Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
- Magazin
A rovat további hírei
Aprót gyűjt az apróknak a British Airways
Pénz gyűjtéssel támogatja az UNICEF Dél-Ázsiában végzett munkáját a BABudapest, 2005. január 12. - A dél-ázsiai katasztrófa következményei legkevesebb 1,5 millió gyermek életét, fejlődését fenyegetik elsősorban a kialakult járványveszély és a gyermekkereskedelem miatt. A British Airways ezért pénzgyűjtéssel és ingyenes légiáru-szállítással támogatja az UNICEF Dél-Ázsia szökőár sújtotta területein végzett munkáját. A légitársaság Change for Good (Apró a jóra) elnevezésű programja keretében az utasok megmaradt aprópénzeit gyűjti össze járatain, Magyarországon pedig a legnagyobb utazási irodákban és a Ferihegy 2B repülőtéren is kihelyez olyan gyűjtőhengereket, amelyekben az utasok elhelyezhetik az egyes országokban megmaradt aprópénzeiket és adományaikat. A gyűjtésből befolyó összeget az UNICEF a Dél-Ázsiában árván marad gyermekek tiszta ivóvízzel, alapvető gyógyszerekkel és oltóanyagokkal való ellátására, oktatására és a gyermekkereskedelemnek megakadályozására fordítja.A "Change for good" programot 1994-ben a British Airways kezdeményezésére indította az UNICEF. Az akció alapötlete az, hogy az utasok egyik országban megmaradt viszont, a másik célállomáson már feleslegessé vált aprópénzeit a légi-személyzet összegyűjti az UNICEF számára. Sok kicsi azonban sokra megy. Az aprópénzekből a kampány működésének elmúlt eddigi 10 esztendeje alatt összesen 18,1 millió font (több mint 6,3 milliárd forint) gyűlt össze a világ hátrányos helyzetű gyermekei számára."Szakértői becslések szerint a természeti katasztrófa által sújtott dél-ázsiai területeken mintegy 1,5 millió gyermek szorul segítségre."- mondta Kecskeméti Edit, az UNICEF Magyar (Nemzeti) Bizottságának vezetője."Célunk az, hogy az UNICEF meglévő és hatékony infrastruktúrájára alapozva, de további támogatók bevonásával biztosítatni tudjuk ezen gyermekek alapvető életfeltételeit és egészséges fejlődésük lehetőségét."- tette hozzá.A British Airways a nemzetközi "Change forgood" programot kiterjesztve, Magyarországon a legnagyobb utazási irodákban helyez ki az utasok adományait és az aprópénzeket gyűjtő edényeket."Bízunk benne, hogy támogatásunk és adottságaink hozzájárulnak a mindannyiunk jövőjét jelentő gyermekéletek minél nagyobb számban való megmentéséhez."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways Értékesítési és Marketing igazgatója.A jelenlegi "Change for good" akcióban - nemzetközi szinten - mintegy 500.000 font összegyűjtésére számít a British Airways. Ezt az összeget az UNICEF a Dél-Ázsiában árván maradt indonéz, sri-lanka-i és indiai gyermekek tiszta ivóvízzel, malária és kanyaró elleni alapvető gyógyszerekkel és oltóanyagokkal való ellátására, oktatására, valamint a gyermekkereskedelmet megakadályozó családegyesítési programok finanszírozására fordítja.
Újra kalandozunk, vagy "csak" trenddé válik a téli repülés?
Észak-amerikai, ausztrál és ázsiai városok a legkedveltebb téli BA célállomások listájánBudapest, 2004. december 8. - Az elmúlt évekkel ellentétben az idén a magyar utasok nagy része már a nyári utazási szezonban lefoglalta repülőjegyét téli utazásaihoz. A BA magyar utasai által kedvelt téli desztinációk között elsősorban észak-amerikai, ausztrál és ázsiai városok szerepelnek. A légitársaság legkedveltebb karácsonyi utcéljainak tizes TOP listáján az idén (Londonon túl) New York, Miami, Los Angeles, Chicago, Washington, Melbourne, Sydney, Hong Kong, Singapore, San Francisco valamint Mexikóváros szerepelnek. Az idei decemberi utazási csúcsidőszakban, az előző év azonos időszakához viszonyítva, várhatóan 18 százalékkal több, közel 5.000 Budapestről induló utasra számít az angol légitársaság.Belső felmérései alapján a British Airways, minden évben összeállítja azon városok listáját, amelyek az adott országok utasai körében a legnépszerűbbek az év legforgalmasabb karácsonyi és újévi utazási szezonjában. A légitársaság magyarországi irodájának szeptember és október havi előre foglalásain alapuló statisztikái az idén több szempontból is érdekes képet mutatnak."Nagyon sok utasunk már a nyári szezonban lefoglalja téli utazásait, így tehát elmondhatjuk azt, hogy kezd trenddé válni a téli utazás és a decemberi családi vakáció."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways értékesítési és marketing igazgatója.A BA felméréséből kiderül az is, hogy honfitársaink idei decemberi utazásai viszonylatában nőtt a Londonon túlra utazó, azaz átszálló utasok száma. Ez azt jelenti, hogy idei téli vakációja helyszínéül egyre több magyar utas választ tengeren túli, elsősorban észak-amerikai vagy ausztrál és ázsiai uticélokat."Élénkülő kalandvágyunk hátterében a repülés, mint közlekedési mód költségének csökkenése húzódikmeg." - mondta Molnár Ferenc. "Légitársaságunk Budapest - London jegyének kezdőára például 29.000 forintra, legnépszerűbb tengeren túli desztinációjának, a Budapest- London - New York útnak az alapára pedig 95.000 forintra csökkent az elmúlt egy évben."- tette hozzá az igazgató.A British Airways az év első félévében (április - szeptember) több mint 26.000 utast szállított a Budapest- London útvonalon. A légitársaság gépei ebben az időszakban átlagosan 85 százalékos kapacitáskihasználtsággal üzemeltek.
Légiközlekedési piac: "ár és érték" vagy csak "ár vagy érték"?
