Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
- Magazin
A rovat további hírei
Concorde: Deltaszárnyú búcsú Londonban
Három Concorde landolásával véget ér a szuperszonikus polgári repülés korszaka, de a kényelem megmaradLondon, Budapest, 2003. október 22. - Háromhetes búcsúkörútjuk végeztével, október 24-én helyi idő szerint 16 órakor, a British Airways három Concorde repülőgépének egymást követő landolásával ér véget a szuperszonikus polgári repülés korszaka. A British Airways és az Air France hangsebesség több mint kétszeresével repülni képes deltaszárnyú gépmadarai, 1976. január 21-től, Bahrein-i és Rio de Janeiro-i repülésük óta, több mint 27 éven át szállítottak utasokat. A British Airways Concorde-jai közel 50.000 repülést hajtottak végre, és mintegy 225 millió kilométert tettek meg polgári repülésük ideje alatt, amely során több mint 2,5 millió utast köszönthettek fedélzetükön. A Concorde gépek"nyugdíjazása" után a British Airways First és Club World osztálya veszi át a kiemelt üzleti utasok tengeren túli utaztatásának szerepét. A légitársaság Concorde gépei 3 alkalommal Magyarországra, Ferihegyre is ellátogattak.Nagy-Britannia és Franciaország repülőmérnökei 1956-ban kezdték el a szuperszonikus repülőgép fejlesztését, majd 1962-ben úgy döntöttek, hogy közösen folytatják tovább a munkát. A British Aircraft Corporation (ma AirbusUK) és az Aerospatiale (ma Airbus France) partnerkapcsolata keretében 20 Concorde repülőgép készült. A brit prototípus a bristoli Filton repülőtéren emelkedett először a magasba 1969. április 9-én. A szuperszonikus polgári repülés története 1976. január 21-én kezdődött: ekkor repült először a British Airways gépe a londoni Heathrow repülőtérről Bahreinbe, az Air France Concorde-ja pedig Párizsból Rio de Janeiróba. Az első transzatlanti (washingtoni) útra 1976. május 24-én került sor, a New York-i járatok pedig 1977. novemberében tűntek fel első alkalommal a British Airways menetrendjében.A British Airways Concorde-jai közel 50.000 repülést hajtottak végre, és mintegy 225 millió kilométert tettek meg a polgári repülésük ideje alatt. A 140.000 óránál is hosszabb repülési időből több mint 100.000 órát töltöttek szuperszonikus repüléssel, azaz a hangsebesség felett.A Concorde gépek történetének könyvébe 2000. július 25. fekete betűvel írta be magát. Az Air France gépe ezen a napon szenvedett balesetet közel 100 utassal a fedélzetén. A baleset utáni kényszerpihenő alatt viszont teljesen megújult a British Airways Concorde-ok földi és fedélzeti szolgáltatása. A fejlesztésre a légitársaság 14 millió fontot fordított. A gépekbe új bőrülések, márványborítású mosdóhelységek kerültek, a hangsebesség átlépését egy a padlón végigfutó kék fény jelzi, a fedélzeti menü teljes átalakuláson ment át, a fedélzeten kínált borok minőségi követelményeinek biztosítására pedig saját Concorde pincészet alakult. A Concorde utasok számára Londonban és New York-ban külön check-in pultok és külön üzleti várók létesültek."A Concorde gépek landolásával a szuperszonikus repülés korszaka véget ér ugyan, de az a szolgáltatási minőség, amelynek szimbóluma flottánkban a híres deltaszárnyú gépmadár volt nem szűnik meg a British Airways-nél."- mondja Tuboly József, a British Airways Hungary kereskedelmi és marketing igazgatója."Concorde gépeink speciálisan képzett személyzetét és kiemelt ügyfélkörünknek szóló egyedi szolgáltatásait tengeren túli járatainkon a First és Club World osztályai veszi át és működteti tovább."- tette hozzá az igazgató.A világ szuperszonikus repülőgépei közül egyedül a Concorde képes a hangsebesség több mint kétszeresét meghaladó, 2.173 km/h sebesség és 18.300 méteres repülési magasság elérésére. A Londonból New York-ba tartó tengerentúli járat menetideje három óra húsz perc volt. Az ötórás időeltérés ebben az esetben azt jelentette, hogy a Concorde megérkezésekor az óra kevesebbet mutatott, mint felszállása idején.A világ leggyorsabb utasszállító repülőgépei 2003. október 24-én, helyi idő szerint 16 órakor landolnak majd végleg a londoni Heathrow repülőtér aszfaltján. Ebben az időpontban egymás követően érkezik majd meg három Concorde, amelyek közül az első a Torontó-t, Boston-t, Washington-t végiglátogató, New York-ból érkező gép, a második a Birmingham, Belfast, Manchester, Cardiff városoktól búcsúzó és Edinburgh-ből érkező repülő, a harmadik pedig Vizcayai-öböl felett emlékrepülést végrehajtó Concorde lesz. Mindhárom gép fedélzetén meghívott vendégek utazhatnak majd.
London közelebb van mint gondolná
Rendhagyó kampánnyal népszerűsíti Londont aBritish AirwaysÓriási angol telefonfülkék, postaládák, emeletes busz és angol taxik Budapest utcáinBudapest, 2003. október 14. - "London közelebb van mint gondolná" jelmondattal rendhagyó kampányt indított a British Airways Magyarországon. A kezdeményezés keretében, amelynek célja London, mint turisztikai célállomás népszerűsítése, Budapest utcáin és közterületein óriási, piros angol telefonfülkék és királyi postaládák kerültek elhelyezésre. Jövő héten hétfőtől egy eredeti londoni emeletes busz és két angol fekete taxi is az angol fővárosba való utazásra invitálja majd a járókelőket. A kampányhoz a British Airways az eddigi legalacsonyabb, 43.000 forintos árát alakította ki és kínálja utasai számára a november 15-ig lefoglalt és 2004 március 31-ig megkezdett utazásokra.Londonba minden évben több tízmillió ember látogat üzleti célból vagy szabadideje kellemes eltöltése érdekében. 2002-ben London, vagy ahogy sokan hívják, a világ fővárosa összesen 28 millió látogatót üdvözölhetett, akik összesen több mint 8,6 milliárd fontot költöttek ott el, mintegy 10%-át adva ezzel az ország nemzeti össztermékének. Bár Londonba a legnagyobb számban az amerikai (21%), a francia (10%), a német (9%), az észak-ír és az olasz (5-5%) valamint a holland (4%) turisták látogatnak, a királyi főváros minden évben számos magyar utazót is köszönthet. Becslések szerint 2002-ben 35-40.000 magyar látogatója volt az angol fővárosnak.Közel 4 napos londoni tartózkodással számolva a Londonba látogatók magas száma gyakorlatilag átlagosan félmillió fővel emeli a város lakosainak számát, amely jelen pillanatban 7,19 millió fő.London a külföldi és magyar turisták előtt leginkább a nemzetközi összehasonlításban is kiemelten frekventált nevezetességeiről ismert. A város turisztikai toplistáját a British Múzeum (5,5 millió fő), a National Gallery (4,9), a TateGallery (3,9), a British Airways London Eye (3,3), a Madame Tussaud's panoptikuma (2,4), a Tower (2,3) és a Természettudományi Múzeum (2,3) vezetik.A város nemcsak amiatt a turisták kedvelt úticélja, mert területének 1/3-a gyakorlatilag park és zöldterület, hanem azért ismert több mint 6.000 étterem és 5.000 pub étel- és italkínálatából választhatnak az ide látogatók. A városban beszélt 200 élő nyelv és kultúra közül 70 konyhaművészetét is bemutatja a turistáknak és az üzleti utazóknak, akik ha idejük engedi több mint 200 múzeum tárlatai, 500 mozi műsora és 108 hangversenyterem repertoárja közül választhatnak kedvüknek és izésüknek megfelelőt.A "London közelebb van mint gondolná" elnevezésű kampánya keretében a British Airways erre a széles spektrumú turisztikai kínálatra szeretné felhívni a magyar utazóközönség figyelmét az Astorián, a Deák téren valamint a Westend bevásárlóközpont előtt elhelyezett 5 méter magas királyi telefonfülkékkel és postaládákkal, amelyek rövid magyarországi tartózkodását követően egy eredeti angol emeletesbusz és híres londoni taxik fogják népszerűsíteni majd a világ fővárosát.
