Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
A fertőzött osztriga és a három Michelin csillag
Feltehetően fertőzött kagylók miatt lett rosszul a világ egyik legjobb éttermének számító brit Fat Duck több mint ötszáz vendége az év elején, derült ki a brit egészségvédelmi intézet (HPA) csütörtök késő este nyilvánosságra hozott jelentéséből.Tömeges ételmérgezés történt az év elején a sztárszakács Heston Blumenthal éttermében, a Fat Duck-ban. A London melletti Brayben található éttermet február végén ideiglenesen be kellett zárni, miután két hónap alatt 529 vendég panaszkodott hányásra, és hasmenésre, miután a vendéglőben ettek. A hivatalos vizsgálat eredményei szerint a rosszulléteket a norovírus okozta, amely feltehetően fertőzött osztrigával került az asztalokra. A HPA vizsgálata kiderítette, hogy a kagylók nem az étteremben, hanem már a beszerzési forrásnál fertőződtek meg a vírussal, valószínűleg szennyvíz miatt. Az intézet közölte, hogy több olyan vendéglátóhelyen is történtek megbetegedések, amelyek ugyanarról az essexi telepről szerezték be az osztrigát, mint a Fat Duck. Az étterem szóvivője közölte: örülnek, hogy végre nyilvánosságra hozták a vizsgálat eredményeit, amely bebizonyította, hogy nem az étterem hibája miatt történtek a megbetegedések. A szóvivő emlékeztetett arra, hogy a vendégek akkor lettek rosszul, amikor amúgy is országos járvány volt. A Fat Duck-ot 1995-ben alapította Heston Blumenthal, aki jelentős hírnévre tett szert "molekuláris gasztronómiának" nevezett módszerével, amely olyan meglepő eredményekre vezet, mint például a tojásos-szalonnás fagylalt. Az éttermet 2005-ben a világ legjobb éttermének választotta a Restaurant című szaklap nemzetközi szakácsok és étteremkritikusok szavazatai alapján, és azóta a lista második helyét foglalja el. A vendéglőbe hónapokra előre le van foglalva minden asztal. (Független Hírügynökség)
Hollandia kitiltja a coffee shopokból a turistákat?
A holland kormány továbbra is elnézően viseltetik a könnyű drogok árusításával szemben, de a jövőben azt szeretnék, ha a coffeshopok nem jelentenének többé turisztikai vonzerőt.A holland igazságügyi, belügyi és egészségügyi tárca vezetői szerint a coffeshopok számának drasztikus csökkentése és a turisták onnan való kitiltása megoldást kínálhat az elharapózott bűnözésre és egyéb problémákra.A holland-belga illetve holland-német határszakaszon számos város jelezte már, hogy bezárják a település coffee shopjait, mivel átjáróházzá váltak a határ túloldaláról érkező drogturisták számára.A kormány idén ősszel készíti el az a nyilatkozatot, amely felülvizsgálja a coffe shopok működését, a miniszeterek állásfoglalása azonban már most ismeretes, ők azt szeretnék, hogy csak klubtagoknak adhassanak el marihuánát és hasist a drogüzletek. Ez azonban szinte automatikusan kizárja a drogturistákat, mivel a vásárlás feltétele, hogy a vevő holland bankkártyával rendelkezzen, és csak korlátozott mennyiséget, 3 gramm kannabist vagy hasist vásárolhat. A tárca vezetői így kívánják visszaszorítani a drogturizmust.A könnyű drogok értékesítése hatalmas üzletág Hollandiában és az állam számára is szép summát jelent. A coffe shopok forgalma legalább évi 500 milliárd forintra rúg. Az Amszterdamba látogató külföldiek 23 százaléka fordul meg coffee shopokban.
