Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Marketingben erősít a British Airways
Regionális szerepben a BA magyar marketingvezetőjeBudapest, 2005. május 11. - A British Airways magyarországi marketing tevékenységét korábban irányító Németh Krisztinát kelet-európai marketing vezetővé léptette elő a légitársaság. Új pozíciójában Németh Krisztina Csehország, Szlovákia, Magyarország, Lengyelország, Finnország, Litvánia, Lettország és Észtország BA irodáinak marketing tevékenységét igazgatja majd és feladata lesz a regionális kampányok harmonizációja valamint a leghatékonyabb kommunikációs technikák adott országokra történő adaptációja. A regionális marketing vezetés átrendezésének keretében, a légitársaság magyarországi marketing ügyeinek irányítását Nagy Katalin, a British Airways pozsonyi Service Centerének korábbi ügyfélkapcsolati képviselője veszi át.Kelet-európai marketing managerként Németh Krisztina (34) 8 ország - köztük Csehország, Szlovákia, Magyarország, Lengyelország, Finnország, Litvánia, Lettország és Észtország - BA irodáinak marketing tevékenységét igazgatja majd és feladata lesz a regionális kampányok harmonizációja valamint a leghatékonyabb kommunikációs technikák adott országokra történő adaptációja is."A kelet-európai légiközlekedési iparág az EU csatlakozást követően soha nem látott változásokon ment keresztül. Az egyes útvonalakon új piaci szereplők jelentek meg, amelyek érkezésével számottevő mértékben bővültek az utasok által elérhető szolgáltatások ár és minőségi kategóriái."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways értékesítési és marketing igazgatója."Az új piaci körülmények felértékelik a nemzetközi kommunikációs tevékenységbe integrálódó, de a regionális sajátosságoknak és helyi igényeknek megfelelő marketing tevékenység szerepét és jelentősségét."- tette hozzá az igazgató.Németh (34), 1999-től mostani kinevezéséig a légitársaság magyarországi képviseletének marketing feladatait irányította, amelynek keretében a napi 4. Budapest - London járattal rendelkező British Airways teljes körű hazai marketing és kommunikációs tevékenységéért, a légitársaság ATL, BTL és PR ügynökségeinek irányításáért, valamint a közel 5.000 kiemelt törzsutassal való kapcsolattartásért volt felelős.A régiós marketingvezetés átszervezésének részeként, a légitársaság magyarországi marketing ügyeinek irányítását Nagy Katalin, a British Airways pozsonyi Service Centerének korábbi ügyfélkapcsolati képviselője veszi át. Nagy (28) 2001 óta dolgozik a légitársaság kötelékében. Új feladatkörében Nagy Katalin feladata a British Airways magyarországi marketing feladatainak teljes körű irányítása, a regionális projectek megvalósításának valamint a BA reklám, online és PR ügynökségei feladatinak koordinációja lesz. Nagy Katalin a Pozsonyi Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett vállalatirányítás szakon.
Legyünk válogatósak!
A szelektív hulladékgyűjtésNincs lehangolóbb látvány, mint családi kirándulás során belebotlani egy szeméttelepbe. A smaragdzöld tavaszi tájban riasztó és idegen az oda nem illő szeméthegy. Magyarországon minden második településen megtalálhatók ezek a lerakók- az illegálisakról már nem is beszélve. A felhalmozott műanyag ezer évig bomlik le, míg az üveg az idők végezetéig szennyezi a környezetet, feltéve... Feltéve, ha nem szelektíven gyűjtjük. Ebben az esetben ugyanis, kis odafigyeléssel és fáradság nélkül, a szemét hulladékká, azaz, újrafelhasználható nyersanyaggá nemesedik. Ma már, ahol szelektíven gyűjthető a háztartási hulladék, az számít "trendi"-nek, aki elsétál a közeli hulladékgyűjtő szigetekig.Tartozunk annyival magunknak - legfőképpen azonban gyermekeinknek -, hogy megpróbálunk egészséges, tiszta környezetben élni, és arra is odafigyelünk, hogy ne borítson el bennünket a szemét, és ne pazaroljuk feleslegesen a szűkös természeti erőforrásokat. Mindehhez a legegyszerűbb út akkor vezet, ha élünk a Magyarországon már több mint hárommillió ember számára- vagyis a lakosság több mint egyharmadának - felkínált ingyenes lehetőséggel, és szelektíven gyűjtjük a hulladékot."Rendszerváltás" a konyhábanNe gondoljunk arra, hogy a szelektív hulladékgyűjtés különösebben ördöngös dolog, arra meg különösen ne, hogy nagy helyet igényel a konyhában. Meg fogjuk látni, hogy néhány nap után minden úgy megy majd, mint a karikacsapás. S az egésznek az lesz a legfőbb eredménye, hogy csökkentjük a család által megtermelt"privát szeméthegyet", mivel például, a hasznosítható csomagolóanyagokat innentől kezdve nem a kukába ömlesztjük. Ezáltal az eddig haszontalan anyagokból olyan hulladék képződik, melynek legnagyobb részét újrahasznosítják majd.Ehhez arra van szükségünk, hogy az üdítős dobozokat, műanyag flakonokat, ásványvizes PET palackokat, tejfölös-vajasdobozokat (elöblítve!), egy külön zsákba gyűjtjük. Ide kerülhetnek az üdítőitalos alumíniumdobozok is. Érdemes ezeket egy mozdulattal összenyomni - ne a dobozok által közrezárt levegőt tároljuk a szemetesben, hanem magát a hulladékot. Az újságpapírt külön kartondobozban raktározzuk, míg a nem visszaváltható üvegeknek a konyha sarkában van jó helyük. A szemetesbe csak az ételmaradékok és a zsíros, ragacsos papírok kerüljenek. A válogatás módfelett egyszerű. Az ember csak az első időszakban töpreng el rajta, vajon hová kerüljenek az egyes hulladékok: kicsit morfondírozik a zsák és a szemetesvödör felett, aztán laza mozdulattal a zsákba pöccinti a konzervdobozt. Két-három nap elteltével a dolog automatikussá válik, és már