Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
A palócok beköltöztek a skanzenba
A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban ünnepélyesen megnyitották az európai uniós támogatással megvalósított fejlesztési program utolsó elemét, az Észak-magyarországi falu tájegységet. Ezzel az Új Magyarország Fejlesztési Terv kiemelt kulturális projektjei közül elsőként a Skanzen Örökség Program valósult meg. Az új tájegység a múzeumi bemutatás minden korábbinál szemléletesebb, közvetlenebb, interaktívabb módszereit alkalmazza, hogy a 21. század emberének is élő tapasztalatként adhassa át a Palócföld paraszti örökségét, egy a szükségben is leleményes vidék mindennapi tudását.Az Észak-magyarországi falu tájegység ünnepélyes átadása a szentendrei Skanzenben egy palócföldi lakodalom koreográfiáját követte, ágyvitellel, kikéréssel, vőféllyel és lakodalmi menettel. A játék szerint a múzeum látogatóit jelképező boldog Közönség Pesta e ceremónia révén nyerte el Palóc Böskét, a világszép új tájegységet.A Skanzen nyolcadik tájegysége az Ipoly és a Bodrog közötti, folyóktól szabdalt hegyvidéki terület, Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén és a történeti Gömör 19-20. századi paraszti kultúráját, elsősorban építészetét és lakáskultúráját mutatja be. Főként a szegény és középparaszti rétegekre koncentrál, de megjeleníti a kisnemesi utódok, vándoriparosok (teknővájók, drótos tótok), az Alföldön és Dunántúlon mezőgazdasági idénymunkát vállaló summások és az uradalmakba egész évre kötött bérért elszegődő cselédek életvitelét is. A tájegységben - a Skanzen eredeti küldetése szerint - többségükben az eredeti helyükön elbontott, majd a múzeumban újra felépített autentikus épületek állnak, amelyek belső tereiben, az enteriőrökben közel ötezer pontosan elrendezett műtárgy teszi megtapasztalhatóvá a falusi élet egykori eseményeit. Minden tárgyat aprólékos kutatás választott ki, mindegyiket személyes történetek hitelesítik.A látogatói élmény az új tájegységben minden érzékszervre kiterjed. A műtárgyakhoz itt 1.000 olyan demonstrációs tárgy társul, amelyeket a látogató kézbe vehet és kipróbálhat. A házakba betérő érdeklődő perkupai lakodalmas zenét vagy nógrádi dudaszót hallgathat, megrajzolhatja családfáját, megfigyelheti a disznóvágás, a novaji nagykalács vagy az erdőhorváti perec sütésének mesterfogásait, de leheveredve próbára teheti a filkeházi ágyat, vagy a használatba vehető bútorok bármelyikét.
Budapestről a kölni fényáradatba
Hamarosan fénybe borul Köln: 2010. július 17-én kerül megrendezésre a Rajna-menti város leglátványosabb rendezvénye, a Kölner Lichter. A fényáradatban úszó Rajna-part és a folyón végigvonuló, kivilágított hajónaszád látványa valódi élmény, amelyet a magyar utazni vágyók is könnyedén átélhetnek, hiszen Köln alig 1,5 órás repülőúttal elérhető Budapestről. A Kölner Lichter különlegessége, hogy a tűzijáték időtartama alatt 50 ünnepélyesen kivilágított hajó halad végig a Rajnán, miközben a parton álló nézők gyertyával a kezükben válnak a fényáradat részesévé. A 23:30 órakor kezdődő látványosság során megközelítőleg 20 000 tűzijáték rakéta fénye színesíti az égboltot. A kölni rendezvényről bővebb információt találhat az alábbi linken: http://www.koelner-lichter.de/ UtazásBudapestről Köln városába legegyszerűbben a Germanwings közvetlen járataival juthatnak el az utazni vágyók, akik a www.germanwings.com honlapon a repülőjegyen kívül kedvezményes áron foglalhatnak szállást és bérautót is. Germanwings - Európa diszkont légitársaságaA Germanwings a legvirágzóbb diszkont légitársaságok egyike Európában. 2010-es nyári menetrendjében öt központi repülőtérről - Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeld, Hamburg és Dortmund - kínál járatokat 70 európai célállomásra. A diszkont légitársaság fiatal flottát üzemeltet, amely jelenleg 27 darab Airbus A319 típusú repülőgépből áll.
