Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Az Alitalia felvirágoztatását tervezi az Air France-KLM
Az Air France-KLM az Alitalia felvirágoztatását és újrapozícionálását tervezi, támogatja a légitársaságot abban, hogy újra erős, a nemzetközi színtéren jelenlévő, nemzeti légitársasággá váljon.A kibővült légitársaság-csoport így három erős, egymást kiegészítő légitársaságra támaszkodva egyedülálló hálózatot kínálhat majd utasainak.Az Air France-KLM a következő visszavonható ajánlatot tette az Alitalia-nak: az Alitalia részvények 100%-ának átvétele részvénycsere formájában, az Alitalia átváltható kötvények 100%-ának megvásárlása és legalább 750 millió eurós azonnali tőkeinjekció tőkemelés formájában, amelynek fedezete teljes mértékben Air France-KLM részvénykibocsátás, az új részvények minden részvényes számára jegyezhetők. A befektetés nagy részét egy hatalmas fejlesztési program keretein belül használják fel. A program a fedélzeti szolgáltatások, az utastér (ülések, belső design, szórakoztatás stb.), valamint a földi kiszolgálás átalakítását is magában foglalja. Az Air France-KLM felmérése szerint az Alitalia flotta modernizálása elsődleges fontossággal bír. Első lépésben a rövid- és középtávon üzemeltetett MD80-asok és a hosszú távú B767-esek teljes felújítását tervezik. A korrekciós intézkedések után további beruházások gondoskodnak a flotta fejlesztéséről, megnyitva az utat az Alitalia számára hálózatának egy egészséges pozícióból kiinduló bővítésére. Az Air France-KLM fellendítési és újrapozícionálási terve nem jelent felesleges többlet terheket az Alitalia jelenlegi terveihez képest.
Indul a fejlesztés Ferihegyen
205 darab 12,9 négyzetméteres konténerben összesen 3200 négyzetméternyi iroda és szolgálati helyiség - számokban kifejezve ekkora lesz az az ideiglenes városész, amelynek építése szombaton kezdődött meg a Budapest Airport 2-es terminálja mellett.Az első kék-ezüst színű konténerek szombaton érkeztek meg a Ferihegyi repülőtérre, amellyel kezdetét vette a konténerváros építése. A konténerváros létrehozására a 2A és 2B terminált összekötő BUD Skycourt nevű új terminálépület építése miatt van szükség, hiszen az utasvárócsarnok fejlesztése miatt számos cégnek kell új, ideiglenes iroda- és munkahelyiségeket biztosítani. Ide költöznek többek között a repülőtér földi kiszolgáló vállalatai is. Ez a projekt a Budapest Airport (BA) BUD Future elnevezésű programjának első lépcsője. A BA 2011-ig 65 milliárd forintot költ a repülőtér fejlesztésére. A kétszintes, felülről nézve H-alakú konténerváros naponta 300-350 ember számára biztosít majd iroda-, tárgyaló- és öltözőhelyiséget. A létesítményben központi fűtés és klímaberendezés is lesz, kényelmük, technikai felszereltségük pedig megfelel minden kívánalomnak. Várhatóan három-négy évig, a T2 teljes megújulásáig lesz szükség a különleges építményre. A konténerváros mellett 7300 négyzetméteres burkolt parkoló és kiszolgáló terület is épül, az átadást 2008 első hónapjaira tervezi a Budapest Airport.