szinte nem is kell odafigyelnünk, annyira magától megy az egész. (Ha pedig egy ideje áttértünk a szelektív gyűjtésre, érdemes megfigyelni magunkat vendégségben: értetlenkedni fogunk, ha egybeborogatják a hulladékot, és finom módszerekkel megpróbáljuk majd rávenni a háziakat, hogy figyeljenek oda egy kicsit jobban a környezetükre.)27 PET palack = egy pulóverNaponta-kétnaponta érdemes ellátogatni a hulladékgyűjtő sziget UFO-kat mintázó konténereihez. Nemcsak azért, mert ott futhatunk össze kedves, környezettudatos ismerőseinkkel, hanem, mert itt kell kiszortírozni a hulladékot. A fehér színű tárolóba a fehér üveget, a zöldbe a színeset dobjuk ki. A papír és a tégladoboz mehet a kékbe, a műanyag a sárgába. A fémet a szürke konténerbe dobjuk be.Az egyes konténereket hetente (vagy hetente kétszer) más-és más napokon ürítik, így a szelektíven gyűjtött hulladék nem keveredik össze. Ha mégis azt látnánk, hogy minden tároló tartalmát egyszerre szállítják el, akkor sem keverik egybe a hulladékot: ha ilyenkor felkapaszkodnánk az autóra, látszana, hogy ez egy modernebb jármű, amelyben külön rekeszek várják az egyes, szelektíven válogatott hulladékokat. És hogy mi történik később azzal, amit szétválogattunk? Mindent újrahasznosítanak! A műanyagot bálákba tömörítik, bedarálják, és feldolgozzák. Fogas, rendszámtábla-tartó, fólia, DVD -és CD-tok, szemétlapát, sőt, ruhadarabok készülnek belőle! 27 PET-palackból állították elő férjünk jó meleg polárpulóverét.Az alumínium-dobozok sem kerülhetik el sorsukat, az újrafelhasználást. A beolvasztott fémet az autógyártásnál, karácsonyfatalpaknál, de még a londoni metró szellőzőventillátorainál is felhasználják. Gyermekünk bringájának legyártásához elegendő hatszázhetven alumínium üdítős doboz!Az üvegek szelektív gyűjtésénél ügyeljünk rá, hogy ne kupakkal együtt dobjuk a konténerbe. Az üveghulladék felhasználása a legegyszerűbb - tulajdonképpen újra üveg lesz belőle. Csakhogy, az így elkészített termék előállítása többször kevesebb energiát igényel, mintha ugyanezt homokból állítanák elő.A papírhulladékból a papírgyárban tizenöt perc alatt lesz pép, majd szárítás után toalettpapír vagy kéztörlő. De azok a vállalatok, amelyek adnak magukra, ma már a nyomtatóba is újrapapírt helyeznek, sőt a levelezésüket is efféle borítékban intézik.Keretesek: Mielőtt hulladékot termelnénk... Fontos, hogy szelektíven gyűjtsük a hulladékot, de tudni kell, hogy környezettudatos háztartást vezetve még ebből az újrafelhasználható másodnyersanyagból is kevesebb képződik. Vásárláskor ezért - írjuk össze otthon előre, mit szeretnénk venni, és ne térjünk el ettől.- tervezzünk havi és heti bevásárlásokat, így egyszerre nagyobb tömegben tudunk vásárolni, és előre ki tudjuk választani az üzletet is.- akkor vegyünk meg valamit, ha szükségünk van rá, és kerüljük a "csatolt termékeket": a termékmintát, a nyereményakciókat, a termékhez járó ajándéktárgyakat!- ne fogadjunk be postaládánkba reklámújságot és egyéb szóróanyagot!- gondoskodjunk előre arról, hogyan szállítjuk haza a megvásárolt termékeket! A textiltáska és a fonott kosár nemcsak környezetbarát, de divatos és egyben praktikus is.- az üzletben keressünk környezetbarát termékeket!- válasszunk kimért terméket: felvágott esetén például nemcsak a csomagolóanyagot nem kell kifizetnünk, de frissebb és tartósítószer-mentes árut kapunk a pénzünkért.- mindig nagyobb kiszerelést válasszunk, valamint, részesítsük előnyben a koncentrátumokat és utántöltőket.- válasszunk az elektromos készülékekbe újratölthető elemet. Hosszútávon jobban megéri.- ha tehetjük, vegyünk "újrapapírból" készített termékeket, például: iskolai füzetet, WC-papírt, borítékot, fénymásolópapírt. Színkód Sárga: műanyag, tégladoboz*Fehér: fehér üvegZöld: színes üvegKék: papír, tégladoboz*Szürke: fém* városonként változhat (Igen-nem) Szelektíven gyűjthető hulladékok: Gyűjtőszigeten vagy hulladékudvarban gyűjthető: műanyag palack, fehér, zöld és barna italos üveg, befőttes és lekváros üveg, többrétegű italos doboz, műanyag flakonok, joghurtos-vajas-tejfölös doboz (kimosva), csomagolópapír, iroda-és géppapír, kartondoboz, újságpapír Szelektíven nem gyűjthető hulladékok Háztartási hulladékgyűjtő edényben (kukában) gyűjthető: gyerekjáték, mikrohullámú tálca, címke, matrica, indigó, hőérzékeny faxpapír, ablaküveg, jénai üveg, TV képcső, szélvédő, kerámia, kristály, villanykörte, szemüveg, agyagedény, tükör, ételmaradék, toll, emberi haj, állatszőr, alom, dió -és geszetnyefa levél, fagyapot és hamu Szelektíven nem gyűjthető veszélyes hulladékok Hulladékudvarban vagy veszélyes hulladékgyűjtési akciókban gyűjthető: lejárt szavatosságú gyógyszerek, szárazelemek, növényvédő szerek és azok csomagolása, használt akkumulátorok, használt hűtőberendezések, takarítószerek, festékek, elekrtonikai cikkek, használt étolaj, leselejtezett számítógép Komposztálható: Kerti komposztládában gyűjthető: zöldségdarabok, gyümölcsdarabok, összetört tojáshéj, kávézacc, teafű, avar, levágott fű, faágak, összeaprított ágnyesedékKeressük a "Zöld Pont"-ot!Az üzletekben, a termékek csomagolásán keressük mindig a "ZöldPont"-ot, amely jellemzően az Európai Unió országaiban használatos jelzés. Arra hivatott, hogy megmutassa: a csomagolás gyártója fizet azért, hogy a hulladékká vált csomagolás előírt arányát szelektíven gyűjtsék be és hasznosítsák. A díjfizetésért cserébe, a vállalat használhatja termékein a Zöld Pont jelet. Ezt a védjegyet Magyarországon kizárólag az Öko-Pannon Kht. szerződéses partnerei használhatják jogszerűen.
