Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
OpenSkies: felszállás engedélyezve, indul a jegyértékesítés
A jövő héttől már foglalhatók repülőjegyek a British Airways új leányvállalatának járatairaAz OpenSkies légitársaság, a British Airways új leányvállalata megkapta működési engedélyét az Amerikai Közlekedési Minisztériumtól. Az új légitársaság júniustól kezdődően a Párizs Orly - New York JFK útvonalon üzemeltet járatokat. Az engedély birtokában az OpenSkies megkezdheti a repülőjegyek értékesítését is. A légitársaság repülőgépein üzleti, emelt szintű turista és turista osztályok között választhatnak majd az utasok.A British Airways 2008. január 9-én jelentette be új leányvállalata, az OpenSkies megalapítását. Az új légitársaság a British Airways történetében először Anglián kívüli indulással kínál majd légi összeköttetést egyes európai és amerikai nagyvárosok között. Az OpenSkies légitársaság járataira a jövő héttől kezdve foglalhatók repülőjegyek a www.flyopenskies.com oldalon vagy telefonon keresztül. Mindemellett az utasok a ba.com oldalon is lefoglalhatják és megvásárolhatják jegyüket az OpenSkies járataira, de foglalásukat intézhetik olyan utazási irodákon keresztül is, amelyek tagjai a globális foglalási rendszernek.“Az OpenSkies az első olyan légitársaság, amely a Nyitott Égbolt megállapodás eredményeként jött létre és kezdi meg működését. A célunk az, hogy a néhány héten belül induló Párizs - New York JFK járat kényelmes, bensőséges, és személyre szabott utazási élményt nyújtson utasaink számára.” – mondta Dale Moss, az OpenSkies légitársaság ügyvezető igazgatója.A működési engedély kiadásával egyidejűleg az Amerikai Közlekedési Minisztérium jóváhagyta az OpenSkies és a francia L’Avion légitársaság megállapodását is járatok közös üzemeltetésére (codeshare) vonatkozóan.document.write('OpenSkies');Az OpenSkies, az anyavállalatához hasonló, magas színvonalú és kellemes utazási élményt nyújt majd utasainak. Az üzleti osztályon a British Airways járatairól ismert 185 cm hosszú, teljesen vízszintes ággyá alakítható ülések, 50 órányi műsort tartalmazó személyi szórakoztató rendszer, valamint egészséges és változatos fedélzeti étrend várja majd az utasokat. Az emelt szintű turista osztályon 28 ülés található, melyek egymás mögött 132 cm távolságban helyezkednek el. Az új légitársaság gépeinek turista osztálya 30 utast szállít majd.Az új légitársaság egy Boeing 757 repülőgéppel kezdi meg működését. A második ilyen típusú repülőgép a tervek szerint még ebben az évben a British Airways flottájából kerül majd át az OpenSkies-hoz. A tervek szerint 2009-re hat repülőgép alkotja majd a légitársaság flottáját. Az OpenSkies további járatokat üzemeltet majd különböző európai városokból, például Amsterdamból, Brüsszelből, Frankfurtból és Milánóból New York-ba.
Megérkezett az egymilliomodik Malév utas
A Malév a tavalyi évhez képest öt nappal korábban, május 16-án köszöntötte egymilliomodik menetrend szerinti járaton utazó fizető utasát.A számítógépes rendszer által kiválasztott szerencsés utas, Jakab Erzsébet a Malév 763-as számú járatával Stockholmból érkezett, ahová a Malév a nyári menetrendtől kezdődően a hét öt napján napi kettőre emelte járatainak számát. A Malév utasainak száma – folytatva a tavalyi pozitív trendet – továbbra is növekszik, az első negyed évben mintegy 6 százalékkal utaztak többen a légitársaság járatain a tavalyi év azonos időszakához képest. Számos célállomáson regisztrált utasszám-növekedést a légitársaság. Az év első négy hónapjában különösen kiemelkedő volt a forgalom bővülése többek között Velence (+65%), Várna (+47%), Madrid (+41%), és Helsinki (+27%) tekintetében. A járat telítettségi mutatók alapján a 2008-as év első négy hónapjának legeredményesebb célállomásai: Athén, Brüsszel, Tel Aviv és Frankfurt. A Malév utas számának növekedését többek között a több mint egy éves oneworld tagságának is köszönheti, amely által a légitársaság egy a világot behálózó értékesítési hálózat részévé vált. Ez közel 3,5 milliárd forint többletbevételt generált a légitársaságnak a tagság egy éve alatt. A kilenc partner légitársaság pedig több mint 65 ezer utast hozott a Malév fedélzetére 2008. április 1-jéig.