A Swiss csatlakozik a Oneworld légiszövetséghez
A 9 partner légitársaság immár 136 ország, 560 célállomására napi 8.500 járattal repül2003. szeptember 23., Zürich, Budapest: Hivatalosan is oneworld taggá nyilvánították a svájci SWISS International Airline-t, miután a oneworld légiszövetséget vezető British Airways-el egy széleskörű kereskedelmi megállapodás kialakításáról szóló megállapodási jegyzőkönyvet írt alá. A Oneworld légiszövetség az elmúlt egy év alatt a Lan Chile légitársaságot kivéve jóformán valamennyi partnerével befejezte a kereskedelmi együttműködést célzó kapcsolatok kialakítását. Ennek keretében a légiszövetség az Egyesült Államok versenyhatósági jóváhagyásával folytat majd széles körű marketing tevékenységet és járatmegosztást az American Airlines-al valamint az Aer Lingus, a Cathay Pacific, a Finnair, az Iberia és a Qantas légitársaságokkal, amelyek már törzsutas programjaikat is harmonizálták.A közeljövőben elkezdődnek azok az előkészületek, amelyek a 9. oneworld tag, a SWISS légiszövetségbe való integrációját célozzák. Ennek keretében megtörténik a cég informatikai rendszereinek összekapcsolása a szövetség rendszereivel, elkezdődik a dolgozók átképzése a oneworld termékek és szolgáltatások értékesítésére. Az integráció várhatóan több hónapot vesz majd igénybe. A teljes felkészülés befejezésével, a légitársaság 2004 első félévének végén már a oneworld szolgáltatásaival és kedvezményeivel várja az utazóközönséget.A társaság tagfelvételét a tegnapi zürichi találkozón a oneworld légiszövetség jelenlegi partnereinek képviseletében Keijo Suila, a oneworld Igazgató Tanácsának Elnöke és a Finnair vezérigazgatója, Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója, Dan Garton, az American Airlines vezérigazgató helyettese, John McCulloch, a oneworld ügyvezető igazgatója Pieter Bouw, a SWISS elnöke valamint Andre Dose, a Swiss vezérigazgatójának jelenlétében írták alá.Keijo Suila, a oneworld Igazgató Tanácsának Elnöke a következőket elmondta:"A SWISS már egy jó ideje szeretett volna a világ vezető nemzetközi légitársaságainak szövetségéhez csatlakozni. Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült megállapodnunk a oneworld légiszövetséggel, így már közösen és együtt üdvözölhetjük utasainkat a fedélzeten." Az elnök hozzátette:"A SWISS belépésével megvalósul a oneworld azon stratégiája, amely a légiszövetséget minőségi szolgáltatást nyújtani képes tagok, kezelhető és fenntartható méretű gazdasági egységeként tartja, miközben az közép-európai partnerre tesz szert. A SWISS zürichi központja egy optimális elosztó és gyűjtőhely (hub) a légiszövetség számára ahhoz, hogy a világ legfontosabb pénzügyi központjainak utasait is elérje."Andre Dose, a SWISS Vezérigazgatója a következőket mondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy a oneworld, a világ egyik vezető légitársaságokat tömörítő légiszövetségének tagjai lehetünk. A SWISS és a oneworld utasai a kiterjedt útvonalhálózattal, a közös törzsutas programokkal és a Zürich nyújtotta jobb átszállási lehetőségekkel mindenképen nyertesei ennek a megállapodásnak."A oneworld légiszövetség 1999. februárban kezdte meg működését, amelynek keretében olyan szolgáltatásokat és kedvezményeket nyújtott az utasok és szállítmányozók számára, melyet egy, vagy két szövetséges légitársaság önmagában nem képes. Ezek a szolgáltatások a következők:- Globális lefedettség: a világ globális légiszövetségei közül a oneworld rendelkezik a legnagyobb nemzetközi útvonal-, és célállomás hálózattal. A szövetség tagjai jelenleg összesen 136 ország 560 célállomására napi több, mint 8.500 járatot indítanak, ami öt másodpercenként jelent egy fel-, vagy leszállást a nap huszonnégy órájában. A SWISS zürichi bázisa új oneworld központtá alakul, így a légiszövetség régi partnerei növelhetik zürichi járataik sűrűségét, valamint új átszállási lehetőségeket és járatkapcsolatokat alakíthatnak ki a világ többi oneworld repülőtérre induló járataik tekintetében.- Kedvezőbb feltételek a törzsutasok számára: A oneworld taglégitársaságok törzsutas programjában résztvevő utasok nem csak saját légitársaságuk, de valamennyi oneworld társaság gépein élvezhetik a törzsutas tagsággal járó valamennyi előnyt és kedvezményt. Ezek értelmében mérföld bónuszokat és pontokat gyűjthetnek a teljes oneworld hálózat megfelelő járataival és jegyeivel, és annak jutalmát az egyedülálló világméretű hálózatban válthatják be szabadjegyekre. A légiszövetség check-in opciói / lehetőségei, az ültetési és fedélzeti prioritások szintén valamennyi oneworld járatra kiterjednek.- Több üzleti váró: A törzsutas program legmagasabb szintű kártyatulajdonosainak több, mint 380 oneworld üzleti váró áll rendelkezésére világszerte függetlenül attól, hogy melyik oneworld légitársasággal repülnek.- Magasabb érték: A oneworld elsőként alakított ki és alkalmazott a lehető legnagyobb rugalmasságot biztosító és legkedvezőbb színvonalú díjtételeket, amelyekhez minden más globális légiszövetségnél több terméket társított.- Kiváló minőség: A oneworld tagjai a világ legnagyobb és legjobb, kitűnő szolgáltatásairól ismert légitársaságai közül kerülnek ki. A oneworld szolgáltatásainak minősége, a várótermektől az étkezésekig mind azt a célt szolgálják, hogy az utasok kipihenten érkezzenek meg úticéljukhoz. A oneworld a világméretű szövetségek közül elsőként kötelezte el magát az elektronikus jegy (e-Ticket) bevezetése mellett. Az elektronikus jegy (e-Ticket-et) a jövő év végéig valamennyi oneworld taglégitársaság bevezeti.- Egyszerűsített transzfer: Ahol csak lehetséges, a oneworld járati között az utasok egészen végső úticéljukig megkapják beszállókártyájukat (check through).- Fejlett infrastruktúra: Együttműködve, a oneworld tagjai sokkal fejlettebb repülőtéri infrastruktúrát- check-in területek, üzleti várók, jegyeladó pultok, stb. - alakítanak ki, mint azt önállóan tehetnék. A taglégitársaságok a közös repülőtéri jelenlét révén jelentős költségmegtakarítást érnek el.- Nagyobb támogatás: A szövetség légitársaságai több, mint negyedmillió embert foglalkoztatnak a világon, ezzel biztosítva a oneworld utasok biztonságos és kényelmes kiszolgálását az utazás minden pillanatában.A oneworld légiszövetség taglégitársaságai számára további versenyelőnyt nyújt- többet, mint amit egyetlen cég, vagy két légitársaság együtt el tudna érni. A szövetség segít a bevétel növelésében és a költségek csökkentésében, ezzel a részvényesi értéket növeli. Egyedül az elmúlt három évben a oneworld meglévő tagjai több, mint 2 milliárd dollár haszonra tettek szert a különböző két-, vagy többoldalú egyezményekből származó bevételekből és az olyan költségcsökkentő kezdeményezésekből, mint például a közös repülőtéri infrastruktúra kialakítása és működtetése valamint a közös elektronikus beszerzések és vásárlások.A szövetség jelenlegi nyolc tagja tavaly az egész légi személyszállító ipar eredményének közel húsz százalékát tudhatta magáénak. A oneworld tagok mintegy 220 millió utast szállítottak a közel 2.000 repülőgépből álló közös flottájukon, mintegy 50 milliárd dollár bevételt biztosítva ezzel. A taglégitársaságok egyesített személyzete 254.000 fő.A Swiss a korábbi Crossair-ből alakult és 2002. márciusában kezdte meg tevékenységét. Az új üzleti terv értelmében a 79 gépből álló flottája napi 388 felszállással 44 ország 71 célállomására juttatta el utasait. A kapcsolt országok közül Kamerun új állomás lesz a oneworld hálózatában. A oneworld világméretű útvonalhálózata emellett nyolc új célállomással bővül: Ezek: Basel és Lugano Svájcban, Douala és Yaounde Kamerunban, Berlin Templehof és Nürnberg Németországban, Benhazi Líbiában és Tesszaloniki Görögországban.A Swiss közel 6.500 alkalmazottat foglalkoztat. A légitársaság tavaly 11,6 millió utast szállított, melynek eredményeként 4,4 milliárd svájci frank (3,18 milliárd dollár) bevételre tett szert. A Swiss központja Zürichben található, de főbb tevékenységeit, emellett Baselben és Genfben is ellátja.A társaság húsz százalékban a Svájci állam tulajdona, a részvények többi része pedig más svájci befektetők és kantonok tulajdonát képezi.Az új tag zürichi központját kiszolgáló oneworld légitársaságok - az American Airlines, a British Airways, a Finnair és az Iberia- a Swiss által is használt 1. terminálra már korábban áthelyezték infrastruktúrájukat. A légiszövetség életében ez volt az eddigi legnagyobb logisztikai átcsoportosítás. Ennek eredményeképpen az eddigi oneworld partnerek és a legújabb tag járatai közötti transzfer / átszállási lehetőség zökkenőmentessé válik.Miután Zürich új oneworld központ lesz, a szövetség tagjai a járatok számának növekedését várják a svájci városban, mellyel az ország legfőbb"kapuját" szélesebbre tárhatják a látogatók és a világot látni kívánók előtt. A oneworld jelenleg összesen 34 járatot üzemeltet a repülőtéren szinte minden nap.
