Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Németország

Hivatalos név: Német Szövetségi Köztársaság Időzóna: GMT+01:00
Anyanyelven: Bundesrepublik Deutschland Autójelzés: D
Államforma: szövetségi köztársaság Pénznem: euro (EUR)
Főváros: Berlin Elektromosság: 230V
repülőjegy foglalás szálláshelyek Ide utaznék
Leírás |  Városok |  Utazási információk |  Fontosabb telefonszámok |  Földrajz, gazdaság
Leírás
A Nyugat-Európa vezető országai közé tartozó Németországot, a volt NDK és NSZK területeinek egyesítése (Einigung) óta 16 szövetségi állam alkotja. Minden tagállam (bundesland) önálló tartományi központtal, székhellyel, közigazgatással, törvényekkel rendelkezik.
Az országot sokáig kettéválasztó politikai ellentétek miatt a gazdasági, és ipari fejlettség terén különbségek alakultak ki az ország keleti és nyugati területei között. Ez a különbség 1990 óta csökken, ám az újonnan jött tagállamok jelentős hátránnyal indulnak a régi tagállamokhoz képest.
Az ország éghajlata északnyugaton óceáni, délkelet felé haladva kontinentális jellegű.

Városok Utazási információk
Nemzetközi repülőterek

Frankfurt am Main, Berlin (Schönefelde, Tempelhof), Düsseldorf, Hamburg, Stuttgart, München, Hannover, Bremen, Köln, Nürnberg, Leipzig, Dresden, Erfurt, Saarbrücken.
Külképviseletek

Berlin, Nagykövetség
Cím: Unter den Linden 76., 10117 Berlin
Előhívó:
  • külföldről/mobilról: +49 (30)
  • országon belülről: 030

Telefon: 203-100
Ügyelet: +49 (172) 32-33-930
Fax: 229-13-14
E-mail: info@ungarische-botschaft.de, konzuli@ungarische-botschaft.de
Honlap: www.ungarische-botschaft.de
Konzuli kerület: Niedersachsen, Bremen, Hamburg, Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern, Brandenburg, Berlin, Thüringen, Sachsen, Sachsen-Anhalt.

Bonn, a Nagykövetség Bonni Hivatala
Cím: Turmstrasse 30. (Plittersdorf), 53175 Bonn
Előhívó:
  • külföldről/mobilról: +49 (228)
  • országon belülről: 0228

Telefon: 39 16 80, 3916 820, 37 10 23
Ügyelet: 173/981-33-86
Fax: 37-10-29, 37-10-25
E-mail: humisbon@t-online.de
Konzuli kerület: Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz, Saarland, Hessen

München, Főkonzulátus
Cím: Vollmannstr. 2., 81927 München
Előhívó:
  • külföldről/mobilról: +49 (89)
  • országon belülről: 089

Telefon: 91-10-32, 96-22-80-229
Ügyelet: 91-10-78
Fax: 91-10-34, 910-18-53
E-mail: huconmuc@t-online.de
Konzuli kerület: Bayern

Stuttgart, Főkonzulátus
Cím: Haussmannstr. 22., 70188 Stuttgart
Előhívó:
  • külföldről/mobilról: +49 (711)
  • országon belülről: 0711

Telefon: 238-93-0
Ügyelet: +49 (170) 502-50-80
Fax: 259-96-56, 259-96-49
E-mail: huconstu@t-online.de
Konzuli kerület: Baden-Württemberg
Beutazási feltételek, vámszabályok

  • Az Európai Unió és a Schengeni Rendszer tagja, magyar állampolgárok érvényes útiokmány (személyi igazolvány, útlevél) birtokában vízummentesen utazhatnak Németországba. A németországi munkavállalás továbbra is előzetes engedélyhez kötött.
  • Tartózkodási napok száma külön bejelentés nélkül: 90 nap, ezt meghaladó tervezett tartózkodás esetén a helyi lakcímnyilvántartónál kell bejelentkezni. A megélhetési feltételek és az egészségügyi biztosítás meglétének igazolása után magyar állampolgárok tartózkodási engedély nélkül tartózkodhatnak 90 napon túl is Németországban.
  • A magyar állampolgárok a magyarországi lakóhely szerint illetékes Megyei Egészségbiztosítási Pénztár által kiállított E111-es számú nyomtatvány alapján részesülhetnek sürgős és orvosilag indokolt esetben egészségügyi ellátásban. Az ellátás további feltétele, hogy rendelkezzenek egy német egészségügyi biztosító (Krankenkasse) igazolásával az E111-es nyomtatvány bemutatásáról.
Ünnepnapok