Kényelem és nyugalom: "minőségi" kampánnyal válaszol a kihívásokra a British AirwaysBudapest, 2004. október 21. - A légiközlekedési piacot egyszerre formálja a diszkont légitársaságok ár szemlélete és a klasszikus légitársaságok minőség központú gondolkodásmódja. A fellendülő európai légipiacon ma már 60 fapados és több mint 20 klasszikus légitársaság verseng az utasok kegyeiért, a küzdelemben azonban lassan összemosódik a két megközelítés értékrendszere. Erre a kihívásra üzleti szolgáltatásai, a Club World, a Club Europe termékek megújításával és széles utazóközönségnek szóló online szolgáltatásai továbbfejlesztésével valamint az utóbbi évek legnagyobb imázs kampányával válaszol a British Airways.A nemzetközi légiközlekedés szereplői az elmúlt három évben mintegy 17 milliárd fontos veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni. Habár az utaslétszám még mindig 1,4 százalékkal a 2001-es szint alatt van, az iparág egyes képviselői ma már képesek felmutatni azokat az eredményeket és utaslétszámot, amelyek a szeptember 11. előtti időszakot jellemezték. Ez nagyrészt a vezető légitársaságok repülési iránti bizalom helyreállítását célzó tevékenységének köszönhető. Az utasforgalom dinamikus növekedése tapasztalható viszont Európában, ahol az utaslétszám 7,5 százalékkal bővült 2003-ban, az EU csatlakozással életbe lépő Open Sky megállapodás után megnyíló európai légiközlekedési piacok utasaira pedig jelentős hatással vannak az újonnan érkező fapados légitársaságok árai.Az európai piacon 5 évvel ezelőtt jelentek meg a fapados légitársaságok és számuk ma már meghaladja a 60-at. Az elmúlt évben szinte minden 3. héten egy újabb szereplő színesítette tovább a légiközlekedés tarka európai palettáját. A diszkont légitársaságok elsősorban egymást, de számos esetben a klasszikus szolgáltatókat is árversenyre kényszerítették, miközben ők is és a klasszikus légitársaságok is kapacitásbővítéssel válaszoltak ez európai utasforgalom 2004-ben is folytatódó bővülésére."A légiközlekedési piacon tehát egyszerre van jelen a klasszikus légitársaságok"ár és érték" illetve a fapados szolgáltatók "ár vagy érték" szemlélete."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways értékesítési és marketing igazgatója."Mivel a határok összemosódni látszanak, fontos hogy az utazók tisztán lássák a szemléletmódok közötti különbséget. Miközben vannak fapadossá váló klasszikus légitársaságok, a British Airways a klasszikus üzleti modell megerősítésével; üzleti és online termékeinek további fejlesztésével valamint az utóbbi évek legnagyobb imázs kampányával válaszol a kihívásokra."- tette hozzá az igazgató.A légitársaság tengeren túli üzleti osztályán, a világ első teljesen vízszintes ággyá alakítható üléseit alkalmazó Club World osztályon utazók már a felszállás előtt is étkezhetnek, de a fedélzeti menü választéka is tovább bővül. Az utasok egy állandóan megújuló négyfogásos menü kínálatából választhatnak, amelyhez a British Airways gasztronómiai szakemberei egy 200 fajta borból álló kollekció választékát kínálják. A Club World osztályt választó utasok exkluzív várókat vehetnek igénybe, és kényelmüket tovább javítja az, hogy számukra a légitársaság térítésmentes masszázs szolgáltatást is kínál a Heathrow repülőtéren.A British Airways tovább fejleszti a Club Europe-ot, a rövidtávú, európai járatain üzemelő üzleti osztályát is. Ezen az osztályon is újabb kényelmi szolgáltatások kerülnek bevezetésre. Megújul és bővül az osztály melegétel és ital kínálata, változik és új anyagok használatával válik kényelmesebbé a kabinbelső, de nem elhanyagolható az sem, hogy Heathrow 1-es terminálján az osztály utasai egy, csak a számukra fenntartott"premium check-in" zónát, és a téli menetrend kezdetétől több önkiszolgáló check-in automatát vehetnek igénybe."Fedélzeti kényelmi szolgáltatásaink innovációja mellett, továbbfejlesztjük online szolgáltatásainkatis." - mondta Molnár Ferenc. "Online fejlesztéseink egyszerre teszik lehetővé költségeink csökkentését, valamint az utazás folyamatának és adminisztrációjának egyszerűsítését mind légitársaságunk, mind pedig utasaink számára."- tette hozzá az igazgató.A British Airways online stratégiájának központi eleme a ba.com weboldal, amelyen keresztül ma már az európai célállomásokra eladott turista jegyek 50 százaléka talál gazdára és ahol az összes törzsutas tranzakció 60 százaléka zajlik. A weboldalon a regisztrált utasok nemcsak járatinformációkat szerezhetnek, helyet foglalhatnak, de akár kiválaszthatják preferált ülőhelyüket és a fedélzeti menüt, és bejelentkezhetnek az induló járatokra is. A Manage My Bookings funkció lehetővé teszi azt is, hogy az utasok a már meglévő foglalásaikat töröljék vagy módosítsák.A légitársaság összes útjainak 75 százalékán, azaz több mint 150 útvonalon már e-jegyet használ. A British Airways összes utasát tekintve ez azt jelenti, hogy az utasok 55 százaléka ma már e-jeggyel kezdheti meg utazását. A British Airways célja az, hogy az e-jegy 2004. végére teljesen és minden útvonalon felváltsa a hagyományos, papír alapú jegyet. A légitársaságnál már bevezetés alatt van az e-Beszállókártya is, amelyet az utas munkahelyén, de akár otthonában is kinyomtathat.Az online fejlesztések harmadik fontos területe az önkiszolgáló automaták további telepítése. A British Airways önkiszolgáló automatáinak száma 2004. végére eléri a 200-at, ezen belül Európában 80 automata üzemel majd. 2003-ban Európában 750.000 utas vette igénybe ezt a szolgáltatást, de a British Airways célja az, hogy ez a szám 2004. végére megduplázódjon.Az üzletei és online szolgáltatások eddig fejlesztéseinek eredményeit és jelenlegi fejlesztéseinek irányát mutatja be a British Airways most induló imázs kampánya is. A kampány középpontjában a légitársaságot a fapados szolgáltatóktól jól megkülönböztető minőségi elemek - az üzleti és turista osztályok kényelmi szolgáltatásai, az online szolgáltatások, a szakképzett BA személyzet és a légitársaság törzsutas programja - valamint az ezek által lehetővé váló kényelmes és nyugalmas, azaz stressz-mentes utazás áll.A kampány megvalósításával a British Airways célja az, hogy bemutassa a légitársaság szolgáltatásának azon elemeit, amelyek az "ár és érték" megközelítést képviselik az "ár vagy érték" tendenciával szemben.
Kemény fapad, vagy reggeli az ágyban és puha párnák a fejek alatt?