A British Airways megállapodott a szakszervezetekkel
Megszűnt a sztrájkfenyegetettség a Heathrow repülőtérenLondon, Budapest, 2003. július 31. - A British Airways Rod Eddington vezérigazgató által vezetett delegációja tegnap későn este megállapodott a repülőtéri dolgozók szakszervezetével az automata regisztrációs rendszer (ATR) alkalmazásáról. A megállapodás aláírásával megszűnt az immár másfél hete tartó sztrájkfenyegetettség a legnagyobb európai repülőtéren, ahol július 18-tól 20-ig több mint 90.000 British Airways utas volt kénytelen elhalasztani vagy módosítani utazását a kiszolgáló személyzet előre be nem jelentett "vadsztrájkja" miatt. A British Airways a sztrájk óta eltelt időszakban bérelt gépek üzembeállításával, sűrített járatokkal és önkéntesek bevonásával gondoskodott az érintettek utaztatásáról és ellátásáról, így a légitársaság mára már a szokásos menetrendnek megfelelően közlekedteti járatait.A British Airways Heathrow repülőtér 1. és 4. terminálján dolgozó mintegy 2.500 alkalmazottja július 18-án kezdett előre be nem jelentett munkabeszüntetést a légitársaság által bevezetni tervezett, a központi irodákban, a műszaki dolgozók telephelyén és az irányítási központban már rég óta működtetett automata regisztrációs rendszer (Automated Time Recording System) miatt.A munkabeszüntetés miatt a British Airways július 18-án már számos járatát törölte. Július 19-én és 20-án, szombaton és vasárnap pedig a sztrájk következtében összesen mintegy 500 járatát nem tudta elindítani a légitársaság. A járattörlések mintegy 90.000 utas, köztük a három Budapestre érkező és két Budapestről induló járat utasainak útitervét is érintette."Légitársaságunk vezetése nagyon örül annak, hogy megállapodás született a szakszervezetekkel az ATR rendszer alkalmazását illetően."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Azt gondolom, hogy ez a megállapodás elsősorban utasaink, de végső soron minden érintett fél érdekeit szolgálja."- tette hozzá az igazgató.A British Airways mindent megtett az utasok ellátása és mielőbbi utaztatása érdekében. Azon utasok számára, akiknek járatát a sztrájk érintette, a légitársaság szállást biztosított a Heathrow repülőtér környékén. A vállalat önkéntesei és munkatársai a legforgalmasabb 1-és és 4-es terminálokban várakozó utasoknak több mint 15.000 élelmiszercsomagot osztottak ki. A sztrájk óta eltelt időben a British Airways, bérelt repülőgépek üzembeállításával, a forgalmasabb útvonalakon pedig emelt sűrűséggel közlekedtetett járatokkal minden érintett elutaztatásáról gondoskodott. Az érintett utasok igény szerint, természetesen visszakérhették jegyük árát, választhattak alternatív útvonalat vagy akár egy másik napra foglaltathatták át utazásukat.A megállapodás értelmében az ATR rendszer 2003. szeptember 1-től kerül bevezetésre. Már a megállapodás keretében egyezség született a reptéri dolgozók 3%-os fizetésemeléséről is. A British Airways biztos abban, hogy költségcsökkentési programja, a Jövőbeni Forma és Méret project célkitűzései a megállapodással együtt teljesíthetők lesznek.
Újra szárnyalnak az eredmények a British Airways-nél
Éves szinten nyereséget eredményezett a következetes költséggazdálkodásLondon, Budapest 2003. május 19. - 135 millió fontos adózás előtti nyereséggel zárta a március 31-én végződött 2002/2003-as üzleti évét a British Airways. A legnagyobb európai légitársaság nyeresége, a légiközlekedési iparágat jelenleg sújtó gazdasági körülmények közepette azért is különösen értékes teljesítmény, mert a vállalat az előző üzleti évben még 200 millió fontos veszteséggel volt kénytelen számolni és könyveiben az utolsó üzleti negyedév is 200 millió fontos adózás előtti veszteséggel szerepel. A British Airways teljes üzleti évre vetített működési eredménye is jelentős mértékben javult. A működési eredmény, amely a költséggazdálkodás legfontosabb mutatója 295 millió font értéken stabilizálódott annak ellenére, hogy a légitársaság az utolsó negyedévet 164 millió font értékű működési eredmény veszteséggel zárta.A British Airways 2001 februárjában indította útjára Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) nevű szerkezetátalakítási programját, amely a légiközlekedési iparágat sújtó gazdasági-, valamint az iraki háború és a SARS vírus keltette bizalmi válság ellenére is pozitív eredményeket hozott a British Airways számára. Az idén felgyorsított szerkezetátalakítási program keretében a légitársaság az elmúlt üzleti évben 570 millió fontos költségmegtakarítást realizált az eredetileg tervezett 450 millió fonttal szemben. Összkapacitását több mint 20%-kal csökkentette a légitársaság és ennek következtében 2003 szeptemberéig 13.000 kollégájának kényszerű elbocsátásáról is kénytelen volt dönteni. Ebből a létszámból 10.182 fő elbocsátása már megtörtént. A szigorú költségmegszorításokkal és a kapacitásleépítéssel párhuzamosan a British Airways átszervezte járatrendszerét is, így felfügesztette járatait 5 tengerentúli és 5 európai desztinációra.Mindezen intézkedések következetes és gyors végrehajtásának pozitív hatása tükröződik abban a tendenciában, amely a British Airways 7,8%-kal, 7,688 milliárd fontra csökkenő bevételei ellenére is a légitársaság összköltségeinek 11,9%-os mérséklődését mutatja az üzleti év egészére vonatkozóan és 5,6%-os költséghatékonyság-javulást eredményez az egy utasra eső költségek tekintetében."Jó eredményeinket a légiközlekedési iparág emberemlékezet óta legnehezebb üzleti évében értükel." - mondta Rod Eddington, a British Airways elnök vezérigazgatója."Habár mindent megtettünk a háború és a SARS következményeinek ellensúlyozása érdekében, mégsem lehetünk nyugodtak, hiszen üzleti környezetünk továbbra is kiszámíthatatlan."- tette hozzá az igazgató.A British Airways az elmúlt üzleti esztendőben több jelentős üzletstratégiai fejlesztést is magáének tudhat. Ezek közül a legfontosabb az, hogy a BA és az American Airlines elvi jóváhagyást kapott észak-atlanti járataik közös üzemeltetésére. Ugyancsak fontos fejlemény, hogy az Európai Bizottság jóváhagyta a BA és az SN Brussels légitársaság kereskedelmi együttműködését. A stratégiai fejlemények között fontos megemlíteni a London City repülőtér megnyitása is, ahonnan Frankfurt, Glasgow és Párizs városába indulnak majd British Airways járatok.Az elmúlt üzleti évet érintő kiemelten fontos fejlemény a Concorde szuperszonikus repülőgép nyugdíjazásával kapcsolatos döntés is. Áprilisi bejelentése értelmében a British Airways 2003 októberétől nem közlekedteti többé deltaszárnyú gépeit, így véget ér a szuperszonikus utasszállítás repüléstörténeti korszaka. A 7 Concorde repülőgép nyugdíjazásának egy egyszeri, még a 2002/2003-as üzleti évet terhelő 84 millió font értékű működési költségvonzata van, amelyet a légitársaság működési eredménye már tartalmaz.