Brüsszeli szolgálatban a nemzeti nagykövetségek
Kevesen tudják, de 1993 óta érvényben lévő alapjoga az EU állampolgárainak, hogy ha az Európai Unió területén kívüli tartózkodásuk során bajba kerülnének, bármely EU tagállam nagykövetségéhez segítségért fordulhatnak. A jövőben az uniós polgárok ezen alapjogának érvényt kell szerezni, szögezi le az Európai Bizottság (EB) határozata.Ennek a jognak alapvetően azokban az országokban kell érvényesülnie, amelyekben a problémákkal küszködő közösségi polgár nem fordulhat saját nemzete nagykövetségéhez, mert állama ott éppen nem működtet nagykövetséget. Az EB elképzelése szerint 2009-től minden újonnan kiadott útlevélbe be kellene vezetni ezt a jogosultságot, a régiekbe pedig kiegészítő bejegyzésként kellene beragasztani egy ezt rögzítő matricát. A 14 éves jog felmelegítésének fontos indoka, hogy egyre több európai él az unión kívül, és évente 7 millióan utaznak az EU-ból olyan országba, amelyben nemzetük nem működtet nagykövetséget. A világ államai közül csak Oroszország, Kína és az Egyesült Államok engedheti meg magának, hogy mindenhol fenntartson hivatalos képviseletet. Franciaország, Nagy-Britannia és Németország száz-száz nagykövetséget működtet, amellyel elég jól lefedik a világot. Ezzel szemben a máltaiak és a ciprusiak kevesebb mint tíz országban fordulhatnak nemzeti képviseletükhöz, ha bajba kerülnek. Ráadásul 18 olyan ország van a világon - köztük Szomália, Buthán és a Bahamák -, amelyekben egyetlen uniós tagországnak sincs nagykövetsége, és 17 olyan állam, amelynek területén csak egy tagország tart fenn hivatalos képviseletet. (Napi Gazdaság)
"Zöld leszállás" Stockholmban
Az SAS az első légitársaság, amely egy EU projekt keretében, az elmúlt napokban egyik transzatlanti járatával úgynevezett "zöld leszállást" (green approach) hajtott végre.document.write('\"Zöld leszállás\"');A New York Newark reptérről induló Airbus 330-as gép ezzel a módszerrel a szokásosnál lényegesen alacsonyabb zajjal közelítette meg a repteret, és közben 200 literrel kevesebb kerozint fogyasztott, továbbá 500 literrel kevesebb széndioxiddal szennyezte a levegőt, mint egy szokásos megközelítés során. A módszert az SAS és a svéd légügyi hatóságok dolgozták ki, és EU támogatással a stockholmi és a bécsi repülőtéren folynak a próbái. A hagyományos megközelítés során a gép 20-25 perccel érkezés előtt kezd ereszkedni, és "lépcsőkben" közelíti meg a repteret, ami többszöri lassítást és gyorsítást (motor teljesítményváltoztatást) igényel. Az új módszer lényege, hogy a fogadó reptértől kapott adatok és az időjárási adatok segítségével a fedélzeti számítógép pontos leszállási pályaívet számít ki már röviddel az indulás után, amelyet szükség szerint folyamatosan korrigál. A leszállást már 30-40 perccel érkezés előtt megkezdi a gép, folyamatos pályán, csökkentett motorteljesítménnyel siklórepülésben ereszkedve. A B-737-es gépekkel az SAS 2006 tavasza óta kétezer ilyen leszállást hajtott végre hibátlanul. Az úttörő transzatlanti próba során a számítógép által kiszámított és a valós földet érés közötti eltérés alig egy másodperc volt. A pozitív tapasztalatok alapján a svéd légi irányítás illetve a stockholmi reptér a rendszer általános bevezetését tervezi. (MT Zrt Stockholm)
Strandpapucsra cseréljük a télikabátot
