"Zöld leszállás" Stockholmban
2007. december 13.
Az SAS az első légitársaság, amely egy EU projekt keretében, az elmúlt napokban egyik transzatlanti járatával úgynevezett "zöld leszállást" (green approach) hajtott végre.
A New York Newark reptérről induló Airbus 330-as gép ezzel a módszerrel a szokásosnál lényegesen alacsonyabb zajjal közelítette meg a repteret, és közben 200 literrel kevesebb kerozint fogyasztott, továbbá 500 literrel kevesebb széndioxiddal szennyezte a levegőt, mint egy szokásos megközelítés során. A módszert az SAS és a svéd légügyi hatóságok dolgozták ki, és EU támogatással a stockholmi és a bécsi repülőtéren folynak a próbái. A hagyományos megközelítés során a gép 20-25 perccel érkezés előtt kezd ereszkedni, és "lépcsőkben" közelíti meg a repteret, ami többszöri lassítást és gyorsítást (motor teljesítményváltoztatást) igényel. Az új módszer lényege, hogy a fogadó reptértől kapott adatok és az időjárási adatok segítségével a fedélzeti számítógép pontos leszállási pályaívet számít ki már röviddel az indulás után, amelyet szükség szerint folyamatosan korrigál. A leszállást már 30-40 perccel érkezés előtt megkezdi a gép, folyamatos pályán, csökkentett motorteljesítménnyel siklórepülésben ereszkedve. A B-737-es gépekkel az SAS 2006 tavasza óta kétezer ilyen leszállást hajtott végre hibátlanul. Az úttörő transzatlanti próba során a számítógép által kiszámított és a valós földet érés közötti eltérés alig egy másodperc volt. A pozitív tapasztalatok alapján a svéd légi irányítás illetve a stockholmi reptér a rendszer általános bevezetését tervezi. (MT Zrt Stockholm)
forrás: www.turizmusonline.hu
A New York Newark reptérről induló Airbus 330-as gép ezzel a módszerrel a szokásosnál lényegesen alacsonyabb zajjal közelítette meg a repteret, és közben 200 literrel kevesebb kerozint fogyasztott, továbbá 500 literrel kevesebb széndioxiddal szennyezte a levegőt, mint egy szokásos megközelítés során. A módszert az SAS és a svéd légügyi hatóságok dolgozták ki, és EU támogatással a stockholmi és a bécsi repülőtéren folynak a próbái. A hagyományos megközelítés során a gép 20-25 perccel érkezés előtt kezd ereszkedni, és "lépcsőkben" közelíti meg a repteret, ami többszöri lassítást és gyorsítást (motor teljesítményváltoztatást) igényel. Az új módszer lényege, hogy a fogadó reptértől kapott adatok és az időjárási adatok segítségével a fedélzeti számítógép pontos leszállási pályaívet számít ki már röviddel az indulás után, amelyet szükség szerint folyamatosan korrigál. A leszállást már 30-40 perccel érkezés előtt megkezdi a gép, folyamatos pályán, csökkentett motorteljesítménnyel siklórepülésben ereszkedve. A B-737-es gépekkel az SAS 2006 tavasza óta kétezer ilyen leszállást hajtott végre hibátlanul. Az úttörő transzatlanti próba során a számítógép által kiszámított és a valós földet érés közötti eltérés alig egy másodperc volt. A pozitív tapasztalatok alapján a svéd légi irányítás illetve a stockholmi reptér a rendszer általános bevezetését tervezi. (MT Zrt Stockholm)
forrás: www.turizmusonline.hu
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.