Kalauz Szlovákiába utazóknak
A Szlovák Nagykövetségen rendezték meg csütörtökön Pálffy István, Szlovákia konyha-kultúra-kalauz című útikönyvének bemutatóját. A nézők által tavaly a legnépszerűbb hazai Híradósnak választott szerző, hat hét alatt járta be a Felvidéket.A rendezvényt Soňa Jelínková, a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal Budapesti Képviseletének vezetője és Juraj Migaš, a Szlovák Köztársaság nagykövetének beszéde nyitotta meg. A nagykövet hangsúlyozta, bízik benne, hogy a könyvben olvasott élmények ösztönzésképpen hatnak a magyarokra, akik ezt követően ellátogatnak majd Szlovákiába. Pálffy István nem először ragad tollat, Horvátország, Erdély és Csehország konyha-kultúra-kalauzai után Szlovákia című könyve negyedik a sorozatban. A kötet alapját, azok a tapasztalatok adják, amelyeket utazásai során gyűjtött a szerző, aki a hathetes út alatt több mint 200 oldal jegyzetet írt és 2000 fényképet készített. Mindezt, pontos történelmi és gasztronómiai ismeretekkel kiegészítve, saját készítésű fényképeivel illusztrálva szedte kötetbe. A szerző elmondta, véleménye szerint a szlovák magyar jó viszony kialakításában fontos szerepet játszik a kommunikáció. Ennek kialakításához szimbolikus lépések szükségesek, ilyen például ez a könyv is. Könyvében szakít a beidegződött magyarság kliséivel, a kultúrák párbeszédére helyezi a hangsúlyt, egy olyan viszonyra, amelyre lehet és kell építeni a népek együttélésében. A bemutató szlovák szokásoknak megfelelően a könyv keresztelőjével zárult.
Az Austrian lett Európa legjobbja
A Capital üzleti magazin olvasói körében elvégzett felmérés szerint az Austrian Airlines, a Lufthansa és Swiss légitársaságokkal együtt a hagyományos európai menetrendszerinti járatok szegmensében vezető helyet foglal el.A felállított ranglistán az Austrian Airlines végzett az első helyen 2,3-es összesített eredményt elérve. A vállalat legjobb eredményeket a Szolgáltatási és Vendéglátási kategóriákban ért el. Az elmúlt évek során az Austrian széleskörű innovatív termék- és szolgáltatás palettát vezetett be a rendkívül sikeres és jellegzetes minőségi és szolgáltatási offenzíva keretében.Az egyéni és személyes szolgáltatásokra való összpontosítás, valamint a “We Care” projekt megteremtette a megfelelő alapot ahhoz, hogy az Austrian sikeresen meg tudja magát különböztetni versenytársaitól. Idén 22-ik alkalommal kérte fel olvasóit és online felhasználóit a Capital magazin, hogy értékeljék az egyes légitársaságok teljesítményét. A felmérés alapjául több mint 1000 törzsutas véleménye szolgált mintegy 17 ezer járat figyelembevételével a következő hat kategóriában: Ár/Teljesítmény aránya, Biztonságérzet, Szolgáltatás, Ülések kényelmi fokozata, Vendéglátási színvonal és Pontosság. A felmérés pontos eredményeit a magazin legújabb nyomtatott kiadványa publikálta, valamint az alábbi link segítéségével az interneten is megtekinthető: www.capital.de.
További tengerentúli járatok költöznek át a Heathrow Terminal 5-re
Június 5-től már a New York JFK járatok is az új terminálról indulnakBudapest, 2008. május 9. - A British Airways és a Heathrow repülőteret üzemeltető BAA bejelentette, hogy június 5-én újabb tengerentúli járatokat költöztetnek át a Heathrow Terminál 5-re. A tengerentúli járatok átköltöztetésének ebben a szakaszában a New York JFK-re valamint Abuja, Bangalore, Peking, Kairo, Cape Town, Lagos és Pheonix városok irányába közlekedő British Airways járatok költöznek át a március 27-én megnyílt új terminálkomplexumra.A British Airways naponta 8 járatot üzemeltet a New York JFK repülőtérre, a többi 7 desztináció irányába pedig napi egy járatot működtet. Jelenleg ezen járatok mindegyike a 4-es terminálról üzemel. A szóban forgó járatok a 4-es terminál forgalmának mintegy negyedét teszik ki.“Április 11-i bejelentésünknek megfelelően, tengerentúli járataink átköltöztetése a 4-es terminálról a Heathrow Terminal 5-re több fázisban történik meg. Ezt a döntést a zavartalan utasforgalom biztosítása érdekében hoztuk meg. A Heathrow Terminal 5 rendszerei immár megfelelően működnek, ezért június 5-én további tengerentúli járatok üzemeltetését helyezzük át az új terminálra.” - mondta Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója.“A British Airways légitársasággal együttműködve dolgoztunk azon, hogy megoldjuk a Heathrow Terminál 5 működésének kezdeti nehézségeit, és felkészüljünk a tengerentúli járatok átköltöztetésének soron következő fázisára. A közös munka a fennmaradó tengerentúli járatok migrációja tekintetében folytatódik.” - mondta Colin Matthews, a BAA vezérigazgatója.A 4.3 milliárd font értékű beruházással felépült modern terminál, mely Anglia legnagyobb önmagában álló épülete, évente 30 millió utas kiszolgálására képes.
