Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
A London Heathrow terminál 5-ön tartotta második ülését a British Airways gyermektanácsa
Komoly témákról játékos könnyedséggel: fókuszban az új terminál és a légiközlekedés jövőjeMegtartotta második összejövetelét az a 12 tagú nemzetközi gyermektanács, amelyet a British Airways alapított annak érdekében, hogy a légitársaságot és a légiközlekedési iparágat érintő stratégiai témákkal kapcsolatban gyermekek véleményét és tanácsait kérje ki és integrálhassa fejlesztési folyamataiba. A 8-12 éves korú gyermekekből álló British Airways Gyermektanács tagjai ezúttal a légitársaság március végén megnyíló új otthonába látogattak el. A London Heathrow Terminál 5-ön (T5) a légitársaság szakemberei az új komplexum gyermekeknek szánt szolgáltatásairól, az üzleti várókban létesült Kids Zone-ok kialakításáról valamint a jelenlegi online szolgáltatások és fedélzeti catering jövőbeni fejlesztési irányairól és a 2010-től forgalomba álló A380-as repülőgépek belső kialakításáról kérték ki a gyermekek véleményét.A második összejövetelükön a gyermektanács tagjai már komoly, valóban stratégiai kérdésekkel foglalkoztak. A gyermekeket a március 27-én megnyíló 5. terminálra invitálták a légitársaság szakemberei. A T5-ön a fiatalok kipróbálhatták és véleményezhették a komplexum önkiszolgáló check-in automatáit és kinyomtathatták beszállókártyájukat egy képzeletbeli Miami járatra. Ezt követően a gyermekek, mint egy igazi British Airways utas, kipróbálhatták a T5 minden olyan szolgáltatását, amely a megnyitót követően utasok millióinak áll majd rendelkezésére.document.write('A gyermektanács akcióban');A Gyermektanácsa tagjai örömmel próbálták ki és véleményezték a T5 új üzleti váróiban létesült Kids Zone-okat (Gyermek Zónák), hiszen ezek kialakításában a gyermekek korábbi javaslatait is figyelembe vették a légitársaság szakemberei, akik az új terminál mind a 4 Kids Zone részlegébe Play Station konzolokat, interaktív TV-ket és internet kapcsolattal ellátott számítógépeket telepítettek.„Gyermekeink a jövő letéteményesei, ezért a légiközlekedés jövőjének alakításába szeretnénk őket már ma, napjainkban minél nagyobb mértékben bevonni.” – mondta Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Cseh Köztársaságért felelős kereskedelmi igazgatója. „A gyermekek minden kötöttségtől mentes kreativitása lehetővé teszi azt, hogy az iparág ismeretét a gyermeki látásmód praktikumával ötvözzük, így formálva és alakítva a nem is olyan távoli jövőt.” – tette hozzá a szakember.A Gyermektanács tagjainak véleményét a légitársaság szakemberei több stratégiai fontosságú kérdésekben is kikérték. A gyermekek ötleteket adhattak a British Airways vállalati társadalmi felelősségvállalási tevékenységéhez, véleményezhették a légitársaság fedélzeti étrendkínálatát, végül de nem utolsó sorban javaslatokat tehettek a 2010-től forgalomba álló A380-as szuperjumbo gépek belső terének kialakítására vonatkozóan.
