Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Karácsonyi vásárok a régióban
Pár héten belül nyitnak a karácsonyi vásárok Berlinben, Bécsben, Budapesten és Prágában. Az adventi eseményekhez attraktív szállodai csomagok is társulnak. Berlin 60 karácsonyi vásár közül kínál választási lehetőséget az odaérkezőknek november 22-től december 31-ig. A tavalyi debütálás után ismét megtartják a Charlottenburgi Kastély előtti vásárt, mely a biedermeier korszakot jelképezi majd: a kastélyban a témának megfelelő kiállítások, speciális világítás, történelmi lovas kocsik hozzák vissza az 1815-1848 közötti idő hangulatát. A Brandenburgi Kapu és a Győzelmi Emlékmű között vezető Június 17. utca szilveszterkor jut szerephez: hatalmas újévi partit tartanak itt. Bécs puncs illatot árasztó, hagyományos karácsonyi vására idén is a Városháza előtti téren található, de ezen kívül számtalan tér változik át vásári helyszínné november közepe és karácsony között. Szilveszterkor itt is hatalmas parti lesz a belvárosban, melyet a Városházától induló "Új évi ösvényen" érdemes megközelíteni, mert 11 állomáson várják különféle műsorokkal a szórakozni vágyókat. Nehéz lenne bárhol is ennél autentikusabb karácsonyi vásárt találni - írja a budapestiről az Expedia turisztikai weboldal. Mint ismeretes, a Vörösmarty tér vásárát 2006-ban a Travel & Leisure magazin beválasztotta Európa 10 legjobb karácsonyi vására közé. A vásár november 19-től december 29-ig tart nyitva, délelőtt 10 órától este 8-ig. (December 24-én délután bezár a piac és csak 27-én nyit ki újra.) Szilveszterkor három helyen tartanak a városban zenés szabadtéri összejövetelt. Prága karácsonyi vásárai november 27-én startolnak, s december 31-ig üzemelnek. A belvárosban tízpercnyi sétára egymástól három vásár is lesz: az Óvárosi téren, a Vencel téren, és egy kisebb a Havelske Trziste és a Namesti Republiky között.
Megették a kolbászból készült kerítést
Négy napig tartott és vasárnap ért véget a 14. Csabai Kolbászfesztivál.Október 28 és 31. között rendezték meg a Csabai Kolbászfesztivált Békéscsabán, bemutatva a térség gasztronómiai és kulturális hagyományait. A fesztiválon élelmiszeripari, turisztikai, valamint népművészeti kiállítást és vásárt is rendeztek.Még a kerítés is kolbászból volt az egyik kiállítónál Békéscsabán, a 14. Csabai Kolbászfesztiválon. Békéscsabán a Városi Sportcsarnok és környéke igazi és műkedvelő hentesekkel és mészárosokkal telt meg, számtalan program zajlott a különböző helyszíneken.Az egyik sátorban legalább száz asztalnál sürgölődtek nagyon jókedvű asszonyok, lányok és férfiak, egymás hátát lapogatták, a térdüket csapkodták és féktelen jókedvükben táncra is perdültek. A többiek szaporán vágták a húst, töltötték a hurkát, kolbászt.Távoli megyékből és szomszédos országokból is érkeztek erre a rangos fesztiválra, nem nézték ki hazai, ki nem, csak kínálgatták a hazait az idegeneknek is. A másik sátorban már a legjobb nevű húsipari cégek kínálták portékáikat, és mindenhol folyt a sör, a bor, a pálinka.Különböző bemutatókkal kápráztatták el a nagyérdeműt, könyveket dedikáltak, Nagy Bandó András azt kérdezte, miért is van az, hogy egy nap lefényképezik 340-en, de a könyvéből csak hárman vettek.A Csababusz autóbusza városnézésre vitte az érdeklődőket, akik idegenvezetővel járták be a várost, és még arra is volt idő, hogy megcsodálják Munkácsy Mihály festményeit.Buszokkal, és a népszerű fesztiválvonattal érkeztek a vendégek, egészségvédelmi szűrőprogramok, tombola, fesztiválbusz, koncertek kínálatai várták őket, a turizmussal és vendéglátással foglalkozó irodák tájékoztatókkal látták el őket. Pontos adatok még nincsenek arról, hogy hányan fordultak meg a vásári forgatagban a három nap alatt, de arra már most esküsznek a szervezők, hogy többen, mint tavaly, pedig akkor sem voltak kevesen.
