Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Újra szárnyalnak az eredmények a British Airways-nél
2003. május 19.

Éves szinten nyereséget eredményezett a következetes költséggazdálkodás

London, Budapest 2003. május 19. - 135 millió fontos adózás előtti nyereséggel zárta a március 31-én végződött 2002/2003-as üzleti évét a British Airways. A legnagyobb európai légitársaság nyeresége, a légiközlekedési iparágat jelenleg sújtó gazdasági körülmények közepette azért is különösen értékes teljesítmény, mert a vállalat az előző üzleti évben még 200 millió fontos veszteséggel volt kénytelen számolni és könyveiben az utolsó üzleti negyedév is 200 millió fontos adózás előtti veszteséggel szerepel. A British Airways teljes üzleti évre vetített működési eredménye is jelentős mértékben javult. A működési eredmény, amely a költséggazdálkodás legfontosabb mutatója 295 millió font értéken stabilizálódott annak ellenére, hogy a légitársaság az utolsó negyedévet 164 millió font értékű működési eredmény veszteséggel zárta.

A British Airways 2001 februárjában indította útjára Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) nevű szerkezetátalakítási programját, amely a légiközlekedési iparágat sújtó gazdasági-, valamint az iraki háború és a SARS vírus keltette bizalmi válság ellenére is pozitív eredményeket hozott a British Airways számára. Az idén felgyorsított szerkezetátalakítási program keretében a légitársaság az elmúlt üzleti évben 570 millió fontos költségmegtakarítást realizált az eredetileg tervezett 450 millió fonttal szemben. Összkapacitását több mint 20%-kal csökkentette a légitársaság és ennek következtében 2003 szeptemberéig 13.000 kollégájának kényszerű elbocsátásáról is kénytelen volt dönteni. Ebből a létszámból 10.182 fő elbocsátása már megtörtént. A szigorú költségmegszorításokkal és a kapacitásleépítéssel párhuzamosan a British Airways átszervezte járatrendszerét is, így felfügesztette járatait 5 tengerentúli és 5 európai desztinációra.

Mindezen intézkedések következetes és gyors végrehajtásának pozitív hatása tükröződik abban a tendenciában, amely a British Airways 7,8%-kal, 7,688 milliárd fontra csökkenő bevételei ellenére is a légitársaság összköltségeinek 11,9%-os mérséklődését mutatja az üzleti év egészére vonatkozóan és 5,6%-os költséghatékonyság-javulást eredményez az egy utasra eső költségek tekintetében.

"Jó eredményeinket a légiközlekedési iparág emberemlékezet óta legnehezebb üzleti évében értükel." - mondta Rod Eddington, a British Airways elnök vezérigazgatója."Habár mindent megtettünk a háború és a SARS következményeinek ellensúlyozása érdekében, mégsem lehetünk nyugodtak, hiszen üzleti környezetünk továbbra is kiszámíthatatlan."- tette hozzá az igazgató.

A British Airways az elmúlt üzleti esztendőben több jelentős üzletstratégiai fejlesztést is magáének tudhat. Ezek közül a legfontosabb az, hogy a BA és az American Airlines elvi jóváhagyást kapott észak-atlanti járataik közös üzemeltetésére. Ugyancsak fontos fejlemény, hogy az Európai Bizottság jóváhagyta a BA és az SN Brussels légitársaság kereskedelmi együttműködését. A stratégiai fejlemények között fontos megemlíteni a London City repülőtér megnyitása is, ahonnan Frankfurt, Glasgow és Párizs városába indulnak majd British Airways járatok.

Az elmúlt üzleti évet érintő kiemelten fontos fejlemény a Concorde szuperszonikus repülőgép nyugdíjazásával kapcsolatos döntés is. Áprilisi bejelentése értelmében a British Airways 2003 októberétől nem közlekedteti többé deltaszárnyú gépeit, így véget ér a szuperszonikus utasszállítás repüléstörténeti korszaka. A 7 Concorde repülőgép nyugdíjazásának egy egyszeri, még a 2002/2003-as üzleti évet terhelő 84 millió font értékű működési költségvonzata van, amelyet a légitársaság működési eredménye már tartalmaz.

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Nagy-Britannia