A Swiss csatlakozik a Oneworld légiszövetséghez
2003. szeptember 23.
A 9 partner légitársaság immár 136 ország, 560 célállomására napi 8.500 járattal repül
2003. szeptember 23., Zürich, Budapest: Hivatalosan is oneworld taggá nyilvánították a svájci SWISS International Airline-t, miután a oneworld légiszövetséget vezető British Airways-el egy széleskörű kereskedelmi megállapodás kialakításáról szóló megállapodási jegyzőkönyvet írt alá. A Oneworld légiszövetség az elmúlt egy év alatt a Lan Chile légitársaságot kivéve jóformán valamennyi partnerével befejezte a kereskedelmi együttműködést célzó kapcsolatok kialakítását. Ennek keretében a légiszövetség az Egyesült Államok versenyhatósági jóváhagyásával folytat majd széles körű marketing tevékenységet és járatmegosztást az American Airlines-al valamint az Aer Lingus, a Cathay Pacific, a Finnair, az Iberia és a Qantas légitársaságokkal, amelyek már törzsutas programjaikat is harmonizálták.
A közeljövőben elkezdődnek azok az előkészületek, amelyek a 9. oneworld tag, a SWISS légiszövetségbe való integrációját célozzák. Ennek keretében megtörténik a cég informatikai rendszereinek összekapcsolása a szövetség rendszereivel, elkezdődik a dolgozók átképzése a oneworld termékek és szolgáltatások értékesítésére. Az integráció várhatóan több hónapot vesz majd igénybe. A teljes felkészülés befejezésével, a légitársaság 2004 első félévének végén már a oneworld szolgáltatásaival és kedvezményeivel várja az utazóközönséget.
A társaság tagfelvételét a tegnapi zürichi találkozón a oneworld légiszövetség jelenlegi partnereinek képviseletében Keijo Suila, a oneworld Igazgató Tanácsának Elnöke és a Finnair vezérigazgatója, Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója, Dan Garton, az American Airlines vezérigazgató helyettese, John McCulloch, a oneworld ügyvezető igazgatója Pieter Bouw, a SWISS elnöke valamint Andre Dose, a Swiss vezérigazgatójának jelenlétében írták alá.
Keijo Suila, a oneworld Igazgató Tanácsának Elnöke a következőket elmondta:"A SWISS már egy jó ideje szeretett volna a világ vezető nemzetközi légitársaságainak szövetségéhez csatlakozni. Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült megállapodnunk a oneworld légiszövetséggel, így már közösen és együtt üdvözölhetjük utasainkat a fedélzeten." Az elnök hozzátette:"A SWISS belépésével megvalósul a oneworld azon stratégiája, amely a légiszövetséget minőségi szolgáltatást nyújtani képes tagok, kezelhető és fenntartható méretű gazdasági egységeként tartja, miközben az közép-európai partnerre tesz szert. A SWISS zürichi központja egy optimális elosztó és gyűjtőhely (hub) a légiszövetség számára ahhoz, hogy a világ legfontosabb pénzügyi központjainak utasait is elérje."
Andre Dose, a SWISS Vezérigazgatója a következőket mondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy a oneworld, a világ egyik vezető légitársaságokat tömörítő légiszövetségének tagjai lehetünk. A SWISS és a oneworld utasai a kiterjedt útvonalhálózattal, a közös törzsutas programokkal és a Zürich nyújtotta jobb átszállási lehetőségekkel mindenképen nyertesei ennek a megállapodásnak."
A oneworld légiszövetség 1999. februárban kezdte meg működését, amelynek keretében olyan szolgáltatásokat és kedvezményeket nyújtott az utasok és szállítmányozók számára, melyet egy, vagy két szövetséges légitársaság önmagában nem képes. Ezek a szolgáltatások a következők:
- Globális lefedettség: a világ globális légiszövetségei közül a oneworld rendelkezik a legnagyobb nemzetközi útvonal-, és célállomás hálózattal. A szövetség tagjai jelenleg összesen 136 ország 560 célállomására napi több, mint 8.500 járatot indítanak, ami öt másodpercenként jelent egy fel-, vagy leszállást a nap huszonnégy órájában. A SWISS zürichi bázisa új oneworld központtá alakul, így a légiszövetség régi partnerei növelhetik zürichi járataik sűrűségét, valamint új átszállási lehetőségeket és járatkapcsolatokat alakíthatnak ki a világ többi oneworld repülőtérre induló járataik tekintetében.
