Kimagasló eredmények
2002. november 19.
A következő negyedév jövedelmezőségét már a BA-AA járatmegosztás erősítheti
London, Budapest 2002. november 19. - Kimagaslóan jó pénzügyi eredményekkel zárta a második üzleti negyedévet a British Airways. Az év elején életbe léptetett szigorú költségmegtakarítási intézkedéseknek köszönhetően, a 2002. szeptember 30-án záruló 3 hónapos időszakban a British Airways, az egy évvel korábbi 5 millió fontról 245 millió fontra növelte adózás előtti eredményét. Ugyancsak látványos mértékben növekedett a légitársaság működési eredménye, amely a 2001 évi 72 millió fontos szinthez képest az idén elérte a 248 millió fontot. Az eredmények javulását, a British Airways Csoport 2.104 milliárd font összárbevétel mellett könyvelhette el, amely összeg az elérhető utaskilométerek számának tudatos, 10.1%-os csökkentése ellenére is csak 6.5%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A következő negyedév jövedelmezőségét már azok a közös üzemeltetésű járatok is javíthatják, amelyek működtetésére tegnap adott be engedélykérelmet a British Airways és az American Airlines. A tervezett együttműködés értelmében a BA az American számos amerikai, míg az AA a BA angol belföldi, európai, afrikai, közel-keleti és ázsiai járatára helyezheti fel saját kódját.
Válaszul a nemzetközi légiközlekedést súlytó iparági recesszió valamint a 2001. szeptember 11-i események gazdasági kihívásaira, a British Airways 2002. februárjában léptette életbe Jövőbeni Forma és Méret elnevezésű átalakítási projectjét. A profitabilitásának visszaállítását célzó project keretén belül a légitársaság két év alatt 650 millió fontos költségmegtakarítást, 2003-ig 10.000 fős kényszerű létszámleépítést valamint rövid távú járatrendszerének átszervezését tűzte ki célul.
Az intézkedéssorozat életbeléptetése óta eltelt időben a British Airways 350 millió font értékű költségmegtakarítást ért el, 2001. augusztusáig 8.180 fővel csökkentette alkalmazotti létszámát és megszüntette 5 rövid-, és 5 hosszútávú járatát. A program keretében a légitársaság flottája működtetését Gatwick repülőtérről Heathrow-ra összpontosította és a legfontosabb 176 európai desztináció tekintetében új, rugalmas és az eddigieknél kedvezőbb díjszabást vezetett be.
Ezen intézkedéseknek és költségmegtakarításoknak köszönhetően volt tapasztalható javulás már az első, de leginkább a szeptember 30-án zárult második pénzügyi negyedévben a British Airways működésében. A három hónapos időszakban a British Airways, az egy évvel korábbi 5 millió fontról 245 millió fontra növelte adózás előtti eredményét, amely révén féléves eredménye, a 2001 azonos időszakában realizált 45 millió fonthoz képest 310 millió fontra bővült adózás előtt.
A légitársaság működési eredményeinek alakulása is hasonló mintát mutat. A 2001. második negyedévében még csak 72 millió fontot realizált a vállalat, ám az idén ez az összeg már meghaladta a 248 millió fontot, így az idei első féléves eredmény 406 millió fontra bővült az előző év azonos időszakában elkönyvelt 122 millió fonthoz viszonyítva.
A kedvező eredményeket a British Airways egy tovább szűkített repülési program mellett érte el. Az adott időszakban a légitársaság 6.5%-kal kevesebb, azaz mintegy 2.104 milliárd fontos bevételt ért el, annak ellenére, hogy stratégiájának megfelelően az elérhető utaskilométerek száma 10.1%-kal csökkent. A fizetőutas kilométerek száma 6.8%-kal csökkent, de a légitársaság gépei ennek ellenére is kimagaslóan jó, 76,7%-os kapacitáskihasználtsággal közlekedtek.
"Ezek az eredmények azt bizonyítják, hogy a stratégiánkban megfogalmazott a költségcsökkentésre, díjszabásunk egyszerűsítésére valamint a rövidtávú járatrendszerűnk átszervezésére vonatkozó elképzelésekhelyesek." - mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója."A nehézkes kereskedelmi és bizonytalan piaci körülmények ellenére is azt várom, hogy az év egészét tekintve légitársaságunk profitábilislegyen." - tette hozzá az igazgató.
A British Airways jövedelmezőségét várhatóan tovább javítja majd az a járatmegosztási megállapodás, amelynek engedélyezésére tegnap adott be kérelmet a British Airways és az American Airlines az amerikai Közlekedési Minisztériumhoz.
A tervezett együttműködés értelmében az American Airlines olyan amerikai, mexikói, karibi és latinamerikai városok és desztinációk irányába is BA kóddal üzemeltetheti majd járatait, amelyek a BA által használt kiemelt reptereken túl helyezkednek el. Ezzel egyidejűleg a BA kulcsfontosságú belföldi (Glasgow és Manchaster) szolgáltatásai, valamint kiemelt európai, afrikai, közel-keleti, és Ázsia nagyvárosaiba közlekedő járatai AA kóddal üzemelhetnek.
Amennyiben az amerikai hatóságok a megállapodást jóváhagyják, szövetségük 1996-ban történt megkötése óta ez lesz az első olyan alkalom, amikor a két légitársaság gépei a másik kódjával repülhetnek. A BA és az American, mint a Oneworld légiszövetség alapító és meghatározó tagjai, már régóta sikeresen működnek együtt, de a mostani megállapodás tovább javítja majd a csatlakozási lehetőségeket valamint az útvonal és desztináció-választékot mindkét légitársaság utasai számára.
