélkül, hogy ne teljesítsük költséghatékonysági programunk célkitűzéseit működésünk minden területén."- tette hozzá Rod Eddington.
A 2004. január 28-án bejelentett üzleti terve szerint a British Airways tovább folytatja költséghatékonysági programját, amelynek keretében további 300 millió font megtakarítását tűzte ki célul úgy, hogy mindeközben a technológiai alkalmazások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.
"Az előttünk álló kihívás most úgy fogalmazható meg, hogy költségeink további csökkentésével párhuzamosan kell fenntartanunk a légitársaság jövedelmezőségét úgy, hogy mindeközben szolgáltatásaink színvonala nem csökken, sőt annak technológiai háttere fejlődik, platformja pedig az Internetre tevődik át."- mondta Rod Eddington.
Ma már a British Airways utasainak 50 százaléka eTicket-et használ, csúcsidőben a www.britishairways.com weboldal 1.000 járatfoglalást regisztrál óránként. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket. A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez.
A 2003. december 31-én zárult harmadik üzleti negyedévben a British Airways vállalatcsoport bevétele 1,891 milliárd font volt, 1,8 százalékos javulást mutatva az előző üzleti év azonos időszakához viszonyítva. Ebben az időszakban a British Airways járatainak kapacitáskihasználtsága 0,8 százalékkal magasabb, átlagosan 72,7 százalékos volt.
A British Airways Budapest - London járatainak kapacitáskihasználtsága a harmadik negyedévben átlagosan 70 százalék volt. Ebben az időszakban a légitársaság 45.000 utast szállított a Budapest - London útvonalon, mindkét irányban és összesen. Az utazások kiindulópontja tekintetében Anglia dominanciája volt megfigyelhető.
A British Airways Budapest - London útvonalon realizált bevételeinek 30 százaléka a légitársaság üzleti, azaz prémium osztályain utazóktól, 70 százaléka pedig a turista osztályokat igénybe vevő utasoktól származott.
London, 2004. február 9. - A folyamatos belső hatékonyságjavulás és szigorú költségmegtakarítási intézkedések eredményeként, az egy évvel korábbi 25 millió fontról 125 millió fontra növelte adózás előtti eredményét a British Airways a december 31-ig tartó harmadik üzleti negyedévben. A tavalyi év utolsó három hónapjában látványosan javult a légitársaság működési eredménye is, amely így elérte a 138 millió fontot a 2002. harmadik negyedévében realizált 53 millió fonttal szemben. A légitársaság az adott időszakban összesen 45.000 utast szállított a Budapest- London útvonalon.
British Airways 2001-ben indította útjára a költséghatékonysága zálogaként kezelt Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programot. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését mindezek eredményeként pedig évente 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig.
"Légitársaságunk sikerrel vette azokat az akadályokat, amelyeket a polgári légiközlekedés legnehezebb évei állítottak a piac szereplői elé."- mondta Rod Eddington, a British Airways Ügyvezető Igazgatója. "Ez nem lett volna lehetséges anélkül, hogy ne teljesítsük költséghatékonysági programunk célkitűzéseit működésünk minden területén."- tette hozzá Rod Eddington.
A 2004. január 28-án bejelentett üzleti terve szerint a British Airways tovább folytatja költséghatékonysági programját, amelynek keretében további 300 millió font megtakarítását tűzte ki célul úgy, hogy mindeközben a technológiai alkalmazások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.
"Az előttünk álló kihívás most úgy fogalmazható meg, hogy költségeink további csökkentésével párhuzamosan kell fenntartanunk a légitársaság jövedelmezőségét úgy, hogy mindeközben szolgáltatásaink színvonala nem csökken, sőt annak technológiai háttere fejlődik, platformja pedig az Internetre tevődik át."- mondta Rod Eddington.
Ma már a British Airways utasainak 50 százaléka eTicket-et használ, csúcsidőben a www.britishairways.com weboldal 1.000 járatfoglalást regisztrál óránként. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket. A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez.
A 2003. december 31-én zárult harmadik üzleti negyedévben a British Airways vállalatcsoport bevétele 1,891 milliárd font volt, 1,8 százalékos javulást mutatva az előző üzleti év azonos időszakához viszonyítva. Ebben az időszakban a British Airways járatainak kapacitáskihasználtsága 0,8 százalékkal magasabb, átlagosan 72,7 százalékos volt.
A British Airways Budapest - London járatainak kapacitáskihasználtsága a harmadik negyedévben átlagosan 70 százalék volt. Ebben az időszakban a légitársaság 45.000 utast szállított a Budapest - London útvonalon, mindkét irányban és összesen. Az utazások kiindulópontja tekintetében Anglia dominanciája volt megfigyelhető.
A British Airways Budapest - London útvonalon realizált bevételeinek 30 százaléka a légitársaság üzleti, azaz prémium osztályain utazóktól, 70 százaléka pedig a turista osztályokat igénybe vevő utasoktól származott.
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! |
Nagy-Britannia |
kapcsolódó ország
Nagy-Britannia
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.