Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Újra Budapesti Nyári Fesztivál
Június 8. és szeptember 2. között a Szabad Tér Színház Kht. szervezésében a Margitszigeten és a Városmajorban lévő Szabadtéri Színpadokon három hónap alatt közel 70 előadásra kerül sor. A programok között musical, vígjáték, balett, koncert, operett és tánc, valamint gyermek eladások is lesznek. Egy-egy produkciót több alkalommal is megismételnek. A Margitszigeten ősbemutatóként a Drakula c. magyar musicalt viszik színre augusztusban négy alkalommal, Elton John -Tím Rice Aida musical változatát Oláh Ibolya címszereplésével a Székesfehérvári Vörösmarty Színház és a Budapesti West End Színház közös produkciójában júliusban láthatja a közönség. Ezeken kívül a Jekyll és Hyde, a Jézus Krisztus szupersztár, A három testőr musicaleket, valamint a 100 tagú Cigányzenekar, a XII. Duna Karnevál Gálaest, Al Di Meola & Midsummer Night Quartett, a Cotton Club Singers és a Klezmer Magic koncertje, az ExperiDance: Nagyidai cigányok c. táncestje, valamint ír steptánc show is lesz a műsoron. Az eladások előtt a Margitszigeten a BKV 26-os busz járata sűrítve üzemel, s az eladások után színházi buszjáratokat indítanak, amelyekre az aznapi színházjegyek buszjegyként lesznek érvényesek. A Városmajori Színházban a három hónap alatt vasárnap délelőttönként 11 órai kezdettel gyermek eladásokra várják a kicsiket. Itt is játszanak musicaleket, és A vén budai hársfák címen nosztalgia estre is sor kerül.Ha valaki három előadásból álló jegycsomagot vásárol, 10%-os kedvezményben részesül. Jegyek az ismert jegyirodákban kaphatók, és ONLINE jegyvásárlásra is lehetőség nyílik.
A gyengébb nem erősebb az Interneten?
A nők aktívabban használják a világhálót az utazástervezés teréndocument.write('A gyengébb nem erősebb az Interneten?');A nők nemcsak gyakrabban és többet interneteznek, de az online utazási szolgáltatásokat is nagyobb rutinnal veszik igénybe, mint a férfiak. Amíg a férfiak alig több mint 50 százaléka, addig a gyengébb nem képviselőinek több mint 60 százaléka internetezik legalább naponta. A családi vagy egyéni utazások megtervezéshez és lefoglalásához is több nő használja az internetet. A hölgyek nemcsak hogy gyakrabban tájékozódnak a világhálón például jegyár információkról és menetrendekről, de gyakrabban, foglalják le és vásárolják meg saját vagy családjuk utazását a virtuális világban. - derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és a hg.hu portál készített 2.265 utazó megkérdezésével az Internet utazási döntéseinkben és utazásaink megszervezésében betöltött szerepéről. A felmérés rámutat arra is, hogy legszívesebben mindkét nem képviselői Angliába, Németországba vagy Görögországba utaznak, de érdekesség hogy a férfiaknál több nő foglal szállást, sőt bérautót is a vakáció idejére az interneten.Az régóta köztudott és számos rangos piackutató által is megerősített tény, hogy a repülőjegy és az utazás a 4. legnépszerűbb interneten vásárolt szolgáltatás a világon. Az ACNielsen 2005-ben az online kereskedelemről készített globális kutatása szerint, a világ valamivel több, mint 1 milliárd internet használója közül 627 millió ember használja a világhálót online vásárlásra is. Körükben a legnépszerűbb interneten vásárolt termék a könyv (212 millió vásárló), amelyet a CD és a DVD (135 millió vásárló) valamint a repülőjegy (135 millió vásárló) követ holtversenyben. Az viszont első pillantásra meglepő, hogy a néha kissé bonyolultnak tűnő virtuális kereskedelmi tér látványos számainak alakításában meghatározó szerep jut a hölgyeknek.A British Airways és a hg.hu online portál felméréséből kiderül, hogy a hölgyek több mint 60 százaléka legalább napi rendszerességgel használja az Internetet, míg a férfiak alig több, mint 50 százaléka landol ugyanilyen rendszerességgel számítógépe előtt. A cyber