  • Újév
  • Húsvét
  • május 1.
  • Pünkösd
  • október 3. - a német egység napja
  • Karácsony
  • az egyéb ünnepek és ünnepnapok tartományonként változhatnak
Fontosabb telefonszámok

Ország előhívó: 49
Központi segélyhívó: 112
Rendőrség: 110
Tűzoltóság: 112
Mentők: 112
Földrajz, gazdaság

Népesség adatok

Lakosság: 80 275 000 fő
Népsűrűség: 225.00 fő/km2
Nyelvek: német, szorb, dán.
Népcsoportok: német (91%), külföldi (8,9%), szorb (vend) és dán (0,1%).
Vallások: protestáns (44,3%), római katolikus (35,1%), mohamedán (2,1%), ortodox (0,3%), egyéb (18,2%).
Földrajzi, természeti adottságok

Terület: 357 733.00 km2
Nagyobb települések: Berlin 3 438 000, München 1 236 000, Köln 955 000, Frankfurt am Main 647 000, Essen 626 000, Dortmund 600 000, Stuttgart 584 000, Düsseldorf 577 000, Bremen (Bréma) 552 000, Duisburg 537 000, Hannover 514 000, Leipzig (Lipcse) 508 000, Nürnberg 495 000, Dresden (Drezda) 488 000, Bochum 397 000, Wuppertal 384 000, Bielefeld 320 000, Mannheim 312 000, Halle an der Saale 307 000.
Legmagasabb pontok: Zugspitze 2963 m.
Főbb folyók: Rajna (Rhein), Duna (Donau), Elba (Elbe), Odera (Oder), Weser, Majna (Main), Saale, Ems, Spree.
Főbb tavak: Boden-tó, Müritz-tó, Chiemi-tó, Schwerini-tó, Starnbergi-tó, Ammer-tó.
Földrajz

Északi részén a Germán-alföld tavakkal, morénahalmokkal ékesített síksága helyezkedik el, amely dél felé a sok tagból álló, folyóvölgyekkel szabdalt, természeti szépségekben gazdag Német-középhegységbe megy át. A középhegységet az ország nyugati felén a Duna-völgyétől déli irányban fokozatosan emelkedő Sváb-Bajor-medence és az Alpoknak az ország területére eső része határolja.
Gazdaság