- Kedvezőbb feltételek a törzsutasok számára: A oneworld taglégitársaságok törzsutas programjában résztvevő utasok nem csak saját légitársaságuk, de valamennyi oneworld társaság gépein élvezhetik a törzsutas tagsággal járó valamennyi előnyt és kedvezményt. Ezek értelmében mérföld bónuszokat és pontokat gyűjthetnek a teljes oneworld hálózat megfelelő járataival és jegyeivel, és annak jutalmát az egyedülálló világméretű hálózatban válthatják be szabadjegyekre. A légiszövetség check-in opciói / lehetőségei, az ültetési és fedélzeti prioritások szintén valamennyi oneworld járatra kiterjednek.
- Több üzleti váró: A törzsutas program legmagasabb szintű kártyatulajdonosainak több, mint 380 oneworld üzleti váró áll rendelkezésére világszerte függetlenül attól, hogy melyik oneworld légitársasággal repülnek.
- Magasabb érték: A oneworld elsőként alakított ki és alkalmazott a lehető legnagyobb rugalmasságot biztosító és legkedvezőbb színvonalú díjtételeket, amelyekhez minden más globális légiszövetségnél több terméket társított.
- Kiváló minőség: A oneworld tagjai a világ legnagyobb és legjobb, kitűnő szolgáltatásairól ismert légitársaságai közül kerülnek ki. A oneworld szolgáltatásainak minősége, a várótermektől az étkezésekig mind azt a célt szolgálják, hogy az utasok kipihenten érkezzenek meg úticéljukhoz. A oneworld a világméretű szövetségek közül elsőként kötelezte el magát az elektronikus jegy (e-Ticket) bevezetése mellett. Az elektronikus jegy (e-Ticket-et) a jövő év végéig valamennyi oneworld taglégitársaság bevezeti.
- Egyszerűsített transzfer: Ahol csak lehetséges, a oneworld járati között az utasok egészen végső úticéljukig megkapják beszállókártyájukat (check through).
- Fejlett infrastruktúra: Együttműködve, a oneworld tagjai sokkal fejlettebb repülőtéri infrastruktúrát- check-in területek, üzleti várók, jegyeladó pultok, stb. - alakítanak ki, mint azt önállóan tehetnék. A taglégitársaságok a közös repülőtéri jelenlét révén jelentős költségmegtakarítást érnek el.
- Nagyobb támogatás: A szövetség légitársaságai több, mint negyedmillió embert foglalkoztatnak a világon, ezzel biztosítva a oneworld utasok biztonságos és kényelmes kiszolgálását az utazás minden pillanatában.
A oneworld légiszövetség taglégitársaságai számára további versenyelőnyt nyújt- többet, mint amit egyetlen cég, vagy két légitársaság együtt el tudna érni. A szövetség segít a bevétel növelésében és a költségek csökkentésében, ezzel a részvényesi értéket növeli. Egyedül az elmúlt három évben a oneworld meglévő tagjai több, mint 2 milliárd dollár haszonra tettek szert a különböző két-, vagy többoldalú egyezményekből származó bevételekből és az olyan költségcsökkentő kezdeményezésekből, mint például a közös repülőtéri infrastruktúra kialakítása és működtetése valamint a közös elektronikus beszerzések és vásárlások.
A szövetség jelenlegi nyolc tagja tavaly az egész légi személyszállító ipar eredményének közel húsz százalékát tudhatta magáénak. A oneworld tagok mintegy 220 millió utast szállítottak a közel 2.000 repülőgépből álló közös flottájukon, mintegy 50 milliárd dollár bevételt biztosítva ezzel. A taglégitársaságok egyesített személyzete 254.000 fő.