Fűszerek: a vanília
A vanília a kosborfélék vagy orchideák családjába tartozó, Mexikóban őshonos liánnövény, amit sok helyen (Réunion-sziget - Ile de Bourbon, Tahiti, Ceylon/Sri Lanka/, Jáva, kelet-Afrika, Madagaszkár) termesztenek. A termést még éretlen és ízetlen állapotában szüretelik le, melyből meleggel és vízzel végzett fermentálás során fejlődnek ki a közkedvelt, jellegzetes íz- és illatanyagok. Ennek az illatanyagnak a mennyisége nagymértékben meghatározza az áru minőségét. A legjobb minőségűnek a Bourbon vaníliát tartják, melynek vanillin-tartalma elérheti a 2,5-3%-ot is. A száraz termésekből előállított vanília-kivonat színe a borostyánsárgától a sötétbarnáig változik, sűrűn folyó, édeskés illatú. Különböző hígításban kerül a kereskedelembe. A vanília édeskés illata étvágyjavító hatású, emellett hangulatjavító hatása miatt aromalámpa vizébe cseppentve is használható. Érdekesség, hogy a cellulózgyártás melléktermékeként vanillin képződik, és ezért az élelmiszeripar a konzervált élelmiszerekben már egyáltalán nem, vagy csak nagyon kis mennyiségben használ természetes vaníliát.Vaníliás cukor házilagHázilag is készíthetünk vaníliás cukrot. Egy rúd vanília kikapart belsejét keverjük össze 25 dkg cukorral, és a vanília héjával együtt zárjuk csavaros tetejű üvegbe. Néhány nap múlva az egész üveg cukor vaníliás cukor lesz, és korlátlan ideig eláll.(A boltban vásárolt vaníliás cukorban 8 g cukorhoz csupán 0,1 g vaníliára van szükség.)
Új ritmus Budapest és London között
Az új British Airways járat Dél-Londont és Dél-Angliát teszi elérhetőbbé a magyar utasoknakBudapest, 2005. április 13. - Immár 4. járatát indítja a British Airways Budapest és London között. Az új járat menetrendbe állításával az angol légitársaság a tavaly bevezetett 29.000 forintos tarifa valamint a minőségi szolgáltatások iránt megnövekedett utazói keresletet kívánja kielégíteni. A most forgalomba állított Boeing 737-es repülőgép több mint 20 százalékkal bővíti a British Airways Budapest- London útvonalon rendelkezésre álló kapacitását. A 4. British Airways járat Ferihegy 2B-ről Gatwick repülőtérre közlekedik majd, elérhetőbbé téve ezzel a karibi térséget, Dél-Londont és Dél-Anglia kedvelt tengerparti városait a magyar utasok számára. A 4. járat bevezetésével, amelynek eredményeként a British Airways biztosítja a Budapest-London útvonal teljes kapacitásának közel egyharmadát, a légitársaság nem titkolt célja az, hogy erős versenyt támasszon a fapados szolgáltatók számára.A British Airways 1967. április 1. óta repül menetrend szerint Budapest és London között. Magyarországi "szárnyalásának" közel négy évtizede alatt a légitársaság járatainak száma 16-szorosára nőtt, folyamatos kapacitásbővülés mellett. Ezen kedvező folyamatokra a legnagyobb hatást az 1975-ben bevezetett forint alapú repülőjegy-értékesítés, a légitársaság 80-as években megvalósított szolgáltatás-, és infrastruktúra fejlesztései- a Club Europe osztály és az első Boeing gép bevezetése -, a kilencvenes években realizált termékcsoport és informatikai fejlesztések, valamint Magyarország 2004-ben bekövetkezett EU csatlakozásával életbe lépő Open Sky megállapodás gyakorolta.Útvonaltörténet1967. április 1. - az első járat1971. - heti 3 járat1987. - heti 4 járat1989. - heti 5 járat1991. - heti 7 járat1994. - napi 2 járat2003. - napi 3 járat2005. - napi 4 járatA British Airways az előző üzleti évben (2004. április 1.- 2005. március 31.) több mint 56.000 utast szállított budapesti kiindulással Londonba. A légitársaság utasainak több mint 60 százaléka a nyári menetrendi időszakban vette igénybe a BA által nyújtott minőségi szolgáltatásokat, amely a járatok magas, 82 százalékos kapacitáskihasználtságát eredményezte szemben a légitársaság gépeinek átlagos, 76,6 százalékos töltöttségével.A 2005 / 2006. üzleti év egészére történt előre foglalások alapján a légitársaság már most az utasforgalom növekedését prognosztizálja, ezért szükségessé vált egy új, immár 4. Budapest és London között közlekedő British Airways járat indítása."Új, 4. járatunkkal nemcsak bővülő utazóközönségünk igényeit kívánjuk kielégíteni, de szolgáltatásaink révén egyben versenyképes és minőségi utazási alternatívát kívánunk támasztani a fapados légitársaságokkalszemben." - mondta Molnár Ferenc, a British Airways Hungary értékesítési és marketing igazgatója.A 2005. március 27-én kezdődött nyári menetrendi szezonban Magyarország és Anglia között már 5 légitársaság 16 járata szállítja az utasokat napi rendszerességgel. Ezen járatok közül 13 Budapest és London között teremt kapcsolatot. A British Airways dél-londoni Gatwick repülőtérre közlekedő járatának menetrendbe állításával a légitársaság a Budapest-London útvonal teljes kapacitásának közel egyharmadát biztosítja."Előtérben vannak tehát a "klasszikusok", de 4. járatunk a ránk jellemző minőségnél többet nyújt. Gatwick repülőtérről könnyebben érhetőek el a karibi térség, Dél-London és Dél-Anglia kedvelt tengerparti városai és ez eddigieknél rugalmasabb csatlakozási lehetőséget kínálunk Észak-Amerika valamint Ausztrália számos nagyvárosa felé."