Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Törökország egyre kedveltebb úticél
Az európaiak változatlanul szívesen töltik vakációjukat Törökországban. Az idei év első felében 13,44 százalékkal több EU-polgár utazott a két kontinensen fekvő országba, mint a megelőző év hasonló időszakában. A magyarországi foglalások kis mértékben ugyan visszaestek, de ez inkább a magyar gazdasági helyzet általános gyengeségének tudható be, vélik a Török Idegenforgalmi Képviselet bécsi munkatársai. A 2006. évi mérséklődést követően az idei év első hat hónapjában a török statisztikai adatok szerint 8,4 millió turista érkezett Törökországba az Európai Unióból. A legtöbben, 1,7 millióan Németországban választották úticélul a Boszporusz két oldalán fekvő államot. Jelentősen megugrott a Kelet-Európából érkezők aránya is: Csehországból 42, Szlovákiából 52, Lengyelországból 37 százalékkal érkeztek többen, mint egy évvel korábban. Magyarországról 2007. január és június között mintegy 29 ezer turista érkezett Törökországba. Ez több, mint 2005 hasonló időszakában (26 ezer), de 3,74 százalékkal kevesebb mint tavaly (közel 30 ezer). A Magyarországért is felelős bécsi idegenforgalmi képviselet szakembereinek véleménye szerint ennek elsődleges oka a reálkeresetek csökkenése illetve az életszínvonal romlására vonatkozó előrejelzések Magyarországon. Örvendetes viszont, hogy a piaci hírek szerint a Törökországba irányuló foglalások kisebb mértékben estek vissza, mint az egyéb úticélok iránt tapasztalható átlagos kereslet. Egyre vonzóbbak a turisták számára a városlátogatások és kulturális utazások. Ezen a területen Isztambul, Kappadókia és Efeszosz bizonyultak a legnépszerűbbnek. Amíg korábban Törökország elsősorban tengerpartja révén vonzotta vendégeket, mára megnövekedett az egyéb kínálat is: golfpályák, kongresszusi központok, különleges hangulatú anatóliai városok, történelmi és régészeti emlékek várják a látogatókat.
"Egy világ" - Végtelen számú utazási lehetőség a láthatáron
Világkörüli utazásra invitál a British Airways, a oneworld légiszövetség vezető légitársaságaA oneworld légiszövetség bővítésével tovább szélesedett az utazási horizont a nemzetközi és a magyar utasok milliói számára, akik immár egyetlen klikkeléssel 10 légitársaság, 142 országban lévő 688 célállomása közül választhatnak. A oneworld légiszövetségen belül, Magyarországon ma a British Airways kínálja a legkedvezőbb árú és legrugalmasabb csatlakozással rendelkező világkörüli utazási lehetőségeket az utasoknak, akik akár egyetlen e-Ticketet váltva körbeutazhatják a Földet. Az utasok a világkörüli utazásokat a megtett légimérföldek vagy a meglátogatott kontinensek száma alapján, az útszakaszonként árazott jegyekhez képest akár 60-70 százalékkal olcsóbban válthatják meg. Az adott célállomás nevezetességeinek felfedezésében valamint szabadidős programjainak kiválasztásában a British Airways honlapján, a ba.com oldalon a most megújult "nemzetközi online utikönyv" segíti az utasokat.A British Airways kimutatásai szerint minden 4. magyar utas a tengeren túlra utazik a légitársasággal, amely a oneworld légiszövetség vezető légitársaságaként a szövetség tagjai által repült 142 országból 93-ba, a 688 kiszolgált célállomás közül pedig 214-be közlekedtet menetrend szerinti járatokat. Kiterjedt járatrendszere és útvonalhálózata révén, a oneworld légiszövetségen belül, a magyar utasok számára ma a British Airways nyújtja a legkedvezőbb árú világkörüli utazási lehetőséget, a legrugalmasabb csatlakozási lehetőségek biztosítása mellet. A légitársaság Budapestről napi három járatot üzemeltet London legnagyobb repülőterére, a Heathrow-ra, ahonnan saját járatrendszerével szinte a világ minden tájára rugalmas csatlakozási lehetőséget biztosít az utasoknak.Egy világkörüli utazásra a British Airways-nél már akkor is lehetőség van, ha az utazó Ausztráliába utazik. A British Airways-szel Londonon keresztül utazva Bankok-ba, majd onnan a Qantas-szal Sydney-be, a vakáció végén nem feltétlenül kell ugyanezen az útvonalon visszautaznunk. Ha egy valóban világkörüli élményt