A Ryanair nem tréfált - faképnél hagyja a Ferihegyet
A Ryanair pénteken induló dublini járata volt az idén az utolsó ferihegyi járat.A különös marketing kommunikációjáról elhíresült ír fapados légitársaság szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében emlékeztetett: "A Ryanair korábban felhívta a Budapest Airportot (BA), hogy fordítsa vissza az irracionális költségemelését vagy elveszítik a Ryanair járatokat és a Ryanair által generált utasforgalmat október végétől." Hát megtették, az ír fapados péntekkel megszüntette mind a négy Budapestről induló járatát. Bristol, East Midlands, Glasgow Prestwick és Dublin messze szállnak.Szintén felhívta a Ryanair a BA figyelmét, hogy "érdemes lenne folytatni a belga, spanyol és olasz repterek példáit, illetve a régióban Riga, Kaunas, Krakkó vagy Pozsony kötlségcsökkentő példáit, akik sikeresen dolgoznak együtt a Ryanairrel, hogy fejlesszék a turizmust és ne gátolják azt."Korábban beszámoltunk a Napi Turizmus hasábjain arról, hogy a magát a világ kedvenc légitársaságaként meghatározó ír fapados a BA Dublinban folytatott április eleji tárgyalásán a légitársaság képviselői a BA által öt évre garantált, csökkentett repülőtéri díjakért cserébe váratlanul 25 új útvonalat és a Ryanair jelenlegi 180 ezres évi utasforgalmának 2012-ig több, mint tízszeresére, kétmillióra történő növelését kínált cserébe.Tényleg elmennek?Hardy Mihályt, a BA vállalati kapcsolatokért felelős igazgatóját akkor, áprilisban meglepte a kivonulás bejelentésének módja. BA számára minden utas és minden légitársaság fontos, de amennyiben a Ryanair mégis kivonulna, helyét rövid időn - akár egy-két napon - belül átvennék a versenytársak - mondta el áprilisban Hardy Mihály. A Malév téli menetrendjében sűríti dublini járatait, belépett a Jet2 is a piacra. Hardy ugyanakkor kiemelte: a Ryanair többnyire másodlagos fapados repülőterekre üzemel, ezzel ellentétben a Ferihegy elsődleges repülőtér egy nagyváros központjától mindössze 16 kilométerre. Ez nyilván hatással van az árakra is, melyek megfelelnek a közép-európai átlagnak.Nem hivatalos forrásból a Napi Turizmus úgy értesült, hogy a Ryanair ugyan keménykedik, de állítólag a Magyar Turizmus Zrt-vel folytat tárgyalásokat marketingtámogatásért, a magyar piac mégis fontos neki.
A KLM újraindítja budapesti járatát
A KLM Holland Királyi Légitársaság 2010. október 31-től kezdődően újraindítja a Budapest Ferihegy repülőtérre közlekedő járatát.5 év után újra saját üzemeltetésű KLM járat indul a Budapest-Amszterdam útvonalon naponta háromszor. A budapesti járatot eddig a KLM közösen üzemeltette a Malév légitársasággal, de október 31-től kezdődően a KLM beszünteti együttműködését a Malévvel.A napi három járat a helyi és a csatlakozó utasforgalom teljeskörű kiszolgálását célozza. Az útvonalon Boeing 737-es repülőgép közlekedik, a fedélzeten turista, és Europe Select osztályok között választhatnak az utasok. A kedvező menetrend az egynapos amszterdami kinttartózkodást is lehetővé teszi.A járatindítás megünneplése alkalmából a KLM meghívta partnereit, vállalati ügyfeleit és a Magyar Sajtó képviselőit. A ceremónia az Amszerdamból érkező gép fogadásával kezdődött, majd az ezt követő állófogadás után egy oldtimer járat vitte fel az érdeklődőket a magasba.A program során beszédet mondott Mr. Philippe