Az Air France PárizsTokió járata A380-as repülőgéppel
A negyedik Airbus A380-as repülőgép megérkezésével az Air France 2010. szeptember 1-től heti három járatot kínál Párizs és Tokió között Airbus A380-as repülőgéppel. Október 5-től kezdődően napi rendszerességű járatot vezetnek be. Tokió így az első ázsiai célállomás, ahová az Air France A380-as repülőgéppel indít járatokat, és világszerte a harmadik ilyen célállomás New York (2009. november) és Johannesburg (2010. február) után. Jegyek már foglalhatók a járatokra.A Párizs-Tokió A380-as járat menetrendje: Párizs-Tokió:AF 276 szerdán, pénteken és vasárnap (2010. október 5-től napi járat)13:30 órakor indul a 2E terminálról, és megérkezik a következő napon 8:10 órakor. Tokió-Párizs:AF 275 hétfőn, csütörtökön és szombaton (2010. október 5-től napi járat)11:50 órakor indul, és Párizsba érkezik 17:15 órakor a 2E terminálra.Az Air France A380-as repülőgépe a három kabin osztályon összesen 538 férőhelyet nyújt: 9 helyet a La Première (első) osztályon a fő fedélzeten, 80 helyet az Affaires (business) osztályon a felső fedélzeten és 449 helyet a Voyageur (economy) osztályon a két fedélzeten. Az A380 a világ leginkább környezetbarát repülőgépe az utasonként és kilométerenként kevesebb mint 75 gramm széndioxid-kibocsátással, ugyanakkor a kategóriája legcsendesebb repülőgépe is. A széles kabin több teret és kényelmet biztosít utasainak. Az Air France számos újítást vezetett be a repülőgép fedélzetén, mint a repülés különböző szakaszaihoz hozzáigazított hangulatvilágítás, társalgóhelyek kialakítása az utasok számára és vadonatúj repülés közbeni szórakoztatórendszer új, szélesebb, egyéni képernyőkkel. Az Air France napi 5 járatot közlekedtet Tokió, Oszaka és Párizs-Charles de Gaulle között. A menetrend kialakítása lehetővé teszi az utasok számára, hogy gyors csatlakozásokkal a Párizs-Charles de Gaulle repülőtéren eljuthassanak a világ bármely tájára.
A világ legmodernebb múzeuma lett az Albertinum
Hat évig tartó felújítási és átépítési munkálatok után ismét megnyitotta kapuit a drezdai Albertinum. Az Elba-parti városba érkezőket látványos építészeti megoldásokkal kialakított modern múzeum várja."Ez Európa egyik legkorszerűbb múzeuma, a művészet egyik zászlóshajója" - mondta Stanislaw Tillich szászországi miniszterelnök az átalakított intézmény ünnepélyes megnyitóján. A múzeum a klasszicizmustól a romantikán át a kortárs irányzatokig mutat be műalkotásokat. Gazdag szobrászati és plasztikai gyűjteményében többek között Auguste Rodin remekei láthatóak, Neue Meister galériájában mintegy 300 kép tekinthető meg. Antik gyűjteményét látványtárban állították ki, két másik látványtár pedig a szobrászati gyűjtemény közönség előtt korábban rejtett állományába enged bepillantást az antik műtárgyaktól a kortárs alkotásokig.Az Albertinum átépítését az Elbán 2002-ben levonult árhullám tette szükségessé, amely elárasztotta az alagsori raktárakat. Ezeket a helyiségeket, ahonnan akkoriban 22 ezer műkincset kellett néhány óra alatt kimenteni, az árvíz visszahúzódása után sem lehetett újra használni. Most az árvízbiztos festményraktárak jelentik a megújult intézmény építészeti attrakcióját. A raktárak, csakúgy mint a korszerű restaurátor-műhelyek egy kétemeletes "függő házban" kaptak helyet. Az új épületrész 17 méteres magasságban "függ" a korábban nyitott belső udvar felett egy 2700 tonnás, hídként átívelő, látványos acélrácsszerkezetnek köszönhetően.A 2004 óta tartó beruházás összesen 51,2 millió euróba (több mint 14 milliárd forintba) került, ebből 3,4 millió eurót (945 millió forintot) kortárs művészek adtak össze, akik az "évszázad árvize" után páratlan szolidaritási akció keretében elárvereztették néhány képüket. Bevételük képezte az alapját a kiállítóteret megnégyszerező általános felújításnak.