SkyEurope jegy a Malév járataira
Természetesen nem ingyen, de a Malév is igyekszik kedvezményes árú repülőjegyekkel kisegíteni a csődbement SkyEurope bajba jutott utasait.A Malév felajánlotta a bajba jutott SkyEurope utasoknak, hogy a légitársaság járataira szeptember 1-jén és 2-án speciális áron, mintegy 99 euróért szállhatnak fel az érvényes repülőjeggyel rendelkező Pozsonyba, Kassára, Bécsbe vagy Prágába tartó, illetve a Prágából Budapestre, illetve másik kilenc célállomásra repülő utasok.A bruttó 99 euróért kínált egyirányú jegyek megvásárlásának feltétele a foglaláskor érvényes SkyEurope repülőjegy, illetve ennek bemutatása.A Prágába utazó vagy onnan induló utasoknak a Malév ugyancsak bruttó 99 eurós egyirányú repülőjegyeket kínál, hiszen a diszkont légitársaságnak Prágából tíz olyan célállomása van, melyekre a Malév menetrendszerinti járatokat biztosít. Az utasokat a magyar légitársaság budapesti bázisán keresztül juttatja el célállomásukra.A Malév a fentieken túl ferihegyi reptéri indulással közvetlen menetrend szerinti expressz buszjáratokat is ajánl Budapestről Pozsonyba és Kassára, melyekre ugyancsak az utazási irodáknál lehet helyet foglalni.A Budapesten keresztül történő utazás a Malév szerint ideális mindazok számára, akik SkyEurope jegyükkel Szlovákiába vagy Ausztriába szerettek volna eljutni, ám a diszkont légitársaság felfüggesztett üzemelése miatt ez számukra most nem lehetséges.
Nem repülnek a SkyEurope gépei
Csődeljárást kezdeményezett a SkyEurope Airlines a.s. fapados légitársaság ellen a vállalat pénzügyi újjászervezésére kijelölt megbízott - derült ki a bécsi tőzsde honlapján ma hajnalban megjelent közleményben. A lépést azzal indokolták, hogy nem sikerült áthidaló finanszírozást találni a vállalat működésének fenntartására, írja az MTI. A SkyEurope valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggeszti - áll a szlovák vállalat közleményében.A Budapesti központját már korábban feladó, pozsonyi központú SkyEurope légitársaság először június 22-én kért csődvédelmet hitelezőitől. A tárgyalásokra és pénzügyi kötelezettségeinek átstrukturálására három hónapot kapott. A légitársaság a 2008-as üzleti évet minden korábbinál nagyobb, majdnem kétmilliárd koronás veszteséggel zárta. Ilyen magas veszteségre még nem volt példa a cégnél. A csődvédelem június közepi bejelentésekor közölték azt is, hogy az eljárás alatt átszervezik a céget, addig is mind a menetrendszerű-, mind a charter-járatok megmaradnak.Július végén úgy tűnt, eredményre vezethetnek a tárgyalások, ugyanis a légitársaság két megállapodás megkötését is bejelentette július utolsó napján. Ötmillió eurós áthidaló hitelt szerzett a cég, és egy 16,5 milliós befektetésről is aláírt akkor megállapodást.Időközben azonban további nehézségekről tanúskodó hírek is szállingóztak a légitársaságról. Augusztus elején visszatartották a SkyEurope gépeit a schwechati repülőtéren a rendezetlen tartozások miatt. Nem sokkal később bejelentették, hogy az eredetileg Bécsből induló járatok Pozsonyból szállnak fel. Azonban az olcsójegyes légitársaság járatai már hétfő este nem indultak el Pozsonyból. A hírek szerint a vállalat fizetésképtelenség miatt nem kapott üzemanyagot a repülőtéren. Hétfő délután a prágai Ruzyne repülőtér is jelezte, hogy ha a társaság nem egyenlíti ki azonnal tartozásait, keddtől nem indíthatja el járatait a cseh fővárosból.
Döntetlen az idei paradicsomháború
Valenciától nem messze fekszik Bunol, ahol ez a nem hétköznapi ünnep, a Tomatina zajlik. Őrült spanyolok és turisták tömegei vetik bele magukat a pardicsomtengerbe és kedvükre dobálják a puha, kifejezetten erre az alkalomra előkészített paradicsomokat. Töménytelen mennyiséget.Ezt a háborút nem lehet szárazon megúszni, de persze nem is az a cél, hanem hogy minél nagyobb mennyiséget zúdítsunk másokra.Célszerű tehát ennek megfelelően öltözni: zárt cipőben menni, (mert egy papucsot könnyen el lehet hagyni a küzdelem közepette), olyan elnyűtt szerkót választani, amit már máskor nem szeretnénk hordani, mert biztos megsínyli a pari-csatát.Egy búvárszemüveg is jól jön ezen a bunoli parádén, mert így kivédhetjük az amúgy szemünkbe röppenő darabokat .Fényképezőgépet vagy kamerát csak és kizárólag vízállót szabad vinni, mert különben nemhogy fotónk nem lesz utána, de gépünk se. :) Egy-egy fotó kedvéért nem érdemes felmászni kerítésre, párkányra, stb, mert akkor mi kerülünk a célkeresztbe, mindenki minket fog bombázni.Ezek nem szabályok, csupán tanácsok, érdemes megfontolni őket ha az ember részt szeretne enni ezen a mókás spanyol ünnepen. És mivel erre a bunoli őrületre mindig sok jelentkező van, szállásról időben kell gondoskodni, nehogy a csata után ne legyen hol lehajtania fejünket. Jól fog esni a pihenés. (miközben a takarítóbrigád újra tisztaságot varázsol Bunol utcáira és másnap minden megy tovább a maga rendjén.