Téli álomutazás: télen a melegebb égtájakra repülünk a British Airways-eldocument.write('Bahamák');Nemcsak a madarak repülnek el a téli hideg elől, de egyre több magyar utas is felkerekedik, hogy a zimankós napok helyett egzotikus uticélok napsütötte, homokos tengerpartjain élvezhesse a nap sugarait és a tenger morajlását. A British Airways idei online felmérése szerint a magyar utasok 53 százaléka éves vakációja eltöltése céljából utazik tengeren túli desztinációkra, de közülük egyre többen döntenek úgy, hogy télen veszik ki nyári szabadságukat. A december-márciusi időszakra vonatkozó foglalások alapján a légitársaság magyar utasai körében az idei TOP listát a Csendes-óceán délnyugati, a latin-amerikai, a karibi, az amerikai és a dél-afrikai célállomások vezetik, amelyekre a British Airways, a oneworld légiszövetség tagjaként rugalmas utazási feltételeket kínál a télen nyaralók számára is.A British Airways felmérése szerint az óceán túlpartjára a magyar utazóközönség 53 százaléka éves nyaralásának eltöltése céljából utazik. A légitársaság nyáron készített online felmérése* szerint azok a magyar utasok, akik már jártak a tengerentúlon Hong Kong-ot (19,5%), New York-ot (18,7%), Thaiföldet (8,9%), Los Angeles-t (8,6%), Miami-t (8,2%) valamint San Francisco-t (7,05%) keresték fel, holott "álom desztinációként", ahová egyszer mindenképpen szeretnének eljutni a megkérdezettek 67,04 százaléka Ausztráliát, 58 százalékuk pedig Mexikót és a Karibi-térséget nevezte meg.A British Airways 2007. december és 2008. március időszakra vonatkozó foglalási adatai arról árulkodnak, hogy a magyar utazók télen nemcsak a melegebb égtájakat és városokat részesítik előnyben, de egyre nagyobb számban vannak azok, akik nemcsak álmodoznak az álomutazásról de, meg is valósítják azt.document.write('Mexikó');A Csendes-óceán dél-nyugati régiójába, elsősorban Sydney és Bangkok városokba ebben az időszakban, a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 21,3 százalékkal utaznak majd többen. A latin-amerikai és karibi régió legnépszerűbb "telelő" helyeire, az ilyenkor kellemesen meleg Mexikóba, Barbadosra, a Bahamákra, Antiguába, illetve a mindig napos Jamaicába, már most 44,2 százalékkal többen foglaltak jegyet a British Airways járataira, mint egy évvel korábban.Az előfoglalások szerint sok honfitársunk keresi fel az olyan, télen is kellemes, mediterrán klímájú népszerű amerikai nagyvárosokat, mint például Los Angeles, San Francisco, Miami vagy Orlando, de nem vetjük meg a dél-afrikai Cape Town és Johannesburg nyújtotta téli kikapcsolódási lehetőségeket sem, hiszen ezeken a helyeken garantáltan strandpapucsra cserélhetjük a télikabátunkat.
Frissítették a légi feketelistát Brüsszelben
Az Európai Unió illetékesei közzétették az EU és a nemzetközi légügyi hatóságok együttműködésével készült listát azokról a légitársaságokról, amelyek nem szállhatnak le a huszonhét tagállam repülőterein, írja az Index.Az uniós hatóságok megítélése szerint ezek a társaságok nem teljesítik az alapvető biztonsági normákat sem. Hegyi Gyula EP-képviselő, aki részt vett az Európai Bizottság és a parlament által közösen szervezett, a légi közlekedés biztonságával foglalkozó ülésen, az Indexnek elmondta, hogy egyetlen uniós légitársaság sem került fel a feketelistára. A társaságok zöme harmadik világbeli országban van bejegyezve, Európából mindössze két ukrán légitársaság számít kockázatosnak. Hét országból valamennyi légitársaság szerepel a listán. Ezek a Kongói Demokratikus Köztársaság, Egyenlítői Guinea, Indonézia, Kirgiz Köztársaság, Libéria, Sierra Leone és Szváziföld. Egy-egy szudáni, afgán, iráni, ruandai és angolai cég is felkerült a listára, de az adott országokban léteznek más légitársaságok is. Az uniós hatóságok hatásköre csak a huszonhét tagállam területére terjed ki. Hegyi Gyula mégis azt ajánlja a magyar utazóknak, hogy ha az adott országba utaznak, ellenőrizzék, melyik légitársaságot veszik igénybe. Az uniós feketelistán szereplő gépeknél feltehetően sokkal nagyobb a biztonsági kockázat, hiszen a feketelistát kiváló szakemberek állították össze. Ha egy légitársaság javít a teljesítményén, bebizonyíthatja Brüsszelnek, hogy már megfelel a biztonsági előírásoknak. A magyar képviselő különösen az egzotikus országokba utazó egyéni turistáknak javasolja a nagyobb elővigyázatosságot a légitársaságok megválasztásánál.