- foglalta össze az új járat előnyeit Molnár Ferenc.A 4. járat bevezetésével a British Airways Budapest-London útvonalon diktált"ritmusa" a következők szerint módosul: Budapest Ferihegy 2B-ről London Heatrow-ra 8:20-kor, 12:25-kor és 19:30-kor indulnak járatok, míg a 4., gatwick-i járat 18:20-kor indul. A 4. járat egyelőre csak a nyári szezonban közlekedik.A British Airways által prognosztizált utasforgalom bővülés háttérében több utasbarát kereskedelmi döntés és online fejlesztés is fellelhető. A British Airways 2004. februárjában vezette be eddigi legalacsonyabb, 29.000 forintos londoni tarifáját. Az új tarifa nemcsak kedvező árfekvése miatt örvend széles körű népszerűségnek az utazók és a turisták körében, de azért is mert az Interneten állandóan elérhető, így pedig új és fiatal célközönséget képes megszólítani.Magyarországon a közvetlenül a BA által értékesített repülőjegyek több mint 20 százalékát már az Interneten keresztül értékesíti a légitársaság. Európai viszonylatban a légitársaság jegyeinek 79 százaléka már e-Ticket, míg itthon 2005. április 1-től már csak elektronikus jegyet bocsát ki a British Airways.A British Airways költségcsökkentési programjának központi részét képező e-Fejlesztések újabb jelentős állomásaként, a légitársaság az idén már 19 európai repülőtéren bevezette a tavaly még csak tesztelt e-Baording Pass-t, azaz az otthoni számítógépes környezetben kinyomtatható beszállókártyákat.A nyári mentrendi szezonban a British Airways minden európai légitársaságnál több, összesen 631 napi járatot üzemeltet. Mindezen online és menetrendi fejlesztések révén és eredményeként a British Airways célja az, hogy nemzetközi, köztük magyarországi járatrendszerének működési nyereséghányada elérje a 10 százalékos szintet. Az új, 4. járat indításának eredményeként a British Airways magyarországi irodája 8 százalékos utasforgalom növekedésre számít.
Próbaúton a világ legnagyobb utasszállító gépe
Április 27.-én tette meg első útját a levegőben a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az Airbus A380-as. A gép a franciaországi Toulouse-ban emelkedett először a levegőbe. Az Airbus A380-as a repülés történetének legnagyobb utasszállító repülőgépe, amely nagyobb a Boeing négy évtizede bemutatkozott Jumbójánál is. A szakértők a Concorde 1969-es felszállása óta a repülés legjelentősebb eseményének tartják ezt a startot, amit több mint egy évnyi tesztelés követ, mielőtt az első példányokat leszállítanák a Singapore Airlinesnak. Eddig 11 légitársaság fizette be az előleget több mint 100 darab A380-asra, amelynek darabja 285 millió dollárba kerül. Ez azonban még nem elég a befektetés megtérüléséhez, miután csak a fejlesztésre és a prototípus legyártására több mint 12,6 milliárd eurót költöttek, 1,5 milliárddal többet a tervezettnél. A 650 tonnás, kétemeletes gép akár 800 utast is szállíthat, de valószínű, hogy a leggyakoribb változata 555 személyes lesz és 8000 tengeri mérföldet (14 816 kilométer) képes megtenni a hangsebesség felével. Az egyik megrendelő, a Virgin Airlines tulajdonosa, Richard Branson több franciaágyas hálószobát és tornatermet kíván kialakíttatni a magángépének szánt A380-asba.A gép beszerzése azonban a történetnek csak az egyik része, ugyanis éppen úgy, mint a Boeing Jumbo szolgálatba állásakor, most is át kell alakítani a repülőtereket, hogy fogadni tudják az új óriást. Ennek első lépései a Los Angeles International Airportnak 52,75 millió dollár kiadást jelentenek. Általában meg kell erősíteni és ki kell szélesíteni a kifutópályákat, a repülőnek megfelelően kétszintesre átalakítani a rácsatlakozó folyosókat, átszervezni és átalakítani a felszálló és az érkező utasok és poggyászaik kezelését, de még az üzemanyagtöltő rendszert is. Eddig száz A380-asra érkezett megrendelés. Forrás: Napi Gazdaság
Port Aventura - kalandok öt földrészen
Spanyolországi nyaralásról nekünk, magyaroknak elsősorban a Costa Brava turistáktól nyüzsgő tengerpartja jut eszünkbe. Kevesen tudják azonban, hogy kicsit délebbre, a Costa Dorada, vagyis az aranypart nemcsak hosszú, homokos partszakaszokat, hanem más különlegességeket is rejt. Öt évvel ezelőtt az a fogalom, hogy fapados légitársaság, teljességgel ismeretlen volt.Ma már ezt a jelenséget senkinek sem kell bemutatni, de azt talán mégnem mindenki tudja, hogy Magyarországról is egyre több desztináció kapcsolódik be a fapados körbe. Spanyolországba például már két ilyen légitársaság is indít járatokat, Barcelonába, illetve attól északra, Gironába. Így a tengerparti nyaralás egyre többek számára válik elérhetővé, ilyenkor pedig általában Lloret de Mart és környékét választják útjuk céljául. Akik azonbanmég aktívabb kikapcsolódásra vágynak, azoknak mindenképpen érdemes kicsit délebbre is tekinteni.Nem is kell messze menni ahhoz, hogy elérjük a Tarragona és Salou között elhelyezkedő Port Aventura élményparkot, amely a maga nemében egyedülálló Európában. A