térbe mindkét nem képviselői elsősorban friss hírekért (nők: 87%, ffi.: 82%) és utazási információkért (nő: 81%, ffi.: 80%) látogatnak. Érdekesség azonban, hogy amíg a férfiak nagyobb arányban keresnek munkával vagy tanulással kapcsolatos információkat a világhálón (nő: 63%, ffi.: 70%), addig a hölgyek nagyobb számban kattintanak (nő: 67%, ffi.: 61%) szabadidővel és programokkal kapcsolatos oldalakra és hírekre és talán nem meglepő módon aktívabban (nő: 53%, ffi.: 42%) keresnek vásárlással kapcsolatos híreket és lehetőségeket is az információs szupersztrádán.Ezt a megállapítást alátámasztja az a tény is, hogy a hölgyek tovább merészkednek a virtuális térben mint a férfiak, azaz nagyobb számban hajtanak végre komplex tranzakciókat. A felmérés rámutat arra, hogy az internetes utazásszervezés terén például a férfiak (ffi.: 40%, nő: 31%) csak úticélt választanak és árakat hasonlítanak össze, a hölgyek viszont (ffi.: 24%, nő: 34%) le is foglalják utazásaikat az Interneten."Az első ránézésre meglepő eredmények hátterében egyszerű okok húzódnak meg. Az internetes utazási szolgáltatások ma már valóban felhasználóbarát kezelőfelületeken keresztül érhetők el és ez több nő számára teszi vonzóbbá a technika világát, az internetet."- mondta Nagy Katalin, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Cseh Köztársaságért felelős marketing vezetője. "A számok mögött tetten érhető az a trend is, hogy napjainkban az utazók egyre elfoglaltabbak, az interneten ugyanakkor gyorsan, egy helyen találnak meg minden, az utazás előkészítéshez szükséges információt." - tette hozzá Nagy Katalin.A British Airways és a hg.hu portál felmérése ugyanakkor rámutat arra, hogy a hölgyek az elmúlt években nagyobb rutinra tettek szert az internet világában mint a férfiak. Az internetet mindkét nem képviselőinek 60 százaléka használja információforrásként, ugyanakkor a hölgyek gyakrabban (ffi.: 30%, nő: 36%) foglalnak le és vásárolnak meg ( ffi.: 24%, nő: 34%) repülőjegyeket az interneten. A foglalást követően ugyancsak több hölgy mint férfi (ffi.: 6%, nő: 10%) jelentkezik be (check-in) az induló járatokra, és közülük többen (ffi: 4%, nő: 9%) már az interneten kiválasztják ülőhelyüket. Az minden esetre meglepő, hogy az utazásokhoz több nő (ffi.: 11%, nő: 18%) foglal az interneten olyan hagyományosan férfi kompetenciába tartozó kiegészítő utazási kelléket, mint például a bérautó.Az új, integrált utazás foglalási rendszerek ma már jelentős mértékben könnyítik meg az internetes utazásszervezést. Amíg az utasoknak korábban utazásuk minden elemét külön-külön, néha több szolgáltatónál kellett lefoglalniuk és kifizetniük, addig például a British Airways ba.com oldalán a közelmúltban bevezetett online bevásárlókosárral a repülőjegy mellé az utasok immár szállodai szobát, bérautót, szabadidős programokat, sőt akár reptéri transzfert is egy tranzakció keretében foglalhatnak.Persze az utazók számára nem közömbös az sem, hogy mindezen szolgáltatásokat melyik városban veszik igénybe. Európa nagyvárosai az interneten is a legnépszerűbb uticélok a magyar utasok körében. Mindkét nem képviselői körében (nő: 78%, ffi.: 73%) az öreg kontinens városai a legnépszerűbbek, amelyeket afrikai valamint észak-amerikai desztinációk követnek.A felmérésből kiderül az is, hogy Európán belül a magyar utazók által leggyakrabban látogatott országok TOP listáját Anglia (37%), Németország (32%), Görögország (30%), Spanyolország (24%), Franciaország (23%) valamint Olaszország (22%) vezeti.Ezen országokba a felmérésében megkérdezett magyar utazók jellemzően évente egy, illetve két alkalommal látogatnak el. Honfitársaink elsősorban éves nyaralásuk kellemes eltöltése (54%), rokon és barátlátogatás (20%), hétvégi kikapcsolódás és városnézés (19%) céljából, illetve üzleti ügyből kifolyólag (15%) keresik fel Európa világvárosait.
