Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Őfelsége, II. Erzsébet királynő nyitotta meg a heathrow terminal 5-t
Hamarosan az utasok is birtokba vehetik az új komplexumotMárcius 14-én Őfelsége II. Erzsébet Királynő nyitotta meg hivatalosan a BAA 4,3 milliárd fontos beruházással felépült új terminál komplexumát, melyet kizárólag a British Airways használ majd. Az új terminál, mely adott határidőre és költségvetéssel készült el, március 27-től, megnyitásának első napjától készen áll majd arra, hogy évente akár 30 millió utas kiszolgálásáról gondoskodjon. A Királynő már nem először lát el ilyen ünnepi feladatot Heathrow-n, hiszen ő avatta fel 1995-ben, a fél évszáddal ezelőtt elkészült Európa épületet (Terminal 2), mely a repülőtér első utas terminálja volt.A királyi vendégek mellett az eseményen részt vett még Hon Ruth Kelly, a Közlekedési Minisztérium nyugalmazott államtitkára, Rafael del Pino, a Grupo Ferrorival (a BAA tulajdonosa) ügyvezető elnöke, valamint a British Airways elnöke, Martin Broughton és a British Airways vezérigazgatója Willie Walsh is.A ceremónia nyitó beszédében Sir Nigel Rudd kiemelte: “A Heathrow Terminál 5 nemcsak Heathrow számára, de repülőteret üzemeltető BAA és a British Airways utasok milliói számára is új korszak kezdetét jelenti. Az épület egymaga szimbolizálja az ambíció, az együttműködést és az elkötelezettséget, amely a mai megnyitót lehetővé tette. A Heathrow Terminál 5 új dinamizmust hoz a repülőtér életébe, és fémjelzi azon törekvéseinket, amelynek célja, a repülőtér többi részének átalakítása, valamint Heathrow globális utazásban betöltött globális szerepének erősítése.“A Heathrow Terminal 5 hamarosan rengeteg izgalmas utazás kiinduló,- és visszatérések boldog pillanatának helyszíne lesz. Ma még, mielőtt átadnánk az épületet, még megállunk egy percre és megcsodáljuk ezt a hatalmas épületet, amelyre nemcsak a BAA, de mindenki más is büszke lehet, aki részt vett megvalósításában és létrehozásában.” – tette hozzá Sir Nigel Rudd.A Heathrow Terminal 5 megnyitó ünnepségére a Királynő mintegy 800 vendéget hívott meg, köztük a parlament tagjait, a légiközlekedés vezető alakjait, üzletembereket és repülőtéri dolgozókat, akik együtt hallgathatják majd meg a híres zeneszerző és zenész, Steve Sidwell által vezetett 30 tagú kórus műsorát, az ünnepség záró akkordjaként. A kórus kifejezetten az ünnepségre komponált zeneművet, adott elő.A levegős és tágas új Heathrow Terminál 5 létrehozásával a British Airways légitársaság célja, hogy teljes mértékben átalakítsa az utasok Heathrow repülőtérről alkotott eddigi véleményét. Az új terminál már a check-in-től kezdve, egészen a Fast Bag Drop-on (gyors csomagleadó pultokon) át egészen a repülőtér modern biztonsági és poggyász kezelő szolgáltatásáig bezárólag egyszerű és stressz mentes utazást biztosít."A Heathrow Terminál 5 egy fantasztikus létesítmény, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy élvezzék a hatalmas teret, valamint az épület által nyújtott kényelmet. Légitársaságunk a terminál kizárólagos használója, ezáltal pedig tovább fejleszthetjük szolgáltatásainkat. A Heathrow Terminál 5, vélhetően minden más repülőteret felülmúl majd az utasok által elérhető szolgáltatások területén.” – mondta Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója."A Heathrow Terminál 5 megnyitásával a British Airways-nek és BAA-nak lehetősége lesz arra, hogy az Egyesült Királyságba utazók vagy onnan induló utasok számára nyugodtabb, pihentetőbb utazási élményt biztosítson. Célunk az, hogy teljes mértékben kihasználjuk az új komplexum által nyújtott előnyöket és már alig várjuk, hogy első utasainkat itt köszönthessük." – tette hozzá Willie Walsh.A Heathrow Terminal 5 építésén, mely 2002-ben kezdődött el, 60. 