Tovább fokozódik a komfort és a kényelem a BA üzletiosztályánKedvező nyári British Airways ajánlatok a tengeren túlra magyar utasoknakBudapest, 2004. június 28. - Tovább bővíti az üzleti utasok számára nyújtott luxus színvonalú fedélzeti kényelmi szolgáltatások körét a British Airways. A légitársaság tengeren túli üzleti osztályán, a Club World osztályon, most újabb étkezési opciókat vezet be, utaskiszolgálási folyamatainak átszervezésével nyugalmasabb kabinbelsőt kínál, az érkezést követően pedig masszázs szolgáltatás igénybevételét teszi lehetővé az üzleti utasok számára. A világ első teljesen vízszintes ággyá alakítható repülőüléseit használó osztályok új kényelmi szolgáltatásait most rendhagyó kampány keretében mutatja be magyar üzleti utasainak a British Airways, amely az ezen osztályon való nyári- július 15. és október 31. közötti - utazásokra, 10 desztinációra rendkívül kedvező tarifákat is kialakított."A légiközlekedésben ma két fő tendencia figyelhető meg a földi és a fedélzeti szolgáltatások kialakítása terén. Az egyik oldalon fokozódik a fapad keménysége, viszont a másik oldalon a szó legszorosabb értelmében az ágyba kapjuk a reggelit, és párna kerül a fejek alá." - mondja Németh Krisztina, a British Airways Marketing Managere."A fapados légitársaságok szolgáltatásaik egyszerűsítésével igyekeznek minél kedvezőbb árakat biztosítani. Ezeken a járatokon többnyire csak térítés ellenében lehet étkezni, nehezebben és költségesebben lehet bejutni a városba a repülőtérről és már vannak kísérletek arra is, hogy az utasok maguk cipeljék a géphez poggyászukat. Ezzel ellentétben a teljes szolgáltatási kört nyújtó légitársaságok tovább bővítik azon prémium szolgáltatásaik körét, amelyek egy olykor több órás út alatt is pihentető utazást és teljes fedélzeti kényelmet garantálnak."- teszi hozzá a szakember.Ebbe az irányba mozdul, azaz repül tovább most a British Airways is, amely a 2000-ben, a világon elsőként, teljesen vízszintes ággyá alakítható üléseket bemutató Club World osztályon utazók számára új kényelmi szolgáltatásokat vezet be. A Club World osztályon utazók már-már kényeztető szolgáltatásokban részesülnek. Az ún."Sleeper Service" szolgáltatás keretén belül új étkezési opciók állnak az utasok rendelkezésére. A BA 7 amerikai és Heathrow repülőtéri exkluzív üzleti váróiban már a repülés megkezdése előtt ízletes vacsorát fogyaszthatnak az utasok abból a minden ízlést kielégítő ételválasztékból, amely könnyű előételek, különleges levesek, saláták és desszertek széles palettáját kínálja.A felszállás után az úgy nevezett "Hálósapka" szolgáltatás keretében, a nyugodt pihenés zálogaként egy forró ital és sütemény segíti az ellazulást. A személyzet a felszállást követően tompítja a világítást, és kevesebb hangbemondással, szervízmozgással járul hozzá az utasok zavartalan pihenéshez. A csendesebb kabinokban, a teljesen vízszintes ággyá alakítható üléseken, az utasok nagyobb párnákon és természetes anyagból készült takarókon szenderedhetnek álomra. Az éjszakát ébren töltő utasok az"Éjféli csemege" szolgáltatást is választhatják, majd leszállás előtt az észak-amerikai járatokon kontinentális reggelit, a közel-keleti járatokon villásreggelit fogyaszthatnak el az ágyban. A kényeztetés nem ér véget a megérkezést követően sem, hiszen az exkluzív érkezési várókban a"Power Shower" zuhanykabin valamint a Molton Brown Travel Spa masszázs segítségével frissülhetnek fel az utasok.A világ első teljesen vízszintes ággyá alakítható repülőüléseit bemutató osztályon való tengeren túli utazásokhoz a British Airways, a július 15-ig lefoglalt és október 31-ig felhasznált repülőutakra rendkívül kedvező, közel 20 százalékkal alacsonyabb tarifákat kínál. A kedvezményes árú Club World szolgáltatás Budapestről- londoni átszállással - New York, Boston, Washington, Chichago, Miami, Los Angeles, Johannesburg, Tokió, San Francisco és Szingapúr városokba vehető igénybe.Csakúgy, mint a tavasszal bemutatott legkedvezőbb ajánlatát, a Club World osztály prémium és luxus szolgáltatásait is rendhagyó kampány keretében hozza közelebb az üzleti utasokhoz a British Airways. Június 28-tól a MOM Parkban és a főbb budapesti bevásárló központokban és iroda negyedek épületeiben, az el Castillo bútorszalon által biztosított kényelmes hálószóba belső szimbolizálja a légitársaság üzleti osztályának minden igényt kielégítő kényelmét és ad tájékoztatást az annak kipróbálására ösztönző bevezető árakról.
British Airways felmérés: Irány Amerika!
A BA magyar utasai Angliába, Amerikába és Ausztráliába utaznak a legtöbbet a nyáronBudapest, 2004. június 21. - A British Airways, a legnagyobb európai légitársaságok egyike, az elmúlt évekhez hasonlóan az idén is elvégezte azt a felmérést amelyből kiderül, hogy mely nyári célállomások a legnépszerűbbek magyar utasai körében. A légitársaság felmérésének eredményei szerint a legtöbb magyar utas Angliába és tengeren túli célállomásokra, ezen belül Londonba, New Yorkba, Miamiba, Chichagóba, Los Angelesbe és Bostonba utazik nyári szabadsága eltöltése céljából. A népszerű úticélok listáján szerepel még a messzi Ausztrália gyönyörű fővárosa, Sydney is és érdekes módon a tíz legnépszerűbb BA úticél közé az idén két angol város, Glasgow és Edinburgh is bekerült, a listát pedig Johannesburg zárja.A British Airways évente több mint 30 millió utast szállít 96 ország 235 célállomására. A légitársaság utasforgalmában kiemelt szerepet játszik a nyári utazási szezon, amikor is gépeinek kihasználtsága jóval az átlag fölött van, a szabadságukat és nyaralásukat megkezdők utazásainak köszönhetően. A légitársaság évről-évre elvégzi azt a belső felmérést, amely a hálózatában, az egyes népszerű desztinációkra történt foglalásokat összesíti.A British Airways 2004-es nyári szezonra vonatkozó felmérése az amerikai és az angol uticélok kedveltségének fokozódását mutatja a magyar utazóközönség körében. A magyar BA utasok által legkedveltebb uticélok tízes TOP listáján az idén London, New York, Edinburgh, Glasgow, Manchaster, Miami, Sydney, Chichago, Los Angeles, Boston szerepel, míg a listát Johannesburg zárja.Érdekes jelenség, hogy a legnépszerűbb uticélok között az idén 5 amerikai és 3 angol város is megtalálható, míg ezek között 2003-ban 3 ausztrál és 2 afrikai desztináció is szerepelt. Az amerikai városok turisztikai vonzereje növekedésének háttérében az állhat, hogy mára az utasok bizalma visszatért ezen régió biztonsága iránt valamint az, hogy a BA harmadik járatának indításával nagymértékben bővültek a légitársaság Anglián belüli átszállási kapcsolatai. Az angol városok idei népszerűsége és látogatottsága az angliai turisztikai infrastruktúra és programkínálat bővülésének is köszönhető.A British Airways az idei nyári turisztikai szezonban is jelentős kapacitáskihasználtságra számít. Tavaly a légitársaság gépei 82, 84 és 88 százalékos kihasználtsággal működtek június, július és augusztus hónapokban, amely érték jóval meghaladja a 72-75 százalékos éves átlagos kapacitáskihasználtsági mutatót.