Riksákkal a turistákért Firenzében - a taxisok tajtékoznak
Riksák viszik a turistákat Firenze központjában. Toscana fővárosának önkormányzata az első Olaszországban, mely engedélyezte e közlekedési eszköz bevezetését - a taxisok tiltakozása közepette.Rómában ló húzta konflissal, Firenzében ember hajtotta riksával járhatjuk be a műemlékeket. A hagyományos ázsiai közlekedési eszköz modern változatát látni Toscana megyeszékhelyének utcáin. Az utas helyet foglal a kényelmes, a naptól is védett ülőrészen, a vezető pedig - gyalogos futás helyett - pedálozva hajtja a három kerekű riksát.Matteo Renzi polgármester és az ellenzék közösen szorgalmazta a riksák bevezetését. Pontosabban ezek működésének szabályozását. Vállalkozó szellemű firenzeiek ugyanis már eddig is triciklivel szállították a turistákat. Az olasz közlekedési szabályzat azonban tiltja, hogy az ilyesfajta járművek a forgalomban haladjanak.Nem szívesen látták a pedálozó konkurenciát a taxisok sem, akik június elejétől utcafoglalással tiltakoztak az egy menetért 8 eurót kérő, de számlát nem adó riksások ellen. A megoldást az önkormányzati képviselők adták: megkerülve a közlekedési szabályok megsértését a riksát nem közlekedési, hanem városnéző eszköznek kiáltották ki. Hiszen a pedálozó vezető kerekezés közben a firenzei műemlékeket is bemutatja az utasnak. Első lépésben, kísérleti jelleggel a következő három hónapra 5 riksának adnak engedélyt. Az engedély kiváltásához a pályázóknak fel kell tüntetni a riksa útvonalát, azt, hogy hányan kívánnak vele dolgozni, milyen tarifáért.Kötelező a riksa vezetőjére és az utasokra kötött személyi biztosítás, és előírás az is, hogy a riksa kizárólag Firenze történelmi városközpontjában mozoghat, vagyis ott, ahol az utcák többsége a gyalogos közlekedésre van fenntartva. Az elégedetlen taxisok szerint csak idő kérdése, és Firenzét ellepik a riksák, melyek ellen a gyalogosok is tiltakozni fognak.