Maudet, az Air France és KLM Közép-Európai vezérigazgatója és Mr. Pieter Elbers a KLM Hálózatfejlesztési Elnökhelyettese. "Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a mai nappal egy új, erős kapocs jöhet létre Amszterdam és Budapest között. Az új járat bizonyítja, hogy a KLM bízik ennek a gyönyörű országnak a jövőjében, gazdasági erejének növekedésében. Reméljük, hogy az Air France és KLM erős nemzetközi hálózata révén Magyarországot még jobban össze tudjuk kötni a világgal. " - mondta Mr. Philippe Maudet .A program egy kiállítás-megnyitóval zárul: a szeptember végén három hátrányos helyzetű gyermekotthon részére kiírt "Szárnyra kap a mosoly" rajzpályázat nyertes munkáiból összeállított kiállítás a Ferihegy 2 A Terminálon lesz megtekinthető. A megnyitóra a gépfogadással egy napon 15:30-kor kerül sor. A KLM magyarországi irodája 3 hátrányos helyzetű vidéki gyermekotthont választott ki, ahol meghirdette a "Szárnyra kap a mosoly" rajzpályázatot. A tiszadobi, a baktalorándházi és a mátészalkai gyermekotthon lakóit szeretné a vállalat azzal támogatni, hogy 10 nyertest 10 barátjukkal együtt kirepít Amszerdamba és programokat szervez számukra. A nyerteseket, akik barátaikkal együtt Amszterdamba repülnek 4 fős zsűri választotta ki, melynek tagjai Robert Milders a Holland Királyság magyarországi nagykövete, Marék Veronika mesekönyvíró és illusztrátor, Szekeres Nóra televíziós műsorvezető és Melles Botond, az Air France és KLM magyarországi igazgatója.A nyertesek és barátaik az október 31-i géppel repülnek Amszterdamba. Az útról és az élményekről folyamatosan beszámolunk a KLM facebook oldalán: http://www.facebook.com/pages/Az-elmeny-utkozben-kezdodik-KLM/123062957749369
A Colosseum, ahogyan még sohasem láttuk
Sohasem látott arcát fedte fel a római Colosseum. Az ókori amfiteátrum az alagsortól egészen a harminchárom méter magas nézősorokig látogathatóvá vált.Az évente közel ötmillió turistán túl azonban főleg befektetőkre vár, hogy teljesen újjászülessen. A régészek egyik szeme sír, a másik nevet. Nemcsak a világ minden részéből érkező turistáknak, hanem az ókortudósoknak is élményt jelent a Colosseum először látogatható alagsorának és a negyven évig lezárt, mostantól ismét megnyitott harmadik emeletének a látványa.Ugyanakkor attól tartanak, hogy a csoda nem tart sokáig: omlás veszélyezteti a nézőtér második szintjét, és akármerre tekintünk, látni, hogy az Örök Város jelképének tartott műemlék sürgős felújításra szorul. Az idén újabb rekordot döntött a látogatók száma, augusztusig naponta 19 ezren tapostak végig a műemléken. Ahhoz, hogy megmaradjon, eurómilliók kellenek.A Colosseum alagsorában vezetett látogatást online vagy a jegypénztárban előre le kell foglalni. Naponta tízszer, 25 fős csoportot engednek be. A 12 eurós - hozzávetőleg 3300 forintos - belépőjegyen túl még 8 eurót kell fizetni, a harmadik szintre való felkapaszkodás viszont ingyen van.A jegybevételből származó évi közel 35 millió euró az állam kasszájába megy, így a Colosseum jövője azoktól a befektetőktől függ, akik október végéig jelentkezhetnek a főpolgármester meghirdette nemzetközi felújítási pályázatra. Az elvégzendő munkák között szerepel a műemlék megtisztítása, a jelenlegi vasrácsok cseréje, az alagsor és a második emelet restaurálása, új jegypénztár kialakítása.