Jó eredményekkel zárja üzleti évét a British Airways
Célba ért a költségcsökkentési program, folytatódnak az online fejlesztésekLondon, Budapest, 2004. május 18. - Jó eredményekkel zárta 2003/2004. üzleti évét a British Airways. A légitársaság a 2003. évi 135 millió fontról 230 millió fontra növelte adózás előtti eredményét. A BA kiemelkedően jól gazdálkodott üzleti évének utolsó negyedévében, amikor is az egy évvel korábbi 200 milliós adózás előtti veszteséghez képest, 45 milliós fontos nyereséget ért el. Az év egészét tekintve, jelentősen meghaladva a 2003-as 295 millió fontot, a légitársaság 405 millió fontos működési eredményt könyvelhet el. Az eredmények hátterében a British Airways Jövőbeni Forma és Méret költséghatékonysági és szerkezetátalakítási programjának következetes végrehajtása áll. A program részeként a légitársaság tovább folytatja az Internetes fejlesztéseit koordináló"Felhasználóbarát British Airways" program megvalósítását, amely az utaskiszolgálás egyes elemeit helyezi online platformra, egyszerre javítja tovább a vállalat szolgáltatásainak színvonalát és költséggazdálkodását.A British Airways Jövőbeni Forma és Méret programja 2002 tavaszán vette kezdetét. A kétéves program megvalósításával a légitársaság évi 650 millió fontos megtakarítást, 13.000 fős létszámcsökkentést kívánt elérni amellett, hogy felgyorsítja Internet stratégiájának megvalósítását. Idei, 2003. április 1-től 2004. március 31-ig tartó üzleti évében az eredeti célkitűzést meghaladva, a légitársaság költségbázisa összesen 869 millió fonttal csökkent, alkalmazottainak száma pedig 13.082 fővel volt kevesebb mint 2 évvel korábban."Az iparágat érintő kihívások és nehézségek ellenére is jó eredménnyel zártuk üzleti évünket. Jelentős sikereket értünk el rövid távú, európai járatrendszerünk átszervezése terén, de még ennél is többet kell tennünk."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Folytatjuk utaskiszolgálási tevékenységünk fejlesztését, új online termékeket és szolgáltatásokat vezetünk be, és jobban kihasználjuk az Internet technológia előnyeit."- tette hozzá Rod Eddington.A British Airways 2004. április 1-től már kizárólag csak elektronikus jegyet használ az Egyesült Királyságból induló és a belföldi repülőútjai értékesítésében, így összes útjai 75 százalékán, azaz mintegy 150 repült útvonalon az elektronikus jegy már felváltotta a papír alapú jegyet. A"Felhasználóbarát British Airways" program részeként a légitársaság tovább folytatja önkiszolgáló check-in automaták telepítését is. A vállalat a világ 40 legforgalmasabb repülőterén több mint 200 önkiszolgáló check-in automatát üzemeltet. A British Airways célja az, hogy 2005 márciusára a check-in 50 százaléka már önkiszolgáló check-in automaták segítségével valósuljon meg."Ma már három Angliából induló utasunk közül kettő elektronikus jegyet használ. Az e-jegy 2004. végére már teljes egészében felváltja a hagyományos jegyet minden BA célállomáson."- mondta Rod Eddintgon.A British Airways Csoport teljes árbevétele az adott időszakban, az egy évvel korábbinál 1,7 százalékkal kevesebb, mintegy 7,560 milliárd font volt. A légitársaság rendelkezésre álló utaskilométereinek (ASK) száma ebben az üzleti évben 1,5 százalékkal nőtt, míg gépeinek kihasználtsága 1997 óta a legmagasabb szintet elérve 73 százalék volt.A British Airways a 2004/2005. üzleti évre 2-3 százalékos bevétel növekedéssel és az egy utasra jutó nyereség- yield - csekély mértékű csökkenésével számol. A légitársaság számításai szerint a piaci körülmények nem változnak majd jelentősen, de hosszú távú, tengeren túli üzleti termékek forgalmának folyamatos javulása, bővülése várható. A British Airways az üzleti termékek forgalmának stagnálására számít a rövid távú, európai útvonalakon, míg a verseny éleződését vetíti előre a turista osztályok forgalmát és ár színvonalát tekintve.
Virtuális Repülés - Csak a kapitány és a gép marad
Egy éves az Ügyfélközpontú British Airways programLondon, Budapest, 2004. május 12. - Gyökeresen átalakította az utasoknak nyújtott szolgáltatási körét az elmúlt egy évben a British Airways. Az online tevékenységeit tömörítő"Felhasználóbarát British Airways" elnevezésű programja részeként, a légitársaság megújította ba.com honlapját, tarifáinak számát felére csökkentette amellett, hogy megduplázta az e-mail használatát, valamint az elektronikus jegyek értékesítését. A British Airways így már repült útvonalainak 75 százalékán alkalmaz elektronikus jegyet, míg törzsutas programját teljes egészében az interaktív platformra helyezte. A légitársaság innovációs készségét mutatja az, hogy ma már több oneworld szövetségbeli partnerével alkalmaz un. Interline e-Jegyet- azaz légitársaságok közötti elektronikus jegyet - a British Airways. Az online fejlesztések és a disztribúciós költségek dinamikus csökkenésének eredményeként a légitársaság az elmúlt egy évben több, mint 100 millió fontot takarított meg és ma már ötször annyi jegyet értékesít az Interneten, mint telefonon.Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerését mutatja egy a közelmúltban Magyarországon készült British Airways felmérés is. A légitársaság és a NagyUtazás.hu közös felmérése szerint nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban legalább egyszer. A felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások ma már a harmadik helyet foglalják el a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján."Az online repülőjegy értékesítés Magyarországon is szárnyal. Tavaly, a közvetlenül a British Airways által értékesített európai repülőutak átlagosan több, mint harmada talált gazdára az Interneten keresztül."- mondta Németh Krisztina, a British Airways marketing managere. "Online forgalmunk további bővülésére számítunk itthoni is, hiszen például Angliából már az összes eladott európai útjaink fele az Interneten keresztül kerül értékesítésre."