A Swiss a korábbi Crossair-ből alakult és 2002. márciusában kezdte meg tevékenységét. Az új üzleti terv értelmében a 79 gépből álló flottája napi 388 felszállással 44 ország 71 célállomására juttatta el utasait. A kapcsolt országok közül Kamerun új állomás lesz a oneworld hálózatában. A oneworld világméretű útvonalhálózata emellett nyolc új célállomással bővül: Ezek: Basel és Lugano Svájcban, Douala és Yaounde Kamerunban, Berlin Templehof és Nürnberg Németországban, Benhazi Líbiában és Tesszaloniki Görögországban.
A Swiss közel 6.500 alkalmazottat foglalkoztat. A légitársaság tavaly 11,6 millió utast szállított, melynek eredményeként 4,4 milliárd svájci frank (3,18 milliárd dollár) bevételre tett szert. A Swiss központja Zürichben található, de főbb tevékenységeit, emellett Baselben és Genfben is ellátja.
A társaság húsz százalékban a Svájci állam tulajdona, a részvények többi része pedig más svájci befektetők és kantonok tulajdonát képezi.
Az új tag zürichi központját kiszolgáló oneworld légitársaságok - az American Airlines, a British Airways, a Finnair és az Iberia- a Swiss által is használt 1. terminálra már korábban áthelyezték infrastruktúrájukat. A légiszövetség életében ez volt az eddigi legnagyobb logisztikai átcsoportosítás. Ennek eredményeképpen az eddigi oneworld partnerek és a legújabb tag járatai közötti transzfer / átszállási lehetőség zökkenőmentessé válik.
Miután Zürich új oneworld központ lesz, a szövetség tagjai a járatok számának növekedését várják a svájci városban, mellyel az ország legfőbb"kapuját" szélesebbre tárhatják a látogatók és a világot látni kívánók előtt. A oneworld jelenleg összesen 34 járatot üzemeltet a repülőtéren szinte minden nap.
2003. szeptember 23., Zürich, Budapest: Hivatalosan is oneworld taggá nyilvánították a svájci SWISS International Airline-t, miután a oneworld légiszövetséget vezető British Airways-el egy széleskörű kereskedelmi megállapodás kialakításáról szóló megállapodási jegyzőkönyvet írt alá. A Oneworld légiszövetség az elmúlt egy év alatt a Lan Chile légitársaságot kivéve jóformán valamennyi partnerével befejezte a kereskedelmi együttműködést célzó kapcsolatok kialakítását. Ennek keretében a légiszövetség az Egyesült Államok versenyhatósági jóváhagyásával folytat majd széles körű marketing tevékenységet és járatmegosztást az American Airlines-al valamint az Aer Lingus, a Cathay Pacific, a Finnair, az Iberia és a Qantas légitársaságokkal, amelyek már törzsutas programjaikat is harmonizálták.
A közeljövőben elkezdődnek azok az előkészületek, amelyek a 9. oneworld tag, a SWISS légiszövetségbe való integrációját célozzák. Ennek keretében megtörténik a cég informatikai rendszereinek összekapcsolása a szövetség rendszereivel, elkezdődik a dolgozók átképzése a oneworld termékek és szolgáltatások értékesítésére. Az integráció várhatóan több hónapot vesz majd igénybe. A teljes felkészülés befejezésével, a légitársaság 2004 első félévének végén már a oneworld szolgáltatásaival és kedvezményeivel várja az utazóközönséget.
A társaság tagfelvételét a tegnapi zürichi találkozón a oneworld légiszövetség jelenlegi partnereinek képviseletében Keijo Suila, a oneworld Igazgató Tanácsának Elnöke és a Finnair vezérigazgatója, Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója, Dan Garton, az American Airlines vezérigazgató helyettese, John McCulloch, a oneworld ügyvezető igazgatója Pieter Bouw, a SWISS elnöke valamint Andre Dose, a Swiss vezérigazgatójának jelenlétében írták alá.
