Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
E-matrica az autópályákon
2008. január 1-jével a közlekedési tárca megszüntette a papír alapú matricás rendszert.Az új e-matricás rendszerben az úthasználati jogosultságot a megszokott módon lehet megvásárolni, tehát az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban és kijelölt árusítóhelyein, a szerződött viszonteladóknál, benzinkutaknál, valamint SMS-ben, interneten, telefonhívással és mobilvásárlással. A gépjármű vezetője a vásárlás után bizonylatot, illetve nyugtázó üzenetet kap, amelyet az érvényesség utolsó napjától számított 1 évig kell majd megőrizni, mert a pótdíj megfizetésére vonatkozó igény 1 év alatt évül el. Az esetleges pótdíjfizetési felszólítások postázására az ÁAK Zrt.-nek továbbra is 60 nap áll rendelkezésére. A papír alapú matrica megszüntetése kényelmesebb és gyorsabb kiszolgálást biztosít a vásárlóknak, ezen felül a nyomdai és terjesztési költségek is megtakaríthatók. Ezek együttes értéke 2007-ben hozzávetőleg 250 millió forintot tett ki. Az így felszabaduló összeget a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ útfejlesztésekre és üzemeltetésre fordítja. Az értékesítési pontok folyamatosan álltak át az új rendszerre. Az ÁAK Zrt. értékesítési adatai alapján elmondható, hogy továbbra is jelentős mértékben növekszik az eladott matricák darabszáma. 2007 első tizenegy hónapjában 2006 hasonló időszakával összehasonlítva a járművezetők összességében mintegy 25 százalékkal több úthasználati jogosultságot vásároltak, ami 38 százalékos bevétel többletet eredményezett. Ez a 2006-os 32,4 milliárd forinttal szemben 2007-ben közel 44,7 milliárd forintos bruttó összeget jelentett.
Az Alitalia felvirágoztatását tervezi az Air France-KLM
Az Air France-KLM az Alitalia felvirágoztatását és újrapozícionálását tervezi, támogatja a légitársaságot abban, hogy újra erős, a nemzetközi színtéren jelenlévő, nemzeti légitársasággá váljon.A kibővült légitársaság-csoport így három erős, egymást kiegészítő légitársaságra támaszkodva egyedülálló hálózatot kínálhat majd utasainak.Az Air France-KLM a következő visszavonható ajánlatot tette az Alitalia-nak: az Alitalia részvények 100%-ának átvétele részvénycsere formájában, az Alitalia átváltható kötvények 100%-ának megvásárlása és legalább 750 millió eurós azonnali tőkeinjekció tőkemelés formájában, amelynek fedezete teljes mértékben Air France-KLM részvénykibocsátás, az új részvények minden részvényes számára jegyezhetők. A befektetés nagy részét egy hatalmas fejlesztési program keretein belül használják fel. A program a fedélzeti szolgáltatások, az utastér (ülések, belső design, szórakoztatás stb.), valamint a földi kiszolgálás átalakítását is magában foglalja. Az Air France-KLM felmérése szerint az Alitalia flotta modernizálása elsődleges fontossággal bír. Első lépésben a rövid- és középtávon üzemeltetett MD80-asok és a hosszú távú B767-esek teljes felújítását tervezik. A korrekciós intézkedések után további beruházások gondoskodnak a flotta fejlesztéséről, megnyitva az utat az Alitalia számára hálózatának egy egészséges pozícióból kiinduló bővítésére. Az Air France-KLM fellendítési és újrapozícionálási terve nem jelent felesleges többlet terheket az Alitalia jelenlegi terveihez képest.