- tette hozzá a szakember.A kimagasló eredmények mögött online fejlesztések széles horizontja húzódik: A British Airways ba.com honlapja immár öt európai nyelven, köztük angolul, franciául, németül, spanyolul és olaszul kínál utazási szolgáltatásokat, repülőjegy foglalási és fizetési lehetőségét. A BA utasok Internetes foglalása alapján a légitársaság egy elektronikus jegyet, azaz egy e-mail visszaigazolást küld az utasnak a foglalás és az út részleteiről. A légitársaság 2004. április 1-től már kizárólag csak elektronikus jegyet használ az Egyesült Királyságból induló és a belföldi repülőútjai értékesítésében, így összes útjai 75 százalékán, azaz mintegy 150 repült útvonalon az elektronikus jegy már felváltotta a papír alapú jegyet. 2004. végére az elektronikus jegy már teljes egészében felváltja a hagyományos jegyet minden BA célállomáson.A jeggyel már rendelkező és regisztrált utasok adminisztrációs igényeit a BA megújult, Manage my Bookings elnevezésű foglalási rendszere segíti. Ezzel a rendszerrel a BA utasok otthonukból vagy munkahelyükről tervezhetik meg az utazás minden fázisát, kiválaszthatják az általuk preferált helyet és fedélzeti menüt, ellenőrizhetik és módosíthatják foglalásukat, indulásuk időpontját, szállás foglalhatnak, autót bérelhetnek vagy akár utazási biztosítást is köthetnek önmaguk számára.A "Felhasználóbarát British Airways" program részeként a légitársaság tovább folytatja önkiszolgáló az check-in automaták telepítését is. A vállalat a világ 40 legforgalmasabb repülőterén több mint 200 önkiszolgáló check-in automatát üzemeltet. Az automaták segítségével az utasok önállóan választhatják ki preferált ülőhelyüket és akár magasabb osztályba is átsorolhatják repülőjegyüket. A British Airways célja az, hogy 2005 márciusára a check-in 50 százaléka már önkiszolgáló check-in automaták segítségével valósuljon meg.A "Felhasználóbarát British Airways" program keretében az elektronikus jegy használatának mintájára, hamarosan már elektronikus beszállókártya használatára is lehetősége nyílik az utasoknak. A légitársaság három hónapig, Edinburgh repülőterén törzsutasai körében tesztelte ezt az online szolgáltatást, amely egy otthoni vagy munkahelyi számítógépes környezetben kinyomtatható olyan beszállókártya, amely egy A4-es lapra nyomtatott egyedi vonalkóddal azonosítja az utasokat.A "Felhasználóbarát British Airways" program elterjedésével várhatóan egyre kevesebbet látjuk majd a repülőtéri kiszolgáló személyzetet vagy teremtünk telefonon kapcsolatot a légitársasággal. Ezzel együtt várhatóan egyre kevesebb időt kell utazásunk részleteinek megszervezésével tölteni, de az utazás kezdetekor továbbra is a jól megszokott módon köszönt majd minket a repülőgép első embere: "Hölgyeim is Uraim, itt a kapitány beszél!"
3. járat és 29.000 forintos tarifa - Kérdések és válaszok
A British Airways 2004. január 22-én jelentette be új, Budapestről London Gatwick-re közlekedő járatának március 28-i indulását valamint eddigi legalacsonyabb, 29.000 forintos londoni tarifájának bevezetését.Az új londoni tarifa sikerét jelzi, hogy az akció kezdete óta eltelt egy hétben a légitársaság helyfoglalásai jelentős mértékben bővültek a Budapest - London útvonalon, az előrefoglalások száma február hónapra 11%-kal, márciusra pedig mintegy 26%-kal javultak.A bejelentésről a sajtó is az átlagosnál gyakrabban és nagyobb terjedelemben számolt be. Számos esetben sajnos téves információk láttak napvilágot, ezért ezeket a kérdéseket valamint a bejelentéssel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket ebben az üzenetben kívánjuk megválaszolni és pontosítani a British Airways 3. járatára és az új, 29.000 forintos londoni tarifára vonatkozóan.KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOKa British Airways új, 3. járatával és 29.000 forintos londoni tarifájával kapcsolatbanAz új, 29.000 forintos tarifa csak a 3. járatra váltható?Az új tarifa érvényes a British Airways jelenlegi, napi két Budapest - London Heathrow járatára is, de már váltható a március 28-án, a nyári menetrendre való átállás napjától közlekedő Budapest - London Gatwick járatra is.Mikortól foglalható az új tarifa?A 29.000 forintos jegy január 22-től már foglalható és a heathrow-i járatok mellett már a március 28-től, a nyári menetrendre való áttérés napjától induló Budapest- London Gatwick járatra is váltható.Szezonális-e és meddig foglalható az új tarifa?A British Airways 29.000 forintos londoni jegyára nem szezonális, január 22-től kezdve időbeni megkötés nélkül bármeddig foglalható, csakúgy mint a BA egyéb állandó, londoni tarifái."Fapados szolgáltatást" kapnak-e az új, 29.000 forintos jegyet vásárló utasok a BA-től?A 29.000 forintos áron jegyet váltó utasok ugyanazt a szolgáltatást kapják, mint a BA egyéb londoni tarifáin jegyet vásárló utasok. A legolcsóbb jegyet váltó utasok számára is teljes körű fedélzeti kiszolgálását és étkeztetését biztosít a légitársaság, és az utasok ugyanannyi kézipoggyászt vihetnek magukkal a fedélzetre, mint a BA bármely más Londonba tartó utasa. Az új, olcsó tarifa bevezetésével a British Airways célja az, hogy minőségi szolgáltatását kedvezőbb feltételekkel elérhetővé téve reális és versenyképes alternatívát biztosítson az olcsó légitársaságok néha megtévesztő ajánlataival szemben.A kiutazást követően mennyi ideig használható fel a 29.000 forintos jegy visszaútja?Csakúgy mint a BA egyéb londoni tarifái esetében, a 29.000 forintos áron váltott jegyet is a kiutazástól számított egy éven belül kell felhasználni.Csak a 29.000 forintos jegy és a gatwick-i járat esetében törli el a minimum 2 napos kint tartózkodási feltételt a British Airways?A kétnapos kint tartózkodási feltétel a British Airways valamennyi londoni jegyára és mind a heathrow-i, mind pedig a március 28-tól közlekedő gatwick-i járat esetében is megszűnik, az intézkedés tehát nem csak a 3. járatra és a legolcsóbb londoni tarifára vonatkozik.