Liszt került a vonatra
A Liszt Ferenc Emlékév alkalmából a zeneszerző arcmásával díszített mozdonyt avattak csütörtökön délután Sopronban.A GYSEV Zrt. tulajdonában lévő mozdony hazánk és a szomszédos Ausztria területén közlekedik majd, párja a tavaly pályára állított Széchenyi-mozdonynak. A 230km/h végsebességű, 86 tonna súlyú Taurus mozdonyra, mintegy 120m2 fóliát feszítettek fel.A zeneszerző születésnapja alkalmából a Soproni Pályaudvaron nagyszabású rendezvény keretében avatták fel a Liszt Ferenc arcmásával díszített Taurus mozdonyt. A mozdony különlegessége, hogy minden megállóban Liszt Ferenc II. Magyar Rapszódia című műve köszönti az utasokat, a vonat aljára erősített hangszórókon keresztül. Első útja Sopronból Budapestre vezetett.A sajtótájékoztatót rendhagyó körülmények között, egy Budapestről-Sopronba tartó, az újságírók és protokoll vendégek számára kialakított rendezvényvonaton tartották. Útközben a vendégek megízlelhették a "Magyar Rapszódia" Prémium Hungaricum díjas hazai kézműves bon-bon különlegességet, amelyet a híres Liszt darab ihletett. Az édességet kis szériában kézműves eljárással készítik, felhasználva a magyar táj jellegzetes gyümölcseit.Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára beszédében kiemelte, hogy a nemzeti együttműködésen alapuló kormány célja a nemzeti értékteremtés és megőrzés. A kormány elképzelése szerint a közösségi közlekedés gerincét a vasútnak kell biztosítani. Dr. Fodor Tamás, Sopron város polgármestere a kulturális kapcsolatépítést hangsúlyozta. Liszt Ferenc első koncertjét 1820 októberében Sopronban tartotta, 190 évvel később pedig innen gördül ki a nagy géniusz emlékét hordozó mozdony, mely jó hírét viszi a magyarságnak.Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a tematikus mozdonyok az ország egyik legfejlettebb vasútvonalának védjegyei lesznek. "A Liszt-mozdony, olyan 'mozgó emlékmű' amely úgy tiszteleg a nagy zeneszerző emléke előtt, hogy hírül viszi az érintett pályaszakaszon. Nem titkolt szándékunk volt megelőzni azt, hogy a közelgő bicentenárium évében Európa úgy ismerje meg Liszt Ferencet, mint a nagy osztrák zeneszerzőt, Franz Liszt-et.", tette hozzá.Németh László finanszírozó és ötletgazda, a vasúti modellezéssel foglalkozó Loc&More ügyvezetője szerint, Nyugat-Európában már bevett szokás az ilyesfajta felületek kultúra- és értékközvetítésre való felhasználása, és remélhetőleg nálunk sem lesz ez másként. A Liszt mozdonyt első útja előtt Horvát Imre a soproni Szentlélek Plébánia plébánosa áldotta meg. A zeneszerző emlékére készített Liszt-mozdony, a tiszteletadás egyik legnagyszerűbb példája.
Víz alatti múzeum Budapesten
Víz alatti régészeti múzeum nyílik az Országházzal átellenben horgonyzó Debrecen (Ex-Kassa) hajón.Kormány- és viharszimulátor, kipróbálható távvezérelt mélytengeri kutatórobot, szakkönyvtár, fotó- és videóarchívum, e-múzeum, melegkonyhás étterem és kávézó is lesz az ország első hajómúzeumában, mely az alapítók szándéka szerint nemcsak kiállítóterem, hanem a tenger szerelmeseinek - hajósoknak, felfedezőknek, kalandoroknak - a találkozóhelye, kulturális központ is lesz - hangzott el a dunai hajó fedélzetén tartott szerdai projektnyitó sajtótájékoztatón.Szalóky K. Attila, az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület elnöke elmondta, hogy a hajó 300 millió forintos felújítása és múzeumi átalakítása decemberben kezdődik el, s az intézmény jövő májusban nyithatja meg kapuit. A beruházás 84 százalékos uniós finanszírozás mellett valósul meg.A teljesen akadálymentes múzeumban összegyűjtik majd a hazai közgyűjtemények raktáraiban porosodó vízi leletanyagot, emellett a környező országok múzeumi anyagából is szerveznek majd időszaki kiállításokat, és a magyar víz alatti kultúrát is "körbeutaztatják" külföldön - ismertette a terveket Szalóky K. Attila, aki beszámolt arról is, hogy a belépőjegyek áráról egyelőre nem döntöttek, de megpróbálnak majd ezer forint alatt maradni.De mit adtak nekünk a rómaiak?Gresiczki Péter múzeumigazgató arról beszélt, hogy Magyarország víz alatti öröksége meglepően sokszínű, többek között annak köszönhetően, hogy a római limes a Duna vonalát követte. "Kevesen tudják, hogy Hadrianus császár uralkodása előtt itt, Aquincumban volt városparancsnok, palotájának nyomai megtalálhatók a víz alatt. De rejt római emlékeket a Balaton is" - mesélte a leendő hajómúzeum vezetője, aki szerint az egyedülálló kiállítás jelentősen növelheti Budapest turisztikai vonzerejét, emellett szerepet kaphat az iskolai oktatásban is.Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár a projektnyitón üdvözölte és a tárca támogatásáról biztosította a "komoly magyarországi előzmények nélküli projektet". Elmondta, hogy 2030-ra reálisan tíz százalékra bővíthető a vízi közlekedés részaránya Magyarországon, ami azért kívánatos, mert ez a legkörnyezetkímélőbb és egyik legolcsóbb közlekedési forma. Hozzátette, hogy a vízi utak fenntartása a jövő évi büdzsében már külön költségvetési sorban szerepel majd, "bár az ország jelenlegi gazdasági helyzetéből adódóan egyelőre korlátozott forrásokkal". (MTI)
Élményvonattal a kolbászfesztiválra
A MÁV Nosztalgia Kft. a 14. Csabai Kolbászfesztiválra október 30-án, szombaton élményvonatot indít a Nyugati Pályaudvarról.Az egynapos kirándulás során különleges programsorozat várja a vendégeket, hagyományőrző, szórakoztató előadások, borvigadalom, és természetesen a kiállító vendéglátók disznótoros kínálata és a hentes üzemek autentikus termékei. Ezen kívül mezőgazdasági és élelmiszeripari kiállítás és játékos gyerekprogramok is gazdagítják a fesztivál kínálatát."A MÁV Nosztalgia Kft. 2010-es koncepciójában szerepeltek a fesztivál és élményvonatok, így örömmel működtünk együtt a Kolbászfesztivál szervezőivel, és biztosítunk fesztiválhangulatot már a vonaton is a kolbászcsemegével, a borkínálattal és a zenekarral" - mondta Szendrey András, a MÁV Nosztalgia ügyvezetője. Testnek és a léleknekA kolbászfesztiválon tavaly 80 ezer látogatót fogadtak, a vendégek egytizede Budapestről érkezett. Hégely Sándor fesztiváligazgató szerint a sok érdeklődő miatt idén döntöttek úgy, hogy a fesztiválra különleges utazási lehetőséget biztosítanak és ezért kezdték meg együttműködésüket a MÁV Nosztalgiával. Békéscsaba városa a gasztronómia mellett számtalan látnivalóval is várja vendégeket, itt található Közép-Európa legnagyobb klasszicista evangélikus temploma, emellett érdemes ellátogatni a Munkácsy Mihály Múzeumba is, ahol a művész több képe is megtalálható.
Egy lépéssel közelebb az űrturizmushoz
Az új-mexikói Las Cruces település közelében felavatták a világ első kereskedelmi űrrepülőterének leszállópályáját.Richard Branson, a Virgin Atlantic elnöke, a vállalkozás megálmodója és tulajdonosa amerikai úrhajósok és Bill Richardson új-mexikói kormányzó jelenlétében a hét végén felavatták az űrrepülőtér leszállópályáját. Az új-mexikói Las Cruces település közelében lévő Spaceport America elnevezésű létesítmény leszállópályáját kimondottan kereskedelmi célú űrrepülőgépek számára tervezték. A mintegy három kilométer hosszú pálya avatását alig két héttel azután tartották, hogy a hónap elején sikeres próba-siklórepülést hajtott végre a Virgin Galactic turistaűrhajója.Richard Branson a helyi idő szerint pénteki ünnepségen annak a reményének adott hangot, hogy kilenc-tizennyolc hónapon belül útnak indulhatnak a világűrbe az első turisták, akik között ő maga is ott lesz.Nagyon boldog vagyok, hogy civilek is eljuthatnak a világűrbe. Természetesen én is az utasok egyike szeretnék majd lenni - mondta az avatáson részt vevő Buzz Aldrin amerikai űrahjós, aki annak idején megjárta a Holdat.Nem is olyan drágaA SpaceShipTwo névre keresztelt űrhajó a két pilóta mellett hat utas szállítására alkalmas. A két hete tartott próbarepülése volt az első, amikor a 18 méteres űrhajó elvált hordozórakétájától, és önállóan végzett 
siklórepülést. A tesztelések során most számos további önálló próbarepülés következik, és ha ezek rendben mennek, akkor kerülhet sor az űrhajó világűrbe való kilövésére - mondta Richard Branson.A tervek szerint az űrrepülő 15 kilométeres magasságban válik majd le a hordozóról, hogy aztán saját hajtóműve segítségével 110 kilométeres magasságba emelkedjen. Itt az utasok néhány percig megtapasztalhatják a súlytalanság állapotát is.Az űrkirándulás 200 ezer dollárba (39 millió forintba) kerül. A Virgin Galactic közlése szerint eddig mintegy 370 érdeklődő helyezett el előzetes letéteket 50 millió dollár (9,8 milliárd forint) értékben. (MTI)
