Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Bécsi Adventi Vásár - 25 éves!
Szombaton nyitja meg kapuit a mintegy hárommillió kül- és belföldi látogatót vonzó híres bécsi karácsonyi vásár, a Wiener Christkindlmarkt.A bécsi Városháza előtti téren kialakított mesevilág, amelynek szerves része a karácsonyi vásár, idén ünnepli 25. évfordulóját. Az évről-évre megújuló Adventi Varázslat idén 145 standdal, óriás adventi koszorúval, pazar fényjátékkal, kézműves termékekkel, karácsonyfadíszekkel és számtalan ajándékötlettel várja a látogatókat. A gyerekek kekszet süthetnek, karácsonyi lapokat, gyertyát és vázát készíthetnek a Jézuska-műhelyben - vagy mindent megtudhatnak a rádióműsorok készítéséről. Az egyik pavilont ugyanis igazi rádióstúdióvá alakították át, ahol a gyerekek kedvenc moderátora, Robert Steiner és a stúdiópatkány Rolf Rüdiger avatja be a kicsiket és nagyokat az interjúkészítés rejtelmeibe.Aki kicsit el szeretne menekülni a Christkindlmarkt zsivalyától, az sétálhat a park mesésen feldíszített fái alatt, vagy meghallgathatja a Jézuskát megjelenítő színészt, amint karácsonyi történeteket olvas a jászolnál. Az Adventi Varázslat szombat délutántól várja a látogatókat, ekkor gyúlnak ki ugyanis először a fények a Városháza előtt felállított 28 méter magas, 70 éves fenyőfán.Azonban nemcsak a Városháza előtt, hanem további húsz helyszínen várják adventi és karácsonyi vásárok az osztrák fővárosba látogatókat.
Budapest Égi Udvara - 2011 márciusától
A budapesti légikikötő "Égi Udvara", tehát újonnan épülő terminálja emblematikus épülettel gazdagítja Magyarországot, az utazást pedig gyorsabbá és kényelmesebbé teszi majd minden utas számára. Az épület belső munkálatai gőzerővel zajlanak. Mióta szűk két hónappal ezelőtt feszültség alá helyezték az első kapcsolószekrényt - és így elektromos árammal látták el az Égi Udvar épületét -, számos további lépést tudtak végrehajtani az építkezésen.Egyebek mellett elkezdődhetett a beépített berendezések és eszközök üzemi próbája, a világítástól kezdve a tűzzáró ajtók mágnesein át egészen a csomagszállító szalagokig. A SkyCourt alagsorában készen áll a teljes klíma gépház, minden hőcserélő, vezeték, szűrő és meghajtás a helyén van. Ugyancsak a helyére került az a hatalmas dízelgenerátor, amely a jövőben egy nagyobb áramkimaradás esetén biztosítja, hogy szünetmentesen működjenek az elektromos berendezések az épületben.Öt emelettel feljebb beépítették és kipróbálták az új terminál épület mennyezetbe épített lámpasorait, amelyeket korszerű, energiatakarékos fénycsövekkel láttak el.Jelenleg egyes helyeken már a burkolatot rakják, néhol pedig már egy-egy bérlő megkezdte a leendő üzlethelységének a kialakítását. Nemrég a téglafal lebontásával egybenyitották a 2B Terminál és a SkyCourt pincéjét. Ugyanitt új transzformátorokat is elhelyeztek, amelyek mostantól az épület villamos energia ellátását biztosítják.Az építkezés rendre fennakadások nélkül, a meghatározott ütemterv szerint halad, így 2011 márciusában az ünnepélyes megnyitót követően az utasok birtokba vehetik majd az új terminál épületet.
