Ötödik csillaguk feladásával spórolnak a luxusszállodák
2009. augusztus 31.
Képgaléria - 4 csillag
A szállodaipar visszaesésének legnagyobb veszteseiként számon tartott luxushotelláncok több egységüknél is feladják a nehezen megszerzett ötödik csillagukat, hogy jelentős költségcsökkentést érjenek el.
Tegnapelőtt a Starwood hotellánc is bejelentette ilyen irányú terveit, és ezzel csatlakozott a Hilton és InterContinental szállodahálózathoz, amelyek hasonló lépéseket tettek az elmúlt hetekben. Az ötödik csillag elvesztése a régióban először a bécsi szállókat érintette. Mind az InterContinental, mind a Hilton bejelentette, hogy nem kívánja megújítani az osztrák fővárosban található szállodáinak minősítését. A döntés legfőbb oka az volt, hogy a luxusszállók világszerte a kereslet visszaesésével kénytelenek szembenézni: a kihasználtság a tavalyi év első hét hónapjában tapasztalt 71 százalékról az idei év azonos időszakában 51 százalékra esett vissza.
A válság következtében a nyaralók nem a legexkluzívabb szállókat veszik igénybe, és a vállalatok is jócskán megnyirbálták utazási költségvetésüket. Így a szállodák vezetésének csökkentenie kell a szolgáltatási színvonalat, hogy megóvják jövedelmezőségüket: a megszorításoknak áldozatul eshetnek az üdvözlő ajándékok, a szobákban elhelyezett friss vágott virág, az ajándék újságok és a 24 órás szobaszerviz. Azonban az Egyesült Államokban ezek a szolgáltatások mind részei az ötcsillagos besorolás követelményeinek, így ezen szolgáltatások megszüntetése négycsillagos besoroláshoz vezet. (Világgazdaság)
Tegnapelőtt a Starwood hotellánc is bejelentette ilyen irányú terveit, és ezzel csatlakozott a Hilton és InterContinental szállodahálózathoz, amelyek hasonló lépéseket tettek az elmúlt hetekben. Az ötödik csillag elvesztése a régióban először a bécsi szállókat érintette. Mind az InterContinental, mind a Hilton bejelentette, hogy nem kívánja megújítani az osztrák fővárosban található szállodáinak minősítését. A döntés legfőbb oka az volt, hogy a luxusszállók világszerte a kereslet visszaesésével kénytelenek szembenézni: a kihasználtság a tavalyi év első hét hónapjában tapasztalt 71 százalékról az idei év azonos időszakában 51 százalékra esett vissza.
A válság következtében a nyaralók nem a legexkluzívabb szállókat veszik igénybe, és a vállalatok is jócskán megnyirbálták utazási költségvetésüket. Így a szállodák vezetésének csökkentenie kell a szolgáltatási színvonalat, hogy megóvják jövedelmezőségüket: a megszorításoknak áldozatul eshetnek az üdvözlő ajándékok, a szobákban elhelyezett friss vágott virág, az ajándék újságok és a 24 órás szobaszerviz. Azonban az Egyesült Államokban ezek a szolgáltatások mind részei az ötcsillagos besorolás követelményeinek, így ezen szolgáltatások megszüntetése négycsillagos besoroláshoz vezet. (Világgazdaság)
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.