Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Öt éves a Wizz Air
A diszkont légitársaság öt éve azzal a céllal jött létre, hogy a repülés új, olcsóbb alternatíváját kínálja fel az EU-hoz frissen csatlakozott 10 tagország 70 millió lakójának, a légiközlekedés liberalizálását követően.Ma a Wizz Air 10 bázis repülőtérről 23 repülőgépet üzemeltet. Több, mint 130 útvonalán közel 6 millió utast szállított 2008-ban. Júniusban nyílik a légitársaság legújabb, 11. bázisa Prágában, a flotta pedig további 4 új Airbus A320-as repülőgéppel bővül az idén. A hatékony üzemeltetésnek, és az alacsony áraknak köszönhetően a légitársaság növekedése a pénzügyi válság és a légiközlekedési általános visszaesés ellenére is töretlen: 2009-ben várhatóan 30 százalékkal több utas veszi igénybe a Wizz Air járatait, mint az előző évben. Ezzel az idén a diszkont légitársaság várhatóan Közép-Kelet Európa legnagyobb légi utasszállítójává válik, megelőzve valamennyi hagyományos légitársaságot is a térségben- áll a társaság közleményében. „Sikerünk az „ultra low cost” üzleti modellben rejlik, amely egyszerre jelenti a kiemelkedő hatékonyságot és a legmagasabb minőségi sztenderdeket. Ennek a modellnek köszönhetjük, hogy évről évre több utas választ minket, függetlenül attól, hogy jó időket élünk vagy éppen egy gazdasági válság közepén vagyunk-e.” - mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A Wizz Air az idén várhatóan több mint egymillió utast szállít Ferihegyről, mintegy 30 százalékkal többet, mint a múlt évben. A jelentős bővítést a harmadik repülőgép beállítása teszi lehetővé, amely áprilisában érkezett Budapestre.Az idén nyáron járatokat indítottak Madridba, Nápolyba és újraindították a nyári „slágerjárataikat” is: Ferihegyről Várnába, Burgaszba, Korfura, Krétára, Rodoszra és Palma de Mallorcára is közlekednek a repülőgépei.
Hihetetlen átverések a légitársaságoknál
Az Európai Bizottság legfrissebb felmérése szerint többek között a Malév, a Wizz Air, a Ryanair és az EasyJet is szerepel azon a "szürke" listán, melynek szereplői honlapjaikon megtévesztő információkkal próbálják magukhoz csalogatni az utazni vágyókat. A Hírszerző feltérképezte, hogy az itthon is elérhető társaságok milyen ajánlatokkal bombáznak minket, s ezekből mi igaz.Fokozatos változás tapasztalható a fogyasztóvédelmi szabályok betartása terén a repülőjegyet árusító európai weboldalakon - derül ki a tegnap közzétett uniós felmérés eredményeiből. A megállapítások egy 18 hónapig tartó, a félrevezető reklámok és tisztességtelen eljárások ellen indított folyamatot lezáró jelentésben olvashatók. Az EU-15 nemzeti hatóságai, valamint Norvégia részvételével zajló, 2007 szeptemberében indított, a fogyasztóügyi szabályozás végrehajtására irányuló európai uniós vizsgálat eredményeképpen a megvizsgált 137 weboldal közül 115 légitársaság honlapját javították ki. Emellett 2009 márciusában egy független próbavásárlással történő állapotfelmérési folyamat során 67 jelentősebb légitársaságból 52 kapott "jó bizonyítványt" és vállalta az addigi színvonal megőrzését. Ebbe a kategóriába csupán egy Magyarországon is igénybe vehető légitársaság került be: a Blue1, amely Budapestről csak Helsinkibe indít gépeket. Egy másik lista tagjainál már több probléma adódott, ők kötelezettséget vállaltak arra, hogy az állapotfelmérés során felmerült kérdésekkel már foglalkoznak vagy azokat rövidesen napirendre tűzik. Ebbe a kategóriába esett szinte az összes itthon felkapott légitársaság; így a Malév, a Wizz Air, a Ryanair és az EasyJet is. Szintén csak ebbe a csoportba kerültek a járatszámuk csekélysége miatt csak kevésbé ismert légitársaságok, mint az Aer Lingus (2 városba indít járatot), a Norwegian Air Shuttle (egy városba indít járatot), a Meridiana (egy városba indít járatot) és az Air Berlin (két városba indít járatot). A megígért apróbb korrekciók azonban tapasztalataink szerint egyelőre nem teljesültek, lapunk ugyanis letesztelte, mit is takar az egyes légitársaságok akciós kínálata. A legérdekesebb ajánlatra a Ryanair honlapján bukkantunk, ahol is a nyitóoldal szerint akár már 799 forintért is eljuthatunk Dublinba. Próbavásárlásunk azonban nem ezt igazolta: végső fizetendő összegként 66 290 forintot dobott ki a gép.