Uniós vízummentesség Albániának és Boszniának
Eltörölte az EU a vízumkényszert Albániával és Bosznia-Hercegovinával szemben.Albánia és Bosznia-Hercegovina állampolgárainak a jövőben nem kell vízumot váltaniuk ahhoz, hogy három hónapnál nem hosszabb időtartamra beutazzanak az Európai Unió országaiba - döntöttek hétfői brüsszeli tanácskozásukon az EU-országok belügyminiszterei. A nyitás már karácsony előtt, a tervek szerint december 15-én érvénybe lép. A vízummentesség feltétele a biometrikus adatokat is tartalmazó útlevél.Az Európai Parlament már hetekkel korábban nagy többséggel állást foglalt a vízumkötelezettség eltörlése mellett e két balkáni ország vonatkozásában. A döntés nyomán a néhány EU-tagállam által el nem ismert Koszovó kivételével immár valamennyi nyugat-balkáni ország uniós vízummentességet élvez.Esemény utáni megfigyelő eljárásAz Európai Bizottság részéről Cecilia Malmström belügyi és Stefan Füle bővítési biztos nyilatkozatban üdvözölte a döntést. Malmström kitért arra, hogy a korábbi balkáni vízumliberalizációs lépések nyomán az unió a megalapozatlan menedékkérelmek számának növekedését tapasztalta. Ilyen aggodalmak miatt az Európai Bizottság most Albánia és Bosznia-Hercegovina vonatkozásában úgynevezett "vízumkötelezettség után megfigyelő eljárást" léptet életbe, ami a lakosokra nézve nem jár korlátozásokkal, de a két balkáni ország hatóságait szoros együttműködésre kötelezi az uniós szervekkel. Albániától és Bosznia-Hercegovinától Brüsszelben elvárják, hogy fokozza tájékoztató kampányát a lakosság körében, magyarázza el, hogy a most lehetővé tett vízummentesség csak rövid távú tartózkodásra jogosít, és segítsen a visszaélések megelőzésében - közölte a belügyi EU-biztos.Magyar részről a brüsszeli tanácskozáson Pintér Sándor belügyminiszter vesz részt. A magyar belügyi tárca által a tanácskozáshoz kiadott sajtóanyag szerint az albán és bosznia-hercegovinai állampolgárok vízumliberalizációját Budapest úgy értékeli, hogy az érzékelhető pozitív változást jelent az állampolgárok számára, és nagyban hozzájárulhat az EU-integrációhoz szükséges reformlendület fenntartásához. (MTI)
Pápai bazilika lett a Sagrada Familia
XVI. Benedek pápa vasárnap felszentelt a világhírű barcelonai Sagrada Familia templomot, ami a rítus révén pápai bazilika lett. Antonio Gaudi Szent Család-templomában a pápa által pontifikált szertartást a csaknem kétezer síppal rendelkező orgona hangjai kísérték, miközben három kórusban 800 nő és férfi énekelt.A templomban hat és fél ezer vendég figyelte a felszentelést, köztük spanyol állami méltóságok, katalán vezetők, püspökök, papok. A felszentelés révén a templom főhajója mostantól napi istentiszteletekre is nyitva lesz, először azóta, hogy 1882. március 19-én elhelyezték az első alapkövet. A temploma kriptájában, ahol Gaudi is nyugszik, ugyancsak tartanak istentiszteletet.A Sagrada Família avagy katalán nyelven "A szent család engesztelő temploma" Antonio Gaudí mesterműve, amely a tervek összetettsége miatt rendkívül lassan épült, és máig befejezetlen. Állítólag még 15 év kellene ahhoz, hogy elkészüljön a tervnek megfelelő további tíz torony. És még el kell helyezni a nagy keresztet a központi tornyon, amely ezáltal 170 méter magas lesz.Az épület az organikus építészet mintapéldája, de sokan a szecesszióhoz sorolják, sőt kubista jegyeket is találtak rajta. A templom építésének ötlete egy gazdag barcelonai könyvkereskedőtől ered. José María y Bocabella álma volt egy olyan bazilika felépítése, ahol gazdagok és szegények egyaránt imádkozhatnak. Alapítványa így megvásárolt egy kéthektáros területet a város akkori egyik szegénynegyedében, amelyet ma La Sagrada Família negyednek hívnak.Az épület alapjait Francesco Paula de Villar tervezte. Majd összeveszett az építtetőkkel, akik a munkával ezután Joan Martorell-t, Barcelona egyházmegyei főépítészét keresték meg. Az első követ 1882-ben, Szent József napján helyezték el, mivel Bocabella alapította a Szent József-hívők Egyesületét, amely megvásárolta a területet.Gaudi 1883-ban kapta meg a templom elkészítésének feladatát. Életének további részét főként ennek a munkának szentelte, élete főművének tekintette. Gaudí bekapcsolódásával az eredetileg neogótikus templom építése egészen más irányt vett. A spanyol polgárháború alatt a félkész épület egy részét, Gaudí modelljeit és műhelyét lerombolták. 2006-ban a templom Spanyolország leglátogatottabb idegenforgalmi látnivalója lett: az akkori rekord szerint több mint két millió 370 ezer belépőjegyet adtak el az idelátogató turistáknak.