Végleg leszáll a világ leggyorsabb utasszállító gépe
A British Airways 2003 októberében nyugdíjazza Concorde-jaitLondon, 2003 április 10.- A British Airways 2003 októberében kivonja a forgalomból hét Concorde típusú szuperszonikus repülőgépét. A légitársaság, a világ leggyorsabb utasszállító repülőgépeinek nyugdíjazását, az utóbbi időben tapasztalható utasforgalom-csökkenés valamint a gépek fenntartási és üzemeltetési költségeinek növekedése miatt határozta el. A British Airways az Airbus-szal, a Concorde gépek gyártójával folytatott hosszas egyeztetései ugyanis egy, az eddigieknél lényegesen korszerűbb, de költségesebb karbantartási és üzemletetési programot vetítettek előre az elkövetkezendő évekre vonatkozóan. A British Airways 27 évig üzemeltette a szuperszonikus járatokat. Ez alatt az idő alatt mintegy 2,5 millió utast köszönthetett fedélzetén a British Airways 7 Concorde gépe.Figyelembe véve a világszerte tapasztalható keresletcsökkenést a légiközlekedési szolgáltatások iránt, a British Airways vezetése egy ilyen nagy volumenű és elhúzódó befektetést üzleti szempontból nem tartott célszerűnek. Az értékesítés csökkenő tendenciája a Concorde jegyeladások tekintetében is tapasztalható volt és előreláthatólag a jövőben is tovább folytatódik."A világ egyetlen szuperszonikus utasszállító repülőgépe nagy szolgálatot tett a British Airways-nek. Légitársaságunk büszke arra, hogy ezt az egyedi és csodálatos repülőgéptípust 27 éven keresztül flottája élén, első számú gépeiként üzemeltethette."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Bár a Concorde-ok nyugdíjazásával egy fantasztikus repüléstörténeti korszak ér véget, ezt a döntést légitársaságunknak, a jelen piaci és gazdasági körülményekre való tekintettel kellett meghoznia." - tette hozzá az igazgató."A Concorde gépeket közel negyven évvel ezelőtt, az Aerospatiale - az Airbus elődje- valamint a British Aircraft Corporation mérnökei álmodták és alkottákmeg." - nyilatkozta Noel Forgeard, az Airbus elnöke-vezérigazgatója."Erre a géptípusra a mai napig büszkék vagyunk, hiszen nemcsak múltunk, de reményeink szerint a repülőgép gyártás jövője is kötődik majd ehhez a fantasztikus műszaki alkotáshoz."- tette hozzá a szakember.A Concorde járatok megszűntetése 84 millió fontos költségcsökkenést eredményez a British Airways számára a 2003 márciusában véget érő üzleti évben. A légitársaság a Concorde gépek kiállítását tervezi, így a nagyközönség különböző múzeumokban láthatja majd viszont a sokat csodált szuperszonikus gépflotta egyes tagjait.Az elmúlt közel harminc év szuperszonikus repülésének tiszteletére a British Airways hamarosan egy különleges rendezvénysorozatot indít, és egyedi akciókkal lepi meg ügyfeleit.A következő hónapokban a londoni Heathrow és a New York-i Kennedy repülőtér között még közlekednek a menetrendszerű Concorde járatok, Barbadosra pedig továbbra is időszakosan repülnek majd a világ leggyorsabb utasszállító gépei.
Üzleti turizmus: Továbbra is a személyes kapcsolat a döntő
A magyar közép és felsővezetők 33%-a legalább havonta utazik - a British Airways és BOSS Magazin felmérése az üzleti utazókról és az utazás szerepéről az üzleti kapcsolattartásbanBudapest, 2003. április 09.- A magyar vállalati közép- és felsővezetők 33%-a legalább havonta egyszer vesz részt nemzetközi utazással is járó üzleti megbeszélésen és 43,2%-uk utazásai több mint felét bonyolítja repülővel. Üzleti kultúránkban az utazással is járó kapcsolattartás, még a jelenlegi piaci körülmények között is, magasan vezet az olyan alternatív kommunikációs eszközök használatával szemben, amelyek a személyes kontaktus helyettesítésére irányulnak. A legtöbb magyar üzleti utazó a szolgáltatási és az ipari szektor vállalatainak vagy produktumainak képviseletében utazik külföldre, elsősorban Németországba, Angliába, Franciaországba valamint az Egyesült Államokba- derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és BOSS Magazin készített 300 üzleti utazó körében, utazási szokásaik valamint az utazás általános üzleti kapcsolattartásban betöltött szerepének vizsgálata céljából.Az Internet, az e-mail és az alternatív kommunikációs eszközök elterjedésével felgyorsult ugyan a világ és az információáramlás, de ügyeink, ezen belül is üzleti ügyeink intézésében továbbra is kulcspozíciót foglal el a személyes kapcsolattartás. Ezt támasztják alá a British Airways és a BOSS Magazin felmérésének adatai is, amelyből kiderül, hogy a magyar üzleti döntéshozók 20,9%-a, a közép és felsővezetői szinten pedig már 33%-a folytat legalább havonta egy nemzetközi utazással is járó megbeszélést.De miért is indul útnak egy üzletember? Az utazások hátterében több ok húzódik meg. A felmérésben megkérdezett üzleti utazók 40,8%-a a személyes találkozók hozzáadott értékét, 34,3%-uk a megbeszélések témájának komplexitását, 13,4%-a az üzlet stratégiai fontosságát nevezte meg utazása indokaként, míg csupán 6,8%-a jelölt meg olyan okot, amely a tárgyalás bizalmassága miatt teszi szükségessé a határokon való átkelést az adott pozícióban.A pozíció, a vállalaton belüli hierarchiában való elhelyezkedés természetesen hatással van az utazások gyakoriságára is. Érdekes jelenség ugyanakkor, hogy a vállalatokon belül nem a top menedzsment vagy a tulajdonosok utaznak a legtöbbet. A havonta legalább egy, utazással járó megbeszélésen a felmérésben megkérdezett középvezetők több mint 40,2%-a, míg a felsővezetőknek csupán 25,8%-a vesz részt, bár ez utóbbi esetben az arány 31,2%-ra nő, ha a felsővezető egyben a cég tulajdonosa is.Az utazási gyakoriságot az utazók pozícióján túlmenően a vállalat mérete is jelentősen befolyásolja. E tekintetben szembetűnő, hogy az utazást, mint üzleti kapcsolattartási módszert elsősorban a kis cégek valamint a nagyvállalatok használják a leggyakrabban.Ez a tendencia mind a vállalatok összárbevételének alakulása, mind pedig alkalmazotti létszáma tekintetében megfigyelhető; A megkérdezett üzleti utazók 17%-a 50 millió forint alatti, 10,9%-a 50-99 millió forint közötti, 12,1%-a 100-499 millió forint közötti, 10,2%-a 500 és 1 milliárd forint közötti, 49%-a pedig 1 milliárd forint feletti összárbevételt realizálni képes vállalatnál dolgozik. A felmérésben résztvevők 35,7%-a képviselt 50 főnél kisebb, 34,3%-a pedig 500 főnél nagyobb foglalkoztatotti létszámmal működő vállalatot.Az utazások gyakorisága szempontjából nem közömbös persze az sem, hogy egy adott vállalaton belül mely terület irányításáért felelős a vezető. A British Airways és a BOSS Magazin felméréséből kitűnik, hogy a legtöbbet utazó üzletemberek értékesítési, a termelési, marketing valamint pénzügyi területen tevékenykednek, míg legritkábban utazó kollégáik elsősorban a vállalatfejlesztési, a tervezési és jogi területeken dolgoznak."Bár korunk üzleti döntéshozói a technika legkorszerűbb vívmányával felszerelt irodákban végezhetik munkájukat, a személyes találkozás előnyeit ezek az eszközök egyáltalán nem vagy csak nehezen pótolhatják."- mondta Tuboly József, a British Airways Hungary kereskedelmi és marketing igazgatója."Szakértői elemzések szerint a nem megfelelő üzleti kommunikáció jelentős hatékonyságveszteséget és több milliárdos anyagi károkat okoz a magyar gazdaságban."- teszi hozzá Sólyom Balázs, a BOSS Magazin főszerkesztője.Talán erre való tekintettel él szinte minden magyar üzletember a személyes találkozók lehetőségével legalább havi rendszerességgel. Ezen üzleti találkozók közel egyötödére, közép és felsővezetők esetében pedig akár 33%-ára is, az ország határain kívül kerül sor.Üzleti utazásainak több mint felét, a British Airways és a BOSS Magazin felmérése során megkérdezettek, 43,2%-a repülővel bonyolítja. Az utazások célállomásai között a leggyakrabban Németország (14,6%), Anglia (9,6%), Franciaország (7,9%), Olaszország (5,8%) valamint az Egyesült Államok (5,2%) nagyvárosai szerepelnek.Az üzleti utazásai alatt a felmérésben megkérdezettek 34,8% nem dolgozik, míg utazási idejének negyedét 18,4%-uk, harmadát 12,9%-uk, legalább felét 15,7%-uk, több mint felét pedig 18%-uk tölti munkavégzéssel.
