Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Fizetős poggyászkocsik Ferihegyen
Szép új poggyászkocsikat használhatnak május közepe óta az utasok Ferihegyen. A dolog szépséghibája, hogy immár fizetni kell értük.A Liszt Ferenc repülőtéren újakra cserélték a régi, de még működőképes poggyászkocsikat, melyek eddig a parkolókban voltak elhelyezve a szabad ég alatt. A kocsik most fedett tárolókban, sínen rögzítve állnak, használatukért 300 forintot vagy egy eurót kell fizetni. Minden olyan repülőtéren, ahol arra szeretnék szoktatni a közönséget, hogy vigye vissza a pénzért kölcsönzött kocsit a helyére, használat után a befizetett összeget az automata visszaadja. Nem úgy minálunk, az üzemeltető Budapest Airport a 300 forintokat, illetve az egy eurókat megtartja."Május 15-én vezettük be az új rendszert. A régi kocsik megkoptak, tönkrementek vagy eltűntek, ezért volt szükséges az újak beszerzése. Összesen 300 darab vadonatúj, formatervezett, könnyebben irányítható kocsit telepítettünk, amivel egyszerűbb a manőverezés. Az utasok már négy elosztóponton találkozhatnak a kocsikkal és a szolgáltatás folyamatos lesz, mert azokat a kocsikat, amelyeket használat után az utasok nem tolnak vissza a sínbe, továbbra is állandóan gyűjti majd az ezért felelős szolgálat. Az új rendszerben a poggyászkocsik igénybevétele sok más reptérhez hasonlóan bérleti rendszerben működik, azaz a sínek mellé kihelyezett automaták csak a bérleti díj megfizetése ellenében engedik a csomagszállító kocsik elvételét. Egy kocsi szolgálatba állítása 300 forintba vagy 1 euróba kerül, az ebből származó bevétel biztosítja a folyamatos utánpótlást és karbantartást, hogy a szolgáltatás hosszú távon is magas színvonalon működhessen" - közölte megkeresésünkre a Budapest Airport sajtóosztálya.
A kellemes csalódások országa: 6 ok, amiért érdemes Bulgáriába utazni
Bulgária jelenlegi turisztikai szlogenje a "kellemes csalódások országa", ami nem is véletlen, hiszen még mindig sokakban egy szocializmusbeli ország képe él a feltörekvő tengerparti országról. Ennek az az előnye, hogy Bulgáriában az árak még mindig sokkal alacsonyabbak, mint más népszerű turista célpontokon, a szolgáltatások színvonala azonban kiváló, hiszen a helyiek mindent megtesznek, hogy megszabaduljanak a sztereotípiáktól. Ha még nem szántad volna el magadat, összegyűjtöttünk 6 okot, amiért érdemes felkeresni Bulgáriát.1. A rózsák ünnepeBulgáriában június 5-e a rózsák napja, ilyenkor Kazanlâkban és Karlovoban minden ezekről a nemes virágokról szól. A városoknak igazi fesztiválhangulata lesz, és a zenés, táncos programok mellett mindenféle rózsákból készült terméket csodálhatunk, és persze vásárolhatunk meg. 2. AranyhomokA bolgár Slatni Piassaci, azaz Aranyhomok nevét 4 kilométer hosszan, 100 méteres szélességben finom szemű, aranysárga homokkal borított strandról kapta.A bolgár tengerpart népszerű turistacélpont, hiszen minden olyan lehetőség és adottság megtalálható itt, ami miatt a mediterrán strandok olyan népszerűek, de Bulgária egyelőre jóval olcsóbb más népszerű úti célokhoz képest.3. Kő-erdőA Kő-erdő Várna közelében található, a homokból kiemelkedő hatalmas, súlyos kőoszlopok alkotják, melyek között 10 méternél magasabb is van, és olyan is akad, aminek az átmérője a 2 métert is eléri. Az oszlopok egy része tömör, másoknak viszont üreges a belseje.A különleges helyet csak a 19. században fedezték fel, de azóta is sokak fantáziáját megmozgatta már, hogy vajon hogyan, és főleg miért kerülhettek ide a különös képződmények. A hihetetlen nagyságú, hét négyzetkilométeres területen elnyúló, földön túlinak tetsző tájon fekvő sziklák némelyike nevet is kapott, ilyen például a Teve vagy a Trón.4. Gazdag történelemBulgária ezer éves kulturális öröksége nem hagyja hidegen a történelem és művészetek iránt fogékonyakat. Több bolgár emlékmű is szerepel az UNESCO világörökségi listáján, ilyen például a madarai lovas, ami egy középkori, sziklába vájt dombormű Madara városánál.Szintén a világörökség