Építőipari Nívódíjat kapott az 1-es terminál
Építőipari Nívódíjat kapott a Ferihegyi repülőtér 1-es termináljának rekonstrukciója.A legrangosabb hazai építőipari elismerés emléktábláját tegnap délután, a terminálépület 57. születésnapján ünnepélyes keretek között helyezték el a bejáratnál. Az elismerést közösen kapta meg a rekonstrukció beruházója, generálkivitelezője és a tervezők. Somogyi László, az Építőipari Nívódíj Bíráló Bizottságának elnöke elmondta: "Az épület a Nívódíjat a kivitelezések szervezésének, irányításának és a munkavégzés jó minőségének elismeréseként érdemelte ki. A terminál belső terei és a homlokzatok a műemlékvédelmi feltételeknek maximálisan eleget téve újultak meg. Az eredetinek megfelelő fa mennyezet és falburkolatok készültek, megújultak a régi lakatosszerkezetek is. A felújítás és átépítés nyomán korszerű, kedvező megjelenésű forgalmi épület jött létre, amelyre nemcsak a hazai építési szakma, de az egész ország büszke lehet." A 22 ezer négyzetméter alapterületű terminál felújítása 2004 őszén kezdődött, mintegy nyolchónapos munka után, 2005. szeptember 1-jén nyitot ta meg újra kapuit. A teljes rekonstrukciót és a terminál újra üzembe helyezését a repülőtér utasforgalmának növekedése, a szigorú biztonsági előírások, illetve az EU-csatlakozás által támasztott követelmények indokolták. Jelenleg öt fapados légitársaságnak ad otthont, a repülőtér forgalmának mintegy harmadát szolgálja ki. 2006-ban a hazai Építőipari Nívódíj mellett Európa legrangosabb örökségvédelmi díját, az Europa Nostrát is megnyerte a Ferihegyi repülőtér 1-es termináljának felújítása.
Százszereplős flotta az easyJetnél
Az easyJet nemrég vette át századik Airbus 319-es gépét a hamburgi Airbus gyárban. A száz darab repülőgépet az elmúlt három és fél évben szállították le, vagyis az easyJet minden tizenkettedik napon megújította flottáját egy A319-es géppel. 2002 októberében az easyJet rekordmennyiségű 240 darabos megrendelést adott le az Airbus felé (120 határozott idejű és 120 opciós ügylet), amelyből az első repülőgép leszállítása egy évvel későbbi időpontra szólt. 2006 novemberében a megrendelést kibővítették, így az most összesen 315 repülőgépre (192 határozott idejű és 123 opciós ügyletre) vonatkozik. A 192 darab határozott idejű megrendelés piaci értéke a motorokkal együtt megközelítőleg 6 milliárd eurót tesz ki. A századik Airbus érkezésével az easyJet flottája immáron 130 repülőgéppel rendelkezik, melyek átlagéletkora 2,2 év, így ez a legfiatalabb flotta Európában. Az easyJet ugyanakkor felhívta az európai kormányok figyelmét arra a tényre, hogy megközelítőleg 700 elöregedett és szennyező repülőgépet kellene kivonni a forgalomból. A légitársaság javaslata alapján 2012. január 1-jétől (amikorra a légi közlekedés szereplőinek teljes mértékben meg kell felelni az Európai Emissziókereskedelmi Rendszer által meghatározott előírásnak) egyetlen olyan utasszállító repülőgép sem lehet forgalomban az Európai Unióban, amelyet 1990. január 1-je előtt gyártottak.
Magyar fapados a londoni tőzsdén
A Daily Telegraph szerint sorban állnak az angol bankházak a Wizz Air előtt, hogy ők vezényelhessék le a cég londoni tőzsdei bevezetését. A fapadost a londoni tőzsdén jegyzett spanyol konkurensénél értékesebbnek látják, sikere titkaként pedig azt említik, hogy a Ryanair előtt látta meg a kelet-közép-európai munkavállalók ingázásában rejlő üzleti lehetőséget. A The Daily Telegraph cikke szerint az elsődleges nyilvános kibocsátással a cég akár 200 millió fontot (75 milliárd forint) is felhajthat a további terjeszkedéshez. A lap banki forrásai szerint a Wizz Air most válogatja a bevezetés tanácsadóit; a megbízásért olyan nevek állnak sorba, mint a Goldman Sachs, a JP Morgan, a Morgan Stanley - ez a három bank állt a spanyol fapados Vueling légitársaság sikeres kibocsátása mögött -, valamint a UBS, a Crédit Suisse és a Citigroup. Az értesülés szerint a piacon a Morgan Stanleyt és a Citigroupot tartják esélyes befutónak. document.write('Váradi József - WizzAir');A kibocsátást még az év vége előtt tervezik, a tranzakció várhatóan a Vuelingnél is magasabbra értékeli majd a magyar céget. A spanyol cég piaci tőkeértéke jelenleg 640 millió euró (435 millió font). Kázmér Natasa, a vállalat kommunikációs igazgatója nem kívánta érdemben kommentálni a cikkben foglaltakat. A The Daily Telegraph elemzése szerint Váradi József vezérigazgató kiszúrta azt a lehetőséget, amely az EU-határok megnyitásával állt elő több százezer, Nyugaton munkát kereső kelet-európai szállítására. A lap úgy tudja, Váradi annak tulajdonítja a Wizz Air sikerét, hogy a Ryanair előtt látta meg a lehetőséget. A londoni kibocsátással szerezhető tőke hozzájárul további 32 Airbus A320-as repülőgép 2012-ig tervezett finanszírozásához, áll a cikkben. (MTI-index.hu)