Új funkciókkal bővíti internetes szolgáltatásait a British Airways
Beszállókártya faxon és e-mailben vagy PDF állományként elmentveTovábbfejlesztette online szolgáltatásait a British Airways, melyeknek köszönhetően az utasok online beszállókártyájukat a ba.com oldalról immár elfaxolhatják, e-mailben elküldhetik, de akár PDF állományként is elmenthetik. A British Airways közel egy éve vezette be magyar nyelvű online foglalási rendszerét, a szintén magyar nyelvű online check-in-t és az ehhez kapcsolódó online beszállókártyát. A légitársaság most három újabb funkcióval bővíti internetes szolgáltatásinak körét. A ba.com oldalon a check-in folyamatában, a „beszállókártya opciók” (boarding pass options) alatt elérhető új funkciók – a beszállókártya elküldése faxon és e-mail-en, vagy PDF állományként történő elmentése – célja az, hogy tovább bővítsék a British Airways online szolgáltatásait és ezáltal kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyék a foglalási folyamatot az utasok számára.A British Airways tavaly júliusban vezette be magyar nyelvű foglalási rendszerét. Szeptemberben, egy újabb lépésként a British Airways bevezette az online beszállókártyát Magyarországról induló utasai számára is, amelynek népszerűségét jól mutatja, hogy a bevezetését követően, mindössze két hónap alatt megduplázódott azok száma, akik igénybe vették ezt a szolgáltatást.A ba.com weboldalt több mint 40.000 utas használja naponta, a British Airways pedig folyamatosan törekszik arra, hogy minél hatékonyabbá és átláthatóbbá tegye internetes foglalási rendszerét utasai számára. Az új szolgáltatások a ba.com oldalon, az interneten elvégzett check-in folyamatában, a „beszállókártya opciók” (boarding pass options) alatt érhetők el az utasok számára.A check-in folyamat ezen részéhez érve az utasnak mindössze annyit kell tennie, hogy megadja azt a számot vagy e-mail címet ahova beszállókártyáját el kívánja faxolni vagy küldeni. A beszállókártya elfaxolásának vagy e-mail-en való elküldésének legnagyobb előnye az, hogy az utas a későbbiekben akkor is ki tudja nyomtatni beszállókártyáját, ha a check-in pillanatában nincs nyomtató a közelében. Ilyen eset lehet például az, ha a check-in-t a szállodai szoba kényelméből végezi el az utas, aki a ba.com oldalról a hotel recepciójához elfaxolt vagy e-mailben elküldött beszállókártyát a hotelből való kijelentkezéskor felveheti. A PDF állományként elmenthető beszállókártya lényege hasonló, azt egy pen drive-ra rámentve, később egy tetszőleges helyen és időben nyomtathatja ki az utas.A fent említett újdonságoknak, fejlesztéseknek köszönhetően az utasok térben és időben, foglalásuktól és bejelentkezésük helyétől függetlenül, ott és akkor nyomtathatják ki beszállókártyájukat, amikor és ahol a legalkalmasabb számukra.A fejlesztésektől függetlenül természetesen az utasok akár a repülőtéren is bejelentkezhetnek az induló járatokra. A Heathrow Terminal 5 repülőtéren 96 önkiszolgáló check-in automata (Self Service Kiosk) áll az utasok rendelkezésére erre a célra.
Rodosz Európa csúcsa
document.write('Rodosz');Rodosz szigetét szavazták meg egy turisztikai portál látogatói a legkedveltebb európai úti célnak, míg a világranglistán az ötödik helyre sorolták.A havonta 25 millió felhasználó által látogatott TripAdvisor internetes honlap a világ száz legnépszerűbb úti célját sorolta fel csütörtökön on-line közvélemény-kutatása alapján. Az első húszban hét európai város is szerepel.Rodoszt az európai ranglistán rögtön az osztrák Salzburg követi, de az olasz célpontok is kedveltek: a kontinens 25 legnépszerűbb célállomása között hét itáliai város szerepel, ezzel az olasz csizma a legkeresettebb európai ország.A százas listára öt brit turisztikai csemege került fel.A szavazatok alapján az abszolút győztes: Új-Zéland. A világon legtöbben a festői, hegyvidéki Milforg Soundba szereznének eljutni, amely az ország déli szigetének délnyugati csücskén fekszik. A második helyet Queenstown környéke szerezte meg, ahová elsősorban az extrém sportok szerelmesei vágynak.Elemzők szerint az utazás varázsa annak ellenére sem kopott meg, hogy a gazdasági élet válsággal küzd, nőttek az üzemanyagárak, egyre több a környezeti probléma, a repterek pedig gyakorta kaotikusak.A vágyott úti célok közös jellemzője, hogy valamennyi kínál valamiféle különlegességet, amivel az utazók szemében igazán kivételessé válik - állította a TripAdvisor egyik vezetője.