Indul a fejlesztés Ferihegyen
205 darab 12,9 négyzetméteres konténerben összesen 3200 négyzetméternyi iroda és szolgálati helyiség - számokban kifejezve ekkora lesz az az ideiglenes városész, amelynek építése szombaton kezdődött meg a Budapest Airport 2-es terminálja mellett.Az első kék-ezüst színű konténerek szombaton érkeztek meg a Ferihegyi repülőtérre, amellyel kezdetét vette a konténerváros építése. A konténerváros létrehozására a 2A és 2B terminált összekötő BUD Skycourt nevű új terminálépület építése miatt van szükség, hiszen az utasvárócsarnok fejlesztése miatt számos cégnek kell új, ideiglenes iroda- és munkahelyiségeket biztosítani. Ide költöznek többek között a repülőtér földi kiszolgáló vállalatai is. Ez a projekt a Budapest Airport (BA) BUD Future elnevezésű programjának első lépcsője. A BA 2011-ig 65 milliárd forintot költ a repülőtér fejlesztésére. A kétszintes, felülről nézve H-alakú konténerváros naponta 300-350 ember számára biztosít majd iroda-, tárgyaló- és öltözőhelyiséget. A létesítményben központi fűtés és klímaberendezés is lesz, kényelmük, technikai felszereltségük pedig megfelel minden kívánalomnak. Várhatóan három-négy évig, a T2 teljes megújulásáig lesz szükség a különleges építményre. A konténerváros mellett 7300 négyzetméteres burkolt parkoló és kiszolgáló terület is épül, az átadást 2008 első hónapjaira tervezi a Budapest Airport.
Brüsszeli szolgálatban a nemzeti nagykövetségek
Kevesen tudják, de 1993 óta érvényben lévő alapjoga az EU állampolgárainak, hogy ha az Európai Unió területén kívüli tartózkodásuk során bajba kerülnének, bármely EU tagállam nagykövetségéhez segítségért fordulhatnak. A jövőben az uniós polgárok ezen alapjogának érvényt kell szerezni, szögezi le az Európai Bizottság (EB) határozata.Ennek a jognak alapvetően azokban az országokban kell érvényesülnie, amelyekben a problémákkal küszködő közösségi polgár nem fordulhat saját nemzete nagykövetségéhez, mert állama ott éppen nem működtet nagykövetséget. Az EB elképzelése szerint 2009-től minden újonnan kiadott útlevélbe be kellene vezetni ezt a jogosultságot, a régiekbe pedig kiegészítő bejegyzésként kellene beragasztani egy ezt rögzítő matricát. A 14 éves jog felmelegítésének fontos indoka, hogy egyre több európai él az unión kívül, és évente 7 millióan utaznak az EU-ból olyan országba, amelyben nemzetük nem működtet nagykövetséget. A világ államai közül csak Oroszország, Kína és az Egyesült Államok engedheti meg magának, hogy mindenhol fenntartson hivatalos képviseletet. Franciaország, Nagy-Britannia és Németország száz-száz nagykövetséget működtet, amellyel elég jól lefedik a világot. Ezzel szemben a máltaiak és a ciprusiak kevesebb mint tíz országban fordulhatnak nemzeti képviseletükhöz, ha bajba kerülnek. Ráadásul 18 olyan ország van a világon - köztük Szomália, Buthán és a Bahamák -, amelyekben egyetlen uniós tagországnak sincs nagykövetsége, és 17 olyan állam, amelynek területén csak egy tagország tart fenn hivatalos képviseletet. (Napi Gazdaság)
Strandpapucsra cseréljük a télikabátot
Téli álomutazás: télen a melegebb égtájakra repülünk a British Airways-eldocument.write('Bahamák');Nemcsak a madarak repülnek el a téli hideg elől, de egyre több magyar utas is felkerekedik, hogy a zimankós napok helyett egzotikus uticélok napsütötte, homokos tengerpartjain élvezhesse a nap sugarait és a tenger morajlását. A British Airways idei online felmérése szerint a magyar utasok 53 százaléka éves vakációja eltöltése céljából utazik tengeren túli desztinációkra, de közülük egyre többen döntenek úgy, hogy télen veszik ki nyári szabadságukat. A december-márciusi időszakra vonatkozó foglalások alapján a légitársaság magyar utasai körében az idei