Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

A British Airways megállapodott a szakszervezetekkel
2003. július 31.

Megszűnt a sztrájkfenyegetettség a Heathrow repülőtéren

London, Budapest, 2003. július 31. - A British Airways Rod Eddington vezérigazgató által vezetett delegációja tegnap későn este megállapodott a repülőtéri dolgozók szakszervezetével az automata regisztrációs rendszer (ATR) alkalmazásáról. A megállapodás aláírásával megszűnt az immár másfél hete tartó sztrájkfenyegetettség a legnagyobb európai repülőtéren, ahol július 18-tól 20-ig több mint 90.000 British Airways utas volt kénytelen elhalasztani vagy módosítani utazását a kiszolgáló személyzet előre be nem jelentett "vadsztrájkja" miatt. A British Airways a sztrájk óta eltelt időszakban bérelt gépek üzembeállításával, sűrített járatokkal és önkéntesek bevonásával gondoskodott az érintettek utaztatásáról és ellátásáról, így a légitársaság mára már a szokásos menetrendnek megfelelően közlekedteti járatait.

A British Airways Heathrow repülőtér 1. és 4. terminálján dolgozó mintegy 2.500 alkalmazottja július 18-án kezdett előre be nem jelentett munkabeszüntetést a légitársaság által bevezetni tervezett, a központi irodákban, a műszaki dolgozók telephelyén és az irányítási központban már rég óta működtetett automata regisztrációs rendszer (Automated Time Recording System) miatt.

A munkabeszüntetés miatt a British Airways július 18-án már számos járatát törölte. Július 19-én és 20-án, szombaton és vasárnap pedig a sztrájk következtében összesen mintegy 500 járatát nem tudta elindítani a légitársaság. A járattörlések mintegy 90.000 utas, köztük a három Budapestre érkező és két Budapestről induló járat utasainak útitervét is érintette.

"Légitársaságunk vezetése nagyon örül annak, hogy megállapodás született a szakszervezetekkel az ATR rendszer alkalmazását illetően."- mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Azt gondolom, hogy ez a megállapodás elsősorban utasaink, de végső soron minden érintett fél érdekeit szolgálja."- tette hozzá az igazgató.

A British Airways mindent megtett az utasok ellátása és mielőbbi utaztatása érdekében. Azon utasok számára, akiknek járatát a sztrájk érintette, a légitársaság szállást biztosított a Heathrow repülőtér környékén. A vállalat önkéntesei és munkatársai a legforgalmasabb 1-és és 4-es terminálokban várakozó utasoknak több mint 15.000 élelmiszercsomagot osztottak ki. A sztrájk óta eltelt időben a British Airways, bérelt repülőgépek üzembeállításával, a forgalmasabb útvonalakon pedig emelt sűrűséggel közlekedtetett járatokkal minden érintett elutaztatásáról gondoskodott. Az érintett utasok igény szerint, természetesen visszakérhették jegyük árát, választhattak alternatív útvonalat vagy akár egy másik napra foglaltathatták át utazásukat.

A megállapodás értelmében az ATR rendszer 2003. szeptember 1-től kerül bevezetésre. Már a megállapodás keretében egyezség született a reptéri dolgozók 3%-os fizetésemeléséről is. A British Airways biztos abban, hogy költségcsökkentési programja, a Jövőbeni Forma és Méret project célkitűzései a megállapodással együtt teljesíthetők lesznek.

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Nagy-Britannia