Elkészült a világ leggyorsabb hullámvasútja
Felépült, és néhány napon belül megnyitja kapuit a látogatók előtt a világ legnagyobb fedett vidámparkja Abu-Dzabiban.A 200 ezer négyzetméteres Ferrari World 1 a legendás olasz sportautómárka köré épül, a legnagyobb attrakciója pedig a Formula Rossa, a világ leggyorsabb hullámvasútja. A kocsik két másodperc alatt érik el rajta a 100 km/óra sebességet, majd újabb két másodperc múlva a szerkezet csúcssebességét, 240 km/órát.Erre önmagában a gravitáció nem lenne képes, ezért a repülőgép-hordozó anyahajókon is használt, közel 21 ezer lóerős hidraulikus kilövőberendezés adja meg a lendületet a gyorsuláshoz. Eközben a kocsikban ülőkre 1,7 g gyorsulási erő hat. A pálya legmagasabb pontja 52 méteren van (ez a rész ki is emelkedik a fedett vidámparkból), ide öt másodperc alatt ér fel a kocsi.A cél a hullámvasúttal az volt, hogy átadják a szórakozni vágyóknak azt az érzést, amit egy forma1-es Ferrari pilótája érezhet, amikor a célegyenesben padlóig nyomja a gázt. Ez a pályát kipróbált pilóták, és a puszta adatok szerint is sikerült nagyjából: végsebességben ugyan a hullámvasút kicsit elmarad a versenyautóktól, a gyorsulása azonban felveszi a versenyt velük. A tökéletes illúzió kedvéért a hullámvasút kocsijai is úgy néznek ki, mint a forma 1-es autók, igaz, azokkal ellentétben négy személyesek.A Formula Rossa a pálya hosszában is ott van a világ legnagyobb hullámvasutai között (kicsit több mint 2 kilométer, ennél négy hosszabbat építettek csak eddig), végsebességben azonban köröket ver az eddigi csúcstartóra, a New Jersey-i Kingda Ka-ra, ami éppen csak átlépte a 200 km/órás sebességet. A Formula Rossán egyébként kötelező lesz a védőszemüveg használata, mert ilyen sebesség mellett már pár porszem is súlyos szemsérülést okozhat, a sivatagban fekvő Abu-Dzabiban pedig a sűrű homokviharok miatt ez még zárt térben is reális veszély.A nem hivatalos nyitás október 28-án lesz, és egy bő hónapos tesztüzem után, decemberben tartják a hivatalos nyitóünnepséget. A park heti hat napon át tart majd nyitva (hétfő szünnap), az összes attrakcióra korlátlan belépést biztosító napijegy 375 dirham (20 ezer forint) lesz felnőttek, és 270 (15 ezer forint) gyerekek, pontosabban 150 cm alatti látogatók számára.
Drágább lett a szállodai szoba Európa több nagyvárosában
Nőttek a szállodai szobaárak októberben több mint 30 európai nagyvárosban, derül ki a Trivago, szállodai árakat összehasonlító portál legfrissebb jelentéséből.A Trivago Hotel Price Index (THPI) szerint az egy éjszakáért átlagosan elkért szobaár a szeptemberi 114 euróról októberre 118 euróra emelkedett, ami az angol turisták pénztárcáját jobban sújtja, mint az öreg kontinensen lakókat. A font múlt hónaphoz viszonyított euróval szembeni gyengülése miatt a szigetország polgárai valójában átlag 8 százalékkal magasabb árat kell, hogy fizessenek októberben egy szállodai szobáért Európa más városaiban.Az 50 legnépszerűbb úti cél közül 32-ben emelkedtek a szállodai szobaárak októberben. A hónapban a legmagasabb átlagos szállodai szobaárakat Genfben mérik, ahol ez az összeg 180 font. Második helyen Velence áll 173 fonttal, a harmadik pedig Stockholm 151 fonttal. Jelenleg a legalacsonyabb szállodai átlagárakat a Trivago kimutatása szerint Budapesten és Bukarestben mérik, mindkét helyen csupán 62 font ez az összeg. Krakkóban is csupán két fonttal magasabb a szállodai átlagár. Egy hónap alatt a legnagyobb, 29 százalékos áremelést a madridi szállodások tudták végrehajtani.Ha a tavalyi évhez viszonyítjuk a mostani adatokat, veszítettek árukból a jellemzően drága desztinációk, mint Milánó (-20% a tavalyi októberhez képest) vagy Koppenhága (-14%). A kelet-európai desztinációk, Budapest, Bukarest, Szófia szobaárai is csökkentek 2009 azonos hónapjához képest.