Adni és játszani Öröm - Budapest is a szívét követte
Sikerrel zárult a British Airways és a Juventus Rádió jótékonysági akciójaBudapest, 2003. március 25. - Örömmel és lelkesedéssel vették át a Pető Intézet kis gondozottjai azokat a játékokat és foglalkoztató eszközöket, amelyeket"Kövesd a szíved" elnevezésű jótékonysági akciójában a British Airways gyűjtött számukra. A március elején indult és a Juventus Rádió támogatásával megvalósult kezdeményezésbe nemcsak az eredetileg megszólítani kívánt utasok, de számos magánszemély, sőt iskola is bekapcsolódott. Az akcióban több száz színes állatfigura, társas- és foglalkoztató játék, mesekönyv, baba és labda, azaz csupa olyan játék gyűlt össze, amely az arra rászorulóknak örömet okozhat.A "Kövesd a szíved" jótékonysági akció 3 évvel ezelőtt Oroszországban született abból az adottságból, hogy a légitársaság alkalmazottai munkájuk során számos utassal találkoznak, teremtenek személyes kapcsolatot. Ennek a kapcsolatnak a meglétére építve, a már eleve határozott utazási szándékkal rendelkező utasoknak a légitársaság jelképes kedvezményeket biztosított akkor, ha gyermekük feleslegessé vált játékait - legyen az akár egy plüss állatfigura, mesekönyv, társasjáték vagy éppen kisautó- elhozták és átadták a légitársaság munkatársainak. A kezdeményezés a magyarországi akcióval egy időben több országban is, köztük Oroszországban, Lengyelországban, Csehországban, Bulgáriában, Romániában és Izraelben zajlott."Legyen szó közvetlen támogatásról vagy a helyzetünkből adódó lehetőségek mások érdekében történő kamatoztatásáról, a British Airways mint környezetének felelős szereplője fontosnak tartja, hogy erejéhez mérten segítse és támogassa a rászorulókat."- mondta Németh Krisztina, a British Airways marketing managere. "Örömmel tölt el, hogy a Juventus Rádióval közös felhívásunkra nemcsak utasaink, de számos magánszemély, sőt iskolák is kezdeményezésünk mellé álltak és így, velük együtt szerezhetünk vidám perceket a Pető Intézetben kezelt gyermekeknek." - tette hozzá Németh Krisztina.A "Kövesd a szíved!" jótékonysági akció az elmúlt három évben több tízezer kisgyermeknek szerzett vidám perceket szerte a világon mindamellett, hogy az adott szociális terület bemutatásán keresztül igyekezett támogatni az arra a területre vonatkozó intézményi célok megvalósulását. Az akció kedvezményezettjei minden országban elsősorban gyermekkórházak, gyermekklinikák, árvaházak és a szociális helyzetüknél vagy egészségi állapotuk miatt hátrányos helyzetben lévő gyermekeket ellátó intézmények voltak. Magyarországon az első"Kövesd a szíved" jótékonysági akció a Pető Intézet kis gondozottjait támogatta.Szerte a világon, így hazánkban is minden ezer újszülött közül kettő-három szenved központi idegrendszeri eredetű mozgászavarban vagy bénulásban, az orvostudomány azonban nem képes az ilyen súlyos fogyatékosság teljes körű megelőzésére, illetve gyógyítására.Ezeknek a gyermekeknek és családjuknak nyújt segítséget a Pető Andrásról 1945-ben elnevezett konduktív terápia, amely ma"Pető módszer" néven ismert és a születés körüli agyi traumák miatt súlyosan sérült gyermekek bizonyítottan leghatékonyabb terápiája. A konduktív nevelés olyan, speciálisan integrált nevelési folyamat, amely az adott életkornak megfelelően a mozgássérült személy minden funkciójára kihat, és amelynek lényege az aktív tanuláson alapuló sokoldalú személyiségfejlesztés.A Pető Intézetben évente 1300-1500 gyermek kezelését és nevelését végzik nagy sikerrel.
"Légi Internet" tízszeres sebességgel a BA utasoknak
Megújult eSzolgáltatás az angol légitársaság magyar Internetes oldalán isBudapest, 2003. február 25.- A British Airways a Connexion by Boeing társasággal együttműködve nagysebességű és valós idejű Internet és e-mail hozzáférést biztosít utasainak. A szolgáltatás, amely egyelőre három hónapos próbaüzemben működik, több mint tízszeres sebességű adatátvitelt tesz lehetővé a hagyományos hozzáféréshez viszonyítva. A szolgáltatás révén csatolt állományok küldése és fogadása, a felhasználók vállalati Intranet rendszeréhez történő hozzáférés sőt, élő TV és rádióközvetítések megtekintése is biztosított. Az eSzolgáltatás terén újdonsággal találkozhat a magyar utazóközönség is. A légitársaság weboldalán már közvetlenül a főoldalról elérhető módon foglalhatják le jegyüket az utasok és a megújult online helyfoglalási rendszerben szerepel a 2002. szeptemberében bejelentett, új díjszabás-strukturában meghatározott legkedvezőbb ár is.A British Airways-nél a Connexion Boeing fedélzeti online szolgáltatásainak kiépítése 2002. júniusában kezdődött, bár a repülőút alatti internetezés és elektronikus levelezés igénye már régen felmerült az utasok részéről. Eddig a fedélzeten történő elektronikus kommunikációhoz használt berendezések és a gépek navigációs rendszereinek interferenciája ezt nem tette lehetővé. Emiatt csak a fedélzeti számítógépek memóriájába feltöltött egyes Internet oldalakon lehetett szörfözni, az e-mail használat tekintetében pedig, a gép által meghatározott időközönként elküldött rövid, szöveges üzenetek útján történő kommunikáció volt lehetséges.A Connexion by Boeing rendszer "lelke" egy speciális antenna valamint egy ún. Avionics berendezés, amely a gép és a Connexion by Boeing műhold közötti kommunikációt lehetővé teszi. A rendszerhez a Club Word és a World Traveller Plus osztályok utasai az ülésbe épített csatlakozókon keresztül kapcsolódhatnak. Az alkalmazott nagy sávszélességű (broadband) technológia használatával a repülőgépen utazók saját laptopjukon szörfözhetnek az Interneten, küldhetnek"real-time" (valós idejű) e-maileket, vagy akár csatlakozhatnak saját vállalati Intranet hálózatukra, a hagyományos adatátviteli sebesség akár tízszeresével is. A technológia alkalmazásának további érdekessége, hogy a szolgáltatást igénybe vevők élő TV közvetítéseket is nézhetnek, vagy földi sugárzású rádióadókat is hallgathatnak.A British Airways egy átfogó közvélemény-kutatást végzett a Connexion by Boeing rendszer bevezetése előtt. A felmérés kimutatta, hogy az üzleti utasok mintegy 75%-a viszi magával hordozható számítógépét repülőútjai alkalmával és körükben szinte teljes körű igény mutatkozik a fedélzeti Internet szolgáltatásra.A légitársaság nemcsak a fedélzeti, de a hagyományos eSzolgáltatás portfolióját is továbbfejlesztette. Ezen fejlesztések keretében megújult a British Airways nemzetközi honlapja és az egyes országok Internetes megjelenése is. A megváltozott design és egyszerűsített navigáció mellett az igazi újdonság az, hogy www.britishairways.com helyi oldalain, így tehát a légitársaság magyar oldalain is, az online helyfoglalási rendszer közvetlenül érhető el és azon már szerepel a 2002. szeptemberében bejelentett új és rugalmas díjszabás-struktúrában meghatározott legkedvezőbb ár is, amellyel a British Airways az olcsó légitársaságok egyik legfontosabb versenyelőnyére, az egyszerű, gyors és könnyen átlátható árképzésre igyekszik hatékony választ adni.Az új külsőt és tartalmat kapott, több mint 5.000 aloldallal rendelkező www.britishairways.com Internetes oldal 32 országban az országok saját nyelvén, így köztük magyarul is elérhető.Az új fedélzeti és hagyományos (Internet alapú) eSzolgáltatások fejlesztésével valóra válhat egy, a légiközlekedésben eddig utópisztikusnak hitt gondolat: már akár repülőutunk alatt, 10.000 méterrel a Föld felett utazva is foglalhatunk repülőjegyet és bejelentkezhetünk az induló járatokra a világ bármely pontján.