000 szakember mintegy 100 millió órát dolgozott. A Heathrow Terminal 5-ön dolgozó csapat sikeresen életre hívta Anglia legnagyobb egymagában álló épületét; a repülőtéren át a helyére szállította az új, 87 méter magas, 900 tonna súlyú irányító tornyot, létrehozott egy 13 km hosszú vasúti és csomagszállító rendszert; elterelt 2 folyót és több mint 30.000 m2 üveg panellel borította be az épületet. A Heathrow Terminál 5 a repülőtér nyugati részén, a két kifutópálya között helyezkedik el, és közvetlen kapcsolatban van az M25-ös autópályával.A Heathrow Terminal 5 komplexumhoz, amely – 60 új repülő állást foglal magában – két szatelit épület is tartozik, amelyek közül a második 2010-re készül majd el. A terminál összeköttetésben áll a londoni metróval és a Heathrow Expresszel, valamint rendelkezik egy hatalmas, többszintes parkolóval.A terminált a Stirling Díjas Sir Richard Rogers tervezte. Az épület belső tereinek kialakítása már az épületbe való belépés pillanatától kezdve egészen a repülőgépbe való beszállásig igazodik az utasok igényeihez. Az épületben utasok olyan logikus és könnyen átlátható útvonalon haladhatnak végig, amely útvonal minél több ponton rálátást biztosít az utazás egyes folyamataira és magára a repülőtérre. Sir Nigel Rudd hozzátette: “Ez a projekt minden szempontból mérföldkőnek számít és büszke vagyok arra, hogy új trendeket állított a légiközlekedési ipar számára.”
Légy Berlin! - új arculatot kap a német főváros
A berliniek szívét akarja megnyerni Klaus Wowereit kormányzó polgármester a német főváros új arculatának kialakításához. Ezt célozza az a kampány, amelyet a nagyra törő polgármester, egyben az önálló tartománynak számító német főváros "miniszterelnöke" indított az új berlini imázs megteremtésére. S a szenátus felettébb bőkezű volt, a kampányra ugyanis az elkövetkező két évre 10 millió eurót irányzott elő."Légy Berlin" - azaz "Sei Berlin" vagy "Be Berlin" - a kampány meglehetően különös mottója, amely immár egyre több helyen díszíti Berlin utcáit, épületeit és kirakatait. S Wowereit elképzelése szerint arra utal, hogy erősíteni kell a főváros identitását és ezzel kapcsolatban a berliniek büszkeségét saját városukra. Ezáltal pedig a közös gondolkodást és az összetartást. A kampány olyannyira az egekbe tör, hogy az említett 10 millió csak egy töredéke a felhasználandó összegnek. A hatóságok szerint ugyanis azt legalább négy éven keresztül kell folytatni, s még legalább ekkora összeget magánforrásból kell biztosítani. S akkor már - legalábbis Wowereit szerint - minden egyes berlini a német főváros nagykövete lehet.Ami az első lépéseket illeti, a tervek szerint a polgármester levele hamarosan megérkezik majd valamennyi berlini család postaládájába, azaz mintegy 1,4 millió háztartásba. A főszponzor a német posta, amely ingyen juttatja el a címzetthez a polgármester üzenetét, egyebek között azt a felkérést, hogy mindenki - legalábbis akinek van - írásban küldje el a polgármesteri hivatalba azt a legnagyobb "sikersztorit", amely