Gyorsulnak az utazások az információs szupersztrádán
2003. december 03.
Már utazási döntéseink 65%-a köthető az Internethez - British Airways és NagyUtazás.hu 2003. évi felmérése az utazási szokások és az Internet kapcsolatáról.
Budapest, 2003. december 3. - Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerése figyelhető meg a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredményeiben. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban. A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az Internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.
Köszönhetően az elmúlt évek szabályozási környezetben bekövetkezett kedvező változásainak, ma már egyre több helyen és egyre többet használjuk az Internetet. Az Internet szinte minden munkahelyen része az alap infrastruktúrának, egyre több nyilvános helyen, sőt még az utcán is van már online kapcsolat, míg a tarifák kedvező alakulása az otthoni Internet hozzáférés fokozott ütemben történő elterjedését tette lehetővé.
Azt, hogy a ma embere egyre nagyobb mértékben támaszkodik az információszerzés ezen gyors és kényelmes módjára a British Ariways és a NagyUtazás.hu független utazási portál közös, 350 legalább naponta Internetező körében végzett felmérése is alátámasztja.
A 2002 májusában végzett felmérés az Internetezők 54%-a esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20%-a tölt ennyi időt az Interneten, míg 42%-uk naponta 1-2 órát ül aktívan a számítógép képernyője előtt.
A British Airways és a NagyUtazás.hu felmérése szerint átrendeződés tapasztalható ezen jelentősen megnőtt időmennyiségben keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85%-a friss és aktuális hírekért, 77%-a utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az Internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek.
Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69%-a a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészte az Interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51%-át vonzza a számítógépek elé.
A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az Internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60%-a jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65%-ra nőtt.
Az Internet használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28%-a mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen Internet használó utazók köre 33%-ra bővült.
"Az online tranzakciók növekedésnek a hátterében az áll, hogy a közelmúltban a légitársaságok és a szállodák kedvezményekkel kezdték ösztönözni az utazásukat Interneten keresztül foglaló és fizetőutasokat." - mondta Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."Ma már sok esetben kedvezőbb utunkat az Interneten keresztül lefoglalni és kifizetni, mint például egy utazási irodában vagy a légitársaság képviseletén, bár a fejlődésnek továbbra is gátat szab az, hogy ezen tranzakciók költségét csak hitelkártyával fedezhetik az utazók."- teszi hozzá az igazgató.
Az elmúlt években az Interneten elérhető utazási információ-kínálat is dinamikusan bővült. Az utazási szándékkal Internetezők számtalan specializált utazási oldal, hírlevél, linkgyűjtemény vagy egy adott desztinációt bemutató, ún. szolgáltató oldal kínálatából választhatnak.
"A British Airways és a NagyUtazás.hu közös felmérésének adatai szerint az interaktív utazástervezés tekintetében a válaszadók 72%-a utazásra szakosodott weboldalakról, linkgyűjteményekből, Internetes oldalak utazási rovataiból és szolgáltató oldalakról, azaz kínálati oldalról szerzi utazási információit."- mondta Koós Péter a NagyUtazás.hu szakértője. "Az Online utazási szektor kínálati oldalának bővülése mellett csekély mértékben, 31-ről 27%-ra csökkent azoknak az Internetezőknek a száma, akik egy előre definiált utazási szándékkal, rákereséssel választanak az Internet adta utazási lehetőségekből."- tette hozzá a szakember.
A British Airways és a NagyUtazás.hu idei felmérésének érdekes megállapítása, hogy minél messzebbre utazunk annál inkább hagyatkozunk még mindig az utazási irodák dolgozóinak személyes tapasztalataira. Amíg például európai célállomásokra, elsősorban Görögországba, Angliába és Németországba történő utazásaihoz a megkérdezettek 76%-a igénybe veszi valamilyen mértékben az Internetet, addig a tengerentúli utazások tekintetében ez az arány átlagosan csak 24%; ezen belül Közép- és Dél-Amerikába például 5%, míg egy ausztrál utazás tekintetében szinte egyáltalán nem hagyatkozunk az Internetre.