Az Isztrián épül az új riviéra
Pulától Rovinjig épül a brijuni riviéra, amely néhány éven belül több száz szálláshelyet kínál a csaknem 40 kilométer hosszan kiépülő parti sétány mentén - tájékoztatta Pulában Isztria Megye Idegenforgalmi Hivatalának marketingmenedzsere kedden az MTI-t.Ozren Grbavcic elmondta: a tervek szerint Pula északi részén, a kikötői öböl mostanáig katonai célra hasznosított területének rehabilitációjával kezdődik az építkezés. A még az Osztrák-Magyar Monarchia legnagyobb hadikikötőjeként, majd a jugoszláv és a horvát hadsereg katonai bázisaként használt területtől kiindulva egészen Rovinjig húzódik majd a teljes egészében gyalog vagy kerékpárral is bejárható partszakasz.A horvát állami és Isztria megyei támogatással, valamint koncessziós beruházással megvalósuló építkezéseknél előtérbe helyezik a környezetvédelmi szempontokat, de arra is súlyt helyeznek, hogy ne a tömegturizmust, hanem a minőségi elvárásokat szolgálják a létesítmények. Az előírások szerint az Adria partjától legalább száz méterre, legfeljebb ötemeletes hotelek épülhetnek, amelyeket 40-60 éves bérleti szerződés keretében építenek fel a befektetők.Boris Miletic, Pula polgármestere az MTI-nek azt mondta: a városban az eddigi katonai célra használt objektumok felszabadulásával mintegy 200 hektáros területet vonhatnak be idegenforgalmi-gazdasági fejlesztésekre. A helyi és országos támogatást is élvező elképzelések megvalósítása mintegy egymilliárd euró ráfordítást igényel.Az isztriai idegenforgalmi szakember mindezt azzal egészítette ki: a 4-5 csillagos szállodák sorával nem "új Dubajt" akarnak építeni, hanem természetközeli, elsősorban a gasztronómiai adottságokra alapozó terveik vannak. A Horvátországba látogató összes turista 35 százaléka az Isztriai-félszigetre érkezik, számukra az egyre népszerűbb borok, a helyi specialitásokat kínáló éttermek és az olívaolaj kínálhat új élményeket a tenger élvezetén túl.Isztrián az elmúlt 15 évben a tömegturizmustól távolodva a minőségi kiszolgálás irányába indultak el a fejlesztések - mondta el Ozren Grbavcic. Hozzátette, hogy a folyamatos szálláshely-korszerűsítésekre - főként hotelek, kempingek átépítésére - és új építkezésekre csak 2010-ben 820 millió kunát fordítanak a régióban működő nagyobb idegenforgalmi cégek.
Taxisoktól az álrendőrökig - így vágják át a turistákat Európában
Számos leleményes, új módszerrel próbálják kizsebelni a turistákat Európa-szerte. A jó hír az, hogy ha valaki ismeri a trükköket, akkor van esélye megúszni. A két számlával ügyeskedő taxisoktól, az üzletembereknek öltözött zsebtolvajokig, íme néhány trükk a legelterjedtebbek közül.Fagylalttal a kezében sétál egy turista egy olaszországi nyaralóhely utcáján, és egyszer csak látja, hogy egy csinos nő vitatkozni kezd egy utcai árussal. Lopással vádolja a nőt, aki elkezd vetkőzni, hogy bizonyítsa ártatlanságát. Percek alatt tömeg verődik össze. Amikor a nő már a fehérneműnél tart, a boltos hirtelen megtalálja az eltűnt árut, bocsánatot kér, a nézelődők eltűnnek. És velük együtt a turisták pénztárcája is, hiszen a színjáték alatt egy zsebtolvaj banda dogozott a bámészkodók között.Öltönyös zsebtolvajok és trükkös taxisokA legdörzsöltebb zsebtolvajok legtöbbször úgy néznek ki, mint az üzletemberek, de sokan turistának álcázzák magukat, még fényképezőgép és útikönyv is van a kezükben. Mindegy, melyik európai országban járunk, nyugodtan induljunk ki abból, hogy a koldus zsebtolvaj, és bármiféle tülekedés azt jelenti, hogy egy tolvajbanda akarja elterelni a figyelmet. Tehát ha bármilyen felfordulást vagy tülekedést látunk, a legjobb, ha ügyelünk a zsebünk tartalmára, még mielőtt más teszi.A legtöbb csalás egyébként már jól kipróbált forgatókönyv szerint