Port Aventura tulajdonképpen nem más, mint egy "tematikus park", vagyis egy óriási területre épített vidámpark, ahol akár egy hetet is ellehet tölteni anélkül, hogy megunnánk. Hogy egyáltalán felmérhessük a lehetőségeket, a legjobban tesszük, hakezdésnek mindjárt körbeutazzuk a parkot kisvonattal. Gondolta volna, hogy vasutazva egy nap alatt bejárhatja avilágot? Nos, ez úgy lehetséges, hogy a park területe öt különböző "földrészre" van osztva: Mediterránea, Polinézia, Kína, Mexikó és a Vadnyugat elképzelt világaelevenedik meg előttünk. Még felsorolni is nehéz lenne, annyi attrakcióvan itt: megtalálhatók a hullámvasutak mindenneműfajtája, a legkisebbeknek valótól a felnőtt félelem-fokozatúakig, mint például a "Kínában" található Dragon Khan, az egyetlen 8-csavaros hullámvasút a világon. A Port Aventuragárdája egyébként minden évben előrukkol valami újjal: most például a szabadesés élményében lehet részünk aHurakan Condor segítségével. Ehhez az "áldozatot" 42 emelet magasra viszik, egy csőbe helyezik, majd egy ősi áldozati legenda történetébe burkolva 112 kilométeres sebességgel a mélybe taszítják. Aki azonban úgy érzi, hogy még nemkészült fel teljesen a gravitáció legyőzésére, az nyugodtan élvezheti valamelyik vízi show-műsort, vagy a minden estemegrendezett nagyszabású tűzijátékot, de betérhet egy country-kocsmába is. Éhét-szomját pedig egészen biztosan csillapítja majd a 34 étterem és bár valamelyike. Akinek mindez nem elég, az gyorsan hűtse le magát a Port Aventurával egybeépült Caribe Aquatic Parkban.Ennyi élmény után a park saját hoteljainak valamelyikében vagy például a közeli Salou városkában hajthatjuk álomra fejünket. A kedves, mégis elegáns üdülőhely, Salou új építésű, széles tereivel, pálmafákkal övezett tengerparti sétányaival ideális úti cél lehet. Gyermekekkel utazóknak amúgy jó tudni, hogy a szállodák itt olyannyiracsaládbarátok, hogy szinte mindenhol eleve bent van két gyermekágy a szobákban, a szállásért és az ellátásért pedigcsak a második gyermek után kell fizetni. A park egyébként mindössze egy órára van Barcelonától, így odaugyanúgy ellátogathatunk, ha épp kultúrára szomjazunk - főleg, mert nagyon jó és olcsó a közlekedés Port Aventura és Barcelona vagy akár a gironai reptér között akár vonattal, akár busszal. Az Ariadne Travel, amely elsőként veszi programjába ezt a nagyszerű úti célt, sokéves spanyolországi kiutaztató tapasztalatával komplett, mégis testre szabott package ajánlatokat kínál erre a desztinációra.
Rod Eddington nyugdíjba vonul
Willie Walsh lesz a British Airways új vezérigazgatójaLondon, 2005. március 8. - A British Airways Willie Walsh személyében új vezérigazgatót nevezett ki, aki a nyugdíjba vonuló Rod Eddington-tól veszi majd át a világ egyik legsikeresebb légitársaságának irányítását szeptember végén. Willie Walsh a korábban a BA nevével fémjelzett oneworld légiszövetségbeli Aer Lingus légitársaság vezérigazgatója volt. Szándékai szerint az új igazgató elsősorban a British Airways minőségi szolgáltatásainak és a szolgáltatások ár / érték arányának további javítására törekszik majd.Az ausztrál származású Rod Eddington 2000-ben vette át a British Airways irányítását. Eddington a légitársaság életének egyik legnehezebb időszakában határozta meg a vállalat stratégiáját, hiszen igazgatósága alatt a légitársaságnak nemcsak a szeptember 11-i tragédia, de a dél ázsiai járványok turizmusra gyakorolt kedvezőtlen hatásaival is meg kellett küzdenie."Rod Eddington gyakorlatilag csodát tett a British Airways-el és a légitársaság igazgatóságának, részvényeseinknek és kollégáinknak legmesszemenőbb köszönetével távozik kötelékünkből."- mondta Martin Broughton a British Airways elnöke. "Rod gyökeresen átalakítva a légitársaság költséggazdálkodását, egy erőteljes piaci dekonjunktúra idején tudta növekedési pályára állítani a British Airways-t úgy, hogy eközben az utasok számára nyújtott szolgáltatásaink továbbfejlesztésére is kiemelt figyelmet fordított."- tette hozzá az elnök.Az ír születésű Willie Walsh (43) 17 évesen, mint pilóta csatlakozott az Aer Lingus-hoz, ahol a hierarchián felfelé lépdelve 1990-ben kapitányi rangot is szerzett. 1998-ben nevezték ki a Futura Aer Lingus charter légitársaság igazgatójává Spanyolországban, ahonnan visszatérve Írországba 2000-ben az Aer Lingus ügyvezető igazgatójává választották. Walsh, Rod Eddingtonhoz hasonlóan, az Aer Lingus légitársaságnál sikerrel végrehajtott gazdálkodási és termékfejlesztési reformjai révén aratott szakmai elismerést."Örömmel csatlakozom ahhoz a légitársasághoz, amelyet a legtöbb utas és légiközlekedési szakérő a világ legjobb légitársaságaként tart számon."- mondta Willie Walsh. "Rod Eddington sikereit nehéz lesz felülmúlni, de igazgatóként mindent megteszek majd az utasoknak nyújtott minőségi szolgáltatásaink továbbfejlesztéséért."- tette hozzá Willie Walsh.Willie Walsh nős, kislánya kilenc éves. Willie Walsh a dublin-i Trinity College-ben szerzett diplomát, management és vállalatirányítás szakon.