Egy főre jutó GNP: 20 750 USD

ipari ország.
Kapcsolódó cikkek
Módosították a német autópályadíjról szóló szabályokat
A német törvényhozás alsóháza (Bundestag) pénteken módosította a külföldi autósokat is terhelő úthasználati díj szabályait. Az ellenzék és több tartomány elutasítja a kormánypárti frakciók szavazataival elfogadott törvényt, amely várhatóan nem lép életbe a jelenlegi, szeptemberig tartó ciklusban.A Bundestag és a tartományi kormányokat képviselő kamara, a Bundesrat még 2015-ben alkotta meg a külföldi autósok terhelését célzó díj szabályait, amelyeket az Európai Bizottság kifogásai miatt kellett megváltoztatni. A brüsszeli bizottság kötelezettségszegési eljárást is indított Németország ellen, az uniós állampolgárok közti hátrányos megkülönböztetés tilalmára hivatkozva.A díjfizetési rendszer alapgondolata, hogy mindenkinek kell fizetni, de a német autósokat a gépjárműadó csökkentésével tehermentesítik. A Brüsszel nyomására átalakított szabályozásban az a legfőbb új elem, hogy a gépjárműadót nem automatikusan csökkentik a díj összegével, hanem a motor környezetvédelmi besorolása alapján adnak kedvezményt. Így az autósokat a motor besorolása szerint különböztetik meg, és nem annak alapján, hogy Németországban vagy külföldön tartják-e üzemben a kocsit.A hivatalosan infrastrukturális hozzájárulásnak nevezett díj "méltányos, ésszerű és igazságos" - emelte ki a szavazás előtti vitában Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter, a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) politikusa. Mint mondta, a díj bevezetése "rendszerváltás" az úthálózat fenntartásának és fejlesztésének finanszírozásában, hiszen az adófizetők mellett bevonja azokat is, akik eddig ingyen használták az infrastruktúrát.A CDU/CSU pártszövetség koalíciós társa, a szociáldemokrata párt (SPD) részéről hangsúlyozták, hogy feleslegesnek és értelmetlennek tartják az új rendszert, és csak a koalíciós hűség miatt szavazzák meg az előterjesztést.Azt ellenzéki pártok - a Zöldek és a Baloldal (Die Linke) - ismét élesen bírálta a kormánypártokat, Európa-ellenesnek és abszurdnak minősítve a külföldieket sújtó díj bevezetését.Elutasítja a szabályozást Észak-Rajna-Vesztfália, Saar-vidék és Rajna-vidék-Pfalz tartomány kormánya is, mert nem tartalmaz a határ menti régiókat a díjfizetési kötelezettség alól mentesítő kivételeket. Mindhárom tartomány kormánya bejelentette, hogy az ügyet a Bundesrat és a Bundestag közötti viták rendezésére hivatott egyeztető bizottság elé terjesztik. A Bundesratnak ugyan nem kell megszavaznia a törvényt, de az egyeztető bizottság mozgósításával hátráltatja életbe lépését, az új szabályok így várhatóan csak a következő ciklusban lépnek életbe.Az elképzelés szerint a külföldi autósoknak csak az autópályák használata után kell fizetniük. A tíz napra, két hónapra vagy egy évre szóló elektronikus matricát az interneten vagy töltőállomásokon vásárolhatják meg. A tíznapos matrica a motor károsanyag-kibocsátásától függően 2,50 és 25 euró (775-7750) közötti összegbe kerül.A díjfizetési rendszer a tervek szerint 2019-re állítják fel. A kormányzati számítások alapján a díj évi 3,7 milliárd euró bevételt hoz, ebből a külföldi autósok 500 millió eurót fizetnek be. A bevételt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják.
A müncheni 2-es terminál a világ legjobbja
A 2017-es World Airport Awards díjprogram szavazásán a londoni Skytrax Intézet a müncheni repülőtér 2-es terminálját választotta a legjobbnak a világon. Az eredmény a világ mintegy 14 millió légi utasa által kitöltött kérdőív összesítése alapján született.A 2003-ban megnyitott 2-es terminál a tavalyi év során jelentősen bővült: 2016 áprilisában nyílt meg a szatellitépülete, amely 11 millióval 36 millió fölé növelte a terminál utaskapacitását. Az új épület 27 utashídja közvetlen be- és kiszállási lehetőséget biztosít az utasok számára, akik busztranszfer nélkül jutnak repülőgépükhöz. A 2-es terminált a müncheni repülőtér és a Lufthansa 60:40%-os tulajdoni megoszlású