a fővároshoz köti. De mindezt megteheti az internet segítségével is. Azután plakátok, újsághirdetések, mozi- és televíziós reklámok igyekeznek majd meggyőzni a berlinieket arról, hogy büszkének kell lenniük fővárosukra. A plakátokon többnyire Berlin "hírességei" láthatók, akik a hirdetésekben már saját sikereikről mesélnek, továbbá mozgósító jelszavak mozgósító jelszavak hátán.A kampányt megnyitó beszédében a polgármester mindazonáltal felettébb homályosan utalt csak arra, hogy mi is az egész valódi célja. Az értőbbek szerint körülbelül azt hangoztatta, hogy Európa egyik legtekintélyesebb és egyben egyik kulturális fővárosában minden lehetséges, csupán ambiciózus tervek kellenek. Mert sikerek ott is születhetnek, ahol jócskán akadnak problémák - utalt Wowereit a jelenlegi pénzügyi és egyéb, a főváros sújtó nehézségekre.A fogadtatás egyelőre meglehetősen vegyes. "Berlinre még fényesebb jövő vár, ha az emberek hisznek ebben" - hangoztatják a kampány támogatói, hozzátéve, hogy szükség van valamennyi berlini közreműködésére. Még a német fővárosban tartózkodó külföldiekére is, amit jelez, hogy a "Sei Berlin" alatt a "Be Berlin" felirat is szerepel.A polgármester a gazdaságot is meg akarja nyerni Berlin jövőjének. Annak a törekvésnek, hogy a főváros a megújítható energiák, a környezetvédelem, a tudomány, a kutatás, a kultúra élen járó városa legyen. Olyan város, amely vonzza a szellemi alkotóerőt, a világ legnagyobb tehetségeit. S amely egyszer talán - legalábbis jelképesen - a világ fővárosa lesz.Addig azonban a berlini "földön járók" szerint még hátra vannak a szürke hétköznapok. S a felmérések szerint ők vannak jelentős többségben.
Nem javultunk vendégszeretetből
Az idei évben is megjelent a World Economic Forum Travel and Tourism Competitiveness Reportja, amelyben turisztikai versenyképességük alapján rangsorolják a különböző országokat.Hazánk az idei évben összességében a 33. helyen végzett, amely javulást jelent a tavalyi rangsorban elfoglalt 40. helyünkhöz képest. A turisztikai versenyképességi index alapján az idei első három helyezett - mint a tavalyi évben is - Svájc, Ausztria és Németország lett. A versenyképességi index három alindexből tevődik össze: az ország turisztikai szabályozó rendszerére, a turisztikai üzleti környezetére és infrastruktúrájára, valamint a turisztikai humán, természeti és kulturális erőforrásaira kapott értékekből. Hazánk a turizmusszabályozás szempontjából az előkelő 19. helyen végzett, e besorolásban például Hollandia, Ciprus, Belgium, Csehország, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia Lengyelország és Bulgária is mögöttünk áll. Az üzleti környezet szerinti rangsorban 41. helyezést ért el az ország. Humán, kulturális és természeti erőforrásaink tekintetében az 50. helyre sorol minket a tanulmány. A tavaly kiadott Travel and Tourism Competitiveness Report fájó pontjaként emelte ki a hazai média hazánk vendégszeretet szerinti besorolását, akkor 124 ország közül a 100. helyen hozta Magyarországot a tanulmány. A vendégszeretet szerinti besorolásban az idei évben sem kerültünk előbbre, a most vizsgált 130 ország közül 109. lett hazánk. Ami elkeserítőbb képet mutat, hogy hátulról a harmadik, azaz a 128. helyen végeztünk abból a szempontból, hogy a válaszadók mennyire javasolják az üzleti utazóknak, hogy hosszabbítsák meg tartózkodásukat szabadidős céllal.