London, Budapest 2002. november 19. - Kimagaslóan jó pénzügyi eredményekkel zárta a második üzleti negyedévet a British Airways. Az év elején életbe léptetett szigorú költségmegtakarítási intézkedéseknek köszönhetően, a 2002. szeptember 30-án záruló 3 hónapos időszakban a British Airways, az egy évvel korábbi 5 millió fontról 245 millió fontra növelte adózás előtti eredményét. Ugyancsak látványos mértékben növekedett a légitársaság működési eredménye, amely a 2001 évi 72 millió fontos szinthez képest az idén elérte a 248 millió fontot. Az eredmények javulását, a British Airways Csoport 2.104 milliárd font összárbevétel mellett könyvelhette el, amely összeg az elérhető utaskilométerek számának tudatos, 10.1%-os csökkentése ellenére is csak 6.5%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A következő negyedév jövedelmezőségét már azok a közös üzemeltetésű járatok is javíthatják, amelyek működtetésére tegnap adott be engedélykérelmet a British Airways és az American Airlines. A tervezett együttműködés értelmében a BA az American számos amerikai, míg az AA a BA angol belföldi, európai, afrikai, közel-keleti és ázsiai járatára helyezheti fel saját kódját.
Válaszul a nemzetközi légiközlekedést súlytó iparági recesszió valamint a 2001. szeptember 11-i események gazdasági kihívásaira, a British Airways 2002. februárjában léptette életbe Jövőbeni Forma és Méret elnevezésű átalakítási projectjét. A profitabilitásának visszaállítását célzó project keretén belül a légitársaság két év alatt 650 millió fontos költségmegtakarítást, 2003-ig 10.000 fős kényszerű létszámleépítést valamint rövid távú járatrendszerének átszervezését tűzte ki célul.
Az intézkedéssorozat életbeléptetése óta eltelt időben a British Airways 350 millió font értékű költségmegtakarítást ért el, 2001. augusztusáig 8.180 fővel csökkentette alkalmazotti létszámát és megszüntette 5 rövid-, és 5 hosszútávú járatát. A program keretében a légitársaság flottája működtetését Gatwick repülőtérről Heathrow-ra összpontosította és a legfontosabb 176 európai desztináció tekintetében új, rugalmas és az eddigieknél kedvezőbb díjszabást vezetett be.
Ezen intézkedéseknek és költségmegtakarításoknak köszönhetően volt tapasztalható javulás már az első, de leginkább a szeptember 30-án zárult második pénzügyi negyedévben a British Airways működésében. A három hónapos időszakban a British Airways, az egy évvel korábbi 5 millió fontról 245 millió fontra növelte adózás előtti eredményét, amely révén féléves eredménye, a 2001 azonos időszakában realizált 45 millió fonthoz képest 310 millió fontra bővült adózás előtt.
A légitársaság működési eredményeinek alakulása is hasonló mintát mutat. A 2001. második negyedévében még csak 72 millió fontot realizált a vállalat, ám az idén ez az összeg már meghaladta a 248 millió fontot, így az idei első féléves eredmény 406 millió fontra bővült az előző év azonos időszakában elkönyvelt 122 millió fonthoz viszonyítva.
A kedvező eredményeket a British Airways egy tovább szűkített repülési program mellett érte el. Az adott időszakban a légitársaság 6.5%-kal kevesebb, azaz mintegy 2.104 milliárd fontos bevételt ért el, annak ellenére, hogy stratégiájának megfelelően az elérhető utaskilométerek száma 10.1%-kal csökkent. A fizetőutas kilométerek száma 6.8%-kal csökkent, de a légitársaság gépei ennek ellenére is kimagaslóan jó, 76,7%-os kapacitáskihasználtsággal közlekedtek.
"Ezek az eredmények azt bizonyítják, hogy a stratégiánkban megfogalmazott a költségcsökkentésre, díjszabásunk egyszerűsítésére valamint a rövidtávú járatrendszerűnk átszervezésére vonatkozó elképzelésekhelyesek." - mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója."A nehézkes kereskedelmi és bizonytalan piaci körülmények ellenére is azt várom, hogy az év egészét tekintve légitársaságunk profitábilislegyen." - tette hozzá az igazgató.
A British Airways jövedelmezőségét várhatóan tovább javítja majd az a járatmegosztási megállapodás, amelynek engedélyezésére tegnap adott be kérelmet a British Airways és az American Airlines az amerikai Közlekedési Minisztériumhoz.
A tervezett együttműködés értelmében az American Airlines olyan amerikai, mexikói, karibi és latinamerikai városok és desztinációk irányába is BA kóddal üzemeltetheti majd járatait, amelyek a BA által használt kiemelt reptereken túl helyezkednek el. Ezzel egyidejűleg a BA kulcsfontosságú belföldi (Glasgow és Manchaster) szolgáltatásai, valamint kiemelt európai, afrikai, közel-keleti, és Ázsia nagyvárosaiba közlekedő járatai AA kóddal üzemelhetnek.
Amennyiben az amerikai hatóságok a megállapodást jóváhagyják, szövetségük 1996-ban történt megkötése óta ez lesz az első olyan alkalom, amikor a két légitársaság gépei a másik kódjával repülhetnek. A BA és az American, mint a Oneworld légiszövetség alapító és meghatározó tagjai, már régóta sikeresen működnek együtt, de a mostani megállapodás tovább javítja majd a csatlakozási lehetőségeket valamint az útvonal és desztináció-választékot mindkét légitársaság utasai számára.
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! |
Nagy-Britannia |
kapcsolódó ország
Nagy-Britannia
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.