Lehet, hogy a vasúti közlekedés nem is olyan „zöld”, mint gondoljuk?
Az utóbbi időben általános igazsággá vált az a gondolat, hogy a legzöldebb közlekedési mód a vasút. Egy friss tanulmány azonban megkérdőjelezi ezt az állítást.Amint arról a greenbiz.com beszámol, Mihail Chester és vélhetően magyar származású kutatótársa, Arpad Horvath, a Berkeley Egyetemről az utaskilométerre vetített energiafelhasználáson túl azt is megvizsgálta, hogy mennyi energiát használ fel az adott közlekedési mód teljes életciklusa folyamán. Nem csak azt nézték meg, hogy egy autó hány liter benzint fogyaszt száz kilométeren, hanem azt is, hogy mennyi energiába került a jármű előállítása, valamint azoknak az utaknak a megépítése, amelyeken a gépkocsi közlekedik. Az összehasonlítás egyik meglepő eredménye, hogy a repülőgépek nem is rosszak környezetvédelmi szempontból, mint amilyen a hírük. A kutatók megállapítása szerint továbbra is az autók jelentik a legnagyobb megterhelést a környezetünk számára, de a vasút és a repülés környezeti ártalmai közel azonosak. A felmérés szerint egy Boeing 737-es kevésbé terheli a környezetet, mint San Francisco hév-hálózata. A kulcs az infrastruktúra: miközben a légi közlekedés működés (vagyis repülés) közben nagyon energiaigényes, minimális infrastruktúrát igényel. Ezzel szemben a vasút működés közben kevés energiát használ fel, ellenben a vasútvonalak és –állomások építése során rengeteg energiát kell felhasználni. A kutatás hiányossága, hogy nem foglalkozik a távolsági vonatozással.
Ötödik csillaguk feladásával spórolnak a luxusszállodák
A szállodaipar visszaesésének legnagyobb veszteseiként számon tartott luxushotelláncok több egységüknél is feladják a nehezen megszerzett ötödik csillagukat, hogy jelentős költségcsökkentést érjenek el.Tegnapelőtt a Starwood hotellánc is bejelentette ilyen irányú terveit, és ezzel csatlakozott a Hilton és InterContinental szállodahálózathoz, amelyek hasonló lépéseket tettek az elmúlt hetekben. Az ötödik csillag elvesztése a régióban először a bécsi szállókat érintette. Mind az InterContinental, mind a Hilton bejelentette, hogy nem kívánja megújítani az osztrák fővárosban található szállodáinak minősítését. A döntés legfőbb oka az volt, hogy a luxusszállók világszerte a kereslet visszaesésével kénytelenek szembenézni: a kihasználtság a tavalyi év első hét hónapjában tapasztalt 71 százalékról az idei év azonos időszakában 51 százalékra esett vissza. A válság következtében a nyaralók nem a legexkluzívabb szállókat veszik igénybe, és a vállalatok is jócskán megnyirbálták utazási költségvetésüket. Így a szállodák vezetésének csökkentenie kell a szolgáltatási színvonalat, hogy megóvják jövedelmezőségüket: a megszorításoknak áldozatul eshetnek az üdvözlő ajándékok, a szobákban elhelyezett friss vágott virág, az ajándék újságok és a 24 órás szobaszerviz. Azonban az Egyesült Államokban ezek a szolgáltatások mind részei az ötcsillagos besorolás követelményeinek, így ezen szolgáltatások megszüntetése négycsillagos besoroláshoz vezet. (Világgazdaság)