része a kazanlaki trák sírkamra, amit 1944-ben egy légvédelmi óvóhely ásása során fedeztek fel. Az időszámításunk előtti 4. századból származó temetkezési helyen egykori előkelő trák nők és férfiak alusszák örök álmukat.5. SzófiaBulgária fővárosa olyan, mintha az elmúlt évezred lenyomata lenne: kultúrájában, hagyományaiban, építészetében sok évszázadra visszanyúló emlékeket találunk. A város legrégebbi épülete, a Szent György templom a 4. században épült, és ma a Sheraton szálló udvarán áll.A Régészeti Múzeum épülete még 1494-ben épült, a Nemzeti Galéria az egykori cári palotában működik. A szinte kézzel fogható történelem mellett Szófiában természetesen minden olyan lehetőség megtalálható, mint más modern nagyvárosokban, vannak bárok, éttermek, szórakozóhelyek is.6. NapospartA Napospart az egyik legnépszerűbb bolgár turistacélpont. Építése még a szocializmusban kezdődött, de mára sok épületet felújítottak, modernizáltak, és jelenleg is épülnek az újabbnál újabb komplexumok.A helyiek mindent megtesznek, hogy megszabaduljanak a sztereotípiáktól, így keleti árakon juthatunk igazi luxusprogramokhoz, bérelhetünk yacthot, szörfözhetünk, golfozhatunk. Ha nyugati minőségre vársz, de a tárcád szűkösebbre szabja az idei nyaralási lehetőségeket, akkor Bulgária tökéletes választás lehet, ráadásul élő tanúja lehetsz egy ország átváltozásának.
A világ 10 leglátogatottabb látványossága
A világ leglátogatottabb látványosságaiból állított össze toplistát a Tourism Review. Az éves vendégadatok alapján készült összeállításban négy európai műemlék is található.10. Taj Mahal, Agra, India (évi 2,5 millió látogató)Építészeti értéke mellett a Taj Mahal a szerelem jelképe is. Shah Jahan uralkodó felesége, Mumtaz Mahal emlékére állítatta a palotát halála után. Aki akkor vesztette életét, mikor világra hozta 14. gyermeküket.9. Gízai Piramisok, Kairó, Egyiptom (évi 3 millió látogató)A Gízai Piramisok Egyiptom legnagyobb piramisai, amelyeket az ókori Egyiptom negyedik dinasztiájának fáraója építtetett időszámításunk előtt 2570-ig.8. Alhambra, Granada, Spanyolország (évi több mint 3 millió látogató)Az UNESCO Világörökség részét képező Alhambra palotákból és erődítményrendszerből álló épületegyüttese Spanyolország leglátogatottabb műemléke.7. Szabadság-szobor, New York, USA (évi 4,24 millió látogató)A szobor eredeti neve kevéssé ismert: a Szabadság megvilágosítja a világot. A szobrot Franciaország adományozta az Egyesült Államoknak, az USA függetlenségének százéves évfordulója alkalmából. Az 1886-ban nyitott szobrot Frédéric Bartholdi tervezte, belső szerkezetének kitalálója Gustave Eiffel volt.6. Colosseum, Róma, Olaszország (5,11 millió látogató évente)Az amfiteátrum az első században épült meg, eredetileg az Amphiteatrum Flavium nevet viselte, a Colosseum nevet később kapta, egy közelében található Néró szoborról. 1980-ban vált a világörökség részévé, és lett a világ hét új csodájának egyike.5. Lincoln Memorial, Washington D.C., USA (évi 6 millió látogató)A Lincoln Memorialt Abraham Lincoln korábbi elnöknek állít emléket.4. Eiffel-torony, Párizs, Franciaország (6,7 millió látogató évente)Az Eiffel-torony Párizs és egyben Franciaország legfőbb jelképe. A tornyot Gustave Eiffel tervezte és építette az 1889-ben Párizsban tartott világkiállításra.3. Sydney Operaház, Sydney, Ausztrália (7,4 millió látogató évente)A Sydney Operaház amellett, hogy világörökség, egyben a 20. század egyik leghíresebb és legegyedibb épülete.2. Kínai nagy fal, Kína (évi 9 millió látogató)A híres kínai erődítményrendszert a világörökségek és a világ hét új csodája közé is beválasztották. Az építmény egyben a világ legnagyobb temetője is, a nagy fal építése közben meghalt 10 millió munkást ugyanis a fal környékén temették el.1. Notre-Dame, Párizs, Franciaország (évi 12 millió látogató)A párizsi katolikus katedrális, a Notre-Dame a francia gótikus stílus egyik legrégebbi és legszebb épülete. A katedrális 1345-ben készült el és máig a francia érsek székhelye.