Fűszerek: a rozmaring
JellemzésÖrökzöld, bokorszerű növény, levelei rövidek, a fenyőtűhöz hasonlítanak. Színük világoskéktől a liláig terjednek. Évelő növény. A növény levele képezi a fűszert, amelynek szaga az ánizsra emlékeztető, íze keserű, összehúzó.SzármazásA Földközi-tenger mellékén honos, a korai mediterrán kultúrákban már ismert. Pannónia örökségeként vették át a honfoglaló magyarok, azóta is termesztjük kiskertjeinkben.ÉrdekességAz ókori görög diákok rozmaringfűzért viseltek, hogy a leckét könnyebben megtanulják. Később a holtakra való emlékezés szimbólumaként a temetési szertartás kelléke lett. Az esküvőkön a házastársi hűséget jelképezte. A középkorban szerelmi bájitalt készítettek belőle. A kiszemelt ifjú hölgy megkaparintásának hatásos eszköze volt: úgy hitték, ha egy ifjú egy hölgyet kinyílt virágú rozmaringgal érint, szerelembe esnek.Egyiptomban kenyérkészítéshez ma is felhasználják, a görögök a nyers vagy főzött magvakat mézzel fogyasztják. Újabban a humán gyógyászatban vércukorszint-csökkentő hatása miatt használják.FelhasználásLeveleit leveseken, mártásokon és pácleveken kívül, főleg bárány-, vad-, és szárnyas húsból készült sültek ízesítésére használjuk. Kitűnő társa roston sült ételeknek, köreteknek. Igen intenzív aromája miatt azonban kis mennyiségben kell adagolni, mert könnyen elnyomhatja a többi fűszer, illetve rosszabb esetben az alapanyagok ízét is.Eltarthatóság, tárolásA friss fűszernövény kitűnően nevelhető cserépben. A szárított változatára a már jól ismert szabályok alkalmazandók: száraz, hűvös, fénytől védett helyen, légmentesen záródó edényben tárolandó.
Kylie a British Airways-zel turnézik
Kylie Minogue idei Showgirl című turnéját a British Airways-zel indítjaútnakBudapest, 2005. március 1. - A British Airways-zel indul 2005-ös elsőkoncertturnéjára Kylie Minogue, a népszerű ausztrál pop díva. A Showgirl "The Greatest Hits Tour" márciusban veszi kezdetét és három hónap alatt 23 különböző városban zajlik majd. A turné során Kylie összesen több mint 10.000 mérföldet tesz majd meg a BA járatain.Az összesen 54 napos turné során a többszörös platinalemezes énekesnőbejárja Európát, végezetül pedig a világ túlsó felén, Ausztráliában adkoncerteket. A Showgirl Tour Skóciából, Glasgowból indul útnak, ezután következik London, Dublin, Manchester, majd Birmingham.Az Egyesült Királyságban megrendezett koncertek után a turné programját követve a BA nemzetközi díjakat nyert utasával a fedélzeten Európa feléveszi útját, érintve többek között olyan nagyvárosokat, mint, Párizs, Rotterdam, Antwerpen, München, Köln, Bécs, Basel, Aarlborg, és Hamburg.A koncertsorozat záró felvonásaként Kylie szülőföldjén, Ausztráliában lép fel Sydneyben, Melbourne-ben, Brisbane-ben, Adelaide, és Perthvárosában."Korábban is dolgoztunk együtt Kylie-val, aki ügyfeleink nagy kedvence.Egyedülálló helyzetet jelent számunkra, hogy a Show Girl Tour számos koncertjére velünk utazik, és különös örömünkre szolgál, hogy mijuttathatjuk el Ausztráliába, ami az egyik legnépszerűbb úticélunk." -közölte Martin George, a British Airways kereskedelmi igazgatója.A British Airways többek között olyan híres közéleti személyiségekutaztatásával büszkélkedhet, mint II Erzsébet angol királynő, Fülöp herceg, Joan Collins, Sir Cliff Richard, Sir David Frost, Lady MargaretThatcher, Tony Blair, és Ewan McGregor.A brit nemzeti légitársaság igen kedvelt az olyan sztárok körében is,akik nem mindennapi igényeikről híreseültek el, mint pl. Sir Elton John, Annie Lennox, Sting, Phil Collins, vagy Sir Paul McCartney.
