Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

szálláshelyek Ide utaznék Brüsszel

Általános leírás

Brüsszelt kettős fővárosnak szokás nevezni, mivel egyrészt Belgium központja, másrészt pedig az Európai Unió központi szervei is itt találhatóak. A város szívében látható a Grand Place, Európa egyik legszebb tere. Ezen a téren találhatóak a múzeumok és a belga építészet gyöngyszemei, gazdagon díszített barokk stílusú céhházak. Itt tekinthető meg a híres Pisilő Fiú szobra, a Régi Korok Művészetének Múzeuma, valamint a Modern Művészetek Múzeuma is. A híres Atomium is itt van, az atomkor jelképe, az 1958-as Világkiállításra épült impozáns acél-alumínium konstrukció, panoráma éttermekkel.
Közlekedés

A vonaljegy 1,40 EUR-ba kerül, minden járműre érvényes (kivétel az N71-es és a 12-es reptéri vonal). Az 5-ös gyűjtőjegy 6,5 EUR, 1 óráig érvényes, a 10-es pedig 9,8 EUR. A napijegyért 3,8 EUR-t fizetünk. A jegyet felszálláskor érvényesíteni kell a narancssárga dobozban; rendszeresen ellenőrzik. Ha taxival akarunk utazni, egy taxi állomásra kell menni. A taxi nem fog megállni, akármennyire is integetünk neki az út közepén.
Ajánljuk

Ha a gyerekeknek elegük van a városnézésből, ideális program egy kis kirándulás Brüsszel királyi külvárosába, Laekenbe, az Atomiumba. A hatalmas molekulamodell garantált siker az ifjabb (és kevésbé ifjabb) korosztályok körében. Az atomok, illetve atomhéjak között elektronok helyett mozgólépcsők biztosítják az átjárást. A grandiózus épületet az 1958-as Világkiállítás alkalmából emelték.
Vásárlás

Feltétlenül kóstoljuk meg a csokoládékat. A városban mindenhol vannak csokoládé üzletek, reggel 9-től este 10-ig vannak nyitva. Természetesen nagy jellegzetessége az országnak a sör. Rengeteg fajta sört lehet kapni, nagyon finomak a gyümölcsös sörök (epres, meggyes, őszibarackos). A legtöbb bevásárló központ Brüsszel körgyűrűjében található. A központban csak két szupermarket van, közel a Stock Exchange (tőzsde)épületéhez. A vasárnap Brüsszelben vásárnap. A Sablon téren antik piac van szombaton reggel 9-től este 6-ig, vasárnap reggel 9-től délután fél 2-ig. A "Place du Jeu de balles/Vos senplein " téren minden nap bolhapiac van, érdemes megnézni.
Étkezés