Játékos jótékonyság: Budapest is a szívét követi
JÁTÉKOS JÓTÉKONYSÁG: BUDAPEST IS A SZÍVÉT KÖVETIMagyarországon a Pető Intézet gondozottjainak segít a British AirwaysBudapest, 2003. február 4. -"Kövesd a szíved!" elnevezéssel Magyarországon is útjára indította nemzetközi jótékonysági akcióját a British Airways. Az Oroszországból indult kezdeményezés célja kettős: azokat megszólítva, akik határozott utazási szándékkal rendelkeznek, a légitársaság igyekszik minél több játékot és foglalkoztató eszközt összegyűjteni a beteg vagy hátrányos helyzetű gyermekek számára mindamellett, hogy eközben az adott terület problémáira hívja fel az emberek figyelmét. A Juventus Rádióval közösen megvalósított és március 14-ig tartó akció kedvezményezettjei a Pető Intézet kis gondozottjai.A "Kövesd a szíved!" (Follow Your Heart!) elnevezésű jótékonysági akciót a British Airways oroszországi irodája indította el 3 évvel ezelőtt. Az akció abból az elgondolásból született, hogy a légitársaság alkalmazottai munkájuk során számos utassal találkoznak, teremtenek személyes kapcsolatot. Ennek a kapcsolatnak a meglétére építve, a már eleve határozott utazási szándékkal rendelkező utasoknak jelképes kedvezményeket biztosít a légitársaság akkor, ha gyermekük feleslegessé vált játékait - legyen az akár egy plüss állatfigura, mesekönyv, társasjáték vagy éppen kisautó - elhozzák és átadják a légitársaság munkatársainak. Az akció jelenleg is több országban, köztük Oroszországban, Lengyelországban, a Csehországban, Bulgáriában, Romániában és Izraelben is zajlik.A "Kövesd a szíved!" jótékonysági akció az elmúlt három évben, szerte a világon több tízezer kisgyermeknek szerzett örömet és vidám perceket mindamellett, hogy az adott szociális terület bemutatásán keresztül igyekezett támogatni az arra a területre vonatkozó intézményi célok megvalósulását. Az akció kedvezményezettjei minden országban elsősorban gyermekkórházak, gyermekklinikák, árvaházak és a szociális helyzetüknél vagy egészségi állapotuk miatt hátrányos helyzetben lévő gyermekeket ellátó intézmények."Egy apró figyelmesség számos felejthetetlen percet és örömet szerezhet másoknak. Nekünk, akik munkánk révén sok emberrel találkozunk tudnunk kell ezt a pozíciót a rászorulók érdekében iskamatoztatni." - mondta Németh Krisztina, a British Airways Hungary marketing managere."Nagyon örülünk annak, hogy az idén már Magyarországon is követhetjük a szívünket és segíthetünk vidám pillanatokat szerezni azoknak a gyermekeknek, akik valamilyen oknál fogva jelentős hátránnyal kezdik fiatal életüket."- tette hozzá a manager.Szerte a világon, így hazánkban is minden ezer újszülött közül kettő-három szenved központi idegrendszeri eredetű mozgászavarban vagy bénulásban, az orvostudomány azonban nem képes az ilyen súlyos fogyatékosság teljes körű megelőzésére, illetve gyógyítására.Ezeknek a gyermekeknek és családjuknak nyújt segítséget a Pető Andrásról 1945-ben elnevezett konduktív terápia, amely ma "Pető módszer" néven ismert és a születés körüli agyi traumák miatt súlyosan sérült gyermekek bizonyítottan leghatékonyabb terápiája. A konduktív nevelés olyan, speciálisan integrált nevelési folyamat, amely az adott életkornak megfelelően a mozgássérült személy minden funkciójára kihat, és amelynek lényege az aktív tanuláson alapuló sokoldalú személyiségfejlesztés.A Pető Intézetben évente 1300-1500 gyermek nevelését végzik nagy sikerrel. A Nemzetközi Pető András Közalapítvány bankszámlaszáma: 10032000-00280422-00000000.
New York újra a BA utazási toplistája élén
Bizalom ajándékba a légitársaságoknakLondon, Budapest, 2003. január 15. - A decemberi utasforgalmi "csúcsban", a 2001. szeptember 11-i események óta először, újra New York szerepelt a legforgalmasabb célállomások listájának élén a British Airways-nél. A légitársaság adatai és belső felmérése szerint a New York felé irányuló utasforgalom-bővülés legfőbb oka a még 2001. december hónapról elhalasztott karácsonyi családi utazások idei realizálódása. A felmérés adatai szerint a Big Apple-t a legforgalmasabb desztinációk idei listáján Los Angeles, Miami, Johannesburg valamint Szingapúr követték. Az év utolsó hónapjának legkedveltebb európai céllállomásai a British Airways utasai körében Párizs, a listára újonnan felkerült Glasgow, Genf, valamint az ugyancsak újnak számító Manchaster és Edinburgh voltak.Szakértői elemzések szerint a 2002. év utolsó hónapjának kiemelt jelentősége lehet az utazók repülés iránti bizalmának visszaszerzésében, hiszen 9/11 után és az akkori karácsonyi és újévi szezonban, az utasok még nem mertek repülőgépre ülni és az akkor elhalasztott családi utazásaikat javarészt az idén pótolták be, valósították meg. Ez a gyakorlat tükröződik a British Airways decemberi forgalmi és kapacitás kihasználtsági adatain is. A légitársaság gépeinek kihasználtsága ebben az időszakban 71,2%-ra nőtt, amely érték 2,5%-kal haladja meg az egy évvel korábbi kihasználtsági szintet. A növekedés motorja a turista utasforgalom 3,3%-os bővülése volt, amely a prémium utasforgalom ebben az időszakban megszokott 1%-os csökkenése mellett következett be. A légitársaság szakértői azt remélik, hogy az üzleti utazóközönség már korábban visszaszerzett bizalmi tőkéjéhez, az ebben a szezonban szerzett pozitív tapasztalatokkal, felzárkózik a turista utazóközönség is.A British Airways Angliában kedvező karácsonyi árakkal is segíteni kívánta ezt a folyamatot. Ennek eredményeként a légitársaság decemberben, az előző év azonos időszakához viszonyítva 5,9%-kal több, összesen 2.878.000 utast szállított és ebből csak a karácsony előtti héten több mint 300.000 utas repült a légitárasággal. Az igazi csúcs december 20-án és 21-én volt, amikor összesen 100.000 fő választotta szerettei meglátogatásának eszközéül a légiközlekedést. Karácsony hetében csak New Yorkba 30.000 utast szállított a British Airways.A légitársaság nemzetközi utasforgalmi TOP listáján New York-ot Los Angeles, Miami, Johannesburg valamint Szingapúr követi. Az előkelő első 10-ben találhatjuk még Hong Kong, San Francisco, Bombay, Sydney valamint Vancouver városát is.A decemberi utazási láz meglehetősen átrendezte a legkedveltebb európai célállomások élmezőnyét is, bár itt Párizs stabilan őrzi vezető szerepét. A listában új szereplő Glasgow a második, Genova a harmadik, míg a népszerű desztinációk között ugyancsak újnak számító Manchaster és Edingburgh a negyedik és ötödik helyezett. Szintén meglepetésnek számít Berlin, mint desztináció bekerülése a legnépszerűbb British Airways uticélok közé. A német főváros mögött a mindig népszerű Róma a hetedik, míg a tizes listát Zurich, Barcelona és Madrid városa zárja.Észak-Amerika vezető szerepét hozta a British Airways Hungary decemberi utasforgalmi statisztikája is. Budapestről- London érintésével - a legtöbben New York-ba, Los Angelesbe, Miami-ba, Washington városába valamint a Seychelless-szigetekre utaztak az év utolsó hónapjában.