A Hainan a magyar olimpiai csapat hivatalos szállítója
Jövő nyáron, a pekingi olimpiai játékok ideje alatt heti öt közvetlen járaton juthatnak el Budapestről a magyar sportolók és sportrajongók a kínai fővárosba a Hainan Airlines-szal (HNA) - hangzott el múlt hét pénteken azon a rendezvényen, ahol bejelentették: a magyar olimpiai csapat hivatalos szállítója a Hainan Airlines lesz.Schmitt Pál, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke kijelentette, a repülőgépek sportolóinkkal együtt álmainkat is kiviszik az olimpiára, és reményei szerint visszafelé érmeket is hoznak majd szép számmal. A sportolók ráadásul már a járaton megkezdhetik az akklimatizációt. Szántó Regina regionális sales manager kiemelte, hogy a légitársaság mindent megtesz majd azért, hogy a sportolók speciális igényeit kielégítsék, odafigyelnek, hogy a magas versenyzők olyan ülést kapjanak, ahol a lábuk is elfér, és felkészülnek különleges étkezési kívánságokra is. Zao Khai, a Hainan Airlines képviseletvezetője hangsúlyozta, hogy másfél éve indult a légitársaság budapesti járata, és ez volt a Hainan első interkontinentális útvonala. A légitársaság az idén már két jelentős, Kínában megrendezett eseményt szponzorált: 500 főt utaztattak hazánkból a Kínai Magyar Évadra és támogatták versenyzőink kijutását a pekingi speciális olimpiára is. A HNA utasforgalma 2007-ben várhatóan 12,8 millió fő lesz, az árbevétel 1 milliárd euró körül várható. A HNA így Kína negyedik legnagyobb légitársaságává válik. Míg a téli menetrendben heti két járat közlekedik Budapestről, addig a nyári menetrendben heti négy, illetve heti öt járat üzemeltetését tervezi a légitársaság az olimpia ideje alatt. A Hainan Airlines a közeljövőben, több kisebb légitársaság bekebelezésével nevet vált, és Grand China Air néven fog üzemelni. A következő két évben tíz A330-as, tíz Boeing 787-es és két A340-es típusú repülőgéppel gazdagodik a flotta.
Folyékony arany - Az olíva
Az olíva élettani hatásai Bennszülött, ősi kultúrnövény az olajfa a Földközitenger keleti partvidékén, a mediterrán táj elválaszthatatlan kísérője. Napjainkban Olaszországban és Spanyolországban termesztik a legtöbb olajbogyót. Az olívaolaj az olajfa (olea europea l. /oleaceae/) csonthéjas terméséből előállított zöldessárga, jellemző illatú, kellemes, édeskés ízű folyadék, mely nagyon egészséges.Ősi, misztikus hangulatot árasztanak az olajfa több száz éves példányai; az olívának rengeteg fajtája van. Az olívabogyó színe az érettséggel függ össze: fakózöld héja ősszel fokozatosan megváltozik, éréskor fényes barnára, kékesfeketére vagy feketére színeződik, és megpuhul. Fogyasztás előtt a termést 8-14 napig vízben áztatják, többszöri vízcserével a fanyar ízt adó csersavak eltávolítása céljából, utána pedig sós vízben tartósítják.Az olajfa gyümölcse különleges csemege, íze felséges. Ehetjük önmagában aperitifként, de ételeinkben való felhasználására is számtalan receptlehetőség áll rendelkezésünkre, különös tekintettel a görög ételekre és receptekre. Az olajbogyót előételként különféle fűszerekkel ízesítve is fogyaszthatjuk: fokhagymával, citrommal, csípős paprikával, amelyek növelik jótékony táplálkozásélettani hatását. Már az ókorban is... Az olívaolaj felhasználása nagyon régen kezdődött. Már Krisztus előtt 5000ben is sajtoltak olívaolajat. Táplálkozáson kívül más célokra is felhasználták az olívaolajat: ezzel kenték fel a királyokat, szépítették a hercegnők testét, ápolták a csecsemők bőrét és kenték be a holttesteket. A Biblia özönvízről szóló fejezetében egy olajágat tartó galamb jelenti a katasztrófa végét. Sokféle minőségben Az olívaolajok között jelentős minőségi különbségek vannak. A legjobb minőségű az extra szűz olívaolaj, amelyet gondosan válogatott bogyókból, a leszedésüket követő 24 órán belül sajtolnak. Extra szűz Az olajbogyókat mossák, majd megtisztítva, egy mechanikus rendszerrel préselik. Az olajbogyópasztát kíméletesen gyúrják az olaj szeparálása céljából, majd ülepítik és centrifugálják. A keletkező extra szűz olívaolajat megfelelő tartályokban tárolják, azután szűrik és palackozzák. A folyamat során sem oldószert, sem