Belgium az ínyencek országa:Brüsszel gasztronómiai központja a Rue des Bouchers, ezen az úton a turista ízletes rákokat, halakat, kagylókat és egyéb tengeri herkentyűket kóstolhat meg. A belvárostól nyugatra fekvő Anderlecht csupán a focicsapatának köszönheti a világhírt - különben a város egyik meglehetősen dekandens kerülete. Egy dologért azonban mindenképpen érdemes ide is ellátogatni, s ez Brüsszel utolsó olyan sörfőzdéje, ahol még mindig a hagyományos recept alapján készítik az úgynevezett gueuze-sört, a Cantillon sörfőzde. A látogató a sörfőzés teljes folyamatát nyomon követheti, s a végén természetesen a kóstoló sem marad el.
Városok
Brugge
Kapcsolódó cikkek
Vita az uniós roamingdíjak eltörlése körül
Uniós konfliktussal fenyeget, ha az Európai Tanács három évvel elnapolná a mobilos rezsicsökkentést, pontosabban a roamingdíjak idén decemberben esedékes teljes eltörlését, amit tavaly nagy többséggel szavazott meg az Európai Parlament - adta hírül a Nol.hu. Az unión belül egyfajta észak-dél ellentét alakult ki az ügyben, mert a turistacélpontnak számító mediterrán tagállamok szolgáltatói bevételük jelentős részét elvesztenék a roamingdíjak eltörlésével - írja a napilap online változata.A "déliek" javaslata szerint az ügyfeleknek naponta minimális, öt megabyte adatforgalom járna ingyen, az e fölötti mennyiségre ugyanúgy ársapkát húzna Brüsszel, mint a jelenlegi roamingtarifák esetében. A lett elnökség most azért szeretne tárgyalási mandátumot kapni az ügyben, hogy elősegítse a gyors megoldást, és hogy a forgalmi korlátozásokat kivegyék a tanácsi tervezetből. Félő, hogy alkudozás lesz a vége, ami garantálja a csúszást.Pedig az okostelefonok terjedése és a mobilinternet népszerűsége mindenképp a korlátozások ellen szól. Az Európai Tanács, az Európai Bizottság és az Európai Parlament között zajlik majd hivatalos egyeztetés az ügyről, s a tanácsi tervezet csütörtökre bizonyosan módosulni fog. Hivatalos magyar álláspont még nincs.Ujhelyi István EU-képviselő ugyanakkor írásbeli kérdést intézett a tanácshoz és a bizottsághoz is, magyarázatot kérve a parlamenti döntés felülírása miatt.Álláspontja szerint az informatikai és távközlési szektornak is kötelessége alkalmazkodni a jelenkor igényeihez, és megteremteni az egységes piac gazdasági és társadalmi fejlődéséhez szükséges feltételeket. A roamingdíj eltörléséről szóló döntésből nem lehet visszatáncolni. Még befolyásos európai országok, befolyásos gazdasági szereplők hatékony lobbijának engedve sem - hangsúlyozta a politikus.
Gyémántrablás a reptéren
Krimibe illő fegyveres rablás történt a Brüsszeli Repülőtéren, ahol a SWISS svájci légitársaság LX-789 HB-JVE lajstromjelű Fokker 100-as típusú Brüsszel-Zürich járatának rakodását és földi előkészítését éppen befejezték és a gép az utasok beszállítására várakozott. Ebben az időben két gépkocsi betörte a repülőtér kerítését és a forgalmi előtér szélén várakozó repülőhöz hajtott. Három fegyveres ember a fedélzetre rohant elsöpörve a két ajtóban várakozó légiutas-kísérőt és a pilótakabinból követelte a tíz kilogrammos gyémánt értékszállítmányt. Miközben társaik a gép alatt és a betört kerítésnél biztosították a hátteret. (A nagy értékű szállítmányokat a nagyobb biztonság miatt ilyenkor nem a rakodótérbe teszik, hanem a pilótáknak adják át.) A két öt kilogrammos csomagot magukhoz véve, társaikkal együtt a kocsikkal, a kerítésen hagyott nyíláson keresztül távoztak. A rendőrség később Zaventemtől (itt van a brüsszeli repülőtér) nem messze az egyik kocsit kiégve megtalálta. A rablók a feltételezések szerint kitűnő információs adatokkal rendelkeztek. Az európai gyémánt csiszolás legnagyobb központja (Amsterdam után) a belgiumi Antwerpenben van, ahonnan nyilván pontos adatokat kaptak a szállítmány elkészüléséről és továbbításáról a brüsszeli Cargo Centerbe. Itt majdnem biztos, hogy légitársasági emberek segítették az információ áramlást, a kiszállítás pontos idejével és a rajtaülés időzítésében is. Olyan pillanatot kellett kiválasztani, amikor már a gép körül nincs rámpa (rakodás vezető) személyzet és a fedélzet is üres. A rablás kevesebb, mint 10 percet vett igénybe. Alapvetően azért is sikerülhetett, mert a repülőtér biztonsági kerítése, semmilyen elektronikus, vagy elektromos jelzőrendszerrel nem volt felszerelve és maga a kerítés sem volt képes a gépkocsiknak ellenállni. Ehhez jöhetett még némi repülőtéri előtéri alkalmazotti segítség is, hogy a Swiss repülőgépet olyan helyre állítsák a betonon, ahol relative szabadon áll. Az is előírás ilyenkor, hogy komoly értékű szállítmány esetén, a gépet fegyveres őrök védik és kísérik a gurulóúton végi a felszálló pálya várópontjáig. Innen a szabályzat szerint csak akkor távozhattak volna, ha a gép már a levegőben van. Az értékküldemények fuvartarifáiban, a kezelési, őrzési, rakodási, speciális vámkezelési és egyéb biztonsági költségek is benne vannak, ezért szükséges lett volna azokat betartani.