kíván átélni az utas, a visszaúton érdemes Los Angeles felé venni az irányt és az utat ott megszakítani, az ott eltöltött napokat követően pedig ugyancsak a British Airways-szel Londonon keresztül visszatérni Budapestre. Ez az út 390.000 forintos árával a legolcsóbb lehetőség a British Airways ajánlatai között egy világkörüli utazásra, annak ellenére, hogy valójában "csak" egy Sydney út oda és vissza.A klasszikus világkörüli repülőjegyek ezzel szemben alapvetően két szempont szerint válthatóak. Az egyik esetben a megtett légimérföldek szerint áraz a légitársaság, míg a másik esetben a jegyárat a meglátogatott kontinensek száma alapján kell kifizetni, mindkét esetben mindössze kb. az eredeti ár harmadát fizetve.A klasszikus világkörüli utak tárháza szinte végtelen az útvonalvariációkat és célállomásokat illetően. A legkedvezőbb árú utak egyike során például Budapestről a British Airways-szel Londonon keresztül Szingapúrba utazhatnak, onnan a Cathy Pacific fedélzetén Hong Kong-ba, majd a Japan Airlines-szal Tokióba repülhetnek az utasok, ahonnan az American Airlines-szal Los Angeles-be, majd New York-ba folytathatják útjukat, végül pedig ismét a British Airways járatával Londonon keresztül térhetnek vissza Budapestre. Ez a 3 kontinens 6 világvárosait érintő vagy tetszőleges útiterv szerinti, de 26.000 légimérföldnél nem hosszabb utazás most 496.400 forintba kerül az adók és illetékek nélkül, míg ha szakaszonként, azaz nem csomagban vásárolná meg az utas, akkor az ár akár az 1,3 millió forintot is elérné.A kicsit merészebb és hosszabb szabadsággal rendelkező utasok nagyobb világkörüli utat is tehetnek. A British Airways nagyobb világkörüli "úticsomagjában" például Budapestről, a British Airways-szel Londonon keresztül Sydney-be, Melbourne-be, Auckland-ba való utazás, onnan a dél-amerikai Santiago de Chile-be, majd a brazil Rio de Janeiro-ba történő átutazás, valamint a Madridon keresztül Budapestre történő visszautazás foglaltatik benne. Ez a 4 kontinens 7 városát érintő vagy tetszőleges, de 29.000 légimérföldnél nem hosszabb utazás 637.700 forintba kerül az adók és illetékek nélkül, ellentétben az út 2 millió forintot meghaladó szakaszonkénti listaárával.A magyar és a nemzetközi világutazók tájékozódását a British Airways honlapján, a ba.com oldalon megtalálható most megújult "nemzetközi online utikönyv" segíti az adott városokban. A http://eventsuk.britishairways.com/sisp/index.htm címen elérhető online útikönyvből az utazók egy kattintással tájékozódhatnak utazásuk állomásainak történelméről, kultúrájáról, nevezetességeiről, hagyományairól valamint arról, hogy milyen szabadidős programokat vehetnek igénybe kinttartózkodásuk alatt."A repülőjegy árak folyamatos csökkenése egyre több utas számára teszi azt lehetővé, hogy Európa országain túlmenően, más földrészek nagyvárosait is repülővel látogasson meg." - mondta Nagy Katalin, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Cseh Köztársaságért felelős marketing vezetője. "A világ tehát kitágult és az utazási lehetőségek száma szinte végtelen, hiszen az utasok a oneworld légiszövetség 10 taglégitársaságának 688 célállomása közöl választhatnak." - tette hozzá Nagy Katalin.A oneworld a legkiterjedtebb nemzetközi útvonalhálózattal rendelkező légiszövetség. Az utasok szavazatai alapján, a brit Skytrax független közvélemény-kutató szervezet a 2006. évi World Airlines Awards-on a 10 oneworld taglégitársaság közül 3 légitársaságot is díjazott, ami egyben mutatja a szövetség minőségi légiközlekedési szolgáltatások és innováció iránti elkötelezettségét is.A British Airways, a oneworld légiszövetség vezető légitársasága, 2006-ban a SkyTrax World Airline Award-on az üzleti utazók szavazatai alapján elnyerte az "Év légitársasága" díjat. A légitársaság 2007-ben a tekintélyes OAG (Official Airline Guide) nevű utazási és szállítmányozási információs szervezettől kapta meg az "Év Légitársasága" címet, amelynek iparági jelentőségét és súlyát az adja, hogy a szervezet elsősorban a törzsutasok, azaz a repülővel leggyakrabban utazó közönség véleménye alapján dönt.