TOP listát a Csendes-óceán délnyugati, a latin-amerikai, a karibi, az amerikai és a dél-afrikai célállomások vezetik, amelyekre a British Airways, a oneworld légiszövetség tagjaként rugalmas utazási feltételeket kínál a télen nyaralók számára is.A British Airways felmérése szerint az óceán túlpartjára a magyar utazóközönség 53 százaléka éves nyaralásának eltöltése céljából utazik. A légitársaság nyáron készített online felmérése* szerint azok a magyar utasok, akik már jártak a tengerentúlon Hong Kong-ot (19,5%), New York-ot (18,7%), Thaiföldet (8,9%), Los Angeles-t (8,6%), Miami-t (8,2%) valamint San Francisco-t (7,05%) keresték fel, holott "álom desztinációként", ahová egyszer mindenképpen szeretnének eljutni a megkérdezettek 67,04 százaléka Ausztráliát, 58 százalékuk pedig Mexikót és a Karibi-térséget nevezte meg.A British Airways 2007. december és 2008. március időszakra vonatkozó foglalási adatai arról árulkodnak, hogy a magyar utazók télen nemcsak a melegebb égtájakat és városokat részesítik előnyben, de egyre nagyobb számban vannak azok, akik nemcsak álmodoznak az álomutazásról de, meg is valósítják azt.document.write('Mexikó');A Csendes-óceán dél-nyugati régiójába, elsősorban Sydney és Bangkok városokba ebben az időszakban, a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 21,3 százalékkal utaznak majd többen. A latin-amerikai és karibi régió legnépszerűbb "telelő" helyeire, az ilyenkor kellemesen meleg Mexikóba, Barbadosra, a Bahamákra, Antiguába, illetve a mindig napos Jamaicába, már most 44,2 százalékkal többen foglaltak jegyet a British Airways járataira, mint egy évvel korábban.Az előfoglalások szerint sok honfitársunk keresi fel az olyan, télen is kellemes, mediterrán klímájú népszerű amerikai nagyvárosokat, mint például Los Angeles, San Francisco, Miami vagy Orlando, de nem vetjük meg a dél-afrikai Cape Town és Johannesburg nyújtotta téli kikapcsolódási lehetőségeket sem, hiszen ezeken a helyeken garantáltan strandpapucsra cserélhetjük a télikabátunkat.
Frissítették a légi feketelistát Brüsszelben
Az Európai Unió illetékesei közzétették az EU és a nemzetközi légügyi hatóságok együttműködésével készült listát azokról a légitársaságokról, amelyek nem szállhatnak le a huszonhét tagállam repülőterein, írja az Index.Az uniós hatóságok megítélése szerint ezek a társaságok nem teljesítik az alapvető biztonsági normákat sem. Hegyi Gyula EP-képviselő, aki részt vett az Európai Bizottság és a parlament által közösen szervezett, a légi közlekedés biztonságával foglalkozó ülésen, az Indexnek elmondta, hogy egyetlen uniós légitársaság sem került fel a feketelistára. A társaságok zöme harmadik világbeli országban van bejegyezve, Európából mindössze két ukrán légitársaság számít kockázatosnak. Hét országból valamennyi légitársaság szerepel a listán. Ezek a Kongói Demokratikus Köztársaság, Egyenlítői Guinea, Indonézia, Kirgiz Köztársaság, Libéria, Sierra Leone és Szváziföld. Egy-egy szudáni, afgán, iráni, ruandai és angolai cég is felkerült a listára, de az adott országokban léteznek más légitársaságok is. Az uniós hatóságok hatásköre csak a huszonhét tagállam területére terjed ki. Hegyi Gyula mégis azt ajánlja a magyar utazóknak, hogy ha az adott országba utaznak, ellenőrizzék, melyik légitársaságot veszik igénybe. Az uniós feketelistán szereplő gépeknél feltehetően sokkal nagyobb a biztonsági kockázat, hiszen a feketelistát kiváló szakemberek állították össze. Ha egy légitársaság javít a teljesítményén, bebizonyíthatja Brüsszelnek, hogy már megfelel a biztonsági előírásoknak. A magyar képviselő különösen az egzotikus országokba utazó egyéni turistáknak javasolja a nagyobb elővigyázatosságot a légitársaságok megválasztásánál.