2011 legvágyottabb úti céljai
A Lonely Planet Best in Travel 2011. ajánlásai alapján megvan a következő esztendő 10 legvágyottabb úti célja.A desztinációk többségénél kulcsszerepet játszik a világtól való elvonulás, az egyediség, viszont annál kevésbé kerül szóba a luxus. 1. Egyiptom, Sínai-félszigetNem csupán Sharm el-Sheikh tartogat izgalmakat a télen napbarnított bőrre vágyó európaiak számára. Távol a Costa del Camel-től a sivatagos félsziget főszerepet játszott a három, alapvető monoteista vallás megszületésében. A Vörös-tengeri Riviéra szállodakomplexumai mellett növekvő érdeklődésre tartanak számot a Taba és Dahab közötti egykori hippi táborok.2. IsztriaA magyarok által már igen jól ismert félsziget elsősorban az olaszországi nyaralóhelyek tömegturizmusába belefáradt nyugati turisták számára tartogat még felfedezni valókat.3. Marquises-szigetek, Francia PolinéziaA Tahititől 1500 kilométerre északra fekvő szigeteken valóban a világ végén érezheti magát az ember. Drámai természeti formák szomszédságában a helyiek kicsiny falvakban élnek, ahol szinte megállt az idő.4. Kappadókia, TörökországAhol az idő szintén megállt és a huszonegyedik század csak egy távoli délibáb.5. Westfjord, IzlandJóllehet, "Jégfölde" nem egy sűrűn lakott ország, aki magányra vágyik könnyen megtalálja, de a Westfjord környékén távol Reykjavik nyüzsgésétől, a különös formájú félszigeten igazán elvonulhat.6. Shetland-szigetek, SkóciaAz Egyesült Királyság utolsó zabolátlan sarka.7. Nagy-Korallzátony, Whitsunday-szigetek, AusztráliaA 74 szigetből álló szigetcsoport a legjobb hely a zátonyt megfigyelni. A szigetek közül csupán nyolc lakott. Jóllehet, a szigetek eléggé drágák, de rá lehet akadni kedvező árakra is, vadkempingező helyekre, melyek ideálisak kajaktúrákhoz.8. Nyugati part, USANem csupán zsúfolt nagyvárosok, hanem végtelen tér és természet is várja az utazót Kaliforniában, Oregonban és Washington államban.9. Chilei PatagóniaKevés olyan hely van sűrűn lakott planétánkon, ahol a GPS megbolondul, az outdoor boltban vásárolt divatos dzseki pedig feladja a természet erejével szemben. Na, ilyen Patagónia chilei része.10. Gili-szigetek, IndonéziaTalán kissé túlzás "Új Ibizának" titulálni a szigeteket, de a Balitól keletre fekvő három szigetet a régió buliközpontjaként kezdik emlegetni. Az autóktól, motoroktól mentes területen a partit nádkunyhókban, vagy fényűző villákban pihenhetik ki a népek.
A kávé már Rómában is egy euró
Drágul a presszókávé ára Rómában. A csésze feketéért fizetett átlagár most először éri el az egy eurót. Az olasz fővárosban fogyasztják a legtöbb kávét Itáliában.Akármilyen drágaság legyen, a liter tej és a liter bor ára nem haladhatja meg az ezer lírát - ismételték büszkén Rómában még az euró bevezetése előtti korban. Azóta a tej és a bor ára is emelkedett, egyedül a presszókávé maradt tabu. Az olasz fővárosban tíz év óta nem drágult a sarki bár reggeli feketéje.Az átlagár pontosan 79 cent volt, még akkor is, ha Milánóban és Velencében már régóta több mint egy eurót kell fizetni érte. Róma központjában, a via Venetón és a turistákkal teli Szent Péter székesegyház környéki presszókban is minimum egy euró húszat elkértek a pultnál állva fogyasztott kávéért, máshol azonban vigyáztunk arra, hogy ne váljon luxuscikké. Azt akartuk, hogy kifizethető, mindennapi öröm maradjon - mondta el a Corriere della Sera című napilap római mellékletében Nazareno Sacchi, a Confcommercio kereskedelmi szövetség elnöke. A gazdasági válság azonban a római jólét jelképének tartott csésze kávét is elérte. Novembertől majdnem mindenhol egy euróra emelkedett az ára.Aki teheti, nem emeli meg, inkább a szendvicsek árán hozza be a veszteséget, de nehéz lesz sokáig egy euró alatt tartani a kávé árát. 2008 óta hat euróval emelkedett a nagykereskedelmi ár. Jelenleg egy kilóért a presszósok 15 eurót fizetnek, ebből közel 130 csészét tudnak főzni - magyarázta a római presszósok vezetője, Alberto Pica, a Giolitti kávéház és fagylaltozó tulajdonosa, ahol eddig hetven centbe került egy csésze kávé. Az olaszok fejenként 600 csésze kávét isznak évente, a legtöbbet Rómában, ahol nyolcezer presszó működik. A kávéfogyasztás egykor a presszók bevételének hatvan százalékát tette ki, ma már csak húsz százalékát.