1 hónap múlva nyitja meg kapuit a heathrow repülőtér 5. terminálja
Új korszak kezdődik a British Airways életében1 hónap múlva, március 27-én nyitja meg kapuit a Heathrow Terminál 5, így a British Airways magyar utasai is az elsők között tapasztalhatják meg a modern terminálkomplexum által nyújtott szolgáltatásokat. Azok az utasok, akik március 27-én, Ferihegyről, a BA869 számú járattal, 14:30-kor érkeznek meg a Heathrow Terminál 5-re, az elsők között léphetnek Anglia legnagyobb egymagában álló épületének területére, amelyet a híres építész Sir Richard Rogers tervezett. Az épület tökéletesen ötvözi a funkcionalitást az esztétikummal, így a Budapestről érkező utasoknak is nyugodt és problémamentes utazási élményben lehet részük.Március 27-től a British Airways utasok már e világos, tágas, és modern terminál komplexum által nyújtott szolgáltatások széles tárházát vehetik igénybe. Anglia legnagyobb egymagában álló épületének méreteit jól mutatja, hogy a 43 méter magas és 400 méter hosszú terminál fő épületének homlokzatát több, mint 30.000 négyzetméternyi üveggel borították.Az új terminálról induló utasok a check-in-nél várhatóan rövidebb sorokkal, a csomagkezelés kapcsán javuló pontossággal és csökkenő csomagátvételi idővel találkozhatnak majd. A British Airways várakozásai szerint a Heathrow Terminál 5-re érkező utasok 80 százaléka már a repülőtérre való érkezést megelőzően a ba.com oldalon keresztül, vagy a repülőtéren kihelyezett 96 önkiszolgáló check-in automata egyikénél jelentkezik majd be a járatára, és kinyomtatja beszállókártyáját. Így az utasok „indulásra készen” érkeznek a terminálra, csomagjukat pedig egyszerűen csak leadják a 96 csomagleadó pult egyikénél. A csomagok ezt követően megkezdik saját „utazásukat” a modern csomagszállító rendszerben, amelytől a British Airways a csomagkezelés pontosságának jelentős javulását várja.A Heathrow Terminál 5 területén, mintegy 20.000 négyzetméteren, az utasok több időt tölthetnek vásárlással a világ legexkluzívabb üzletközpontjában. A Heathrow Terminál 5 területén összesen 144 üzlet és étterem kapott helyet. Az utasok itt olyan világmárkákkal találkozhatnak, mint a Tiffany’s, Harrods, Paul Smith, Mapin and Webb, Links of London, Mulberry, Caviar House and Prunier, Starbucks, és a világhírű brit konyhaművész Gordon Ramsey is itt nyitja meg első repülőtéri éttermét.Az új, kizárólag a British Airways utasai által használt terminálban 6 új üzleti váró létesült. A „Galleries” várókban a légitársaság First, Club World és Club Europe osztályának utasai, valamint az Arany és Ezüst kártyás törzsutasok a luxus és kényelem új dimenzióit tapasztalhatják meg.A 4.3 milliárd font értékű beruházással felépült modern terminál, mely évente 30 millió utas kiszolgálására lesz képes, páratlan lehetőségeket kínál a British Airways számára ahhoz, hogy tovább modernizálja és bővítse jelenlétét a Heathrow repülőtéren.A Heathrow Terminál 5 egyedi jellemzői A Heathrow Terminál 5 a British Airways új otthona, mely 30 millió utas kiszolgálását tudja biztosítani. A Heathrow Terminál 5 Anglia legnagyobb önmagában álló épülete. A terminál fő épülete 40 méter magas, 396 m hosszú és 176 m széles. A két szatelit terminál épület közül az első egy föld alatti tranzit rendszer segítségével kapcsolódik a