Költséghatékonyabban repült a British Airways
Eredményes harmadik negyedévet zárt az angol légitársaságLondon, 2004. február 9. - A folyamatos belső hatékonyságjavulás és szigorú költségmegtakarítási intézkedések eredményeként, az egy évvel korábbi 25 millió fontról 125 millió fontra növelte adózás előtti eredményét a British Airways a december 31-ig tartó harmadik üzleti negyedévben. A tavalyi év utolsó három hónapjában látványosan javult a légitársaság működési eredménye is, amely így elérte a 138 millió fontot a 2002. harmadik negyedévében realizált 53 millió fonttal szemben. A légitársaság az adott időszakban összesen 45.000 utast szállított a Budapest- London útvonalon.British Airways 2001-ben indította útjára a költséghatékonysága zálogaként kezelt Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programot. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését mindezek eredményeként pedig évente 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig."Légitársaságunk sikerrel vette azokat az akadályokat, amelyeket a polgári légiközlekedés legnehezebb évei állítottak a piac szereplői elé."- mondta Rod Eddington, a British Airways Ügyvezető Igazgatója. "Ez nem lett volna lehetséges anélkül, hogy ne teljesítsük költséghatékonysági programunk célkitűzéseit működésünk minden területén."- tette hozzá Rod Eddington.A 2004. január 28-án bejelentett üzleti terve szerint a British Airways tovább folytatja költséghatékonysági programját, amelynek keretében további 300 millió font megtakarítását tűzte ki célul úgy, hogy mindeközben a technológiai alkalmazások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt."Az előttünk álló kihívás most úgy fogalmazható meg, hogy költségeink további csökkentésével párhuzamosan kell fenntartanunk a légitársaság jövedelmezőségét úgy, hogy mindeközben szolgáltatásaink színvonala nem csökken, sőt annak technológiai háttere fejlődik, platformja pedig az Internetre tevődik át."- mondta Rod Eddington.Ma már a British Airways utasainak 50 százaléka eTicket-et használ, csúcsidőben a www.britishairways.com weboldal 1.000 járatfoglalást regisztrál óránként. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket. A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez.A 2003. december 31-én zárult harmadik üzleti negyedévben a British Airways vállalatcsoport bevétele 1,891 milliárd font volt, 1,8 százalékos javulást mutatva az előző üzleti év azonos időszakához viszonyítva. Ebben az időszakban a British Airways járatainak kapacitáskihasználtsága 0,8 százalékkal magasabb, átlagosan 72,7 százalékos volt.A British Airways Budapest - London járatainak kapacitáskihasználtsága a harmadik negyedévben átlagosan 70 százalék volt. Ebben az időszakban a légitársaság 45.000 utast szállított a Budapest - London útvonalon, mindkét irányban és összesen. Az utazások kiindulópontja tekintetében Anglia dominanciája volt megfigyelhető.A British Airways Budapest - London útvonalon realizált bevételeinek 30 százaléka a légitársaság üzleti, azaz prémium osztályain utazóktól, 70 százaléka pedig a turista osztályokat igénybe vevő utasoktól származott.
British Airways üzleti terv:
CÉLÁLLOMÁS A TOVÁBB JAVULÓ KÖLTSÉGHATÉKONYSÁGKöltségcsökkentéssel és eSzolgáltatásokkal javítja hatékonyságát a brit légitársaságLondon, 2004. január 28. - Ma publikált, új üzleti tervében, de a 2002-ben bejelentett Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) költséghatékonysági programja részeként, további költségmegtakarítást és infrastrukturális fejlesztései felgyorsítását tűzte ki célul a British Airways. A légitársaság új üzleti terve 300 millió fontos megtakarítást irányoz elő a személyi költségek tekintetében. Ezt az összeget a támogató és adminisztratív területek személyi költségének 30 és az utaskiszolgálásban résztvevő állomány költségeinek 10 százalékos csökkentésével 2006-ig kívánja elérni a British Airways amellett, hogy repülési programja és útvonalhálózata változatlan marad. A személyi költségek csökkentése mellet, eBusiness stratégiája részeként a légitársaság tovább fejleszti az eProcurement (elektronikus beszerzés), eServices (elektronikus utaskiszolgálás) és eTicket (elektronikus jegy) alkalmazásait, amelyek révén nemcsak további megtakarításokat kíván elérni, de az utaskiszolgálás területén betöltött vezető szerepét is erősíteni kívánja a British Airways.A British Airways 2002-ben jelentette be Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programját. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését, az Online szolgáltatások és alkalmazások fejlesztésének felgyorsítását, mindezek eredményeként pedig 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig.Az iparágban egyedülálló átalakítások és a néha szigorú megszorítások eredményre vezettek. A British Airways eddig 12.087 kollégájának kényszerű elbocsátásáról döntött, disztribúciós költségeit a tervezett 100 millió helyett 148 millió fonttal csökkentette, az eProcurement (elektronikus beszerzés) révén 100 millió font helyett 116 millió fontot takarított meg, az alaptevékenységéhez szorosan nem kapcsolódó vagyontárgyak értékesítéséből pedig, a 600 millió fontos célkitűzéssel szemben, 900 millió fontot realizált.A megszorításokból származó megtakarítások mellett jelentős hatékonyságnövekedés származott az online szolgáltatások fejlesztéséből is. Ma már a British Airways által kiadott jegyek 44 százaléka eTicket, azaz elektronikus jegy, az törzsutas tranzakciók 100 százaléka az Interneten zajlik, a BA járataira jegyet foglaló utasok 60 százalékával pedig már kizárólag csak online módon tart kapcsolatot a légitársaság, amely 2002 óta fél millióval, 1,3 millióra csökkentette az általa alkalmazott jegyár kategóriák számát.Mindezen megszorítások és dinamikus fejlesztések eredményeként a 2004 március 31-re kitűzött 650 millió fonttal szemben a British Airways 701 millió fontos megtakarítást ért el. A légiközlekedési iparág lassan javuló konjunkturális feltételei, valamint a megnövekedett biztonsági és üzemanyag költségek azonban további költséghatékonysági intézkedések bevezetését és az Online alkalmazások bevezetésének felgyorsítását teszik szükségessé."Az elmúlt két évben jelentős sikereket és előrelépést értünk el működési költségeink csökkentése terén, de sajnos bevételeink további csökkenésének is tanúi lehettünk."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Üzleti kilátásaink már kedvezőbbek, de költségeink további csökkentésére van szükség ahhoz, hogy megőrizzük a légitársaság nemzetközi repülésben betöltött vezető és meghatározó szerepét."- tette hozzá a vezérigazgató.Ma bejelentett üzleti tervében személyi jellegű költségeinek 2006-ig történő további 30 százalékos csökkentését tűzte ki célul a légitársaság. Ezt az összeget a támogató és adminisztratív területek személyi költségének 30, az utaskiszolgálásban résztvevő állomány költségeinek pedig 10 százalékos csökkentésével kívánja elérni a British Airways. A személyi jellegű költségek jelenleg 29 százalékát adják a légitásaság 2,1 millárd fontot kitevő költségbázisának.Csakúgy, mint a 2002-ben, a Jövőbeni Forma és Méret költséghatékonysági programban bejelentett 13.000 fős létszámleépítés alkalmával, a légitársaság most is elsősorban önkéntes nyugdíjazással, önkéntes részmunkaidős alkalmazással és nem fizetett szabadságolás útján, valamint a nyugdíjba vonult kollégák munkájának allokációjával kívánja csökkenteni alkalmazotti létszámát.A személyi jellegű költségek csökkentésével párhuzamosan a British Airways dinamikusan fejleszti eSzolgáltatásait is. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket.A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez. Mindezen fejlesztések révén 2005. márciusáig további 100 millió font megtakarításra számít a British Airways.