működik, és mindenfelé találkozni lehet velük. Barcelona, Berlin és Firenze utcáin egyaránt megtalálható például a nálunk "itt a piros, hol a piros" néven, külföldön inkább a "kagylójáték" vagy "borsó és répa" néven ismert játék; a játékosoknak ki kell találniuk, melyik kagyló mögött van a labda. Könnyűnek látszik, de akik nyernek, azok mind beépített emberek, a turista csak veszíthet.Vigyázni kell a taxisofőrökkel is, nemcsak Magyarországon. Egyik trükk például, hogy úgy tesznek, mintha elejtették volna a számlát, felvesznek egy másikat, amin nagyobb összeg szerepel, és szólnak az utasnak, hogy nem fizetett eleget. Mások hétköznap napközben is hétvégi, vagy éjszakai tarifával számolnak. Ha csökkenteni szeretnénk annak kockázatát, hogy kirabolnak, célszerű a szállodából vagy az étteremből hívat taxit, lehetőleg valamelyik ismertebb taxi-társaságét. Megoldás az is, ha előre megállapodunk a taxisofőrrel a viteldíjról, de ilyenkor érdemes előre tájékozódni a tarifákról. Aki pedig mégis komoly vitába keveredik, hagyjon egy elfogadható összeget az ülésen, és szálljon ki az autóból.A pénzváltók is ügyeskednekNagy kísértés a csalók számára, ha készpénz kerül elő. Ha valaki segíteni akar pénzt kivenni az automatából, utasítsuk el udvariasan: a PIN-kódunkat akarják. Ha egy pénzautomata elnyeli a kártyát, nézzük meg alaposan, nem lóg-e ki a résből egy vékony műanyag-darab: ha igen, akkor a csalók később ennek segítségével csipesszel ki tudják szedni a kártyát. Még akkor sem lehetünk teljes biztonságban, ha pénztárosokkal vagy banktisztviselőkkel van dolgunk. Az ő trükkjük az, hogy lassan adják vissza a pénzt. Abban reménykednek, hogy a turista azt hiszi, már nem jár neki több pénz, rávágja, hogy "Grazie", és elmegy. Óvatosnak kell lennie annak is, aki nagyobb értékű bankjeggyel, vagy érmével fizet étteremben vagy üzletben. Olaszországban például a teljesen értéktelen régi 500 lírás érme nagyon hasonlít az 2 euróshoz, és ezért időnként megpróbálják ezt elsütni a visszaadáskor.Néhány tolvaj a vonatjegy-kiadó automaták körül les a naiv turistákra. Buzgón segít jegyet vásárolni, és közben eltünteti a pénz egy részét. Azt se hagyjuk, hogy egyenruhában lévő vasúti alkalmazottaknak látszó emberek segítsenek például a római pályaudvarokon: készségesen a helyünkre kísérnek, azután pedig "borravalót" kérnek. Olaszországban például gyakori, hogy megállítják a gyanútlan idegeneket a hamis, "Turistarendőrség" jelvényt viselő emberek, akik hamis számlákat keresnek a pénztárcákban. Lehetőleg ne adjuk ki a kezünkből a tárcánkat, mert nagy valószínűséggel néhány bankjeggyel könnyebben kapjuk vissza. A valódi turistarendőröknek nincs joguk elkérni senki pénztárcáját. ugyanígy a szállodában sose nyissunk ajtót "hotel-inspektoroknak". Általában ketten vannak, és amíg a turista az egyikkel van elfoglalva, a másik besurran és elviszi az értékeket a szobából.Bécsben egy hosszú bársonyköpenyt viselő, szépen kisminkelt, felékszerezett, hivatalosnak látszó nő árult jegyeket az Operába a legfelkapottabb nevezetességek közelében. A jegyek persze hamisak voltak.Spanyolországban ápolatlan, koszos nők szólítják meg a turistákat, a barátság jeleként rozmaringágat nyújtanak nekik, aztán jósolnak neki, és fizetséget követelnek. Kerüljük velük a szemkontaktust, ne fogadjuk el a rozmaringágat, és mondjuk udvariasan, de határozottan: "No, gracias."Mindez nem jelenti azt, hogy Európa veszélyes hely, hiszen a csalások nem megszokottak. Sőt, bizonyos értelemben biztonságosabb az Egyesült Államoknál, hiszen itt a tolvajok "fájdalommentesen" szabadítják meg a pénzüktől a turistákat. A csalókat könnyű elkerülni, ha felismeri őket az ember. De ne felejtsük: még a legéberebb utazót is át lehet verni.