A 21. századi légiközlekedés élménye
Otthoni kényelem 10.000 méterrel a Föld felett, a British Airways gépeinMagasra állította a mércét versenytársai számára a British Airways az utasoknak nyújtott fedélzeti kényelmi szolgáltatások terén. Az angol légitársaság két év alatt 600 millió fontot, azaz mintegy 260 milliárd forintot, fordított termékei és szolgáltatásai teljes körű felújítására és egy új tengeren túli üzleti osztály kialakítására.Az innovációs program minden osztály, így az európai járatokon a Club Europe (üzleti osztály), míg a hosszú távú tengeren túli járatokon a World Traveller (turista osztály), a Club World (üzleti osztály), a First valamint a Concorde szolgáltatásait érintették. A program keretében a British Airways bevezetett egy teljesen új tengeren túli kabint, a World Traveller Plus-t és ezzel az első olyan légitársaság, amely négy különböző osztály kényelmét és szolgáltatásait ajánlja utasainak.Hosszú távú, tengeren túli üzleti termékek - Club WorldAz új és megújult osztályok természetesen tágasabbak és otthonosabbak elődeiknél, de az igazi"nagy dobást" az üzleti osztályokon, a világon elsőként bevezetett és az óta a légitársaság már szinte minden tengeren túli járatán meghonosított, teljesen vízszintes ággyá alakítható ülések jelentik.A Club World osztály különleges komfortja tökéletes pihenési és munkakörülményeket biztosít még a leghosszabb repülőutak során is. Az ülések egymással szemben lévő párokban, ugyanakkor egymástól elszeparálható módon kerültek kialakításra. Az utazás alatti munka kényelmessé tételére a Club World osztályon ülésbe épített számítógép csatlakozás és telefon áll az üzleti utazók rendelkezésére. A megnövelt méretű és programválasztékú, támlába épített képernyő pedig a zavartalan kikapcsolódást szolgálja.Rövid távú, európai üzleti termék - Club EuropeAz európai járatokon, így a Budapest- London útvonalon is, a British Airways üzleti utasai már a megújult Club Europe üzleti osztály kényelmét élvezhetik. Amellett, hogy fedélzeten új, kényelmesebb bőrülések találhatók, a Club Europe utasok kétszer annyi kézipoggyászt vihetnek magukkal és különböző check-in opciók közül választhatnak a repülőtéren való egyszerű és gyors áthaladás érdekében.A British Airways 10.000 méterrel a Föld felett is ügyel utasai jó közérzetére. A légitársaság szakemberei a legkorszerűbb táplálkozási irányelveknek megfelelő menüválasztékot állítottak össze, vezető sport-, és egészségügyi szakemberek bevonásával pedig fedélzeti "well being" programot dolgoztak ki. A légitársaság szolgáltatásait választó utasok, így frissen és fitten folytathatják útjukat és programjukat bárhová is repülnek a világ körül a British Airways gépeinek fedélzetén.
Kimagasló eredmények
A következő negyedév jövedelmezőségét már a BA-AA járatmegosztás erősíthetiLondon, Budapest 2002. november 19. - Kimagaslóan jó pénzügyi eredményekkel zárta a második üzleti negyedévet a British Airways. Az év elején életbe léptetett szigorú költségmegtakarítási intézkedéseknek köszönhetően, a 2002. szeptember 30-án záruló 3 hónapos időszakban a British Airways, az egy évvel korábbi 5 millió fontról 245 millió fontra növelte adózás előtti eredményét. Ugyancsak látványos mértékben növekedett a légitársaság működési eredménye, amely a 2001 évi 72 millió fontos szinthez képest az idén elérte a 248 millió fontot. Az eredmények javulását, a British Airways Csoport 2.104 milliárd font összárbevétel mellett könyvelhette el, amely összeg az elérhető utaskilométerek számának tudatos, 10.1%-os csökkentése ellenére is csak 6.5%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A következő negyedév jövedelmezőségét már azok a közös üzemeltetésű járatok is javíthatják, amelyek működtetésére tegnap adott be engedélykérelmet a British Airways és az American Airlines. A tervezett együttműködés értelmében a BA az American számos amerikai, míg az AA a BA angol belföldi, európai, afrikai, közel-keleti és ázsiai járatára helyezheti fel saját kódját.Válaszul a nemzetközi légiközlekedést súlytó iparági recesszió valamint a 2001. szeptember 11-i események gazdasági kihívásaira, a British Airways 2002. februárjában léptette életbe Jövőbeni Forma és Méret elnevezésű átalakítási projectjét. A profitabilitásának visszaállítását célzó project keretén belül a légitársaság két év alatt 650 millió fontos költségmegtakarítást, 2003-ig 10.000 fős kényszerű létszámleépítést valamint rövid távú járatrendszerének átszervezését tűzte ki célul.Az intézkedéssorozat életbeléptetése óta eltelt időben a British Airways 350 millió font értékű költségmegtakarítást ért el, 2001. augusztusáig 8.180 fővel csökkentette alkalmazotti létszámát és megszüntette 5 rövid-, és 5 hosszútávú járatát. A program keretében a légitársaság flottája működtetését Gatwick repülőtérről Heathrow-ra összpontosította és a legfontosabb 176 európai desztináció tekintetében új, rugalmas és az eddigieknél kedvezőbb díjszabást vezetett be.Ezen intézkedéseknek és költségmegtakarításoknak köszönhetően volt tapasztalható javulás már az első, de leginkább a szeptember 30-án zárult második pénzügyi negyedévben a British Airways működésében. A három hónapos időszakban a British Airways, az egy évvel korábbi 5 millió fontról 245 millió fontra növelte adózás előtti eredményét, amely révén féléves eredménye, a 2001 azonos időszakában realizált 45 millió fonthoz képest 310 millió fontra bővült adózás előtt.A légitársaság működési eredményeinek alakulása is hasonló mintát mutat. A 2001. második negyedévében még csak 72 millió fontot realizált a vállalat, ám az idén ez az összeg már meghaladta a 248 millió fontot, így az idei első féléves eredmény 406 millió fontra bővült az előző év azonos időszakában elkönyvelt 122 millió fonthoz viszonyítva.A kedvező eredményeket a British Airways egy tovább szűkített repülési program mellett érte el. Az adott időszakban a légitársaság 6.5%-kal kevesebb, azaz mintegy 2.104 milliárd fontos bevételt ért el, annak ellenére, hogy stratégiájának megfelelően az elérhető utaskilométerek száma 10.1%-kal csökkent. A fizetőutas kilométerek száma 6.8%-kal csökkent, de a légitársaság gépei ennek ellenére is kimagaslóan jó, 76,7%-os kapacitáskihasználtsággal közlekedtek."Ezek az eredmények azt bizonyítják, hogy a stratégiánkban megfogalmazott a költségcsökkentésre, díjszabásunk egyszerűsítésére valamint a rövidtávú járatrendszerűnk átszervezésére vonatkozó elképzelésekhelyesek." - mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója."A nehézkes kereskedelmi és bizonytalan piaci körülmények ellenére is azt várom, hogy az év egészét tekintve légitársaságunk profitábilislegyen." - tette hozzá az igazgató.A British Airways jövedelmezőségét várhatóan tovább javítja majd az a járatmegosztási megállapodás, amelynek engedélyezésére tegnap adott be kérelmet a British Airways és az American Airlines az amerikai Közlekedési Minisztériumhoz.A tervezett együttműködés értelmében az American Airlines olyan amerikai, mexikói, karibi és latinamerikai városok és desztinációk irányába is BA kóddal üzemeltetheti majd járatait, amelyek a BA által használt kiemelt reptereken túl helyezkednek el. Ezzel egyidejűleg a BA kulcsfontosságú belföldi (Glasgow és Manchaster) szolgáltatásai, valamint kiemelt európai, afrikai, közel-keleti, és Ázsia nagyvárosaiba közlekedő járatai AA kóddal üzemelhetnek.Amennyiben az amerikai hatóságok a megállapodást jóváhagyják, szövetségük 1996-ban történt megkötése óta ez lesz az első olyan alkalom, amikor a két légitársaság gépei a másik kódjával repülhetnek. A BA és az American, mint a Oneworld légiszövetség alapító és meghatározó tagjai, már régóta sikeresen működnek együtt, de a mostani megállapodás tovább javítja majd a csatlakozási lehetőségeket valamint az útvonal és desztináció-választékot mindkét légitársaság utasai számára.