Ablak a világra
Nő a szövetségek szerepe a légiközlekedésbenOneworld születésnap: 6 év, 8 tag, több mint 200 millió utas éventeLondon, Budapest, 2005. február 15. - A globális szövetségi rendszerek fokozódó népszerűségnek örvendenek a nemzetközi légi közlekedésben. A szövetségek a légitársaságok számára költségeik csökkentését, az utazóközönség szempontjából pedig kényelmesebb utazást, rugalmasabb utazási feltételeket tesznek lehetővé, úgy hogy eközben megsokszorozódik az elérhető desztinációk és országok száma. A British Airways nevével fémjelzett oneworld Légiszövetség, amely februárban ünnepli fennállásának hatodik évfordulóját, tavaly 223 millió utas számára, 135 ország közel 599 célállomására kínált utazási lehetőséget úgy, hogy taglégitársaságai eközben jelentős megtakarításokat érhetnek el és így csökkenthetik szolgáltatásuk árát.A oneworld Légiszövetséget 1999. februárjában hívták életre a ma is teljes jogú tagként tevékenykedő American Airlines, British Airways, Cathy Pacific (hong kong-i) valamint Qantas (ausztrál) légitársaságok. Az alapítókhoz elsőként, 1999. szeptemberében a spanyol Ibéria valamint a Finnair légitársaságok csatlakoztak. A szövetségi rendszer 2000. júniusában a LanChile valamint az ír Aer Lingus légitársaságokkal bővült. A 8 teljes jogú tag mellett ma már a oneworld által kidolgozott és bevezetett kedvezményeket ajánlja utasainak a taglégitársaságok 23 leányvállalata is."A oneworld Légiszövetség alapításának és működésének célja kettős. Utasaink számára, a törzsutas programok harmonizációján keresztül, nemzetközi szintű utazási kedvezményeket, több átszállási lehetőséget, nagyobb célállomás választékot, ezáltal pedig rugalmasabb menetrendet kívánunk biztosítani."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways értékesítési és marketing igazgatója."Partnereink reptéri és logisztikai infrastruktúrának közös használata költséghatékonyságunk növelését teszi lehetővé."- fejtette ki a szövetségi rendszer előnyeit az igazgató.Ezeket a célkitűzéseket szem előtt tartva építette fel rendszerét a oneworld. A Szövetség ma már 135 ország 559 célállomása, vagyis szinte a világ összes nagyvárosa felé közlekedtet járatokat. A taglégitársaságok 1.855 repülőgépből álló egyesített flottája, a világ összes kapacitásainak 13,5 százalékát adja. A oneworld légiszövetség tagjai 2004-ben naponta 7.526 járatot közlekedtettek. A járatokon az év folyamán összesen 223 millió utast utazhatott.A oneworld légiszövetséget Magyarországon a British Airways és a Finnair légitársaságok képviselik.
Kultúrában utazik a British Airways
Közös programajánló népszerűsíti London gazdag téli kulturális és szabadidős kínálatátBudapest, 2005. január 27. - A téli hónapokban igazi csemegének számító művészeti, kulturális, szabadidős, sport és szórakoztató programok százait kínálja a kikapcsolódni vágyóknak az angol főváros. London egyedülállóan gazdag és kiemelkedő nívójú téli szabadidős kínálatát Magyarországon a British Airways népszerűsíti utasai és az utazni vágyók körében a British Council információs forrásainak segítségével. A légitársaság által kiadott programfüzet bemutatja az angol főváros által kínált legszínvonalasabb programokat és eseményeket.London lakossága hivatalosan csak mintegy 8 millió fő, de a Budapest háromszorosát kitevő területű és időszámításunk szerint 50-ben Claudius Császár által alapított metropolisz lélekszáma folyamatosan 10 millió fő felett van, mivel a város nevezetességeire valamint kulturális és szabadidős programjainak kínálatára állandóan legalább 2 millió turista kíváncsi."Habár London elsősorban a világ egyik pénzügyi és politikai központjaként ismert, magyar utasaink jelentős része elsősorban szabadidős és kulturális programjainak gazdagsága miatt keresi fel az angol világvárost."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways értékesítési és marketing igazgatója.A téli hónapokban London kulturális és szabadidős vonzerejét nemcsak a kedvező áron látogatható és a világ leglátogatottabb nevezetességei közé tartozó látványosságok és múzeumok, de új musical-ek, világsztárokat felvonultató opera előadások és koncertek, világhírű festők és művészek ritkán látható képeiből álló kiállítások, rangos nemzetközi sportesemények és a mérhetetlenül gazdag könnyűzenei kínálat is növelik.A leglátogatottabb nevezetességek British Múzeum 5,5 millió fő BALE 2,5 millió fő London Tower 2,4 millió fő Madamme Tussaud's 2,6 millió fő St. Pál Katedrális 2 millió főDe hogy mégis mely kiemelkedő események alkotják London kulturális kínálatának gerincét? Íme egy kis ízelítő! A Nemzeti Galéria"Caravaggio: Utolsó évek" festmény kiállítása, a Royal Shakespeare Társulat"Rómeó és Júlia" valamint "Lear Király" drámaelőadásai, Elton John"Bill Eliott" musical-ének bemutatója, a Királyi Operaház"Manon" premiere, a Londoni Városháza nagyszabású Salvador Dali kiállítása vagy az olyan igazi turistacsalogató látványosságnak számító események, mint például a China Town több napos kínai újévi ünnepsége."A kultúra hidakat alkot emberek és nemzetek között." - mondta Gergely Zita, a British Council kommunikációs munkatársa."Emiatt támogatja intézetünk a légitársaság e kezdeményezét a VisitBritain, a brit turisztikai hivatal információival, segítséget nyújtva ezzel London egyedülálló téli kulturális kínálatának bemutatásához."- tette hozzá.A British Airways gépeinek fedélzetén a 2004/2005-ös üzleti év első 9 hónapjában több mint 30 000 utas látogatott Londonba. Tekintettel a növekvő utaslétszámra a légitársaság tervei között szerepel az, hogy 2005. március 27-től, a nyári menetrendre történő átállástól kezdve újabb, immár egy negyedik, naponta közlekedő járattal elégíti ki az üzleti vagy szabadidő eltöltésének céljából Londonba látogatók utazási igényeit.
