Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Környezetbarát vendéglátás a luxushotelekben
Légpárnás autók, tengeri teknősvédelem, "korallzátony-fejtágítások" és "zöld éttermek" fémjelzik a vendéglátóipar csúcsának környezetvédelmi erőfeszítéseit - a Nemzetközi Ökoturisztikai Társadalom (International Ecotourism Society) megállapítása szerint. Az USA utazóinak több mint kétharmada a szállodák feladatának tekinti a "környezet aktív védelmét, beleértve a helyi közösségek támogatását is", míg 70 százalékuk felárat is hajlandó fizetni, hogy "felelős környezeti hozzáállású" hotelben szállhasson meg. A Maine állambeli The White Barn Inn & Spa butikhotel elektromos légpárnás autóval küzd a kipufogógázok okozta légszennyezés ellen. A bostoni Langham Hotelben lévő Café Fleurit "Zöld Étteremként"ismerték el, és ezáltal Boston első szállodai vendéglátóhelye lett, amelyet a Zöld Szállodák Szövetsége (Green Restaurant Association - www.dinegreen.com) elismert. A Hyatt Key West Resort & Marina is immár zöld úton jár. Csatlakozott az állam környezetvédelmi minisztériumának Florida Green Lodging Programhoz, mely támogatja a víz- és energia-megtakarításra és hulladékminimalizálásra, újrahasznosításra, belső levegőminőség-javításra, törekvő szálláshelyeket. A Hyatt Key West a közelmúltban bejelentette együttműködését a Reef Relief Organization-nal, 5 dollárt adományoz minden egyes, az új gyógyfürdőjében, a Jala Spa-ban végrehajtott speciális kezelés után. A Virginia állambeli Rosewodd Resort üdülőközpont pedig a közelmúltban "korallzátony-fejtágításokat" indított vendégei számára, melyen a tenger alatti élővilág megóvásának fontosságára hívják fel figyelmüket.
Egerszalóki élményfürdő nyitány
Július 13-án megnyitotta kapuit a 4,3 milliárd forint beruházás nyomán elkészült egerszalóki gyógy- és élményfürdő. A 4,3 milliárd forintos beruházáshoz 800 millió forintnyi állami támogatást is kaptak a befektetők a Széchenyi-terv keretében. Az új fürdővel mintegy 70 munkahely jön létre a településen. A 11 ezer m2 alapterületű létesítmény Európa egyik legnagyobb fürdője, ami a beruházó szerint 4,3 milliárd forintba került. A négyszáz méter mélyről feltörő 70 fokos termálvizet tizenhét medencében élvezheti a közönség, a létesítményben fitness- és wellness központ, szépségcenter és gyógyászati centrum is működik. A mintegy 2000 m2-es vízfelületű élményfürdő egy nagyobb fejlesztés első üteme, a továbbiakban strand és ötcsillagos szálloda is épül a területen, összességében mintegy 11 milliárd forintból. Csőke László, a beruházó Szalók Holding Zrt. igazgatóságának elnöke az átadáson hangsúlyozta, hogy miközben a beruházási költségek megegyeznek egy nyugat-európai hasonló létesítmény kivitelezési értékével, a szolgáltatások mintegy 30 százalékkal olcsóbbak lesznek, mint például Ausztriában. A beruházás megvalósítására létrehozott cég 49 százalékban a Magyar Fejlesztési Bank tulajdona. Az merikában bejegyzett HH Global Capital Partners 44 százalékot, a szintén amerikai Grubbi Investment Ltd. 5 százalékot birtokol, a fennmaradó 2 százalék kisrészvényeseké. (Index)
A Wizz Air már bruttó árral hirdet
A Wizz Air diszkont légitársaság már bruttó, azaz az adókat és illetékeket is tartalmazó jegyárakat közöl, a Malév és az ugyancsak diszkont SkyEurope az erre vonatkozó uniós rendelet hatályossá válásakor vezeti be ezt a gyakorlatot. A légi közlekedési szolgáltatásról szóló és az Európai Parlament által elfogadott rendelettervezetben egyebek között az is szerepel, hogy ne lehessen 1 forintért kínálni a repülőjegyeket, ha egyszer nem annyiba kerülnek. A parlament úgy módosítaná a rendeletet, hogy az tartalmazzon minden olyan díjat, amelyet az utasnak feltétlenül meg kell fizetnie.Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a forgalmi adatokban nem történt változás azt követően, hogy a légitársaság a bruttó árazást vezette be. A folyamat még nem zárult le, az úgynevezett minimum foglalási díj még nem szerepel a meghirdetett árakban, hamarosan azonban ezt is tartalmazni fogják - fűzte hozzá Kázmér Natasa. Hegedűs Judit, a SkyEurope Hungary szóvivője arról számolt be, hogy a légitársaság a nyugat-európai piacain már régóta a bruttó árakat közli. Hozzátette: amennyiben a rendelet hatályba lép, mindenhol bevezetik a bruttó árak hirdetését. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a fogyasztóvédelmi előírások miatt a hirdetéseikben felhívják a figyelmet arra, hogy nettó árat közölnek, és csillaggal jelölik, hogy az ár az adókat és illetékeket nem tartalmazza. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a marketingfogásnak számító nettó árközlés ellenére az utas minden tájékoztatást megkap arról, hogy a repülőjegy mennyibe kerül.Hasonlóan nyilatkozott Németh Krisztina a Malév kommunikációs igazgatója is. Elmondta: mivel az utas első benyomása fontos a vásárlási döntésnél, a Malév is nettó árakat közöl, feltüntetve, hogy az adott összegre még az adók és illetékek is rárakódnak. Hozzátette: amennyiben a rendelet hatályossá válik, a Malév is bruttó árakat közöl majd, és mivel ez minden légitársaságra kötelező érvényű lesz, egyik vállalat sem kerül versenyhátrányba emiatt.A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek között a nettó árazás miatt marasztalt el több légitársaságot is a közelmúltban. Úgy vélték, hogy a nettó árazás alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, mivel a potenciális fogyasztók döntéseire hatást gyakorolnak a légitársaságok hirdetései. Amennyiben a tájékoztatás nem megfelelő, az ügyfelek csak a fizetéskor szembesülhetnek azzal, hogy a reklámban közöltnél többe kerül az utazás, a repülőre való felszállás előtt repülőtéri illetéket, jegykiállítási díjat, vagy egyéb jogcímen felszámolt összeget is fizetni kell, így a végösszeg a hirdetésben szereplő ár többszörösére is rúghat.A GVH piactisztítási céllal több légitársaság ellen is eljárást indított: a KLM 1 milliós, a Wizz Air 20 milliós, a Malév 30 milliós és a SkyEurope 50 milliós bírságot kapott egyes reklámjaiért. (MTI)
Káosz a brit repülőtereken
A hétvégi merényletkísérletek nyomán országszerte megszigorították a biztonsági intézkedéseket Nagy-Britannia repülőterein.Hatalmas sorokban kígyóznak az utasok a repülőterek bejáratánál, ugyanis a hatóságok megtiltották az autósoknak, hogy a várócsarnok közelébe hajtsanak, az utasokat pedig alapos ellenőrzésnek vetik alá. Nem csupán a biztonsági kapun kell áthaladniuk, hanem meg is motoznak mindenkit. Egy erősen vitatott etnikai "elemzés" alapján igyekeznek kiszűrni a terrorista-gyanús elemeket. Néhány transzatlanti járaton felfegyverzett légi marsallok is utaznak, bár a British Airways csak a legvégső esetben engedélyezi ezt a megoldást; ha súlyos veszély gyanúja merül fel, inkább törlik, vagy halasztják a járatot. A gyanús elemek kiszűrésében segítenek az arcfelismerő rendszerrel működő kamerák, amelyek nagy tömegben is képesek felismerni az ismert bűnözőket. A kézicsomagok közül is többet nyittatnak ki a szokásosnál. A szigorú biztonsági intézkedések miatt a hatóságok azt kérik, hogy az útnak indulók már három órával az indulás előtt legyenek kinn a repülőtéren, ha Európán kívülre, és két és fél órával korábban, ha a kontinensre utaznak. Az ellenőrzés csúcsidőben 60-90 percet is igénybe vehet.Még kényelmetlenebb azoknak a helyzete, aki az Egyesült Államokba utaznak. Az óceán túlpartján ugyanis szintén megszigorították a biztonsági intézkedéseket. Akár 90 percbe is beletelhet, mire egy brit állampolgár átesik az érkezés utáni vizsgálaton. A felszállás előtti ellenőrzés pedig három óráig tarthat. (www.inforadio.hu)
Szexturizmus: a nők csak a "nagy bambuszt" akarják?
