Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Gyémántrablás a reptéren
2013. február 20.

Krimibe illő fegyveres rablás történt a Brüsszeli Repülőtéren, ahol a SWISS svájci légitársaság LX-789 HB-JVE lajstromjelű Fokker 100-as típusú Brüsszel-Zürich járatának rakodását és földi előkészítését éppen befejezték és a gép az utasok beszállítására várakozott.

Ebben az időben két gépkocsi betörte a repülőtér kerítését és a forgalmi előtér szélén várakozó repülőhöz hajtott. Három fegyveres ember a fedélzetre rohant elsöpörve a két ajtóban várakozó légiutas-kísérőt és a pilótakabinból követelte a tíz kilogrammos gyémánt értékszállítmányt. Miközben társaik a gép alatt és a betört kerítésnél biztosították a hátteret. (A nagy értékű szállítmányokat a nagyobb biztonság miatt ilyenkor nem a rakodótérbe teszik, hanem a pilótáknak adják át.) A két öt kilogrammos csomagot magukhoz véve, társaikkal együtt a kocsikkal, a kerítésen hagyott nyíláson keresztül távoztak. A rendőrség később Zaventemtől (itt van a brüsszeli repülőtér) nem messze az egyik kocsit kiégve megtalálta.

A rablók a feltételezések szerint kitűnő információs adatokkal rendelkeztek. Az európai gyémánt csiszolás legnagyobb központja (Amsterdam után) a belgiumi Antwerpenben van, ahonnan nyilván pontos adatokat kaptak a szállítmány elkészüléséről és továbbításáról a brüsszeli Cargo Centerbe. Itt majdnem biztos, hogy légitársasági emberek segítették az információ áramlást, a kiszállítás pontos idejével és a rajtaülés időzítésében is. Olyan pillanatot kellett kiválasztani, amikor már a gép körül nincs rámpa (rakodás vezető) személyzet és a fedélzet is üres. A rablás kevesebb, mint 10 percet vett igénybe. Alapvetően azért is sikerülhetett, mert a repülőtér biztonsági kerítése, semmilyen elektronikus, vagy elektromos jelzőrendszerrel nem volt felszerelve és maga a kerítés sem volt képes a gépkocsiknak ellenállni.

Ehhez jöhetett még némi repülőtéri előtéri alkalmazotti segítség is, hogy a Swiss repülőgépet olyan helyre állítsák a betonon, ahol relative szabadon áll. Az is előírás ilyenkor, hogy komoly értékű szállítmány esetén, a gépet fegyveres őrök védik és kísérik a gurulóúton végi a felszálló pálya várópontjáig. Innen a szabályzat szerint csak akkor távozhattak volna, ha a gép már a levegőben van. Az értékküldemények fuvartarifáiban, a kezelési, őrzési, rakodási, speciális vámkezelési és egyéb biztonsági költségek is benne vannak, ezért szükséges lett volna azokat betartani.

forrás: www.turizmuspanorama.hu

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Brüsszel
Belgium