Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

A gyengébb nem erősebb az Interneten?
2007. május 09.

A nők aktívabban használják a világhálót az utazástervezés terén

A nők nemcsak gyakrabban és többet interneteznek, de az online utazási szolgáltatásokat is nagyobb rutinnal veszik igénybe, mint a férfiak. Amíg a férfiak alig több mint 50 százaléka, addig a gyengébb nem képviselőinek több mint 60 százaléka internetezik legalább naponta. A családi vagy egyéni utazások megtervezéshez és lefoglalásához is több nő használja az internetet. A hölgyek nemcsak hogy gyakrabban tájékozódnak a világhálón például jegyár információkról és menetrendekről, de gyakrabban, foglalják le és vásárolják meg saját vagy családjuk utazását a virtuális világban. - derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és a hg.hu portál készített 2.265 utazó megkérdezésével az Internet utazási döntéseinkben és utazásaink megszervezésében betöltött szerepéről. A felmérés rámutat arra is, hogy legszívesebben mindkét nem képviselői Angliába, Németországba vagy Görögországba utaznak, de érdekesség hogy a férfiaknál több nő foglal szállást, sőt bérautót is a vakáció idejére az interneten.

Az régóta köztudott és számos rangos piackutató által is megerősített tény, hogy a repülőjegy és az utazás a 4. legnépszerűbb interneten vásárolt szolgáltatás a világon. Az ACNielsen 2005-ben az online kereskedelemről készített globális kutatása szerint, a világ valamivel több, mint 1 milliárd internet használója közül 627 millió ember használja a világhálót online vásárlásra is. Körükben a legnépszerűbb interneten vásárolt termék a könyv (212 millió vásárló), amelyet a CD és a DVD (135 millió vásárló) valamint a repülőjegy (135 millió vásárló) követ holtversenyben. Az viszont első pillantásra meglepő, hogy a néha kissé bonyolultnak tűnő virtuális kereskedelmi tér látványos számainak alakításában meghatározó szerep jut a hölgyeknek.

A British Airways és a hg.hu online portál felméréséből kiderül, hogy a hölgyek több mint 60 százaléka legalább napi rendszerességgel használja az Internetet, míg a férfiak alig több, mint 50 százaléka landol ugyanilyen rendszerességgel számítógépe előtt. A cyber térbe mindkét nem képviselői elsősorban friss hírekért (nők: 87%, ffi.: 82%) és utazási információkért (nő: 81%, ffi.: 80%) látogatnak. Érdekesség azonban, hogy amíg a férfiak nagyobb arányban keresnek munkával vagy tanulással kapcsolatos információkat a világhálón (nő: 63%, ffi.: 70%), addig a hölgyek nagyobb számban kattintanak (nő: 67%, ffi.: 61%) szabadidővel és programokkal kapcsolatos oldalakra és hírekre és talán nem meglepő módon aktívabban (nő: 53%, ffi.: 42%) keresnek vásárlással kapcsolatos híreket és lehetőségeket is az információs szupersztrádán.

Ezt a megállapítást alátámasztja az a tény is, hogy a hölgyek tovább merészkednek a virtuális térben mint a férfiak, azaz nagyobb számban hajtanak végre komplex tranzakciókat. A felmérés rámutat arra, hogy az internetes utazásszervezés terén például a férfiak (ffi.: 40%, nő: 31%) csak úticélt választanak és árakat hasonlítanak össze, a hölgyek viszont (ffi.: 24%, nő: 34%) le is foglalják utazásaikat az Interneten.

"Az első ránézésre meglepő eredmények hátterében egyszerű okok húzódnak meg. Az internetes utazási szolgáltatások ma már valóban felhasználóbarát kezelőfelületeken keresztül érhetők el és ez több nő számára teszi vonzóbbá a technika világát, az internetet."- mondta Nagy Katalin, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Cseh Köztársaságért felelős marketing vezetője. "A számok mögött tetten érhető az a trend is, hogy napjainkban az utazók egyre elfoglaltabbak, az interneten ugyanakkor gyorsan, egy helyen találnak meg minden, az utazás előkészítéshez szükséges információt." - tette hozzá Nagy Katalin.

A British Airways és a hg.hu portál felmérése ugyanakkor rámutat arra, hogy a hölgyek az elmúlt években nagyobb rutinra tettek szert az internet világában mint a férfiak. Az internetet mindkét nem képviselőinek 60 százaléka használja információforrásként, ugyanakkor a hölgyek gyakrabban (ffi.: 30%, nő: 36%) foglalnak le és vásárolnak meg ( ffi.: 24%, nő: 34%) repülőjegyeket az interneten. A foglalást követően ugyancsak több hölgy mint férfi (ffi.: 6%, nő: 10%) jelentkezik be (check-in) az induló járatokra, és közülük többen (ffi: 4%, nő: 9%) már az interneten kiválasztják ülőhelyüket. Az minden esetre meglepő, hogy az utazásokhoz több nő (ffi.: 11%, nő: 18%) foglal az interneten olyan hagyományosan férfi kompetenciába tartozó kiegészítő utazási kelléket, mint például a bérautó.

Az új, integrált utazás foglalási rendszerek ma már jelentős mértékben könnyítik meg az internetes utazásszervezést. Amíg az utasoknak korábban utazásuk minden elemét külön-külön, néha több szolgáltatónál kellett lefoglalniuk és kifizetniük, addig például a British Airways ba.com oldalán a közelmúltban bevezetett online bevásárlókosárral a repülőjegy mellé az utasok immár szállodai szobát, bérautót, szabadidős programokat, sőt akár reptéri transzfert is egy tranzakció keretében foglalhatnak.

Persze az utazók számára nem közömbös az sem, hogy mindezen szolgáltatásokat melyik városban veszik igénybe. Európa nagyvárosai az interneten is a legnépszerűbb uticélok a magyar utasok körében. Mindkét nem képviselői körében (nő: 78%, ffi.: 73%) az öreg kontinens városai a legnépszerűbbek, amelyeket afrikai valamint észak-amerikai desztinációk követnek.

A felmérésből kiderül az is, hogy Európán belül a magyar utazók által leggyakrabban látogatott országok TOP listáját Anglia (37%), Németország (32%), Görögország (30%), Spanyolország (24%), Franciaország (23%) valamint Olaszország (22%) vezeti.

Ezen országokba a felmérésében megkérdezett magyar utazók jellemzően évente egy, illetve két alkalommal látogatnak el. Honfitársaink elsősorban éves nyaralásuk kellemes eltöltése (54%), rokon és barátlátogatás (20%), hétvégi kikapcsolódás és városnézés (19%) céljából, illetve üzleti ügyből kifolyólag (15%) keresik fel Európa világvárosait.

forrás: British Airways