Rugalmasabb és kedvezőbb díjszabás
Alább szállnak az árak Budapest és London között - a minőségi szint magasan maradLondon, Budapest, 2002. augusztus 28. - Új, az eddigieknél rugalmasabb és kedvezőbb repülőjegy díjszabást vezet be a British Airways a Budapest és London közötti járatain. Az utasok számára előnyös változtatások között szerepel az eddigi, kötelező szombat esti kint-tartózkodás eltörlése. A 2002. augusztus 29-én életbe lépő új árstruktúra bevezetése része a British Airways februárban elindított, a légitársaság közép-, hosszú távú működési és üzleti stratégiáját meghatározó, Future Size & Shape (Méret és Forma) elnevezésű átalakítási programnak. Az új, rugalmas díjtételek bevezetésével az angol belföldi, az osztrák, a francia, a német, az olasz, a holland, a portugál, a skandináv és svájci utazóközönség után most már a British Airways több, mint 80.000 magyar utasa is lényegesen, akár 36%-kal olcsóbban utazhat Londonba.A British Airways díjszabásában most bevezetett változtatások nagyobb rugalmasságot, egyszerűbb, könnyen kombinálható és olcsóbb jegyárakat biztosítanak az Angliába utazó üzletemberek és turisták számára, akik utazásaira most már csupán egyetlen megkötés érvényes: visszautazásukat megelőzően minimum két éjszakát el kell tölteniük az adott országban.A szabadon változtatható repülőjegyet váltó, turista osztályon utazók mindeddig szükségszerűen teljesesárú jegyet kellett, hogy váltsanak a visszautazásukra is. Az új díjszabásnak köszönhetően a turistaosztályon utazók mostantól, a szabad helyek függvényében, kombinálhatják a teljesárú díjtételt a kötött, azaz nem módosítható jegyekkel, így lehetőségük nyílik egy kedvezőbb árú jegy megvételére. A díjszabások e fajta kombinálhatósága akár 36%-os megtakarítást is eredményezhet az utasok számára egy Budapest- London - Budapest repülőút során."Miután az átalakítási program részeként februárban felülvizsgáltuk légitársaságunk egészének működését és gazdálkodását, európai járatrendszerünk működésének átszervezése és racionalizálása mellett döntöttünk. Ennek a nagyszabású munkának a részeként kerül most bevezetésre új díjszabási struktúránk Magyarországonis." - mondta Tuboly József, a British Airways Magyarország kereskedelmi és marketing igazgatója."Jegyáraink ezen túl az utazás időpontja, a rendelkezésre álló helyek és a jegy változtathatósága alapján lesznek kalkulálhatóak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korai foglalásokkal, a szezonon kívüli, teljesen kötött, azaz nem módosítható jegyek kiválasztásával juthatnak az utasok a legkedvezőbb árhoz. A kötelező szombat esti kinttartózkodás eltörlésével pedig azoknak a turistáknak nyújt jelentős kedvezményt légitársaságunk, akik a hét közepén kívánnak rövid vakációra külföldre utazni." - tette hozzá Tuboly József.Az új díjszabás bevezetésével a British Airways nem titkolt célja az, hogy már most reális alternatívát biztosítson az olcsó légitársaságokkal szemben. A rugalmasabb és kedvezőbb díjszabás bevezetése mellett az utasok továbbra is élvezhetik a British Airways teljes körű, minőségi szolgáltatásainak előnyeit. A légitársaság utasai igénybe vehetik a fedélzeti szolgáltatásokat, a törzsutasprogram nyújtotta előnyöket, igényelhetik az ülőhely kiválasztást, különböző foglalási és check-in opciókat használhatnak, és mindemellett kényelmes menetrend szerint közlekedő gépekkel repülhetnek Európa kiemelt nemzetközi repülőtereire. Tehát csak az árak szállnak alább Budapest és London között, a minőségi szint magasan marad.
E-mail tízezer méter magasból, tízszeres sebességgel
Januártól nagysebességű Internet kapcsolat a British Airways járatainBudapest, 2002. június 26.- Újabb mérföldkőhöz érkezett a nemzetközi légiközlekedés: a British Airways a Connexion by Boeing társasággal együttműködve, 2003. elejétől nagysebességű Internet eléréssel látja el gépeit. A három hónapos próbaüzem során a brit légitársaság gépeinek első osztályán valamint a Club World és a World Traveller Plus osztályokon utazó üzletemberek az ülések háttámlájába szerelt csatlakozókon keresztül kapcsolódhatnak a világhálóra,"real-time" módon - valós időben - fogadhatnak és küldhetnek e-maileket akár csatolt állományokkal is, és igény szerint vállalatuk Intranet hálózatával is kapcsolatot teremthetnek a repülőgép fedélzetéről, 10.000 méterrel a Föld felett.Az utasszállító repülőgépeken történő Internetezés és elektronikus levelezés igénye már régen felmerült az utasok és a tervezőmérnökök részéről. A szolgáltatás bizonyos korlátozásokkal már működik is egyes légitársaságok gépein, azonban ez még csak a fedélzeti számítógépek memóriájába feltöltött egyes Internet oldalakon való böngészést, az e-mail használat tekintetében pedig, a gép által meghatározott időközönként elküldött rövid, szöveges üzenetek útján történő kommunikációt tesz lehetővé.Mindez hamarosan a múlté. A Connexion by Boeing egy olyan broadcast technológiát dolgozott ki, amelynek használatával a repülőgépen utazók saját laptopjukon szörfözhetnek az Interneten, küldhetnek"real-time" (valós idejű) e-maileket, vagy akár csatlakozhatnak saját vállalati Intranet hálózatukra, a hagyományos adatátviteli sebesség akár tízszeresével is.A nagy sávszélességű technológia alkalmazásának további érdekessége, a már említett"real-time" e-mail és Internet hozzáférés mellett az, hogy a szolgáltatást igénybe vevők élő TV közvetítéseket is nézhetnek, vagy földi sugárzású rádióadókat is hallgathatnak. A technológiai fejlesztés a British Airways tengeren túli járatain már most elkezdődik, amely révén 2003. elején, három hónapos próbaidőre kerül bevezetésre a Connecion By Boeing rendszer az angol légitársaság gépeinek első osztályán, valamint a Club World és World Traveller Plus osztályokon.A légitársaság, a Connexion by Boeing rendszer bevezetése előtt egy átfogó közvélemény-kutatást végzett. A felmérés kimutatta, hogy az üzleti utasok mintegy 75%-a viszi magával laptopját repülőútjai alkalmával és körükben szinte teljes körű igény mutatkozik erre a szolgáltatásra."A British Airways-nél most bevezetésre kerülő virtuális szolgáltatás a magyar utazók számára is valós előnyöketjelent". - mondta Tuboly József, a British Airways magyarországi kereskedelmi és marketing igazgatója."Utazóközönségünk összetételében egyre jelentősebb részt képviselnek az e szolgáltatás által is megcélzott üzleti utazók, valamint azok, akik London érintésével utaznak a British Airways-zel a világ valamely nagyvárosába."- tette hozzá az igazgató.A Magyarországon 35 éves évfordulóját ünneplő British Airways az elmúlt üzleti évben több mint 80.000 utast szállított Budapest és London között, akik 30%-a utazott Londonon túl valamely tengeren túli desztináció irányába.A légitársaság 4 milliárd forintos magyarországi bevételeinek 30%-a származik az üzleti, azaz prémium termékek értékesítéséből.