közös vállalata üzemelteti.A 2-es terminál kiemelkedő eredménye a World Airports Awards szerint számos ténynek köszönhető. Magas pontszámot ért el az utasélmény és az általános kényelmi színvonal kategóriákban, illetve a legjobb értékelést kapta a szórakozási lehetőségekért, illetve azokért a csendes zónákért, ahol az utasok olvashatnak, dolgozhatnak, vagy épp pihenhetnek. A T2 tranzit terminálként is kimagasló pontszámot kapott: már az épület tervezésénél kiemelten figyeltek arra, hogy az utasok a lehető legrövidebb idő alatt tudjanak átszállni az egyik járatról a másikra.A szatellitépület megnyitásával minőség és befogadóképesség szempontjából is továbbfejlődött a terminál: a világ egyik legmodernebb reptéri épületeként számos vásárlási és étkezési lehetőséget kínál az utasok számára, mindezt kellemes környezetben és természetes napfény mellett. A 2-es terminál teljes üzlet- és étteremterülete közel megduplázódott: mintegy 7000 négyzetméteren nyíltak új kávézók, éttermek és boltok. A müncheni nevezetességek és kultúra által inspirált dekorációt is jól fogadta az utazóközönség.A terminálon belül a kapukat a jövő igényei szerint alakították ki. A 2-es terminálban mindenhol megtalálhatók azok a csendes zónák, ahol bárki kényelmesen helyet foglalva dolgozhat, vagy pihenet. Aki pedig produktívan szeretné kihasználni a rendelkezésére álló időt, értékelni fogja az ingyenes internetszolgáltatást, az elektromos és USB-csatlakozókat is. A családi várótermeket úgy alakították ki, hogy a gyerekek a beszállás előtt még levezethessék fölösleges energiájukat. Ezen felül most először állnak rendelkezésre zuhanyzók a Lufthansa várókon kívül is - a "Non-Schengen" zónában bárki felfrissülhet, aki átszálló járatára vár.A nyugalomra vágyó utasok 11 Lufthansa várót vehetnek igénybe a 2-es terminálban. Ezek közül öt új váró a szatellitépületben található, pazar kilátást nyújtva a reptér forgalmi előterére. A maximális kényelem érdekében az első osztályú váró tetőterasza exkluzív kényelmi funkciókkal áll az utasok rendelkezésére a reptér szívében. A mozgássérült utasok és a kísérő nélkül utazó gyermekek várója is speciális szolgáltatásokkal igazodik az adott utascsoport igényeihez.Azok az utasok is körülnézhetnek a szatellitépületben, akiknek a gépe nem onnan indul. A Lufthansa minden beszállókártyával rendelkező utast szívesen lát egy rövid bejárásra a földalatti vasúton megközelíthető, új épületben.
Az utasok bioritmusához igazodik a Lufthansa új A350-900-asa
A Lufthansa új utasszállítóinak üzembe állásával most először nyílik lehetőség arra, hogy az utasok megfelelően időzített és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhassanak. Az új A350-900 látványos fényjáték kíséretében mutatkozott be február 2-án a nyilvánosságnak Münchenben, amit hivatalos névadó ünnepség követett a Lufthansa Technik hangárjában. A kétezer dolgozó és vendég jelenlétében ünnepélyesen a "Nürnberg" névre keresztelték a világ legfejlettebb nagy távolságú utasszállítóját. A keresztapa szerepét Nürnberg főpolgármestere, Ulrich Maly vállalta."Az Airbus A350-900-assal a Lufthansa a kétliteres fogyasztású flottáját mutatja be: a repülőgép 100 utaskilométerre vetítve 3 liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Ez egy jelentős mérföldkő a flottastratégiánkban, egy generációváltás a nagy távolságú járatainkon üzemelő géptípusokban" - mondta Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport vezérigazgatója.A Lufthansa az első légitársaság a világon, amely Airbus A350-900-as utasszállítóin többféle világítási beállítással igazodik utasai nappali és éjszakai bioritmusához. Aki már utazott több időzónán át, ismeri a problémát - az ember biológiai órája kizökken a megszokott kerékvágásból. Az új A350-900-as utasszállítókon most először nyílik lehetőség arra, hogy az utasok megfelelően időzített, és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhassanak. A fényeffektusok emellett arra is alkalmasak, hogy kellemes éttermi hangulatot teremtsenek a fedélzeten