Keijo Suila, a oneworld Igazgató Tanácsának Elnöke a következőket elmondta:"A SWISS már egy jó ideje szeretett volna a világ vezető nemzetközi légitársaságainak szövetségéhez csatlakozni. Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült megállapodnunk a oneworld légiszövetséggel, így már közösen és együtt üdvözölhetjük utasainkat a fedélzeten." Az elnök hozzátette:"A SWISS belépésével megvalósul a oneworld azon stratégiája, amely a légiszövetséget minőségi szolgáltatást nyújtani képes tagok, kezelhető és fenntartható méretű gazdasági egységeként tartja, miközben az közép-európai partnerre tesz szert. A SWISS zürichi központja egy optimális elosztó és gyűjtőhely (hub) a légiszövetség számára ahhoz, hogy a világ legfontosabb pénzügyi központjainak utasait is elérje."
Andre Dose, a SWISS Vezérigazgatója a következőket mondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy a oneworld, a világ egyik vezető légitársaságokat tömörítő légiszövetségének tagjai lehetünk. A SWISS és a oneworld utasai a kiterjedt útvonalhálózattal, a közös törzsutas programokkal és a Zürich nyújtotta jobb átszállási lehetőségekkel mindenképen nyertesei ennek a megállapodásnak."
A oneworld légiszövetség 1999. februárban kezdte meg működését, amelynek keretében olyan szolgáltatásokat és kedvezményeket nyújtott az utasok és szállítmányozók számára, melyet egy, vagy két szövetséges légitársaság önmagában nem képes. Ezek a szolgáltatások a következők:
- Globális lefedettség: a világ globális légiszövetségei közül a oneworld rendelkezik a legnagyobb nemzetközi útvonal-, és célállomás hálózattal. A szövetség tagjai jelenleg összesen 136 ország 560 célállomására napi több, mint 8.500 járatot indítanak, ami öt másodpercenként jelent egy fel-, vagy leszállást a nap huszonnégy órájában. A SWISS zürichi bázisa új oneworld központtá alakul, így a légiszövetség régi partnerei növelhetik zürichi járataik sűrűségét, valamint új átszállási lehetőségeket és járatkapcsolatokat alakíthatnak ki a világ többi oneworld repülőtérre induló járataik tekintetében.
- Kedvezőbb feltételek a törzsutasok számára: A oneworld taglégitársaságok törzsutas programjában résztvevő utasok nem csak saját légitársaságuk, de valamennyi oneworld társaság gépein élvezhetik a törzsutas tagsággal járó valamennyi előnyt és kedvezményt. Ezek értelmében mérföld bónuszokat és pontokat gyűjthetnek a teljes oneworld hálózat megfelelő járataival és jegyeivel, és annak jutalmát az egyedülálló világméretű hálózatban válthatják be szabadjegyekre. A légiszövetség check-in opciói / lehetőségei, az ültetési és fedélzeti prioritások szintén valamennyi oneworld járatra kiterjednek.
- Több üzleti váró: A törzsutas program legmagasabb szintű kártyatulajdonosainak több, mint 380 oneworld üzleti váró áll rendelkezésére világszerte függetlenül attól, hogy melyik oneworld légitársasággal repülnek.
- Magasabb érték: A oneworld elsőként alakított ki és alkalmazott a lehető legnagyobb rugalmasságot biztosító és legkedvezőbb színvonalú díjtételeket, amelyekhez minden más globális légiszövetségnél több terméket társított.
- Kiváló minőség: A oneworld tagjai a világ legnagyobb és legjobb, kitűnő szolgáltatásairól ismert légitársaságai közül kerülnek ki. A oneworld szolgáltatásainak minősége, a várótermektől az étkezésekig mind azt a célt szolgálják, hogy az utasok kipihenten érkezzenek meg úticéljukhoz. A oneworld a világméretű szövetségek közül elsőként kötelezte el magát az elektronikus jegy (e-Ticket) bevezetése mellett. Az elektronikus jegy (e-Ticket-et) a jövő év végéig valamennyi oneworld taglégitársaság bevezeti.
