Kirándulás a jövőbe az A380-assal
2007. február 09.
Az Airbus A380-as óriásgépe 2007. február 7-én sikeresen teljesítette első jelentősebb bemutató-repülését, majd simán landolt a Toulouse-i repülőtér esőáztatta betonján. A világ legnagyobb, dupla fedélzetű (kétemeletes), 519 üléses utasszállító repülőgépe fedélzetén 200 újságíró ismerkedett a "monstrummal" és a repülés élményével a hóborította Pireneusok felett.
Gondolta volna valaki is, hogy az A380-asba 35 millió pingponglabda férne be, hogy a gép súlya 500 Volkswagen Golf együttes súlyával egyezik meg? A gép törzse 73 méteres, 8 londoni emeletes busz hosszával megegyező, szárnyainak fesztávolsága pedig 79 m (70 autó parkolására elegendő hely), hajtóművének felszálláskori tolóereje 2500 autó motorjának teljesítményével egyenértékű. Az A380-as hosszabb, magasabb, szélesebb és 118 tonnával nehezebb az eddigi csúcstartó Boeing 747-es típusú repülőgépnél. Az A380-as turistaosztályán az ülések 46 cm szélesek, a két fedélzeten összesen 15 toalett áll az utasok rendelkezésére, az első osztályon lévőnek még ablaka is van.
Egy teljesen "beszékezett" A380-as 840 utasnak szolgál ülőhellyel; az Airbus konszern tavaly evakuációs gyakorlatokhoz használt is ilyen gépet, állítják: a 840 ember 78 másodperc alatt képes volt "kiözönleni" belőle. A tervek szerint az első A380-ast idén októberben veheti birtokba megrendelője, a Singapore Airlines.
Az A380 superjumbo projekt vezetője a hét közepén azt nyilatkozta, hogy a korábban megjelent hírekkel ellentétben ellenőrzésük alatt tartják a költségeket, és kizártnak tartja, hogy az Airbus-t tulajdonló EADS-nek az A380-as késéséből eredő többletkiadások komoly anyagi nehézségeket okoznának. Az Airbus kereskedelmi igazgatója az idén 20 további megrendelésre számít, míg összességében 8-900 gép eladásával számolnak.
forrás: www.turizmuspanorama.hu
Gondolta volna valaki is, hogy az A380-asba 35 millió pingponglabda férne be, hogy a gép súlya 500 Volkswagen Golf együttes súlyával egyezik meg? A gép törzse 73 méteres, 8 londoni emeletes busz hosszával megegyező, szárnyainak fesztávolsága pedig 79 m (70 autó parkolására elegendő hely), hajtóművének felszálláskori tolóereje 2500 autó motorjának teljesítményével egyenértékű. Az A380-as hosszabb, magasabb, szélesebb és 118 tonnával nehezebb az eddigi csúcstartó Boeing 747-es típusú repülőgépnél. Az A380-as turistaosztályán az ülések 46 cm szélesek, a két fedélzeten összesen 15 toalett áll az utasok rendelkezésére, az első osztályon lévőnek még ablaka is van.
Egy teljesen "beszékezett" A380-as 840 utasnak szolgál ülőhellyel; az Airbus konszern tavaly evakuációs gyakorlatokhoz használt is ilyen gépet, állítják: a 840 ember 78 másodperc alatt képes volt "kiözönleni" belőle. A tervek szerint az első A380-ast idén októberben veheti birtokba megrendelője, a Singapore Airlines.
Az A380 superjumbo projekt vezetője a hét közepén azt nyilatkozta, hogy a korábban megjelent hírekkel ellentétben ellenőrzésük alatt tartják a költségeket, és kizártnak tartja, hogy az Airbus-t tulajdonló EADS-nek az A380-as késéséből eredő többletkiadások komoly anyagi nehézségeket okoznának. Az Airbus kereskedelmi igazgatója az idén 20 további megrendelésre számít, míg összességében 8-900 gép eladásával számolnak.
forrás: www.turizmuspanorama.hu
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! |
Franciaország |
kapcsolódó ország
Franciaország
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.