Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
A Malév 15 Szuhoj Superjetet venne
A Malév tizenöt Szuhoj Superjet repülőgép beszerzésének lehetőségét vizsgálja Borisz Abramovicsnak, a légitársaság elnökének szerdai bejelentése szerint.A hírügynökségi információk szerint nem kizárt, hogy a 15 gép vásárlásáról szóló szerződést 2008 első felében aláírják, írja a Népszabadság. (A Malév már korábban jelezte, hogy Fokker és CRJ 50-es gépeit el akarja adni.) A Szuhoj Superjet 100-as az első nemzetközi szabványoknak megfelelő orosz utasszállító gép, amelyből most készült el az első példány. A regionális közlekedésre kifejlesztett 75-95 személyes repülőt az állami UAC légiipari holdinghoz tartozó és katonai gépek gyártásában nagy tapasztalattal rendelkező Szuhoj gyártja. A gépre eddig 73 megerősített megrendelést és 39 opciót jelentettek be. Hosszabb távon ezer példányt terveznek gyártani a típusból. A gép berepülése 2007 végén kezdődik, az első példányokat pedig 2008 elején adják át a megrendelőknek. Egy gép ára 20-30 millió euró körül lesz. Az Abramovics érdekkörébe tartozó orosz AirUnion egymilliárd rubel (hozzávetőleg hétmilliárd forint) értékben kötvényeket bocsát ki október 8-ig, amelyből 15 Szuhoj Superje t árának előlegét akarja kifizetni novemberig. A gépek megvásárlásáról a Le Bourget repülőgépszalonon írtak alá a gyártóval szerződést, amelyben szerepel további 15 gép megvásárlásának opciója is.
Jön a Norwegian
A 2007-es nyári menetrendi időszakban a Norwegian naponta egy járatot indított az Oslótól 85 kilométerre, északra található Gardermoen repülőtérről. Magyar utasai közül bizonyára csak kevesen tudják, hogy a Norwegian Európa negyedik legnagyobb fapados légitársasága, Skandináviában pedig ebben a kategóriában az első helyet birtokolja. Ehhez képest aligha meglepő, hogy a Norwegian repüli az európai kontinens nyolcadik legforgalmasabb útvonalát, amely Oslo-Gardermoent köti össze Bergennel. A skandináv fapados az elmúlt évben 5,1 millió utast szállított (ami a FlyNordic forgalmával együtt elérte a 7 milliót), s idén legalább egymilliós forgalomnövekedésre számítanak. A légitársaság huszonkét Boeing B-737-300-as és nyolc MD-82-es géppel rendelkezik (utóbbiak azt követően kerültek a flottába, hogy a megvásárolták a Finnair érdekeltségébe tartozott FlyNordic-ot.)A Norwegian augusztus 30-án jelentette be, hogy mintegy 3,1 milliárd dollár értékben megrendelést adott a Boeing gyárnak 42 darab 189 személyes, B-737-800-as utasszállítóra. A gépeket 2009-2014 között szállítják le. Az üzlet 85%-át az amerikai EXIM Bank finanszírozza. A flottabővítéssel párhuzamosan a Norwegian megkezdte új útvonalai és bázisrepülőterei kialakítását is. Elsőként az Oslótól délre található Rygge repülőtérre telepítenek két új B-737-800-ast. Innen 2008 februárjában indulnak el az első járatok Európa 14 városába, köztük heti két alkalommal Budapestre is.
Bruttó árakat hirdet a British Airways
"Valós képet tükröz": a jegyár, a repülőtéri illeték valamint a szolgáltatási díj összegét együtt hirdeti a légitársaságBruttó árképzést vezet be és jelenít meg hirdetéseiben Magyarországon a British Airways. A légitársaság a jövőben egy összegként tünteti fel hirdetéseiben és a ba.com internetes oldalon a repülőút összköltségének valamennyi elemét, azaz a repülőjegy árát, a repülőtéri illetéket valamint a szolgáltatási díj összegét. A bruttó árképzés hazai bevezetésével a British Airways célja az, hogy pontos és transzparens információkkal lássa el az utasokat a repülőút valamennyi költségéről. A bruttó árképzést a Magyarországon működő klasszikus - teljes szolgáltatást nyújtó - légitársaságok közül elsőként, és a 2008. januárban életbe lépő EU direktívát is megelőzve vezeti be a British Airways.A repülőjegy árak kommunikációja Magyarországon az utóbbi években diverzifikált, de néha irreális képet mutat. Az egyes szolgáltatók által szélsőségesen alkalmazott, számos esetben az ingyenes utazás lehetőségét sugalló árképzés megtévesztő lehet az utasok számára.Ezen szempontokra tekintettel, és a transzparens árképzés iránti utazói igényekre válaszul a British Airways ezért úgy döntött, hogy a jövőben csak bruttó árakat jelenít meg hirdetéseiben Magyarországon és a ba.com internetes oldalon található magyar nyelvű foglalási rendszerben. Ez azt jelenti, hogy hirdetéseiben a légitársaság ezentúl, egy összegként hirdeti a repülőút árának valamennyi részköltségét; azaz a repülőjegy árát, a repülőtéri illetéket valamint a szolgáltatási díj összegét. A ba.com oldalon a légitársaság részletezi a jegy árát, az azt terhelő adókat és illetékeket és teljes árként ezek végösszegét láthatják az utasok."A British Airways már a legtöbb európai országban alkalmazza a bruttó árképzést. Az árképzési modell hazai bevezetésével légitársaságunk ezt a trendet kívánja követni és egyben eleget kíván tenni az utasok transzparens és pontos tájékoztatással kapcsolatos elvárásainak." - mondta Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Cseh Köztársaságért felelős kereskedelmi igazgatója. "Mivel a bruttó árképzést versenytársainkat és a vonatkozó EU direktíva életbe lépését is megelőzve vezetjük be, áraink magasabbnak tűnnek majd, holott "csak" a teljes képet tükrözik. Hisszük, hogy az utasok a hiteles és pontos tájékoztatást lojalitásukkal honorálják." - tette hozzá az igazgató.A bruttó árképzés bevezetését követően a légitársaság legalacsonyabb, 26.000 forintba kerülő, retúr Budapest-London repülőjegye például, a repülőtéri illetékkel valamint a szolgáltatási díjjal együtt, a ba.com oldalon történő foglalás esetén, 48.900 forintként jelenik meg a légitársaság hirdetéseiben és honlapján. A nettó és a bruttó árképzés közötti különbséget érzékelteti az is, hogy egy korábban 145.800 forintért hirdetett retúr Budapest-London-Hong Kong repülőjegy árát a jövőben, a repülőtéri illetékkel és a szolgáltatási díjjal együtt, a ba.com oldalon történő vásárlás esetén, 202.400 forintként tünteti majd fel a British Airways.