A London Heathrow terminál 5-ön tartotta második ülését a British Airways gyermektanácsa
Komoly témákról játékos könnyedséggel: fókuszban az új terminál és a légiközlekedés jövőjeMegtartotta második összejövetelét az a 12 tagú nemzetközi gyermektanács, amelyet a British Airways alapított annak érdekében, hogy a légitársaságot és a légiközlekedési iparágat érintő stratégiai témákkal kapcsolatban gyermekek véleményét és tanácsait kérje ki és integrálhassa fejlesztési folyamataiba. A 8-12 éves korú gyermekekből álló British Airways Gyermektanács tagjai ezúttal a légitársaság március végén megnyíló új otthonába látogattak el. A London Heathrow Terminál 5-ön (T5) a légitársaság szakemberei az új komplexum gyermekeknek szánt szolgáltatásairól, az üzleti várókban létesült Kids Zone-ok kialakításáról valamint a jelenlegi online szolgáltatások és fedélzeti catering jövőbeni fejlesztési irányairól és a 2010-től forgalomba álló A380-as repülőgépek belső kialakításáról kérték ki a gyermekek véleményét.A második összejövetelükön a gyermektanács tagjai már komoly, valóban stratégiai kérdésekkel foglalkoztak. A gyermekeket a március 27-én megnyíló 5. terminálra invitálták a légitársaság szakemberei. A T5-ön a fiatalok kipróbálhatták és véleményezhették a komplexum önkiszolgáló check-in automatáit és kinyomtathatták beszállókártyájukat egy képzeletbeli Miami járatra. Ezt követően a gyermekek, mint egy igazi British Airways utas, kipróbálhatták a T5 minden olyan szolgáltatását, amely a megnyitót követően utasok millióinak áll majd rendelkezésére.document.write('A gyermektanács akcióban');A Gyermektanácsa tagjai örömmel próbálták ki és véleményezték a T5 új üzleti váróiban létesült Kids Zone-okat (Gyermek Zónák), hiszen ezek kialakításában a gyermekek korábbi javaslatait is figyelembe vették a légitársaság szakemberei, akik az új terminál mind a 4 Kids Zone részlegébe Play Station konzolokat, interaktív TV-ket és internet kapcsolattal ellátott számítógépeket telepítettek.„Gyermekeink a jövő letéteményesei, ezért a légiközlekedés jövőjének alakításába szeretnénk őket már ma, napjainkban minél nagyobb mértékben bevonni.” – mondta Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Cseh Köztársaságért felelős kereskedelmi igazgatója. „A gyermekek minden kötöttségtől mentes kreativitása lehetővé teszi azt, hogy az iparág ismeretét a gyermeki látásmód praktikumával ötvözzük, így formálva és alakítva a nem is olyan távoli jövőt.” – tette hozzá a szakember.A Gyermektanács tagjainak véleményét a légitársaság szakemberei több stratégiai fontosságú kérdésekben is kikérték. A gyermekek ötleteket adhattak a British Airways vállalati társadalmi felelősségvállalási tevékenységéhez, véleményezhették a légitársaság fedélzeti étrendkínálatát, végül de nem utolsó sorban javaslatokat tehettek a 2010-től forgalomba álló A380-as szuperjumbo gépek belső terének kialakítására vonatkozóan.
1 hónap múlva nyitja meg kapuit a heathrow repülőtér 5. terminálja
Új korszak kezdődik a British Airways életében1 hónap múlva, március 27-én nyitja meg kapuit a Heathrow Terminál 5, így a British Airways magyar utasai is az elsők között tapasztalhatják meg a modern terminálkomplexum által nyújtott szolgáltatásokat. Azok az utasok, akik március 27-én, Ferihegyről, a BA869 számú járattal, 14:30-kor érkeznek meg a Heathrow Terminál 5-re, az elsők között léphetnek Anglia legnagyobb egymagában álló épületének területére, amelyet a híres építész Sir Richard Rogers tervezett. Az épület tökéletesen ötvözi a funkcionalitást az esztétikummal, így a Budapestről érkező utasoknak is nyugodt és problémamentes utazási élményben lehet részük.Március 27-től a British Airways utasok már e világos, tágas, és modern terminál komplexum által nyújtott szolgáltatások széles tárházát vehetik igénybe. Anglia legnagyobb egymagában álló épületének méreteit jól mutatja, hogy a 43 méter magas és 400 méter hosszú terminál fő épületének homlokzatát több, mint 30.000 négyzetméternyi üveggel borították.Az új terminálról