Új, 3. járatot indít a British Airways London Gatwick-re
29.000 Ft-ért Londonba: légiesen könnyed ár, tovább egyszerűsödő utazási feltételekBudapest, 2004. január 22. - Új járatot indít Budapestről a londoni Gatwick repülőtérre a British Airways. A légitársaság új, immár 3. járata Anglia második legnagyobb légikikötőjébe, a dél-londoni Gatwick repülőtérre közlekedik majd március 28-tól, a nyári menetrend kezdetétől kedd és szombat kivételével naponta. A már foglalható 3. járat bevezetésével egy időben eddigi legkedvezőbb londoni tarifáját publikálja ma a British Airways. Az új, 29.000 forintos tarifa bevezetésével a légitársaság elsősorban fiatalok és olyan utazók számára kíván utazási lehetőséget biztosítani, akik korábban nem vagy csak ritkán engedhették meg maguknak a repülést. A 29.000 forintos, mostantól állandóan igénybe vehető tarifa bevezetésével egy időben, a British Airways a legalább kétnapos kint tartózkodási feltételt is eltörölte, tovább egyszerűsítve és elérhetőbbé téve ezzel az utazást Budapestről Londonba.A British Airways Budapestről London Heathrow repülőtérre közlekedő napi két járata a 2003-as nyári szezonban rendkívül magas, mintegy 85%-os kapacitáskihasználtsággal üzemelt. Ez lehetővé és egyben szükségessé tette a kapacitás bővítését, 3. járat bevezetését. Az új, március 28-tól, a nyári menetrend kezdetétől, kedd és szombat kivételével Budapest Ferihegy 2B repülőtérről 18:20-kor induló járattal, az eddigi 14 helyett heti 19 járat teremt majd közvetlen összeköttetést Budapest és London között.A járatsűrűség emelése mellett a British Airways magyar utazóközönsége számára a légitársaság új, 29.000 forintos tarifájának bevezetése teszi a brit fővárost az eddigieknél elérhetőbbé. Az új tarifa bevezetésével párhuzamosan megszűnik a korábbi 2 éjszakás kint tartózkodást előíró feltétel, így az utasok még akár indulásuk napján, felár megfizetése nélkül térhetnek vissza Londonból Budapestre."A 3. járat és az új, állandóan elérhető 29.000 forintos tarifa bevezetésével légitársaságunk még több utazó számára kívánja Londont megfizethetővé és könnyen elérhetővétenni." - mondta Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."A járatsűrűség emelésével és az új utazási kondíciók bevezetésével légitársaságunk nem titkolt célja az, hogy minőségi szolgáltatását kedvezőbb feltételekkel elérhetővé téve reális és versenyképes alternatívát biztosítson az olcsó légitársaságok néha megtévesztő ajánlataivalszemben." - tette hozzá az igazgató.Az új kondíciók bevezetését támogató kampányban, utazóközönségét tágabban értelmezve a British Airways a minőségi utazás feltételeit diákokkal, fiatalokkal és olyan potenciális utazókkal is meg kívánja ismertetni, akik korábban nem engedhették meg magunknak a repülő, mint közlekedési eszköz vagy egy prémium szolgáltató igénybevételét.A British Airways a 29.000 forintos tarifa bevezetésének hatására tavaszi hónapokban 2.000 új foglalásra, a 3. járat bevezetésének eredményeként pedig bevételeinek 10 százalékos bővülésére számít a 2004-es üzleti évben.
A British Airways lett a legjobb légitársaság
A BBJ 2003-ban első alkalommal osztott díjakat a legjobb üzleti szolgáltatásokat nyújtó vállalatok számáraBudapest, 2003. december 11. - A BBJ Business Awards elnevezésű díjat idén osztották ki első ízben a Budapest Business Journal olvasóinak szavazatai alapján. A díjazottak azok a vállalatok voltak, melyek a legjobb üzleti szolgáltatásokat nyújtják iparágukban. A legjobb légitársaságnak járó díjat hét légitársaság közül a British Airways kapta. A BA olyan, elsőssorban az üzletembereknek szóló fedélzeti és földi szolgáltatásaival érdemelte ki a kitüntető díjat, mint a Club Europe és a Club World prémium termékek.A Westend Budapest Hiltonban a BBJ Awards ceremónián kerültek kiosztásra a Budapest Business Journal angol nyelvű üzleti hetilap hagyományteremtő üzleti díjai. A díjakat a lap olvasóinak szavazatai alapján ítélték oda azoknak a vállalatoknak, melyek iparágukban a legjobb szolgáltatást nyújtják. A szavazók tíz kategóriában összesen hetvenöt cégre adhatták le szavazataikat, köztük a legjobb vállalati bankra, brókercégre, internetszolgáltatóra, pénzügyi tanácsadóra, kommunikációs ügynökségre, tőzsdei cégre, ötcsillagos szállodára, légitársaságra, taxitársaságra és az idén a legjobb piacra lépő vállalatra. A rangsoroláskor a legfontosabb kritérium a szolgáltatások minősége volt. A legjobb légitársaságnak járó díjat a British Airways kapta meg az olvasók voksai alapján, melyet az üzleti utazóközönség kiszolgálása érdekében kialakított minőségi szolgáltatásaiért érdemelt ki.Stephen A. O'Connor, a BBJ felelős kiadója szerint:"Ezt a díjat valóban a sajátjának érezheti az egész üzleti szféra."- mondta O'Connor. "A díj a BBJ életében azon erőfeszítés része, amelyet a lap a kifinomult és tiszta üzleti kultúra elterjesztéséért, a minőségi szolgáltatások és a vállalati újítások megbecsüléséért tesz és végezfolyamatosan." - tette hozzá a kiadó."Nagy öröm a British Airways számára ez a díj, és hogy a jelölt hét légitársaság közül a mi szolgáltatásunkat és termékünket ítélték legjobbnak az üzleti szféra képviselői."- nyilatkozta a díj átadása kapcsán Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."A díj megerősít bennünket abban, hogy utasaink elégedettek az üzleti szféra kiszolgálása céljából kialakított Club Europe és Club World szolgáltatásainkkal, valamint azok földi kiegészítő szolgáltatásaival."A British Airways tengeren túli üzleti osztályán, a Club World kabinban vezették be a világon elsőként a tökéletes pihenést és munkakörülményeket biztosító teljesen vízszintes ággyá alakítható üléseket, amelyek az ún."Égi váró", egyedi formációban kerültek elhelyezésre a gépek fedélzetén. A légitársaság másik népszerű szolgáltatása, a rövid távú járatok üzleti osztálya, a Club Europe elsősorban menetrendje miatt vonzó az üzleti utazók körében, hiszen az utasok, üzleti tárgyalásuk befejeztével még ugyanaznap visszatérhetnek otthonukba, elkerülve így a szállásfoglalást és az időveszteséget.