Új gerillamarketing-kampány: taxival Ausztrálián át
Kilenc hét és 13 650 megtett kilométer után Ausztráliában véget ért a "hosszú taxizás", amelynek célja a tavaly meghirdetetett "világ legjobb állása" pályázathoz hasonlóan az idegenforgalom fellendítése az ötödik kontinensen.A vasárnap befejeződött utazás résztvevői, a sofőr és az utasok is válogatók után kerültek be a csapatba. A gépkocsivezetőnek kiválasztott Doug Slater "élete nagy lehetőségének" nevezte, hogy megtehette ezt az utat a nyugat-ausztráliai Perth és az északi partvidéken fekvő Broome városa között. "A vezetés nem okozott nagy gondot, de a többi elég sok munkát adott" - mondta, utalva arra, hogy egész úton folyamatosan magyaráznia kellett Nyugat-Ausztrália látnivalóit.Utasait, az Ausztráliából, Malajziából, Szingapúrból, Nagy-Britanniából, Új-Zélandról és Németországból érkezett 11 párt ámulatba ejtették a vadon élő állatok, beleértve a mérgeskígyókat, cápákat és krokodilokat is - tette hozzá a sofőr, aki hozzá volt szokva, hogy keresztbe-kasul utazik az országban, mert korábban állatkereskedő volt.A "kirándulás" ötletét egy hajdan élt vénkisasszony adta, aki az 1930-as években három hónapon át utazott Ausztrália keleti partvidékén egy lehajtható tetejű taxin, több ezer kilométert téve meg Melbourne-től Darwinig. Hivatalos becslések szerint a mostani "hosszú taxizás" több mint 2,6 millió dollár értékű médiamegjelenést vonzott és globálisan 60 milliós közönséghez juthatott el.A tengerpartokon, kietlen pusztaságon és a híres sivatagi tájon, az Outbacken keresztül vezető útvonalról a párok videoblogokban és a Twitter közösségi portálon számoltak be, a taxiban pedig kamera örökítette meg a túra minden egyes percét. Slater, akit több mint 400 jelentkező közül választottak ki sofőrnek, szomorúan vette tudomásul, hogy a kalandos utazás befejeződött. Miután visszarepül Perthbe, az egész Broome-ig tartó utat újra akarja kezdeni - ezúttal a feleségével - adta hírül az MTI.Tavaly az Ausztrália északkeleti részén fekvő Queensland állam élt egy ügyes reklámfogással. Meghirdette a "világ legjobb állása" pályázatot, amely az egész világon felkeltette a média érdeklődését. Az idilli Hamilton-szigetre kerestek hat hónapra gondnokot 150 ezer dolláros (23 millió forintos) fizetésért. A nyertesnek, egy brit fiatalembernek annyi volt a dolga, hogy képekkel színesített blogjával kedvet csináljon a sziget felkeresésére.