Több mint 1200 szigettel lett gazdagabb az Európai Unió
Tíz évvel csatlakozási kérelmének benyújtása után Horvátország hétfőn az Európai Unió 28. tagállamává vált.Zágrábban éjfélkor az Európai Unió himnuszával, az Örömódával köszöntötték a csatlakozás pillanatát, amelyhez kapcsolódóan az európai unió vezetői, José Manuel Barroso bizottsági elnök, Herman Van Rompuy, az Európai Tanács elnöke és Martin Schulz, az Európai Parlament elnöke, illetve a horvát közjogi méltóságok, Ivo Josipovic köztársasági elnök és Zoran Milanovic miniszterelnök tartottak ünnepi beszédet a meghívott külföldi és horvát politikusok - köztük Orbán Viktor magyar kormányfő - jelenlétében.Az európai uniós csatlakozás központi ünnepségén a horvát kultúra múltjának és jelenének értékeit, illetve a világnak adott találmányokat mutatták be. Az uniós csatlakozást ünneplő műsort a horvát főváros központjában, a forgalomtól teljesen elzárt, s a nagy számú politikusvendég miatt biztonsági övezetté alakított Jelacic téren több ezres tömeg előtt mutatták be. A látványos, fénnyel és vetítésekkel "megfestett" épületekkel a háttérben több színpadon váltották egymást a fellépők.A mintegy 700 szereplőt felvonultató programban a horvát klasszikus és népzene, valamint a mai modern zenei műfajok ismert horvát előadói léptek színpadra, köztük a Lado nemzeti néptáncegyüttes és a világsikert elért 2Cellos duó. A fellépők nemcsak az egyes tájegységek - mint az Isztriai-félsziget vagy akár Muraköz és Szlavónia - dalait, de a népszokásokat és a nyelvemlékeket is megidézték.Külön műsorrészt szenteltek azoknak a horvát feltalálóknak és tudósoknak, akik a világot gazdagították ma is ismert és használt találmányaikkal, eredményeikkel. A horvátokhoz köthető jelentős felfedezések sorában helyet kapott a léghajó, az izzólámpa, a torpedó, a töltőtoll, a nyakkendő, a dinamó és az ejtőernyő is.Az éjféli ceremónia keretében élő közvetítés formájában lehettek részesei a Zágráb központjában ünneplők a határok képletes lebontásának. Breganában, a horvát-szlovén határon Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter mondott beszédet a vámhatár megszűnése alkalmából. A horvát főváros központjában hajnalig tartanak a zenés programok az uniós csatlakozás ünnepén. A zágrábi ünnepséggel egy időben az ország más városaiban is hasonló ünnepi rendezvényeket tartottak. Horvátország uniós csatlakozásával egy időben az Európai Unió soros elnöki tisztségét Írországtól Litvánia vette át.