Hány bőr nyúzható le a légi utasról?
Elég sok, nem kevés pénzért, különösen a fapadosok esetében - derül ki a német autóklub, az ADAC felmérésből.Az ADAC 13 európai légitársaság - hagyományos és fapados - járulékos költségeit vetette egybe egy tetszőleges Európán belüli rövid távú útvonalon. A paletta igen széles; 15 eurótól egészen 270 euróig lejmolhatnak le a légi fuvarozók járulékos költség - csomagfeladás, ülőhely biztosítása, túlsúly, kezelési költségek, bizonyos hitelkártyákkal történő fizetés költsége - címen. Ez még nem tartalmazza a viteldíjat és repülőtéri illetéket! Legpocsékabbul a magát hihetetlenül olcsóként beállító Ryanair teljesített a teszten, míg a "mintagyerek" a Turkish Airlines lett.Első esetben az ADAC megvizsgálta egy 24 kilogrammos kofferrel, helybiztosítást, online check-int igénylő utas költségeit, aki a poggyász díját illetve az esetleges túlsúlyt a repülőtéri pultnál fizeti. Rettenetes, 270 eurós költség jött ki a Ryanair esetében az oda-vissza útra. O'Leary légi fuvarozási cégét meglepő módon az Air France követi 200, majd az easyjet 151 euróval. A sort a Turkish Airlines zárja (15 euró), őket megelőzi a Lufthansa fapadosa, a Germanwings (88 euró) illetve a Swiss 90 euróval. A középmezőnyön a következő légitársaságok osztoznak: Air Berlin, Condor, TUIfly, SunExpress, Lufthansa, British Airways, Austrian Airlines. A középmezőny járulékos költségei nagyjából azonosak: 90 és 115 euró között mozognak.A másik esetben képzeletbeli utasunk 15 kilogrammos csomaggal érkezik, ülőhely biztosítása nélkül, repülőtéri check-in mellett és a csomag díját a repülőtéren egyenlíti ki. Itt már kicsit barátibb összegeket látunk: még mindig vezet a Ryanair 80 euróval, ellenben a többi vizsgált légitársaság közül senki sem haladta meg a 15 eurót. A hagyományosok a túlsúlyt szankcionálják magasabb összegekkel. Leginkább az Air France, mely a 23 kilós szabad súlykeret fölötti, a tesztbeli csomag plusz 1 kilójáért 200 eurót számolt fel jövet-menet. Ugyanakkor, ha a túlsúlyt az utas egy másik feladott böröndbe tömi, az már csak 110 euró. de segíthet az ilyen költségek elkerülésén az Air France 12 kilós kézipoggyász súlyhatára is. A Ryanair attól függően, hogy az online foglaláshoz vesszük, vagy a reptéren jelentjük poggyászunkta számol fel 30 és 90 euró közötti díjat, az easyJet ugyanezért 22 illetve 44 euróval könnyíti meg a bukszánkat.Karácsonyfát ingyen!Tehát a túlsúly, vagy fapadosok esetében egyáltalán akár a megengedett súlykereten belül lévő, feladandó csomag díja jelenti a legnagyobb tételt a felszámolt járulékos költségek esetében. Az Air Berlin, Austrian, British, Condor, Germanwings, Lufthansa, SunExpress, Swiss, TUIfly 64-80 eurót kér túlsúly esetében, 160 eurót a Ryanair, 96-ot az easyJet. Sovány vigasz, de a Condor járatain ingyenesen szállíthatunk egyszer egy méteres karácsonyfát. A kutyafáját!Az Air Berlin, Condor, easyJet. Germanwings, Lufthansa, Ryanair, SunExpress és TUIfly 5-10,75 euró közötti költséget számít fel hitelkártyás fizetés esetén. A 10,75 eurót a Ryanair kéri a markába.Elgondolkodtató, hogy a Rynair-nél például külön díjat számolnak fel az online check-inért, ez kevésbé tűnik logikusnak, hiszen ez esetben annyival kevesebb munkája akad a repülőtéri dolgozónak. A többi vizsgált légitársaság estestében utóbbi szolgáltatásért nem számolnak fel díjat.Így is lehetA teszt győzetese a Turkish Airlines lett. A dinamikusan növekvő török légitársaság 30 kilós szabad súlykeretet ad turista osztályú utasainak. Így esetükben ezen a teszten a súly nem számított, és az egyéb, fentebb említett költségek is mindössze 15 eurót tettek ki a két, vizsgált esetben.