Rekord összeg a Concorde aukción
Egy magyar származású vállalkozó 320.000 Fontért vette meg a Concorde orrpalástjátLondon, Budapest, 2003. december 4. - Bár október 24-én végleg leszállt a Concorde, a szuperszonikus vasmadár rekordjainak sora nem ért véget. A londoni Olympia Kiállítási Központban december 1-én kalapács alá került a British Airways Concorde-jának orrpalástja. A Concorde talán legjellegzetesebb részét egy magyar származású üzletember, Gáspár Ferenc vásárolta meg 320.000 Fontért, azaz mintegy 110 millió forintért, a Kiállítási Központ eddigi legmagasabb licitárán. A befolyt összeget a British Airways jótékonysági célokra fordítja, míg a magyar üzletember Londonban állítja ki a tárgyat és az így befolyt összegből támogat majd hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozó alapítványokat.Bár a Concorde eddig leginkább technikai jellemzőinek köszönhetően állított fel rekordokat, most úgy tűnik, hogy egyes darabjainak árai kapcsán is beírja nevét a repülés történetének lapjaira, világrekordot jelentő összegért talált ugyanis gazdára a londoni Olympia Kiállítási Központban a repülőgép egyik orrpalástja.A Concorde aukcióra, amelynek keretében 128 Concorde alkatrészre lehetett licitálni több, mint 1.000 licitáló érkezett, 25-en pedig telefonon tettek ajánlatot. Az árverésre bocsátott Concorde cikkekből és tárgyakból összesen 763.700 Font gyűlt össze. Ezen összeg legnagyobb része egy magyar származású New York-i üzletembertől, Gáspár Ferenctől származik, aki 320.000 Fontot, azaz közel 110 millió forintot, a neves Kiállítási Központ eddigi legmagasabb licitárát ajánlotta fel a Concorde jellegzetes orrpalástjáért.Gáspár Ferenc, a Concorde orrpalástért rekordösszeget fizető magyar származású vállalkozó Angliában tervezi kiállítani a megvásárolt alkatrészt, annak érdekében, hogy az így befolyt összegből folyamatosan támogathassa a mozgássérült gyermekekkel foglalkozó alapítványt."Bár a Concorde csak háromszor tett látogatást Ferihegyen, bízunk benne, hogy e támogatás révén története egy értékes magyar vetülettel is gazdagodikmajd." - mondta Tuboly József, a British Airways Hungary kereskedelmi és marketing igazgatója.A Kiállítási Központ és a British Airways az aukció teljes bevételét jótékonysági célra ajánlja fel. Az összegből 500.000 Fontot adományoznak a 'Get Kids Going', egy mozgássérült gyermekek számára sportolási lehetőséget biztosító alapítvány számára. A fennmaradó pénzösszeget a British Airways által javasolt alapítványok kaphatják majd meg.
Gyorsulnak az utazások az információs szupersztrádán
Már utazási döntéseink 65%-a köthető az Internethez - British Airways és NagyUtazás.hu 2003. évi felmérése az utazási szokások és az Internet kapcsolatáról.Budapest, 2003. december 3. - Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerése figyelhető meg a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredményeiben. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban. A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az Internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.Köszönhetően az elmúlt évek szabályozási környezetben bekövetkezett kedvező változásainak, ma már egyre több helyen és egyre többet használjuk az Internetet. Az Internet szinte minden munkahelyen része az alap infrastruktúrának, egyre több nyilvános helyen, sőt még az utcán is van már online kapcsolat, míg a tarifák kedvező alakulása az otthoni Internet hozzáférés fokozott ütemben történő elterjedését tette lehetővé.Azt, hogy a ma embere egyre nagyobb mértékben támaszkodik az információszerzés ezen gyors és kényelmes módjára a British Ariways és a NagyUtazás.hu független utazási portál közös, 350 legalább naponta Internetező körében végzett felmérése is alátámasztja.A 2002 májusában végzett felmérés az Internetezők 54%-a esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20%-a tölt ennyi időt az Interneten, míg 42%-uk naponta 1-2 órát ül aktívan a számítógép képernyője előtt.A British Airways és a NagyUtazás.hu felmérése szerint átrendeződés tapasztalható ezen jelentősen megnőtt időmennyiségben keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85%-a friss és aktuális hírekért, 77%-a utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az Internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek.Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69%-a a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészte az Interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51%-át vonzza a számítógépek elé.A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az Internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60%-a jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65%-ra nőtt.Az Internet használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28%-a mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen Internet használó utazók köre 33%-ra bővült."Az online tranzakciók növekedésnek a hátterében az áll, hogy a közelmúltban a légitársaságok és a szállodák kedvezményekkel kezdték ösztönözni az utazásukat Interneten keresztül foglaló és fizetőutasokat." - mondta Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója."Ma már sok esetben kedvezőbb utunkat az Interneten keresztül lefoglalni és kifizetni, mint például egy utazási irodában vagy a légitársaság képviseletén, bár a fejlődésnek továbbra is gátat szab az, hogy ezen tranzakciók költségét csak hitelkártyával fedezhetik az utazók."- teszi hozzá az igazgató.Az elmúlt években az Interneten elérhető utazási információ-kínálat is dinamikusan bővült. Az utazási szándékkal Internetezők számtalan specializált utazási oldal, hírlevél, linkgyűjtemény vagy egy adott desztinációt bemutató, ún. szolgáltató oldal kínálatából választhatnak."A British Airways és a NagyUtazás.hu közös felmérésének adatai szerint az interaktív utazástervezés tekintetében a válaszadók 72%-a utazásra szakosodott weboldalakról, linkgyűjteményekből, Internetes oldalak utazási rovataiból és szolgáltató oldalakról, azaz kínálati oldalról szerzi utazási információit."- mondta Koós Péter a NagyUtazás.hu szakértője. "Az Online utazási szektor kínálati oldalának bővülése mellett csekély mértékben, 31-ről 27%-ra csökkent azoknak az Internetezőknek a száma, akik egy előre definiált utazási szándékkal, rákereséssel választanak az Internet adta utazási lehetőségekből."- tette hozzá a szakember.A British Airways és a NagyUtazás.hu idei felmérésének érdekes megállapítása, hogy minél messzebbre utazunk annál inkább hagyatkozunk még mindig az utazási irodák dolgozóinak személyes tapasztalataira. Amíg például európai célállomásokra, elsősorban Görögországba, Angliába és Németországba történő utazásaihoz a megkérdezettek 76%-a igénybe veszi valamilyen mértékben az Internetet, addig a tengerentúli utazások tekintetében ez az arány átlagosan csak 24%; ezen belül Közép- és Dél-Amerikába például 5%, míg egy ausztrál utazás tekintetében szinte egyáltalán nem hagyatkozunk az Internetre.