Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Érdekességek - Magazin
A rovat további hírei
Kinőtte irodáját a Télapó
A karácsonyi szezonban 7 százalékkal több külföldi turista kereste fel Lappföldet és Rovaniemit, mint egy évvel korábban.Évente több mint 310 ezer finn és külföldi látogató fordul meg a Télapó irodájában az Északi-sarkkörön. A növekvő érdeklődés miatt 2007 karácsonyára felújítják és jelenlegi méretének négyszeresére bővítik a Télapó irodáját.A bővítés eredményeként még egységesebb élmény vár a látogatókra, és a várakozási idő is csökken. A várakozókat új, varázslatos és izgalmas meglepetések kápráztatják el. A számítások szerint további 10 százalékkal nő a látogatók száma a felújítás után. A vendégek előtt novembertől feltárul egy eddig ismeretlen világ is. A Télapó otthona a legenda szerint a rejtélyes Korvatunturi hegyen található, és a Télapó most első ízben fogja a heggyel kapcsolatos titkait megosztani a nagyközönséggel. Mielőtt a vendégek belépnének fogadószobájába egy varázsfolyosón kell végigmenniük. A Télapóval való találkozás és beszélgetés továbbra is ingyenes az év minden napján. Újdonság viszont, hogy privát találkozót is lehet kérni tőle, sőt manóitól mesét is rendelhetnek a gyerekek. Az új, 800 négyzetméteres bővítmény avatására 2007 novemberében kerül sor. Rovaniemiben évente 400 000 turista fordul meg, akiknek több mint 60 százaléka külföldi. www.santaclausvillage.info (Finn Idegenforgalmi Hivatal hírlevele)
Kirándulás a jövőbe az A380-assal
Az Airbus A380-as óriásgépe 2007. február 7-én sikeresen teljesítette első jelentősebb bemutató-repülését, majd simán landolt a Toulouse-i repülőtér esőáztatta betonján. A világ legnagyobb, dupla fedélzetű (kétemeletes), 519 üléses utasszállító repülőgépe fedélzetén 200 újságíró ismerkedett a "monstrummal" és a repülés élményével a hóborította Pireneusok felett. Gondolta volna valaki is, hogy az A380-asba 35 millió pingponglabda férne be, hogy a gép súlya 500 Volkswagen Golf együttes súlyával egyezik meg? A gép törzse 73 méteres, 8 londoni emeletes busz hosszával megegyező, szárnyainak fesztávolsága pedig 79 m (70 autó parkolására elegendő hely), hajtóművének felszálláskori tolóereje 2500 autó motorjának teljesítményével egyenértékű. Az A380-as hosszabb, magasabb, szélesebb és 118 tonnával nehezebb az eddigi csúcstartó Boeing 747-es típusú repülőgépnél. Az A380-as turistaosztályán az ülések 46 cm szélesek, a két fedélzeten összesen 15 toalett áll az utasok rendelkezésére, az első osztályon lévőnek még ablaka is van.Egy teljesen "beszékezett" A380-as 840 utasnak szolgál ülőhellyel; az Airbus konszern tavaly evakuációs gyakorlatokhoz használt is ilyen gépet, állítják: a 840 ember 78 másodperc alatt képes volt "kiözönleni" belőle. A tervek szerint az első A380-ast idén októberben veheti birtokba megrendelője, a Singapore Airlines. Az A380 superjumbo projekt vezetője a hét közepén azt nyilatkozta, hogy a korábban megjelent hírekkel ellentétben ellenőrzésük alatt tartják a költségeket, és kizártnak tartja, hogy az Airbus-t tulajdonló EADS-nek az A380-as késéséből eredő többletkiadások komoly anyagi nehézségeket okoznának. Az Airbus kereskedelmi igazgatója az idén 20 további megrendelésre számít, míg összességében 8-900 gép eladásával számolnak.