Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Légiközlekedési piac: "ár és érték" vagy csak "ár vagy érték"?
2004. október 21.

Kényelem és nyugalom: "minőségi" kampánnyal válaszol a kihívásokra a British Airways

Budapest, 2004. október 21. - A légiközlekedési piacot egyszerre formálja a diszkont légitársaságok ár szemlélete és a klasszikus légitársaságok minőség központú gondolkodásmódja. A fellendülő európai légipiacon ma már 60 fapados és több mint 20 klasszikus légitársaság verseng az utasok kegyeiért, a küzdelemben azonban lassan összemosódik a két megközelítés értékrendszere. Erre a kihívásra üzleti szolgáltatásai, a Club World, a Club Europe termékek megújításával és széles utazóközönségnek szóló online szolgáltatásai továbbfejlesztésével valamint az utóbbi évek legnagyobb imázs kampányával válaszol a British Airways.

A nemzetközi légiközlekedés szereplői az elmúlt három évben mintegy 17 milliárd fontos veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni. Habár az utaslétszám még mindig 1,4 százalékkal a 2001-es szint alatt van, az iparág egyes képviselői ma már képesek felmutatni azokat az eredményeket és utaslétszámot, amelyek a szeptember 11. előtti időszakot jellemezték. Ez nagyrészt a vezető légitársaságok repülési iránti bizalom helyreállítását célzó tevékenységének köszönhető. Az utasforgalom dinamikus növekedése tapasztalható viszont Európában, ahol az utaslétszám 7,5 százalékkal bővült 2003-ban, az EU csatlakozással életbe lépő Open Sky megállapodás után megnyíló európai légiközlekedési piacok utasaira pedig jelentős hatással vannak az újonnan érkező fapados légitársaságok árai.

Az európai piacon 5 évvel ezelőtt jelentek meg a fapados légitársaságok és számuk ma már meghaladja a 60-at. Az elmúlt évben szinte minden 3. héten egy újabb szereplő színesítette tovább a légiközlekedés tarka európai palettáját. A diszkont légitársaságok elsősorban egymást, de számos esetben a klasszikus szolgáltatókat is árversenyre kényszerítették, miközben ők is és a klasszikus légitársaságok is kapacitásbővítéssel válaszoltak ez európai utasforgalom 2004-ben is folytatódó bővülésére.

"A légiközlekedési piacon tehát egyszerre van jelen a klasszikus légitársaságok"ár és érték" illetve a fapados szolgáltatók "ár vagy érték" szemlélete."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways értékesítési és marketing igazgatója."Mivel a határok összemosódni látszanak, fontos hogy az utazók tisztán lássák a szemléletmódok közötti különbséget. Miközben vannak fapadossá váló klasszikus légitársaságok, a British Airways a klasszikus üzleti modell megerősítésével; üzleti és online termékeinek további fejlesztésével valamint az utóbbi évek legnagyobb imázs kampányával válaszol a kihívásokra."- tette hozzá az igazgató.

A légitársaság tengeren túli üzleti osztályán, a világ első teljesen vízszintes ággyá alakítható üléseit alkalmazó Club World osztályon utazók már a felszállás előtt is étkezhetnek, de a fedélzeti menü választéka is tovább bővül. Az utasok egy állandóan megújuló négyfogásos menü kínálatából választhatnak, amelyhez a British Airways gasztronómiai szakemberei egy 200 fajta borból álló kollekció választékát kínálják. A Club World osztályt választó utasok exkluzív várókat vehetnek igénybe, és kényelmüket tovább javítja az, hogy számukra a légitársaság térítésmentes masszázs szolgáltatást is kínál a Heathrow repülőtéren.

A British Airways tovább fejleszti a Club Europe-ot, a rövidtávú, európai járatain üzemelő üzleti osztályát is. Ezen az osztályon is újabb kényelmi szolgáltatások kerülnek bevezetésre. Megújul és bővül az osztály melegétel és ital kínálata, változik és új anyagok használatával válik kényelmesebbé a kabinbelső, de nem elhanyagolható az sem, hogy Heathrow 1-es terminálján az osztály utasai egy, csak a számukra fenntartott"premium check-in" zónát, és a téli menetrend kezdetétől több önkiszolgáló check-in automatát vehetnek igénybe.

"Fedélzeti kényelmi szolgáltatásaink innovációja mellett, továbbfejlesztjük online szolgáltatásainkatis." - mondta Molnár Ferenc. "Online fejlesztéseink egyszerre teszik lehetővé költségeink csökkentését, valamint az utazás folyamatának és adminisztrációjának egyszerűsítését mind légitársaságunk, mind pedig utasaink számára."- tette hozzá az igazgató.

A British Airways online stratégiájának központi eleme a ba.com weboldal, amelyen keresztül ma már az európai célállomásokra eladott turista jegyek 50 százaléka talál gazdára és ahol az összes törzsutas tranzakció 60 százaléka zajlik. A weboldalon a regisztrált utasok nemcsak járatinformációkat szerezhetnek, helyet foglalhatnak, de akár kiválaszthatják preferált ülőhelyüket és a fedélzeti menüt, és bejelentkezhetnek az induló járatokra is. A Manage My Bookings funkció lehetővé teszi azt is, hogy az utasok a már meglévő foglalásaikat töröljék vagy módosítsák.

A légitársaság összes útjainak 75 százalékán, azaz több mint 150 útvonalon már e-jegyet használ. A British Airways összes utasát tekintve ez azt jelenti, hogy az utasok 55 százaléka ma már e-jeggyel kezdheti meg utazását. A British Airways célja az, hogy az e-jegy 2004. végére teljesen és minden útvonalon felváltsa a hagyományos, papír alapú jegyet. A légitársaságnál már bevezetés alatt van az e-Beszállókártya is, amelyet az utas munkahelyén, de akár otthonában is kinyomtathat.

Az online fejlesztések harmadik fontos területe az önkiszolgáló automaták további telepítése. A British Airways önkiszolgáló automatáinak száma 2004. végére eléri a 200-at, ezen belül Európában 80 automata üzemel majd. 2003-ban Európában 750.000 utas vette igénybe ezt a szolgáltatást, de a British Airways célja az, hogy ez a szám 2004. végére megduplázódjon.

Az üzletei és online szolgáltatások eddig fejlesztéseinek eredményeit és jelenlegi fejlesztéseinek irányát mutatja be a British Airways most induló imázs kampánya is. A kampány középpontjában a légitársaságot a fapados szolgáltatóktól jól megkülönböztető minőségi elemek - az üzleti és turista osztályok kényelmi szolgáltatásai, az online szolgáltatások, a szakképzett BA személyzet és a légitársaság törzsutas programja - valamint az ezek által lehetővé váló kényelmes és nyugalmas, azaz stressz-mentes utazás áll.

A kampány megvalósításával a British Airways célja az, hogy bemutassa a légitársaság szolgáltatásának azon elemeit, amelyek az "ár és érték" megközelítést képviselik az "ár vagy érték" tendenciával szemben.

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Nagy-Britannia