étkezések idején. Az új LED-technológia 24 különböző fénybeállítási lehetőséget biztosít. Az A350-900-as flottát követően a Lufthansa Boeing 747-800-as gépeit is felszereli majd az új világítástechnikai rendszerrel.A technológia alkalmazását számos tudományos eredmény alapozza meg. Az ellazulást segítő meleg fényt pihenőidőszakokban állítják be, míg a hidegebb fényt a szervezet stimulálására használják az út aktívabb szakaszaiban. A Lufthansa a berlini Kardorff Ingenieure tervezőiroda szakembereivel dolgozta ki a különböző fénybeállításokat.A légitársaság február 10-étől veszi használatba első Airbus A350-es utasszállítóját, az első tíz Airbus A350-900-as Münchenben fog állomásozni. Eleinte a Delhibe és Bostonba repülő járatokon fogják használni az új gépeket, amelyek fedélzetén 293 fő utazhat - 48 az üzleti, 21 a prémium turista és 224 a turista osztályon.Az A350-900 a világ legfejlettebb és legkörnyezetbarátabb nagy távolságú repülőgépe: 25 százalékkal kevesebb kerozint használ, 25 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és jóval csendesebben száll fel más hasonló repülőgépeknél.
Essen veszi át az Európa zöld fővárosa címet
németországi Essen városa veszi át egy évre az Európa zöld fővárosa címet Ljubljanától - jelentette be az Európai Bizottság pénteken.A tájékoztatás szerint Karmenu Vella környezetpolitikáért felelős uniós biztos szombaton adja át az Európa zöld fővárosa 2017 címet Essen városnak, amely a biztos szerint Európa egyik legegészségesebb helyévé vált az elmúlt években.A szén- és acéliparáról ismert város lenyűgöző átalakuláson ment keresztül és vált Észak-Rajna-Vesztfália legzöldebb településévé. Essen bizonyíték arra, hogy nagy előrelépést lehet tenni a környezettudatosság és a fenntarthatóság érdekében a polgárok és a városvezetés összefogása révén - hangsúlyozta az uniós biztos.Az Európa zöld fővárosa címet minden évben az a város kapja, amelynek környezettudatos tevékenységét független szakértők a legjobbnak ítélik.Az ítészek 12 szempontot vesznek figyelembe az értékelésnél, egyebek között a helyi közlekedést, azt, hogy mennyire fenntartható a városban a zöld területek felhasználása, milyen a levegő minősége, mekkora a zajszennyezés, milyen a hulladékkezelés és a vízgazdálkodás, illetve milyen hatékonyan használja fel az adott város az energiát.A legkörnyezettudatosabbnak ítélt városnak járó zöld főváros címet először Stockholm kapta meg 2010-ben. Ezután Hamburg, a baszkföldi Vitoria-Gasteiz, Nantes, Koppenhága, Bristol, majd Ljubljana következett.
Magyar borok a világ legnagyobb italvásárán
Marius Berlemann, a ProWein-vásárok projektigazgatója tartott tájékoztatót kedden az idei kiállításokról az egyik népszerű hazai borbárban.A düsseldorfi ProWein, a maga több mint 6000 kiállítójával a világ legnagyobb borseregszemléje, de más szeszes italból is óriási a felhozatal. Ugyancsak a ProWein nevéhez fűződik a sanghaji ProWine China, és a ProWine Asia, ez utóbbit Szingapúrban és Hongkongban váltakozva rendezik meg.A BD Expo magyarországi képviselete által szervezett tájékoztatón részt vett a Magyar Turisztikai Ügynökség gasztronómiáért és bormarketingért felelős igazgatója, Török András is, aki az idén március 19. és 21. között megrendezendő düsseldorfi vásáron való hazai részvételről, valamint a magyar bormarketing új koncepciójáról beszélt.Az idén 20 magyar bortermelő állít ki és kóstoltatja nedűit, de a közös standon kívül jelen lesz még néhány hazai nagyágyú is, elsősorban Tokajból. Kilenc szemináriumon lesz szó magyar borokról, illetve számos szakmai tanácskozáson vesznek részt a hazai borászok. A bor fontos része a magyar gasztronómiának és vonzereje a turizmusnak is, ezért is kezelik kiemelten az idei düsseldorfi részvételt.Több mint 55 ezer látogatót várnak idén a ProWein-ra. Ezen a három napon Düsseldorf a borok lázában ég majd: minden hotelben és étteremben partikat, kóstolókat, borvacsorákat szerveznek. A kiállításon pedig se szeri, se száma nem lesz a különféle trade show-knak és tájékoztatóknak.