Nyaralás idején jelentősen megnő a tengerparti flörtök, az egyéjszakás kalandok száma, ami a modern kori szexualitás egyik jelentős szegmensét adják. A vakáció alatt a turisták könnyedén szabadulnak meg gátlásaiktól, melyek a mindennapok során gúzsba kötik vágyaikat. Kitörnek a szexuális energiák, s a nyaralók úgy érzik: valami újban, valami szokatlanban lehet részük.Napjainkban különösen népszerű a szexturizmus. Maga a fogalom nem új keletű, mindannyian találkoztunk már vele ilyen vagy olyan formában. A legtöbb esetben a prostitúcióval összefüggésben hallunk róla, vagy éppen olyan cégekkel kapcsolatban, amelyek úgynevezett szexturisták számára szerveznek programokat, illetve utazásokat. A fizetett tengerparti kéjelgések ürügyén általában a férfiaktól kérik számon az egyoldalú örömszerzésen alapuló vakációt, azonban egyre inkább bebizonyosodik, hogy már ez a hiedelem sem állja meg a helyét. Feltörőben van ugyanis a női szexturizmus, mely a társadalomkutatók szerint meglehetősen problematikus definíció."Barna bőrű, karibi férfiak heverésznek a tengerparton arra várva, hogy egy jómódú, fehér asszonnyal találkozzanak" - számtalan, a témával foglalkozó tanulmány kezdődik így, mely arra utal, hogy a szexturizmus jelensége egyre kedveltebb a nők körében is. Egyes források szerint évente több százezer nő látogat a karibi térségbe egy kis szerelemért. A férfi és a női szexturizmus azonban alapjaiban tér el egymástól, nem csupán a motivációt, hanem a körülményeket tekintve is. A női nyaralók elsődlegesen nem a bárokba látogatnak, hogy partnert találjanak egy könnyed kalandhoz. Ezzel szemben közismert, hogy a férfiak számára a helyiek kifejezetten szexuális célzattal szerveznek különböző rendezvényeket. Az eltérő habitus, a társadalom és a nemiség által definiált szerep jól jellemzi a nyaralás alatt kialakult kapcsolatok folyamatát. Az egyik leglényegesebb eltérés a két nem szexturizmusa között a vakáció helyszínének kiválasztása. Míg a férfiak Ázsiát részesítik előnyben, addig a nők inkább Dél-Európába vágynak, olasz, spanyol, görög, török területre, illetve a karibi szigetvilágba. Jamaica, a Dominikai Köztársaság és Barbados kiemelt célpontok a hölgyek számára. A szigetvilágban a bennszülöttek között meglehetősen elterjedt az a nézet, hogy a nyugati országokból érkező, jómódú nők csak a "nagy bambuszért" mennek. A karibi szexturizmust tanulmányozó kutatók úgy vélik: az egzotikus országban töltött vakáció különösen a középkorú nők között dívik, akik magányosak vagy éppen boldogtalan a családi életük. Az elemzések során arra a ma már egyáltalán nem meghökkentő következtetésre jutottak, hogy a jómódú, középkorú nők jelentős hányada úgy véli: megérdemli a nyaralás alatti önfeledt kalandot. Ebből az aspektusból tekintve igaza van azoknak, akik azt állítják, hogy a nők ugyanúgy kizsákmányolják a férfiakat, ahogy ők teszik ezt a bennszülött lányokkal. A női nyaralókra viszont még mindig inkább az a jellemző, hogy valamilyen romantikus flörtre vágynak a vakáció alatt, ami egyáltalán nem biztos, hogy megvalósul. Természetesen van olyan asszony, aki anyagi vagy egyéb támogatást juttat nyári szeretőjének, ezt a nők azonban inkább "gazdasági segítségnek" tartják, semmint üzleti alapú szexuális tevékenységnek. A másik fontos különbség a női és férfi szexturisták között a szociális pozíció kérdése. Míg a férfi nyaralóknál tetten érhető a faji sztereotípiák megléte - tipikusan a bennszülött nő engedelmessége -, addig a nőknél ez nem ilyen egyértelmű. Bár a nyugati turisták nyaralási kultúrájáról alkotott vélemény az egzotikus lakosság szemében nemtől független, mégis elmondható, hogy a nőknél kevésbé megragadható sajátosság a gazdasági előnyök kiaknázása.
Ne vegyünk be altatót a repülőút alatt!
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint feltétlenül tornáztatni kell lábainkat a hosszú repülőutak alatt és célszerű mellőzni az altatótablettákat is, hogy csökkenjen az akár halált is okozó vérrögök kialakulási esélye.A WHO képviselői szerint bár a mélyvénás trombózis - amely egy vénában képződő vérrög - kialakulási esélye egyébként csekély, de a veszély megnő, ha sokáig egy helyben, összegörnyedt testhelyzetben maradunk. Vannak, akik különösen veszélyeztetettek, genetikai hátterük vagy életmódjuk miatt.Korábbi tanulmányok alapján az átlagnépesség körében a mélyvénás trombózis kialakulását 1 a 6000-hez teszik bármilyen négy óránál hosszabb utazás esetében. "Egy konkrét, repülővel utazó személy esetében a vérrög kialakulási esélye elenyésző.A probléma az, hogy emberek tömegei utaznak a repülőgépeken, így a rendkívül kicsi kockázati arány a nagyszámú utazóközönségre alkalmazva mindjárt akkora lesz, hogy a betegség a közegészségügy szintjén valódi problémát jelentsen." - mondta Patrick Kesteven, a kutatásokban közreműködő angol orvos.A genfi székhelyű Nemzetközi Légi Közlekedési Társaság szóvivője, Anthony Council elmondása szerint számos légi társaság tájékoztatja utasait a kockázatról. "Azoknak, akik a veszélyeztetett csoportok valamelyikébe tartoznak, azt tanácsoljuk, konzultáljanak orvosukkal, mielőtt repülőre szállnak." - mondta a szóvivő. (STOP/MediPress)