Rekordszámú múzeumban éjszakázhatunk az idén
A hagyományokhoz híven idén is megrendezik több száz programmal a Múzeumok éjszakáját június 19-én, szombaton - jelentették be kedden az Iparművészeti Múzeumban megtartott sajtótájékoztatón.Az ország új kormányzatának célja a magyar múzeumi rendszer értékeit megőrizni, továbbfejleszteni, szervesen bekapcsolni ezeket az élő kultúrába és a célokhoz új finanszírozási rendszert, új jogszabályi környezetet teremteni - mondta Szőcs Géza a sajtótájékoztatón.A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Kulturális Államtitkárságának államtitkára ígéretet tett arra, hogy fejlesztési programokat fognak indítani, és megerősítik a jelenleg is működő közgyűjteményi pályázati rendszert. Az Iparművészeti Múzeum főigazgatója, Renner Zsuzsanna tájékoztatójában kiemelte, hogy a hét végén a múzeumi szakma legnagyobb rendezvénye zajlik majd, amelynek legfőbb célja, hogy akik ezen az éjszakán ellátogatnák az ország múzeumaiba, azok rendszeres látogatók is legyenek.A múzeumokban szombaton eltérő időben kezdődhetnek a programok, de 18 és 24 óra között minden helyszínen lesznek események. A fővárosban egységes karszalagbelépővel látogathatók a rendezvények (felnőtteknek 1300, gyermekeknek 600 forint, hat éves kor alatt ingyenes). Ugyanakkor a karszalaggal este 6 és éjjel három óráig ingyen látogathatnak meg minden olyan múzeumot, amely csatlakozott a Múzeumok éjszakájának rendezvényeihez. Múzeumbuszok járnak majd négy különböző útvonalon, és a BKV bármely menetrendszerinti járatárra ingyen felszállhatnak azok, akik megvették a karszalagot.A számtalan programot lehetetlen felsorolni, az idén rekord dől meg, Budapesten 84, vidéken pedig 191 helyszínt kereshetnek fel az érdeklődők. Részletes program a Pesti Est külön ingyenes mellékletében, és a www.muzeumokejszakaja.hu linken.
Zöld utat kapott a városkép-romboló felhőkarcoló
Szentpétervár Szmolnij kerületének bírósága hétfőn törvényesnek minősítette a városi önkormányzat döntését, amelynek értelmében felépíthető a város előírásait sértő, úgynevezett Ohta Központ felhőkarcoló.Az önkormányzat tavaly szeptemberben döntött úgy, hogy a Gazprom beruházásában épülő Ohta Központ meghaladhatja a város egyéb építkezéseire vonatkozó magassági előírásokat. A felhőkarcoló a tervek szerint 406 méter magas lesz, és így a felperesek - a parlamenten kívüli, liberális Jabloko párt szentpétervári vezetői - szerint a város történelmi központjából mindenhonnan látható lesz - adta hírül az MTI.Előbb a műemlékvédelmi felügyelőség feladatait ellátó Roszohrankultura bírálta a terveket, és nemrégiben Dmitrij Medvegyev elnök is beleavatkozott a vitába egyik tanácsadójának a szentpétervári önkormányzathoz és az egyéb illetékes szervekhez intézett levelével, amelyben a felhőkarcoló felhúzása ellen és az UNESCO-val való jó kapcsolatok ápolása mellett foglalt állást.Felmérések szerint a város lakosságának jelentős része ellenzi az építkezést. A Kulturális Világörökség Listáját kezelő UNESCO felszólította Oroszországot, hogy állítsa le a felhőkarcoló építését, és tájékoztatta arról, hogy amennyiben az Ohta Központ mégis felépül, Szentpétervár XVIII. századi történelmi belvárosát törli a világörökségi listáról, és felveszi a veszélyeztetett objektumok listájára. Ez a város számára nem csupán erkölcsi, hanem anyagi vesztességel is járna, hiszen az utazási irodák ajánlataikat többnyire az UNESCO-lista figyelembevételével készítik.Az építkezés ellenzői népszavazást is indítványoztak, ehhez azonban a hatóságok nem járultak hozzá. A Jabloko szentpétervári vezetői közölték: megfellebbezik az újabb törvénysértő döntést, és feltett szándékuk, hogy minden oroszországi jogi lehetőséget kimerítenek az építkezés megakadályozására.