hőt nem alkalmaznak. Semmilyen tartósítószert és adalékot nem adnak az olajhoz, így az extra szűz olívaolaj megőrzi eredeti zamatát, vitamintartalmát, nem károsodik az értékes telítetlen zsírsavtartalma, antioxidánsokban rendkívül gazdag marad. Ezért az olívaolaj - egyéb zsírokat helyettesítve - számos egészségkárosító tényezőt kiküszöböl. Sansa Létezik emellett az úgynevezett sansa olívaolaj, amely a sajtolás során keletkező maradványokból készül, s amelyet oldószerrel nyernek ki a megmaradt olívamasszából. Ezek az olajok 1 %-ban tartalmaznak extra szűz olívaolajat, ez az oka, hogy egyáltalán használható ezekre a zsiradékokra az olívaolaj elnevezés. A silány minőségű, olcsó készítményt a mediterrán országokban ma már nem forgalmazzák, de hazánkban sajnos minden 100 vásárlásból 60 alkalommal a silány sansaolaj mellett döntenek a vevők, mert nem ismerik az extra szűz olívaolaj előnyeit.(Összehasonlításul megemlíthető, hogy ugyanilyen különbség van az oldószerrel kinyert halolajok és a természetes úton kinyert busahalolaj között, amely utóbbiban nem károsodnak a többszörösen telítetlen zsírsavak. A halolaj fogyasztása az omega6 zsírsavak miatt fontos.) Előnyös élettani hatások Az olívaolaj értékes tulajdonságait és előnyös élettani hatásait a mogyorófélék olaja és az avokádóolaj közelíti meg, ezután következik a hidegen préselt napraforgóolaj, majd a többi olajfélék. Kiemelendő a szőlőmagolaj és az édes sárgabarackmag olaja, amelyek antiallergikumként is használhatók.A gyógyászati célra is használt olívaolaj 70-80%ban tartalmaz egyszeresen telítetlen zsírsavésztereket, fitoszterint és lecitint is tartalmaz nyomokban.Életfontosságú (esszenciális) zsírsavak az F-vitaminok, amelyeket az olívaolaj természetes állapotában tartalmaz, de az F-vitaminok forrásai még a napraforgó, kukorica, szója, tökfélék, sütőtök. Az F-vitaminok a sejthártya építőanyagai és fontos hormonszerű anyagok alapanyagai.Ezek mesterséges bevitele és extrém túladagolásuk rákkeltő lehet, ezért fontos, hogy természetes környezetben, az elemi anyagokban levő kísérőanyagokkal együtt kerüljenek szervezetünkbe. Anyagcserénk védelmében A természetes állapotú extra szűz olívaolaj a hidegen történő kinyerés miatt tartalmazza a zsiradékon kívül a nem károsodott vitaminokat, ásványi anyagokat, antioxidáns hatást fejt ki, így védi anyagcserénket az egészségkárosító hatásoktól, anyagoktól. Ugyanez nem érvényes az oldószerrel kinyert olajokra. A zsírok biológiai funkciói A sejthártyák építőanyagai működésük szabályozói, tartalék energiaforrások, energiaszállítási formák, védőrétegképzők a sejtfalak vitaminok, antioxidánsok. A zsiradékok telített és telítetlen zsírsavakat tartalmaznak. Táplálkozásélettani szempontból jelentős, hogy a telítet és telítetlen zsírsavak milyen arányban fordulnak elő az elfogyasztott táplálékokban. Minőségi összetételük Az egészséges étrendben a tálék 30%-a a zsiradék, de nem mindegy a felvett zsírok minőségi összetétele és az energiaforrásként való hasznosulást elősegítő zöldségek és gyümölcsök aránya. Az olívaolaj és a hidegen kinyert busahal olaja optimális arányban tartalmi az egyszeresen telítetlen, a többszörösen telítetlen és a telített zsírsavakat. A gyümölcsök közül a piros színanyagot nagy mennyiségben tartalmazó feketeribiszke, feketeáfonya, feketeszeder telítetlen zsírsavak mellett B12vitamint is tartalmaznak. A nagy karotintartalmú zöldségek antioxidáns vegyületeket tartalmaznak, ilyenek a sárgarépa, kelkáposzta, brokkoli, karfiol, valamint a petrezselyem és zeller zöldje, a spenót, sóska, mangold és a hagymafélék zöldje, a snidling.Az egészségkárosító szabad gyökök megkötésében az olíva olaj mellett az omega3 zsírsavakat nagyobb mennyiségben tartalmazó halak, busa, lazac, makréla fogyasztása is alapvető fontosságú, az immunrendszer gyulladásos folyamatainak megelőzésében, az idegrendszer működésének támogatásában, az érrendszeri betegségek kockázatának csökkentésében. Stresszterhes napjainkban ezért az olívaolaj és az olívabogyó rendszeres fogyasztása, étrendünkbe való folyamatos beiktatása egészségmegőrzésünk miatt nélkülözhetetlen.