Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Érdekességek - Magazin
A rovat további hírei
Évente három űrturista jöhet
Az orosz Szojuz űrhajók 2013-tól újra évente három űrturistát szállítanak a Nemzetközi Űrállomásra. A Ria Novosztyi orosz sajtóügynökség szerint erről megállapodást kötött az űrturizmussal foglalkozó amerikai Space Adventures cég és az orosz űrhajókat gyártó Energija vállalat.Az űrturizmust 2009-ben szüntették meg, amikor megnőtt az űrállomáson egyszerre tartózkodó űrhajósok száma és ennek megfelelően kevesebb lett a szabad hely a Szojuzokban. A Space Adventures közlése szerint azért nyílt újra mód az űrturisták szállítására, mert az eddigi évi négy helyett évi 5 készül majd a egyszerhasználatos háromférőhelyes űrjárműből. A cég, amely honlapján közölte a hírt, egyben köszönetet mondott orosz partnereinek az űrhajók számának növeléséért. Az orosz fél üdvözölte a megállapodást. Alekszej Krasznov, a Roszkoszmosz orosz űrügynökség ember irányította űrhajózási programjának vezetője kijelentette, hogy az évente gyártott űrhajók számának növelése nem csupán az űrturizmusra mutatkozó nagy igény kielégítését teszi lehetővé, hanem nagyobb rugalmasságot biztosít az űrhajósok Nemzetközi Űrállomásra szállításában is. A Nyugat-Virginia államban, Vienna városban székelő Space Adventures eddig hét civilt "utaztatott" a Nemzetközi Űrállomásra. Legutóbb a kanadai Cirque du Soleil alapítója, Guy Laliberté járt az űrállomáson turistaként, de az elsőkhöz képest ő már kétszeres árat, 40 millió dollárt fizetett.
Egy csésze kávé térítette el a gépet
Mire nem képes egy csésze kávé? El lehet vele például egy repülőt eredeti útiránytól téríteni. De mielőtt a Monty Python csoport, a málnát vészjóslóan suhogtató gyilkosára asszociálnánk, tisztázzuk: véletlen volt! A pilóta vagy csacsi mód kávézott, vagy egy helyre kis turbulencia közepette kortyolgatta a fekete levest.A pilóta kiömlött kávéja idézett elő véletlenül gépeltérítési riasztást a United Airlines hétfő esti, Chicagóból Frankfurtba tartó járatáról, amely így Kanadában szállt le.A United 940-es járatát Torontóba irányították, miután vészjelzéseket, köztük 7500-as kódot küldött a gép. Értesítették a kanadai védelmi minisztériumot is, ám a légitársaság repülésirányítóinak közreműködésével a járat személyzete azt igazolta vissza, hogy csupán kommunikációs probléma volt, nem gépeltérítés.A Transport Canada weboldalán olvasható jelentés szerint az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság, az FAA jelezte, hogy a légitársaság a téves riasztást a pilótának a repülőgép rádiókészülékébe borult kávéjával magyarázta. A malőr után a pilóta úgy döntött, inkább irányt változtat, mint hibás kommunikációs rendszerrel szeli át az Atlanti-óceánt.A Boeing 777-es fedélzetén 241 utas és 14 fős személyzet tartózkodott, akiket a légitársaság egy másik géppel visszavitt Chicagóba, és éjszakára szállodában helyzete el őket. (MTI)
Hydropolis szálloda a Perzsa-öbölben
Az Egyesült Arab Emirátusban már eddig is sok szálloda-csoda született. A Perzsa-öbölben - közel a híres pálmafa alakú szigetekhez - néhány hónapja adták át a Hydropolis névre keresztelt, Joachim Hauser német építész tervei alapján, 20 méterrel a víz alatt épült és a világ első víz alatti szállodájaként működő szállodakomplexumot.A szállodában 220 lakosztály található, benne egyetlen éjszaka 5500 dollárba kerül. A tenger aljába süllyesztett oszlopokra épült szállodát egy alagút köti össze a szárazfölddel, s a vendégek vonattal közelíthetik meg a bejáratot. A szálloda nyitott az érdeklődők előtt. - Az igazsághoz tartozik, hogy Floridában már próbálkoztak víz alatti szálloda létrehozásával, de az inkább hasonlít egy konténerre, s benne a lakrészek kétszobás lakásokra emlékeztetnek.A Hydropolis tervezője amellett, hogy valódi kuriózumot alkotott, azt is be akarta bizonyítani, hogy az ember és a víz szoros együttélése mellett, a víz és a természet védelmét is szem előtt kell tartani. Megtalálható benne egy tengeri kutatóközpont, több konferenciaterem, üzletek, vendéglátóhelyek, bárok és mozi is. Ez utóbbiban a tenger életét bemutató ismertető filmeket vetítenek, majd a vetítés végén a vászon felemelkedik és mögötte láthatóvá válik a valódi tenger és élővilága. A szállodában minden a tengerről szól. A gyerekeknek tengeri oktatóközpontot alakítottak ki, s a szépségszalonokban a tenger kincseiből készült szépítőszereket használnak.
Az öt „legkerékpárbarátabb” város
Kár izgulni, Budapest még nincs közte annak az öt városnak, amelyet a világ leginkább kerékpárbarát városaként tartanak számon a Tourexpi, internetes portál tájékoztatása szerint.Milyen meglepő, első helyen Amszterdam áll. A sík terep még azok számára is vonzóvá teszi a kerékpáros közlekedést, vagy a város kerékpárral történő felfedezését, akik kevésbe vannak jó kondiban. Amszterdamban a közlekedők 40%-a választja a bringát. A helyiek csakúgy mint a turisták elfogadható áron bérelhetnek közösségi kerékpárokat, így sokan indulnak városnézésre két keréken, emberi meghajtással.Na, a második? Koppenhága. A dán főváros, mely a helyiek szerint az utolsó nagyváros észak felé, Amszterdamhoz hasonlóan szintén sík. A közlekedők 32%-a kerekezik naponta. A jó minőségű életkörülményeiért többször elismert város a világ egyik leginkább környezetbarát városa. Az önkormányzat ingyenesen bocsátja a turisták rendelkezésére is a közösségi bringákat.A harmadik helyen a kolumbiai Bogota áll. Itt a helyzet az, hogy csak a lakók 13%-a birtokol személygépjárművet, így a városnak kevésbé van szüksége az európai meggyőző kampányokhoz hasonlóra, hogy ugyan már pattanjon nyeregbe a derék polgár.Negyedik a brazíliai Curitiba. Hm? A várost a világ legjobban megtervezett városai közt tartják számon, illetve a Brazília legélhetőbb helyeként. A város 2010-ben elnyerte a Világ Fenntartható Városai Díjat. A kerékpárokat napi szinten használja a város közönsége is.Ötödik a kanadai Montreal. Az észak-amerikai metropolisz utóbb mintegy 134 millió kanadai dollárt fektetett kerékpárút-hálózatának építésébe. A projekt részeként számos bringabarát lakatoló hely is létrejött. Montrealban jelenleg 3862 kilométer bringaút létezik a Tourexpi tájékoztatása szerint. Szintén Montrealban üzemel Észak-Amerika első városi kerékpár megosztó infrastruktúrája, a Bixi névre hallgató program keretében 5000 kerékpár köthető el (és vihető vissza) 400 állomáson.