Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

A légi közlekedés fejlődésének dilemmái.
2008. március 19.

A következő másfél évben világszerte 1800 új repülőgépet adnak át. Gond azonban, hogy a pilóták már ma is hiánycikknek számítanak.

A Közel-Kelet, Kína, India magas fizetésekkel csábítja el Európa kiképzett repülőgép vezetőit. Már a kiképző intézetek oktatói is átültek a botkormányhoz, ami tovább rontja a helyzetet. Már most vannak olyan légitársaságok, amelyek néhány száz repült óra után utasszállítót bíznak a tapasztalatlan pilóta kezére. Korábban ehhez minimum 1500 repült óra kellett.

A légi közlekedés iránti igény pedig megállíthatatlanul nő. Például Indiában a felmérések szerint az 1,1 milliárd állampolgár 25 százaléka van olyan anyagi helyzetben, hogy kifizetheti a légi közlekedés árait. Ez 270 milliós vásárlói piacot jelent. (Összehasonlításul: az Európai Unió teljes lakossága 490 millió.) A jobban keresők Indiában is a nagyobb városokban és környékükön dolgoznak. Ilyen milliós nagyságú metropoliszokból pedig 37 van a szubkontinensnyi országban. A nemrég alapított fiatal indiai légitársaság, a Start Up Carrier rekordnagyságú megrendeléseket adott le Airbus és Boeing repülőgépekre. (TAI)

forrás: www.turizmusonline.hu

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
India