Átláthatóbb árak a Germanwings-nél
A Germanwings átláthatóbb árakkal kedvez utasainak. A www.germanwings.com honlapon minden, árral kapcsolatos információ rendelkezésre áll rögtön a repülés útvonalát és dátumát követően. A nettó árak mellett, ugyanazon az oldalon találják az utasok az oda- és visszaút teljes összegét adókkal, illetékekkel és foglalási díjjal együtt. Az árak újfajta feltüntetésével a Germanwings a kiválasztott utazási dátumhoz automatikusan a legkedvezőbb árat javasolja az oda- és visszaúthoz, ugyanakkor további alternatívákat is felkínál. "Kedvező árainkat szívesen tüntetjük fel utasainknak. Abból indulunk ki, hogy értékelni fogják az áttekinthetőséget és az őszinteséget, amely lehetővé teszi, hogy minőségi diszkont légitársaságként pozícionáljuk magunkat." - mondta Gregor Schlüter, a Germanwings értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. A Germanwings árai ügyfélközpontú feltüntetését a TÜV-vel együtt dolgozta ki. A TÜV 2007. elején a Germanwings-t a diszkont légitársaságok között elsőként részesítette a "s@fe-shopping" kitüntetésben. A Légitársaság az elismerést a www.germanwings.com honlap minőségével, biztonságával és átláthatóságával vívta ki. Germanwings - Európa diszkont légitársaságaA Germanwings a legvirágzóbb diszkont légitársaságok egyike Európában. A Légitársaság adókat, illetékeket és foglalási díjat magában foglaló 19 eurós jegyáraktól, öt központi reptérről - Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeld, Hamburg és Dortmund - kínál járatokat több mint 60 európai célállomásra. A diszkont légitársaság fiatal flottát üzemeltet, amely jelenleg 27 Airbus A319-es és Airbus A320-as típusú repülőgépből áll. Az elmúlt években a Légitársaság utasainak száma 7,1 millió fölé emelkedett. A 2007-es nyári menetrendben a Germanwings Budapestről Köln/Bonnba heti hat, Stuttgartba heti négy közvetlen járatot közlekedtet. A Légitársaság 2007. júniusa óta Sármellékről is indít közvetlen járatokat: Köln/Bonnba és Berlin heti 2 közvetlen járat szállítja az utasokat.
A Wizz Air már bruttó árral hirdet
A Wizz Air diszkont légitársaság már bruttó, azaz az adókat és illetékeket is tartalmazó jegyárakat közöl, a Malév és az ugyancsak diszkont SkyEurope az erre vonatkozó uniós rendelet hatályossá válásakor vezeti be ezt a gyakorlatot. A légi közlekedési szolgáltatásról szóló és az Európai Parlament által elfogadott rendelettervezetben egyebek között az is szerepel, hogy ne lehessen 1 forintért kínálni a repülőjegyeket, ha egyszer nem annyiba kerülnek. A parlament úgy módosítaná a rendeletet, hogy az tartalmazzon minden olyan díjat, amelyet az utasnak feltétlenül meg kell fizetnie.Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a forgalmi adatokban nem történt változás azt követően, hogy a légitársaság a bruttó árazást vezette be. A folyamat még nem zárult le, az úgynevezett minimum foglalási díj még nem szerepel a meghirdetett árakban, hamarosan azonban ezt is tartalmazni fogják - fűzte hozzá Kázmér Natasa. Hegedűs Judit, a SkyEurope Hungary szóvivője arról számolt be, hogy a légitársaság a nyugat-európai piacain már régóta a bruttó árakat közli. Hozzátette: amennyiben a rendelet hatályba lép, mindenhol bevezetik a bruttó árak hirdetését. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a fogyasztóvédelmi előírások miatt a hirdetéseikben felhívják a figyelmet arra, hogy nettó árat közölnek, és csillaggal jelölik, hogy az ár az adókat és illetékeket nem tartalmazza. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a marketingfogásnak számító nettó árközlés ellenére az utas minden tájékoztatást megkap arról, hogy a repülőjegy mennyibe kerül.Hasonlóan nyilatkozott Németh Krisztina a Malév kommunikációs igazgatója is. Elmondta: mivel az utas első benyomása fontos a vásárlási döntésnél, a Malév is nettó árakat közöl, feltüntetve, hogy az adott összegre még az adók és illetékek is rárakódnak. Hozzátette: amennyiben a rendelet hatályossá válik, a Malév is bruttó árakat közöl majd, és mivel ez minden légitársaságra kötelező érvényű lesz, egyik vállalat sem kerül versenyhátrányba emiatt.A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek között a nettó árazás miatt marasztalt el több légitársaságot is a közelmúltban. Úgy vélték, hogy a nettó árazás alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, mivel a potenciális fogyasztók döntéseire hatást gyakorolnak a légitársaságok hirdetései. Amennyiben a tájékoztatás nem megfelelő, az ügyfelek csak a fizetéskor szembesülhetnek azzal, hogy a reklámban közöltnél többe kerül az utazás, a repülőre való felszállás előtt repülőtéri illetéket, jegykiállítási díjat, vagy egyéb jogcímen felszámolt összeget is fizetni kell, így a végösszeg a hirdetésben szereplő ár többszörösére is rúghat.A GVH piactisztítási céllal több légitársaság ellen is eljárást indított: a KLM 1 milliós, a Wizz Air 20 milliós, a Malév 30 milliós és a SkyEurope 50 milliós bírságot kapott egyes reklámjaiért. (MTI)