Most érdemes Miamiban villát venni
Harmadára-negyedére estek az ingatlanárak Miamiban. Az elmúlt hónapokban mélyülő válság hatását talán a floridai ingatlanpiac érezte meg leginkább. A felkapott üdülőközpontban egészen hihetetlen mértékben zuhant az apartmanok es villák ára, és még közel sem biztos, hogy nem esnek tovább.Míg az elmúlt években alig lehetett 100 ezer dollár alatt lakást venni Miamiban vagy Miami Beachen, most akár már 40 ezerért lehet Miami belvárosában két hálószobás lakást vásárolni, házat pedig már 100 ezerért meg lehet kapni - igaz nem a tengerparton, hanem pár utcával beljebb. A drámai áresése oka az, hogy korábban tízezer számra épültek hatalmas felhőkarcolók, mert a piac étvágya szinte korlátlan volt. Az amerikai állampolgárok nulla százalékos önerővel, a külföldiek pedig 30 százalékossal vehettek itt lakást, és a törlesztés sem volt gond: a kiadásból könnyedén lehetett finanszírozni a kölcsönt. A bankok és az ingatlanpiac megrendülése azonban egy csapásra megváltoztatta ezt – a hitelt, sokkal kedvezőtlenebb feltételekkel kell fizetni, míg az ingatlankiadás egyre reménytelenebb. Ráadásul Floridában 3 százalékos ingatlanadót is fizetni kell. Egy konkrét példával élve: egy lakást 1500 dollárért lehet kiadni, ebből 7-800 a törlesztésre, 3-400 az adóra megy el, vagyis a legjobb esetben is maximum havi 500 dollár üti a lakástulajdonos markát, és ebből kell még fizetni a közös költséget is... Nem csoda hát, hogy az itteni bankok tele vannak visszaadott lakásokkal, és örömest eladják azokat bárkinek, szinte bármilyen áron. Biztató fejlemény viszont, hogy az elmúlt hónapokkal ellentétben már adnak hitelt is, vagyis ha valaki most akar venni, akkor a banki készletekből olcsón tud miami lakáshoz jutni úgy, hogy hitelhez is jut. A pesszimista hangulatban csak egy ember bizakodó: Donald Trump egyszerre három tornyot is épít a tengerparton. A több száz lakásból a legolcsóbbat 900 ezer dollárért kínálják, a legdrágább pedig 11 milliós árcédulát visel. Ezek az árak egészen viccesnek hatnak, hiszen az elmúlt héten egy egymillió dolláros majdnem tengerparti házat adtak el 240 ezer dollárért... (Szakonyi Péter)
Nyitott Pincék negyedszer
Idén, a Kulturális Turizmus Éve „Bor és gasztronómia” pillérének jegyében, a Nyitott Pincék Szövetsége, a Bacchus Arts Stúdió, a Magyar Bormarketing Kht., a Magyar Turizmus Zrt. és a magyarországi borvidékek pincészetei összefogásában ismét, negyedszer is megrendezésre kerül a Nyitott Pince Napok akció május 30. – június 1 között.Az immár hagyománnyá vált nagysikerű Nyitott Pince Napok keretében több mint 150 csatlakozott pincészet idén is három napon keresztül várja a borkedvelőket, kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolóval. Az akció célja a pincelátogatás népszerűsítése és a hazai borturizmus élénkítése. Az esemény szorosan kapcsolódik a Kulturális Turizmus Éve „Bor és gasztronómia” pilléréhez, az MT Zrt. ezért is széleskörű promóciót fejt ki az akció népszerűsítésére. Az akció keretében a csatlakozott pincészetek vállalják, hogy a három napból minimum két napon 9 és 19 óra között nyitva tartanak, továbbá a gazda vagy a borhoz értő személyzet fogadja a betérő vendégeket. Az érdeklődők megtekinthetik a pincészetet, továbbá kedvezményesen – akár ingyenesen, vagy fél áron – kóstolhatják meg a pince borait, és a vásárolt borok árából is engedményt kapnak. A háromnapos akciótól a szervezők a vendégéjszakák számának növekedését remélik, tekintettel arra, hogy a borbarátok várhatóan a tőlük távolabb eső borvidékekre is ellátogatnak. Utazásuk megtervezésében a www.itthon.hu mellett, segítségükre lehet a május 18-tól elérhető www.borkaland.hu élményportál, a borturisztikai szolgáltatók első átfogó hazai adatbázisa. Cél, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország gyönyörű borvidékeit, változatos borkínálatát, és egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki.