- Egyszerűsített transzfer: Ahol csak lehetséges, a oneworld járati között az utasok egészen végső úticéljukig megkapják beszállókártyájukat (check through).
- Fejlett infrastruktúra: Együttműködve, a oneworld tagjai sokkal fejlettebb repülőtéri infrastruktúrát- check-in területek, üzleti várók, jegyeladó pultok, stb. - alakítanak ki, mint azt önállóan tehetnék. A taglégitársaságok a közös repülőtéri jelenlét révén jelentős költségmegtakarítást érnek el.
- Nagyobb támogatás: A szövetség légitársaságai több, mint negyedmillió embert foglalkoztatnak a világon, ezzel biztosítva a oneworld utasok biztonságos és kényelmes kiszolgálását az utazás minden pillanatában.
A oneworld légiszövetség taglégitársaságai számára további versenyelőnyt nyújt- többet, mint amit egyetlen cég, vagy két légitársaság együtt el tudna érni. A szövetség segít a bevétel növelésében és a költségek csökkentésében, ezzel a részvényesi értéket növeli. Egyedül az elmúlt három évben a oneworld meglévő tagjai több, mint 2 milliárd dollár haszonra tettek szert a különböző két-, vagy többoldalú egyezményekből származó bevételekből és az olyan költségcsökkentő kezdeményezésekből, mint például a közös repülőtéri infrastruktúra kialakítása és működtetése valamint a közös elektronikus beszerzések és vásárlások.
A szövetség jelenlegi nyolc tagja tavaly az egész légi személyszállító ipar eredményének közel húsz százalékát tudhatta magáénak. A oneworld tagok mintegy 220 millió utast szállítottak a közel 2.000 repülőgépből álló közös flottájukon, mintegy 50 milliárd dollár bevételt biztosítva ezzel. A taglégitársaságok egyesített személyzete 254.000 fő.
A Swiss a korábbi Crossair-ből alakult és 2002. márciusában kezdte meg tevékenységét. Az új üzleti terv értelmében a 79 gépből álló flottája napi 388 felszállással 44 ország 71 célállomására juttatta el utasait. A kapcsolt országok közül Kamerun új állomás lesz a oneworld hálózatában. A oneworld világméretű útvonalhálózata emellett nyolc új célállomással bővül: Ezek: Basel és Lugano Svájcban, Douala és Yaounde Kamerunban, Berlin Templehof és Nürnberg Németországban, Benhazi Líbiában és Tesszaloniki Görögországban.
A Swiss közel 6.500 alkalmazottat foglalkoztat. A légitársaság tavaly 11,6 millió utast szállított, melynek eredményeként 4,4 milliárd svájci frank (3,18 milliárd dollár) bevételre tett szert. A Swiss központja Zürichben található, de főbb tevékenységeit, emellett Baselben és Genfben is ellátja.
A társaság húsz százalékban a Svájci állam tulajdona, a részvények többi része pedig más svájci befektetők és kantonok tulajdonát képezi.
Az új tag zürichi központját kiszolgáló oneworld légitársaságok - az American Airlines, a British Airways, a Finnair és az Iberia- a Swiss által is használt 1. terminálra már korábban áthelyezték infrastruktúrájukat. A légiszövetség életében ez volt az eddigi legnagyobb logisztikai átcsoportosítás. Ennek eredményeképpen az eddigi oneworld partnerek és a legújabb tag járatai közötti transzfer / átszállási lehetőség zökkenőmentessé válik.
Miután Zürich új oneworld központ lesz, a szövetség tagjai a járatok számának növekedését várják a svájci városban, mellyel az ország legfőbb"kapuját" szélesebbre tárhatják a látogatók és a világot látni kívánók előtt. A oneworld jelenleg összesen 34 járatot üzemeltet a repülőtéren szinte minden nap.
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! |
Nagy-Britannia |
kapcsolódó ország
Nagy-Britannia
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.