Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Online beszállókártyát vezet be Magyarországon a British Airways
Az internetről a fedélzetre: a British Airways minden utazás előtti szolgáltatást az interneten keresztül nyújt magyar utasainakA magyar utasok képletesen akár az internetről is a British Airways gépeinek fedélzetére léphetnek, hiszen a közelmúltban bevezetett online beszállókártya révén immár minden utazás előtti szolgáltatását az interneten keresztül nyújt utasainak a brit légitársaság. Az internetes szolgáltatási portfoliójának részét képező online beszállókártyát, a magyar nyelvű internetes foglalási rendszer augusztusi elindítását követően vezeti be Magyarországon a British Airways. Hazánk egyike annak a 11 országnak, ahol immár az internetes foglalás és a fizetés is az adott ország nyelvén történik. Az online szolgáltatások eddigi sikerei alapján a British Airways várakozásai szerint, az online beszállókártya népszerű lesz az utasok körében, hiszen a jegyüket közvetlenül a légitársaságtól megvásároló utasok 68 százaléka szeptemberben a ba.com oldalon foglalta le repülőjegyét, 12 százalékuk pedig már az online check-in szolgáltatást is igénybe vette. Az online beszállókártya bevezetése fontos lépést jelent légitársaság heathrow-i 5-ös terminálra való átköltözése előkészületeiben, és lehetővé teszi a magyar utasok számára, hogy elkerüljék a hagyományos check-in pultoknál való sorban állást a Ferihegyi Repülőtéren is, mivel a csak kézipoggyásszal utazók, egyenesen a biztonsági ellenőrző pulthoz mehetnek.A polgári légiközlekedésben az internet ideális eszköz arra, hogy a légitársaságok javíthassák szolgáltatásaik minőségét és választ tudjanak adni új, egyre nagyobb fontossággal jelentkező fogyasztói igényekre. Az egyik legfontosabb ilyen szempont az, hogy az internetes szolgáltatások a vevő kezébe helyezik az irányítást, így az utas maga tervezheti és szervezheti meg utazását függetlenül attól, hogy mikor és hol tartózkodik. Ezen túlmenően, az online szolgáltatások hozzájárulnak ahhoz, hogy az utasok csökkenteni tudják az utazás megszervezéséhez szükséges időt, míg végül de nem utolsó sorban a reptéren töltött idő is lerövidíthető általuk. Mindezek egyetlen célt szolgálnak: kényelmesebbé és pihentetőbbé tenni az utazást. Mindezeken túlmenően, az online szolgáltatások további fontos előnye az, hogy lehetővé teszik a légitársaságok működési költségeinek csökkentését. Az internetes szolgáltatások révén a British Airways 2006 és 2008 között például 100 millió fonttal tudta csökkenteni kiadásait.A British Airways e-Service portfolióját a ba.com oldalon található online útikalauz, online vásárlás (jegyfoglalás és fizetés), a foglalások utas általi kezelését és módosítását lehetővé tevő "Manage my Booking" funkció valamint az online check-in alkotja.39 százalékos internet penetrációval Magyarország kedvező pozíciót foglal el a British Airways hálózatában az internetes szolgáltatások kiterjesztése és alkalmazása tekintetében. A magyar BA utasok affinitását az internethez jól mutatja, hogy szeptemberben a közvetlenül a British Airways-től vásároló utasok 68 százaléka már az interneten keresztül vásárolta meg repülőjegyét. Emellett, az utasok egyre nagyobb számban veszik igénybe az online check-in szolgáltatást is, amelyet szeptemberben a Budapestről induló utasok 12 százaléka vett igénybe, 26,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az online check in októbertől már magyar nyelven is elérhető."Az online beszállókártya bevezetése magyar utasaink számára azt jelenti, hogy virtuálisan közvetlenül az internetről léphetnek a gépek fedélzetére, mivel a British Airways immár minden utazás előtti tranzakciót az interneten keresztül nyújt utasainak." - mondta Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Csehországért felelős kereskedelmi igazgatója. " Az