induló utasok a check-in-nél várhatóan rövidebb sorokkal, a csomagkezelés kapcsán javuló pontossággal és csökkenő csomagátvételi idővel találkozhatnak majd. A British Airways várakozásai szerint a Heathrow Terminál 5-re érkező utasok 80 százaléka már a repülőtérre való érkezést megelőzően a ba.com oldalon keresztül, vagy a repülőtéren kihelyezett 96 önkiszolgáló check-in automata egyikénél jelentkezik majd be a járatára, és kinyomtatja beszállókártyáját. Így az utasok „indulásra készen” érkeznek a terminálra, csomagjukat pedig egyszerűen csak leadják a 96 csomagleadó pult egyikénél. A csomagok ezt követően megkezdik saját „utazásukat” a modern csomagszállító rendszerben, amelytől a British Airways a csomagkezelés pontosságának jelentős javulását várja.A Heathrow Terminál 5 területén, mintegy 20.000 négyzetméteren, az utasok több időt tölthetnek vásárlással a világ legexkluzívabb üzletközpontjában. A Heathrow Terminál 5 területén összesen 144 üzlet és étterem kapott helyet. Az utasok itt olyan világmárkákkal találkozhatnak, mint a Tiffany’s, Harrods, Paul Smith, Mapin and Webb, Links of London, Mulberry, Caviar House and Prunier, Starbucks, és a világhírű brit konyhaművész Gordon Ramsey is itt nyitja meg első repülőtéri éttermét.Az új, kizárólag a British Airways utasai által használt terminálban 6 új üzleti váró létesült. A „Galleries” várókban a légitársaság First, Club World és Club Europe osztályának utasai, valamint az Arany és Ezüst kártyás törzsutasok a luxus és kényelem új dimenzióit tapasztalhatják meg.A 4.3 milliárd font értékű beruházással felépült modern terminál, mely évente 30 millió utas kiszolgálására lesz képes, páratlan lehetőségeket kínál a British Airways számára ahhoz, hogy tovább modernizálja és bővítse jelenlétét a Heathrow repülőtéren.A Heathrow Terminál 5 egyedi jellemzői A Heathrow Terminál 5 a British Airways új otthona, mely 30 millió utas kiszolgálását tudja biztosítani. A Heathrow Terminál 5 Anglia legnagyobb önmagában álló épülete. A terminál fő épülete 40 méter magas, 396 m hosszú és 176 m széles. A két szatelit terminál épület közül az első egy föld alatti tranzit rendszer segítségével kapcsolódik a terminál fő épületéhez. A Heathrow Terminál 5 egyedülálló csomagkezelő rendszere Európában a legnagyobb egy épületen belül működő csomagkezelő rendszere. A rendszer két alrendszerből, egy csomagválogató és egy nagy sebességű csomagszállító hálózatból áll. A rendszer 18 kilométer hosszú csomagszállító szalagjai a legmodernebb számítógépes vezérlőrendszer utasításainak megfelelően, csúcsidőben akár óránként 12.000 csomagot is képesek lesznek a feladás helyétől a repülőgépek gyomrába juttatni. A Heathrow Terminál 5 közvetlen összeköttetésben áll a londoni metróval és a Heathrow Expressz-el, melyek egyenesen London központjába szállítják az utasokat. A British Airways várakozásai szerint az utasok 80%-a már otthon bejelentkezik a járatára a ba.com oldalon keresztül vagy a repülőtéren kihelyezett 96 önkiszolgáló check-in automata segítségével teszi ezt meg, amikor megérkezik a repülőtérre. A gyors csomagleadó pultok szintén a legújabb technológiát képviselik, amelyből 96 darab áll majd az utasok rendelkezésére. Emellett 96 önkiszolgáló jegykiadó automata, 140 kiszolgáló pult is az utasok rendelkezésére áll majd. Az utasok épületen belüli mozgását a légitársaság szakemberei folyamatosan nyomon követik annak érdekében, hogy a terminál minden pontján a minimálisra csökkentsék a sorban állással töltött időt. Az új terminál fűtési energiájának 85 százaléka a már üzemelő terminálok fűtőműveinek, valamint a repülőtér erőművének hő melléktermékéből lesz fedezhető. Az új terminál mintegy 70 százalékkal kevesebb vizet használ majd fel, amelyet úgy ér el, hogy a tervezők a hagyományos vízellátó rendszer mellé kiépítettek egy esővízkezelő rendszert is, amely felfogja, megtisztítja és hasznosítja a terminálépület 10 focipálya nagyságú tetejére hulló esővíz több, mint 80 százalékát.A T5 terminál honlapja: http://www.terminal5.ba.com