Aprót gyűjt az apróknak a British Airways
Pénz gyűjtéssel támogatja az UNICEF Dél-Ázsiában végzett munkáját a BABudapest, 2005. január 12. - A dél-ázsiai katasztrófa következményei legkevesebb 1,5 millió gyermek életét, fejlődését fenyegetik elsősorban a kialakult járványveszély és a gyermekkereskedelem miatt. A British Airways ezért pénzgyűjtéssel és ingyenes légiáru-szállítással támogatja az UNICEF Dél-Ázsia szökőár sújtotta területein végzett munkáját. A légitársaság Change for Good (Apró a jóra) elnevezésű programja keretében az utasok megmaradt aprópénzeit gyűjti össze járatain, Magyarországon pedig a legnagyobb utazási irodákban és a Ferihegy 2B repülőtéren is kihelyez olyan gyűjtőhengereket, amelyekben az utasok elhelyezhetik az egyes országokban megmaradt aprópénzeiket és adományaikat. A gyűjtésből befolyó összeget az UNICEF a Dél-Ázsiában árván marad gyermekek tiszta ivóvízzel, alapvető gyógyszerekkel és oltóanyagokkal való ellátására, oktatására és a gyermekkereskedelemnek megakadályozására fordítja.A "Change for good" programot 1994-ben a British Airways kezdeményezésére indította az UNICEF. Az akció alapötlete az, hogy az utasok egyik országban megmaradt viszont, a másik célállomáson már feleslegessé vált aprópénzeit a légi-személyzet összegyűjti az UNICEF számára. Sok kicsi azonban sokra megy. Az aprópénzekből a kampány működésének elmúlt eddigi 10 esztendeje alatt összesen 18,1 millió font (több mint 6,3 milliárd forint) gyűlt össze a világ hátrányos helyzetű gyermekei számára."Szakértői becslések szerint a természeti katasztrófa által sújtott dél-ázsiai területeken mintegy 1,5 millió gyermek szorul segítségre."- mondta Kecskeméti Edit, az UNICEF Magyar (Nemzeti) Bizottságának vezetője."Célunk az, hogy az UNICEF meglévő és hatékony infrastruktúrájára alapozva, de további támogatók bevonásával biztosítatni tudjuk ezen gyermekek alapvető életfeltételeit és egészséges fejlődésük lehetőségét."- tette hozzá.A British Airways a nemzetközi "Change forgood" programot kiterjesztve, Magyarországon a legnagyobb utazási irodákban helyez ki az utasok adományait és az aprópénzeket gyűjtő edényeket."Bízunk benne, hogy támogatásunk és adottságaink hozzájárulnak a mindannyiunk jövőjét jelentő gyermekéletek minél nagyobb számban való megmentéséhez."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways Értékesítési és Marketing igazgatója.A jelenlegi "Change for good" akcióban - nemzetközi szinten - mintegy 500.000 font összegyűjtésére számít a British Airways. Ezt az összeget az UNICEF a Dél-Ázsiában árván maradt indonéz, sri-lanka-i és indiai gyermekek tiszta ivóvízzel, malária és kanyaró elleni alapvető gyógyszerekkel és oltóanyagokkal való ellátására, oktatására, valamint a gyermekkereskedelmet megakadályozó családegyesítési programok finanszírozására fordítja.
Délkelet-Ázsia - WTO
A WTO álláspontja a délkelet-ázsiai eseményekkel kapcsolatban Az Indiai Óceánon történt katasztrófának nem kellene elriasztania a turistákat a régióból- véli a Turisztikai Világszervezet (WTO). Francesco Frangialli főtitkár figyelmeztetett rá, hogy "dupla csapást" jelenthet, ha a térségről szóló nem megfelelő tájékoztatás hatására a turisták elkerülik a régiót. Egyúttal felszólította a kormányokat, hogy kezeljék az utazási figyelmeztetéseket gondosan és felelősségteljesen, és a helyzet normalizálódása után vonják vissza azokat. Ugyanakkor emlékeztetett arra is, hogy a korábbi vészhelyzetek bebizonyították, hogy a turizmus a vártnál sokkal gyorsabban képes helyreállni. A WTO piacokért és promócióért felelős vezetője Augusto Huescar hozzátette, hogy a cunami által sújtott területek csupán töredékét jelentik az érintett országok tengerparti részeinek. Thaiföldön Bangkok és Chiangmai, Indiában Goa és Indonéziában Bali például nem szenvedett károkat. A WTO statisztikái szerint a szökőár által érintett, a világ turistaforgalmának 4 százalékát adó 12 ázsiai és afrikai országba két éve összesen 31 millió turista érkezett, 23 milliárd dollárt költve, míg Ázsia egésze az elmúlt év első 8 hónapjában 37 százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett el.A Külügyminisztérium közleménye alapján a Maldív-szigetekre történő utazási korlátozásmegszűnt, így az utasok számára ismét lehetővé vált a térségben való biztonságos nyaralás. Újraindították maldív-szigeteki chartereiket az olasz tour operatorok Miközben január 5-én Olaszországban is félárbocra eresztették az Európai Unió és az ország nemzeti zászlóját a középületeken, és 3 perces csenddel adóztak a tragédia áldozatainak a gyász és az együttérzés jeléül, az olasz tour operatorok - felhasználva az olasz Külügyminisztérium Maldív-szigetekre vonatkozó korlátozó intézkedéseinek feloldását- január 8-tól újraindították a szigetcsoportra tervezett charterjáratok egy részét (a programozott heti 12 helyett 2-3 járat). Az Olasz Tour Operatorok Szövetségének (ASTOI) a Maldív-szigeteken járt küldöttsége szerint az olasz irodák által használt 53 struktúra közül 32 teljes egészében használható, a higiéniás körülmények jók, a repülőtér használható és az élelmiszerellátás is biztosított. A korallszigetek partközeli része a szökőártól nagyobb kárt nem szenvedett. A Maldív-szigetek nemzeti jövedelmének 70%-a a turizmusból származik és évente közel 150 ezer olasz látogat ide. Január 4-én elindult a szökőár utáni első olasz, 150 fős turistacsoport a szigetre, miközben folyamatosan térnek vissza a Thaiföldről és Srí Lankáról az olasz utasok. Az előzetes adatok szerint a szökőár miatt 18 olasz állampolgár halt meg, az eltűntek száma 436 (401 Thaiföld,35 Srí Lanka). (Varga Béla, Milánó)