online beszállókártya egyike a British Airways azon innovációinak, amelyek célja az, hogy egyszerűsítsék a check-in folyamatot és lerövidítsék a repülőtéren töltendő időt. Magyar nyelvű online foglalási rendszerünket augusztusban vezettük be, októbertől már a check-in is elérhető magyarul, az online beszállókártya pedig a legújabb British Airways által bevezetett internetes kényelmi szolgáltatás Magyarországon." - tette hozzá az igazgató.Az online beszállókártya használata egyszerű, alkalmazása pedig előnyök sorát hozza az utasok számára. Az online check-in elvégzését követően a ba.com oldalon az utasok otthon vagy munkahelyükön kinyomtathatják saját A4 formátumú beszállókártyájukat. Az online beszállókártya egy olyan vonalkóddal van ellátva, amely tartalmazza az utasra és a járatra vonatkozó összes fontos információt. Segítségével a csak kézipoggyásszal utazók a repülőtérre érkezve egyenesen a biztonsági ellenőrzőkapukhoz mehetnek és nem szükséges sorban állniuk a hagyományos check-in pultoknál. Azok akik feladandó csomagokkal utaznak, a csomagok számát már a ba.com oldalon jelezhetik, ahol kedvezményesen fizethetik meg a csomagfeladás esetleges többletköltségét, majd a repülőtérre való megérkezést követően a "Fast Bag Drop" pultnál adhatják le csomagjaikat és ezután közvetlenül a biztonsági ellenőrzéshez fáradhatnak. A biztonsági ellenőrzés során a személyzet egy, az áruházakban használt szkennerhez hasonló leolvasóval ellenőrzi az online beszállókártyán lévő vonalkódot és ezzel a folyamat véget is ért.A jelenleg havonta mintegy 600.000 utas által használt online beszállókártyát a British Airways hálózatán belül 127 repülőtér - köztük 36 európai légikikötő - fogadja el.Az online beszállókártya bevezetése British Airways számára az új, heathrow-i 5-ös terminálra való átköltözés előkészületei szempontjából is kiemelten fontos, mivel tovább bővíti az utasok által használható check-in lehetőségek körét. A légitársaság utasai jelenleg a ba.com oldalon, illetve önkiszolgáló check-in automaták segítségével jelentkezhetnek be az induló járatokra. British Airways várakozásai szerint, az 5-ös terminál 2008. március 27-i megnyitását követően, a légitársaság mintegy 30 millió utasának 80 százaléka már a check-in-t az interneten vagy önkiszolgáló check-in automaták segítségével végzi majd el.
Madridi vonalán bővít a Malév
Heti néggyel bővíti madridi járatainak számát a Malév.Október 28-ától az eddigi hét helyett hetente tizenegyszer közlekednek a légitársaság Boeing 737NG gépei a magyar és a spanyol főváros között. Az eddig napközben közlekedő napi járatok az új menetrend szerint este indulnak Madridba, majd másnap reggel repülnek vissza Budapestre. E mellett az utazóközönség által már jól ismert napközbeni Malév-járatok hétfőn, szerdán, csütörtökön és vasárnap továbbra is összeköti a két fővárost. Az új járat kényelmes és gyors átszállást biztosít a spanyol fővárosban az ugyancsak oneworld-tag Ibéria közép- és dél-amerikai útvonalhálózatára, például Argentína, Brazília és Mexikó irányába. Ennek köszönhetően a Malév Madridban átszálló utasai reggel kipihenten ébredhetnek a világ túlsó oldalán. A spanyol business utasok számára is ideális a Malév új madridi menetrendje. A kora reggeli budapesti érkezéssel és esti visszaindulással az üzleti ügyek akár egy nap alatt is elintézhetők Budapesten. Az új napi járat ugyanakkor ideális átszállási lehető séget is biztosít Budapesten Spanyolország és a keleti célállomások között, ami azért nagyon fontos, mert a Malév madridi járata különösen nagy népszerűségnek örvend a kelet-európai utasok körében. A Malév madridi járatának átlagos éves telítettsége eléri a 80 százalékot. Folyamatosan nő a business utasok aránya, a járatokat az idei év első nyolc hónapjában 20 százalékkal több business utas vette igénybe, mint 2006 azonos időszakában.