terminál fő épületéhez. A Heathrow Terminál 5 egyedülálló csomagkezelő rendszere Európában a legnagyobb egy épületen belül működő csomagkezelő rendszere. A rendszer két alrendszerből, egy csomagválogató és egy nagy sebességű csomagszállító hálózatból áll. A rendszer 18 kilométer hosszú csomagszállító szalagjai a legmodernebb számítógépes vezérlőrendszer utasításainak megfelelően, csúcsidőben akár óránként 12.000 csomagot is képesek lesznek a feladás helyétől a repülőgépek gyomrába juttatni. A Heathrow Terminál 5 közvetlen összeköttetésben áll a londoni metróval és a Heathrow Expressz-el, melyek egyenesen London központjába szállítják az utasokat. A British Airways várakozásai szerint az utasok 80%-a már otthon bejelentkezik a járatára a ba.com oldalon keresztül vagy a repülőtéren kihelyezett 96 önkiszolgáló check-in automata segítségével teszi ezt meg, amikor megérkezik a repülőtérre. A gyors csomagleadó pultok szintén a legújabb technológiát képviselik, amelyből 96 darab áll majd az utasok rendelkezésére. Emellett 96 önkiszolgáló jegykiadó automata, 140 kiszolgáló pult is az utasok rendelkezésére áll majd. Az utasok épületen belüli mozgását a légitársaság szakemberei folyamatosan nyomon követik annak érdekében, hogy a terminál minden pontján a minimálisra csökkentsék a sorban állással töltött időt. Az új terminál fűtési energiájának 85 százaléka a már üzemelő terminálok fűtőműveinek, valamint a repülőtér erőművének hő melléktermékéből lesz fedezhető. Az új terminál mintegy 70 százalékkal kevesebb vizet használ majd fel, amelyet úgy ér el, hogy a tervezők a hagyományos vízellátó rendszer mellé kiépítettek egy esővízkezelő rendszert is, amely felfogja, megtisztítja és hasznosítja a terminálépület 10 focipálya nagyságú tetejére hulló esővíz több, mint 80 százalékát.A T5 terminál honlapja: http://www.terminal5.ba.com
Tizenkét amerikai várossal bővül a Malév-hálózat
A oneworld alapító taglégitársaság, az American Airlines (AA) tizenkét járatára kerül fel a Malév kereskedelmi kódja május 2-tól, ami lehetővé teszi a Malév-utasoknak, hogy közvetlenül foglaljanak helyet észak-amerikai járatokra, amelyek csatlakozása illeszkedik a Malév közvetlen Budapest–New York járatához.A két légitársaság code-share együttműködésnek köszönhetően a Malév gyakorlatilag közvetlen szereplőjévé válik az amerikai belföldi légiközlekedésnek. A Malév kódok naponta összesen 36 AA járaton szerepelnek majd, ez a jelenlét a realizálható kereskedelmi hasznon túl jelentős marketingértéket jelent az észak-amerikai földrészen. Az utasok számára a gyors utazás és egyszerűsödő ügyintézés jelent előnyt, a Budapest–Los Angeles távolság a Malév és az AA járataival például 17 óra alatt repülhető le New York-i átszállással. A Malév-kóddal elérhető városok: Baltimore (Maryland), Boston (Massachusetts), Cleveland (Ohio), Dallas/Fort Worth (Texas), Miami (Florida), Orlando (Florida), Raleigh/Durham (North Carolina), San Diego (California), San Francisco (California), Seattle (Washington), St. Louis (Missouri) és Washington (DC). A célállomások a Malév New York-i járataival május 2-ától egyetlen átszállással érhetők el. Egy már korábbi megállapodásnak köszönhetően az American Airlines Los Angeles-be és Chicago-ba közlekedő járatain is szerepelnek a Malév kódjai.