Megérkezett a Malév második Q400-asa
A Malév regionális flotta-átalakítási programjának keretében tegnap esete megérkezett Ferihegyre a légitársaság második, HA-LQC lajstromjelű Q400-as repülőgépe, melyet májusban újabb két repülőgép követ. Ennek köszönhetően a Malév a nyár elejétől már összesen négy, rövid- és középtávú forgalomra ideális, költséghatékony, valamint környezetbarát Q400-as légcsavaros repülőgépet fog üzemeltetni.A Malév a légiközlekedési iparág legújabb kihívásaira válaszul döntött a Q400-as típus bevezetése mellett. A légitársaság regionális – F70-es és CRJ-200-as típusokból álló – gépparkját cseréli le a Q400-as repülőgépekre. Az első Q400-as tavaly novemberben állt forgalomba a légitársaság színeiben. A flotta legújabb tagja pedig a szükséges dokumentációs, repülésbiztonsági és műszaki eljárásokat követően néhány napon belül indul első menetrend szerinti útjára. A rövid és középtávú útvonalakra optimalizált, maximum 2.400 km hatótávolságú Q400-as gépek tökéletes egyensúlyt biztosítanak az utaskényelem, a gazdaságos üzemelés és a lehető legalacsonyabb környezeti terhelés között. A kategóriájában legjobb típusként számon tartott Q400-as olyan egyedi technikai, ún. ANVS (Active Noise and Vibration Suppression) zaj és rezgéscsökkentő rendszerrel van felszerelve, amely utaskényelmi szempontból előnyös. A jelentősen alacsonyabb üzemanyag-felhasználásnak köszönhetően a Q400-as repülőgépek egy székre számolt üzemeltetési költségei a legkedvezőbbek a regionális repülőgépek piacán, 30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a hasonló kategóriájú sugárhajtású repülőgépek. A Bombardier Q400-as flotta ez idáig több mint 1.6 millió repült óráját és 1,8 millió leszállását jegyezték be a fedélzeti naplókba. A típus iránti nagy igényt mutatja, hogy jelenleg több mint 300 megrendelés vár teljesítésre. A Malév a világon a 25. légitársaságként üzemelteti ezt a típust.
A világ legjobb állása = a világ legjobb turisztikai kampánya?
Egy brit segélyszervezeti alkalmazott nyerte el "a világ legjobb állását", amelyben 150 ezer ausztrál dollár javadalmazásért kell ellátnia egy trópusi sziget gondnokságát. Ben Southall legfőbb dolga az lesz, hogy felfedezze a Nagy-korallzátony nyújtotta élményeket, és ezekről egy blogban beszámoljon. Kanadai barátnője is csatlakozik a világ legjobbnak mondott állását szerdán elnyert 34 éves brit férfihez a fél évig tartó munka idejére. A majdnem 35 ezer jelentkező közül kiválasztott Ben Southall legfőbb feladata az lesz, hogy egy sziget gondnokaként élvezze az ausztráliai Nagy-korallzátony nyújtotta élményeket - 150 ezer ausztrál dolláros (23,5 millió forint) fizetésért. Az állást Queensland állam turisztikai hivatala hirdette meg még januárban, és a bevallottan marketingcélokat szolgáló, és nagy figyelmet kapott kampánnyal több mint százmillió dollár értékű ingyen publicitáshoz jutottak. Queensland állam turisztikai minisztere elmondta, hogy a brit férfi saját ötleteivel, kezdeményezőképességével, és azzal nyűgözte le a döntőbírókat, hogy képes felnőni a kihívásokhoz. A jelentkezési videójában magát "kalandvágyónak, és őrülten energikusnak" jellemző Southall dolgozott idegenvezetőként Afrikában, egy zenei fesztivál szervezésében vesz részt, és pénzgyűjtőként dolgozott egy segélyszervezetnek. Szabadidejében hegyet mászik, és maratonokat fut, és saját bevallása szerint "úgy úszik mint egy hal". A július elsején kezdődő, hat hónapra szóló munkáért 150 ezer ausztrál dolláros (23,5 millió forint) fizetés jár. A gondnok legfőbb feladata az lesz, hogy a szigetek között utazgatva felfedezze a Nagy-korallzátony nyújtotta élményeket, és ezekről egy blogban illetve videónaplóban beszámoljon. A szigetfelügyelő luxusvillában lakhat majd, és minden utazását az idegenforgalmi hivatal fedezi. A januárban meghirdetett állásra majdnem 35 ezren jelentkeztek. A brit győztest egy 16 fősre szűkített végső listáról választották ki, amelynek tagjai vasárnap érkeztek meg vágyott munkahelyükre, a Hamilton-szigetre. A szűkített listára 15 ország 20 és 38 év közötti jelentkezői kerültek, tíz férfi és hat nő, akiknek kiválasztási procedúráját több tucatnyi forgatócsoport követte. Peter Lawrol turisztikai miniszter elmondta: biztos abban, hogy Sothall képes lesz hűséges rajongótábort kiépíteni a Nagy-korallzátony népszerűsítését szolgáló blogbejegyzéseivel. A turisztikai hivatal által szervezett "világ legjobb állása" reklámhadjáratra 1,7 millió dollárt költöttek, és becslésük szerint 110 millió dollárnyi ingyen publicitáshoz jutottak.