Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Ide utaznék Chicago

Általános leírás

Az óriási Michigan-tó déli partján magasba törő, könnyed körvonalaikkal a végtelen égboltra rajzolódó felhőkarcolók büszke önkifejezései annak a városnak, amelyben minden lehetséges. Chicago merész, játékosan könnyed toronyszerkezetei az amerikai magasépítészet iskolapéldái. Soha nem hatnak nyomasztóan, mindenütt széles sugárutak, kényelmes járdák, hívogató parkok és híres művészek szobraival büszkélkedő terek veszik körül őket. A városképet templomok, alacsonyabb háztömbök, sőt két-háromemeletes városi paloták, villák teszik változatosabbá.
A városközpont, akárcsak a többi városnegyed is, mindazt nyújtja, amire az embereknek mindennapi életükhöz szükségük van: kényelmes lakások, munkahelyek, vásárlási és szórakozási lehetőségek. Chicago szeret élni. A különféle bőrszínű emberek pezsgő élettel, a sokkultúrájú városokra jellemző hangulattal töltik meg a hatalmas metropolist. Világhírű múzeumok, színházak, zenekarok és elsősorban a mindenütt jelenvaló blues és dzsessz termékeny talajra talált itt.
Az első állandó települést Jean-Baptiste Point du Sable francia-afrikai származású Santo Domingó-i prémkereskedő létesítette 1779-ben a Chicago folyó mocsaras torkolatánál. 1833-ban a helységet Chicagónak nevezték el, és lakosainak száma 1837-re már elérte a négyezret.
A nyugatra irányuló utas- és áruforgalom átszálló-, illetve átrakodóhelyeként Chicago hamarosan fontos központtá vált, és jelentősége az Illinois-Michigan-csatorna megnyitásával (1848) még inkább megnövekedett. 1850-ben az első vasútvonal is elérte a várost.

A nagy tűzvész után
A város vezetősége 1855-től a közérdeklődésre számot tartó Downtown Improvements, azaz a belváros felújítását célzó programmal igyekezett eleget tenni a rohamosan növekvő lakosság igényeinek. Mivel a mocsaras talajra épült város utcáit gyakran borította el az iszap, az épületeket nagy költségráfordítással 1,2-4,5 méterrel megemelték, és egyúttal beljebb is vitték, hogy szélesebb utcákat és tereket alakíthassanak ki.
Az 1871. október 8-ai nagy tűzvész után mindössze néhány év leforgása alatt megszületett a "második Chicago", mégpedig a lehető legkedvezőbb időben: az újjáépítés során már a legmodernebb technológiákat alkalmazhatták. 1887-ben itt helyezték üzembe az első telefonhálózatok egyikét, és alig két évvel az izzólámpa feltalálása után, 1879-ben már az új fényszolgáltató berendezéssel világították az utcákat. 1881-ben Chicagóban is megindult a San Franciscóban jól bevált cable car, a sikló.
A tűzvész után meginduló építkezési láz az építészek Eldorádójává tette Chicagót. Ebben az időben, 1889-ben érkezett a városba Frank Lloyd Wright is. Az újonnan nyíló vállalkozások - gabonasilók, vágóhidak, nehézipari üzemek - egész munkáshadsereget foglalkoztattak, a város lélekszáma 1890-ben már túllépte az egymilliót - s ez új városnegyedek építését tette szükségessé, a népességgyarapodás pedig a közlekedés korszerűsítését. 1897-ben a központi fekvésű üzleti negyed körül megépült a magasvasút, az "El" gyűrűje.

Az első felhőkarcolók
A 20. század fordulóján már minden technológia rendelkezésre állt az acélvázas építkezéshez, és megkezdődött a felhőkarcolók kora. A "chicagói iskolának" köszönhetően az építőművészet történetében most először megszűnt a szakadék az építészet és a konstrukció között, mert az új acélvázak nem pusztán tartószerkezetek voltak, hanem szerkezeti alapelvvé váltak.
A "chicagói iskola" rangját fémjelző legszebb épületek a város központjában emelkednek. A magasvasút gyűrűjén belül elhelyezkedő Loop-negyedben áll a neoromán stílusú, előadótermeket magában foglaló épület és az art deco jegyében fogant Kereskedelmi Kamara. A magasház-óváros másik része a Chicago folyó északi partján elterülő River North. Az élénk forgalmú üzleti negyedben impozáns víztorony őrzi a múlt emlékét: egykor innen látták el ivóvízzel a város lakosságát.
A bevásárlóparadicsomban, a Magnificent Mile - a Michigan Avenue egyik szakasza - mentén magasodik az 1925-ben épített neogótikus Tribune-torony, a híres napilap, a Chicago Tribune szerkesztőségének székháza.
A 442 méter magas, 110 emeletes Sears-torony 1996-ig a világ legmagasabb épülete volt. A 103. emeleten levő kilátóteraszról messzire kalandozhat a szem a Michigan-tó és a középnyugat tágas prérividékei felé.
Közlekedés

Chicago az Egyesült Államok egyik legjelentősebb forgalmi központja. Az O'Hare repülőtérről a világ 300 városába indulnak légi járatok, és ugyancsak Chicagóban van az Amtrak vasúti és a Greyhound autóbusz-hálózat központja.
Egyéb

Éghajlat: A hőmérséklet a május-szeptember időszakban a legkellemesebb (kulturális szempontból is). A nyár derekán forró, száraz napok (30 °C fölötti hőmérséklet) is előfordulnak.

Borravaló: Vendéglőkben és jobb szállodákban 15 százalék vagy több; taxisofőrök, pincérek és fodrászok is ilyen összegű borravalót várnak el.