Austrian: pontosságban az élen
Jelentősen az európai átlag felett teljesített az Austrian Airlines Csoport pontosságát tekintve 2007-ben, az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) által frissen kiadott, a teljes 2007-es évre vonatkozó statisztikája szerint.Az Austrian 2007-ben a rövid- és középtávú szegmensben 84,1 százalékos érkezési pontosságot ért el, míg a hosszú távú szektorban 82,1 százalék volt az érkezési pontosság. Az AEA értékelése - amely a Szövetség légitársaság-tagjaira vonatkozik – szerint a rövid- és középtávú járatok 77,7 százaléka pontosan érkezett, míg a hosszú távú szektorban ez az adat 65,9 százalék volt.„2007-ben ismételten sikerült az Austrian Airlines járatainak pontosságát javítani az elmúlt években végrehajtott fejlesztéseknek és a bevezetett folyamat-optimalizációnak köszönhetően, és ez által hatalmas előnyökre tettünk szert” – nyilatkozta dr. Peter Malanik, az Austrian üzemeltetési vezetője az AEA adatai kapcsán. Malanik hozzátette: „a hosszú távú szegmensben jelenleg mi vagyunk a legjobb európai légitársaság járataink érkezésének pontosságát tekintve. A rövid- és közép-távú járataink pontosságát tekintve – amely rendkívül nagy jelentőséggel bír átszálló utasaink számára – az európai ranglistán a kiemelkedő harmadik helyet foglaljuk el. Egy ilyen gyors teljesítményjavulás felállította a mércét az iparág számára: a változékony időjárás, a légi irányítási központok korlátozott kapacitása és a repülőtéri sztrájkok ellenére sikerült a menetrend szerinti és charterjárataink magas színvonalú kezelését fenntartani, amelyet utasaink elvárnak tőlünk. Amennyiben szeretnénk pozíciónkat megerősíteni és vezető szerepet betölteni a fontos ipari helyszínekért folytatott egyre erősödő versenyben, hatékony és rendszerszerű együttműködést kell létrehoznunk az Austro Controllal és a Bécsi Nemzetközi Repülőtérrel. Ez az egyetlen mód arra, hogy a versenypiaci előnyöket teljes mértékben ki tudjuk aknázni, a hálózat minőségének javításával és ez által az átszálló utasforgalom és elhelyezkedésünk vonzerejének fokozásával.”˙Hálózati légitársaságként az átszálló utasok számára minden egyes nap több száz járathoz biztosít csatlakozást az Austrian, ezért kiemelkedő teljesítmény, hogy a Csoport a vezető európai légitársaságok között a járatok megbízhatóságát és pontosságát tekintve 2007-ben előkelő helyet szerzett, és a társaság kiemelkedő szolgáltatási színvonalát tekintve is elismerésben részesült.
Fogyasztóvédelmi kampány a légi utasok jogairól
Tavaly októberben elindult az EU fogyasztóvédelmi kampánya - „Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük!” szlogennel -, amelynek célja a magyar állampolgárok tájékoztatása az őket itthon és más uniós tagállamokban megillető fogyasztói jogokról.A kampány nyolcadik kiemelt témája a légi utasok jogaira vonatkozik. Egy 2007 decemberében készített Gallup felmérés szerint a 25-45 éves magyarok fele nem ismeri a repülőjegy-foglalás során őket megillető jogokat. A megkérdezetteknek csupán 27 százaléka állította, hogy tisztában van ezekkel, amikor repülőjegyet foglal, 65 százalékuk pedig szeretne többet megtudni a járat foglalásával és törlésével kapcsolatos fogyasztói jogokról. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez számos panasz érkezik a légiutazással kapcsolatban. Amennyiben az utasok járatát törlik, vagy beszállásunkat visszautasítják (például túlfoglalásra hivatkozva), kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van jogunk, emellett a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásunkról. Kártalanításkor a repülőút távolságától függően 250-től 600 euróig terjedő kártérítést kaphatunk. Járattörlés esetén azonban nem jár kártalanítás, ha tájékoztattak bennünket a törlésről legalább 14 nappal a menetrend szerinti indulási időpontot megelőzően, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánlanak fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák. Amennyiben a légifuvarozó arra számít, hogy egy járat indulása a menetrend szerinti induláshoz képest késni fog, a várakozási idővel ésszerű arányban frissítőket, díjmentes telefonálási lehetőséget kell felajánlania, emellett szállást is biztosítania kell, ha egy vagy több éjszakai ott tartózkodás szükséges. Késésnek számít: • 2 óra 1500 km-es vagy annál rövidebb útnál; • 3 óra az összes Közösségen belüli, 1500 km-nél hosszabb út és az összes egyéb, 1500 és 3500 km közötti út esetén ; • 4 óra a fentieken túl; • 5 órás késés esetén a jegy vételi árának 7 napon belüli visszatérítésére vagyunk jogosultak. A fogyasztók további információért és tanácsért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE-hoz) fordulhatnak (www.ofe.hu).