Budapestről Szófiába a Bulgaria Airrel
Mostantól ismét van légi összeköttetés a bolgár és a magyar főváros között. Ezentúl heti négy alaklommal közlekedik a Bulgaria Air bolgár nemzeti légitársaság Szófia és Budapest között, méghozzá vadonatúj brazil gyártmányú Embraer ERJ-190 típusú gépekkel.A Bulgaria Air elegáns Embraer ERJ-190 típusú gépei ezentúl hetente négy alkalommal, hétfőn, szerdán, csütörtökön és pénteken teszik meg az 1 óra 10 perc hosszúságú repülőutat Szófia és Budapest között. A járat minden menetrendi napon 14.20-kor érkezik Budapestre, fedélzetén maximálisan 8 business- és 100 turista osztályú utas foglalhat helyet. A Bulgaria Air magántulajdonú légitársaság a csődbement Balkan Airlines helyén alakult, jelenleg 600 alkalmazottal és húszgépes flottával repülnek Szófiából 28 menetrendszerinti desztinációra Európában és a Közel-Keleten. A Bulgaria Air lesz az első külföldi légitársaság, amely élvezheti a Budapest Airport kis járatsűrűségű új útvonalakra (ún. Thin Routes) adott legújabb kedvezményét, ami az üzemelés első három évében az utaskezelési díj 50 %-ának jóváírását jelenti, minden befejezett forgalmi év végén. A Budapest Airport ezzel is arra kívánja ösztönözni a légitársaságokat, hogy akár heti két-három-négy járattal is érdemes elkezdeni repülni egy eddig még nem használt útvonalon, ezzel is lefedve a budapesti járat-térképen még meglévő "fehér foltokat"."Nagy öröm a számunkra, hogy ismét egy új légitársaságot köszönthettünk Budapesten." jelentette ki Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette."A Bulgaria Air-rel közösen olyan menetrendet alakítottunk ki, amely egyformán jól szolgálja az üzleti utazókat és nagyszerű lehetőséget kínál mind a magyar, mind a bolgár hétvégi városlátogató turisták számára is." A Bulgaria Air első Szófia-Budapest járatának személyzetét a kialakult hagyományoknak megfelelően speciális, csak erre az alkalomra gyártott marcipán tortával köszöntötte a Budapest Airport. A tortát, amelyet a XVIII. kerületi Zila Kávéház cukrászai készítettek el és amelyet a gellért-hegyi Szabadság-szobor és egy nemrégiben Szófiában felavatott köztéri szobor mása díszített Saly Sándor, a Budapest Airport járatfejlesztési menedzsere adta át az első budapesti Bulgaria Air járat személyzetének.
A Germanwings-nél lezárult egy korszak: az utolsó repülőgép is új köntösbe öltözik
A Germanwings történetében lezárult egy korszak: a légitársaság utolsó, régi dizájnt viselő repülőgépe 2013. június 20-án hagyta el a flottát. Az Airbus A319-es típusú repülőgép még a markáns ezüstszürke, szeder és sárga színekben indult a kölni repülőtérről egyenesen a csehországi Ostrava-ban található fényező üzembe. A következő napokban ott készítik elő a D-AGWI jelzést viselő járművet az "új Germanwings" flottájában való bevetésre: a gépet fehér-szürke fényezéssel, új felirattal és az új logóval látják el. A Germanwings teljes flottájának átalakítása a lehető legrövidebb időn belül zajlik le, amennyiben az utolsó repülőgép néhány napon belül visszatér. Előző év december 19-én érkezett meg a flotta első, immár új külsőt kapott repülőgépe. Időközben 37 repülőgépet festettek át, az utolsó, D-AGWI jelzésű gép pedig kiegészíti a legnagyobb német diszkont légitársaság flottáját. Az "új Germanwings" 2013. július 1-jén startol új márka- és termék koncepció mentén, amely az egyedülálló "à la carte" repülés élményét hozza magával. A D-AGWI jelzésű repülőgépet a jövőben a hat bázisrepülőtér egyikén - Köln/Bonnban, Stuttgartban, Hamburgban, Hannoverben, Berlinben vagy Dortmundban - vetik be és németországi vagy európai célállomásokra juttatja majd el a Germanwings utasait. Az Airbus-t 2008. január 22-én újonnan vette át a Germanwings Hamburgban. Ez a 3358. repülőgép, amely a sikeres A320-as termékcsaládból az európai gyártótól került kiszállításra. Két hajtóműve a svájci gyártótól, az IAE-től (International Aero Engines AG) származik. A jármű 150 utast képes kényelmesen és gyorsan eljuttatni a célállomásra.