Budapest, 2003. december 3. - Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerése figyelhető meg a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredményeiben. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban. A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az Internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.
Köszönhetően az elmúlt évek szabályozási környezetben bekövetkezett kedvező változásainak, ma már egyre több helyen és egyre többet használjuk az Internetet. Az Internet szinte minden munkahelyen része az alap infrastruktúrának, egyre több nyilvános helyen, sőt még az utcán is van már online kapcsolat, míg a tarifák kedvező alakulása az otthoni Internet hozzáférés fokozott ütemben történő elterjedését tette lehetővé.
Azt, hogy a ma embere egyre nagyobb mértékben támaszkodik az információszerzés ezen gyors és kényelmes módjára a British Ariways és a NagyUtazás.hu független utazási portál közös, 350 legalább naponta Internetező körében végzett felmérése is alátámasztja.
A 2002 májusában végzett felmérés az Internetezők 54%-a esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20%-a tölt ennyi időt az Interneten, míg 42%-uk naponta 1-2 órát ül aktívan a számítógép képernyője előtt.
A British Airways és a NagyUtazás.hu felmérése szerint átrendeződés tapasztalható ezen jelentősen megnőtt időmennyiségben keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85%-a friss és aktuális hírekért, 77%-a utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az Internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek.
Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69%-a a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészte az Interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51%-át vonzza a számítógépek elé.
A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az Internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60%-a jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65%-ra nőtt.
Az Internet használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28%-a mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen Internet használó utazók köre 33%-ra bővült.
"Az online tranzakciók növekedésnek a hátterében az áll, hogy a közelmúltban a légitársaságok és a szállodák kedvezményekkel kezdték ösztönözni az utazásukat Interneten keresztül foglaló és fizetőutasokat." - mondta Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."Ma már sok esetben kedvezőbb utunkat az Interneten keresztül lefoglalni és kifizetni, mint például egy utazási irodában vagy a légitársaság képviseletén, bár a fejlődésnek továbbra is gátat szab az, hogy ezen tranzakciók költségét csak hitelkártyával fedezhetik az utazók."- teszi hozzá az igazgató.
Az elmúlt években az Interneten elérhető utazási információ-kínálat is dinamikusan bővült. Az utazási szándékkal Internetezők számtalan specializált utazási oldal, hírlevél, linkgyűjtemény vagy egy adott desztinációt bemutató, ún. szolgáltató oldal kínálatából választhatnak.
"A British Airways és a NagyUtazás.hu közös felmérésének adatai szerint az interaktív utazástervezés tekintetében a válaszadók 72%-a utazásra szakosodott weboldalakról, linkgyűjteményekből, Internetes oldalak utazási rovataiból és szolgáltató oldalakról, azaz kínálati oldalról szerzi utazási információit."- mondta Koós Péter a NagyUtazás.hu szakértője. "Az Online utazási szektor kínálati oldalának bővülése mellett csekély mértékben, 31-ről 27%-ra csökkent azoknak az Internetezőknek a száma, akik egy előre definiált utazási szándékkal, rákereséssel választanak az Internet adta utazási lehetőségekből."- tette hozzá a szakember.
A British Airways és a NagyUtazás.hu idei felmérésének érdekes megállapítása, hogy minél messzebbre utazunk annál inkább hagyatkozunk még mindig az utazási irodák dolgozóinak személyes tapasztalataira. Amíg például európai célállomásokra, elsősorban Görögországba, Angliába és Németországba történő utazásaihoz a megkérdezettek 76%-a igénybe veszi valamilyen mértékben az Internetet, addig a tengerentúli utazások tekintetében ez az arány átlagosan csak 24%; ezen belül Közép- és Dél-Amerikába például 5%, míg egy ausztrál utazás tekintetében szinte egyáltalán nem hagyatkozunk az Internetre.
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! |
Nagy-Britannia |
kapcsolódó ország
Nagy-Britannia
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.