Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Jogosultak a kártalanításra a késő légi járatok utasai
Átalányalapú kártalanítást kérhetnek a légi társaságtól azok az utasok, akik végső célállomásukat az előre tervezett érkezési időhöz képest három, vagy több órával később érik el, amennyiben a késést nem rendkívüli körülmények okozzák - mondta ki csütörtöki ítéletében az Európai Bíróság.Az állásfoglalással az uniós bírák a témába vágó EU-rendeletet egészítették ki. A jogszabály egyértelműen rendelkezik arról, hogy a légi járat törlése esetén az utasok 250 és 600 euró közötti összegű átalányalapú kártalanításra jogosultak, ugyanakkor nem írja elő kifejezetten, hogy a késéssel érintett légi járatok utasait is megilletné ilyen jog. A bíróság azt is kifejtette, hogy a késés időtartama, még ha az jelentős - akár egynapos - is, nem elegendő ahhoz, hogy a légi járatot töröltnek lehessen tekinteni. A késő repülőgépet nem lehet töröltnek tekinteni, ha az indulás időpontjától eltekintve a légi járat többi tényezője, köztük az útvonal, az eredetileg tervezetthez képest változatlan marad. Ezzel szemben, ha a légitársaság az eredetileg tervezett indulási időpontot követően más légi járaton biztosítja az utasok szállítását, a járat töröltnek tekinthető. A bíróság azt is megállapította, hogy a késő gépek utasai hasonló (időveszteségben megnyilvánuló) kárt szenvednek, tehát helyzetük összehasonlítható a törölt járatok utasaiéval. Ugyanis a röviddel az indulás előtt törölt járatok utasai akkor is jogosultak a kártalanításra, ha számukra átfoglalást ajánlottak fel, amennyiben időveszteségük eléri, vagy meghaladja a három órát az utazás eredetileg tervezett időtartamához képest. Nem lenne indokolt a késéssel érintett utasok eltérő kezelése, amennyiben végső célállomásukat az eredetileg tervezett érkezési időponthoz képest három, vagy annál több órával később érik el. Ha viszont a légi fuvarozó bizonyítani tudja, hogy a járat késését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyek kívül esnek tényleges befolyásán, és amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni, a késés "nem keletkeztet kártalanítási jogot" - derül ki az ítéletből. (MTI)
Elnéptelenítette Velencét a turizmus
Velence velenceiek nélkül maradhat, lakóit lassan a kihalás szélén álló, veszélyeztetett fajnak lehet tekinteni.A lagúnák közötti élet egyre nehezebb, jelentős elvándorlás figyelhető meg, éppen ezért egyre több az olyan kezdeményezés, amelyek érzékenyebben reagálnak a város elnéptelenedésére. Október 21-re 60 ezer fő alá csökkent a lélekszám Velencében, amelyet alig négy évtizede még 120 ezren lakta. A megmaradt velenceiek összefogtak és a venessia.com internetes címen egyesültek. A tagok szombatra Il Funerale di Venezia elnevezéssel a város jelképes temetését is meghirdették, a kezdeményezéssel a fogyatkozó lakosság problémájára akarják felhívni a figyelmet. - Már két éve elhelyeztünk egy fényreklámot, ami a városban lakók számát mutatta. Azt is megmondtuk, hogy ha 60 ezer alá esik a szám, megtartjuk a város temetését. Hatvanezernél kevesebben már nem vagyunk város, csak egy falucska - magyarázta Matteo Secchi, a kezdeményezés egyik vezéralakja.A szokatlan akcióval a velenceiek a közvéleményt akarják érzékenyebbé tenni mindennapos problémáik iránt, és fel akarják hívni a figyelmet arra, hogy a politikai intézmények felől semmilyen segítség nem érkezik. A város lakóinak ugyanis minden nap meg kell küzdeniük a patkányokkal, a galambokkal, a felettébb magas árakkal, a szeméttel, a csatornák időszakonkénti kibírhatatlan bűzével és a turisták hadával. Az északolasz városban olyan magasak a lakásárak, hogy a fiataloknak el kell hagyniuk Velencét, és valamelyik közeli kisvárosban - például Mestrében - kell otthont keresniük maguknak. A lakásokból és régi épületekből pedig legtöbbször szálloda lesz - említette Secchi. Azok, akik mégis a maradás mellett döntöttek, a politikusoktól remélnek intézkedéseket az elvándorlás megállítására. - Pedig Velence a jövő városa. Nincsenek autók, minden a gyalogosoké, békét és nyugalmat sugároz - hívta fel a figyelmet Secchi. (MTI)
Kiugróan népszerű a biometrikus útlevél
Júniusi bevezetésétől több mint 140 ezer, digitalizált ujjnyomatot tartalmazó, második generációs biometrikus útlevelet igényeltek.2009. november 13-án közös sajtótájékoztató keretében számolt be a második generációs biometrikus útlevél magyarországi bevezetésének eddigi eredményeiről dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter, dr. Ignácz István a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke, és Polgár Tibor a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. A második generációs biometrikus útlevél kialakítását és hazai bevezetését támogató európai uniós projekt eredményeképpen, 2009. június 28-ától digitalizált ujjnyomatot is tartalmazó útlevél kerül kiadásra Magyarországon - értesült a Napi Turizmus a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől.A júniusi bevezetéstől 2009. október 31-ig 140 758 db második generációs biometrikus útlevél iránti kérelmet nyújtottak be az állampolgárok. A második generációs biometrikus útlevél projekt keretén belül megteremtődött annak a lehetősége is, hogy a szülő, vagy törvényes képviselő a 14 éven aluli kiskorú számára személyazonosító igazolványt igényeljen. 2009. október 31-ig a nyilvántartási adatok szerint 14 év alatti kiskorú számára 46 608 db személyazonosító igazolványt igényeltek. A digitalizált ujjnyomatot is tartalmazó, második generációs e-útlevél bevezetésének, valamint az ehhez szükséges infrastrukturális és informatikai fejlesztéseknek célja Magyarország európai uniós tagságából eredő ez irányú kötelezettségének teljesítése volt. A biometrikus azonosítók alkalmazásával az úti okmányok biztonságosabbak a jogosulatlan felhasználással szemben, az okmány és annak valódi birtokosa között ugyanis megbízható és elválaszthatatlan kapcsolat jön létre. A személyazonosító igazolvánnyal rendelkező 14 év alatti kiskorúak Európa számos országába utazhatnak az okmánnyal, így megszűnik az útlevél elkészíttetésének többletterhe, hiszen számukra a személyi azonosító igazolvány igénylése illetékmentes. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében valósult meg 989 millió Ft-os támogatással.
Külügyi tanács: kerüljük el a Zöld-foki szigeteket
2009. október 28-án a Zöld-foki Köztársaság Egészségügyi Minisztériuma bejelentette, hogy egy ismeretlen eredetű vírusos járvány több mint 3300 megbetegedést okozott az országban - közölte a napokban a Magyar Külügyminisztérium.Az illetékesek az Egészségügyi Világszervezet szakembereivel együttműködve azóta megerősítették, hogy dengue-lázról van szó, amely már halálos áldozatokat is követelt. A vírust elsősorban szúnyogok terjesztik, és az elégtelen higiéniai körülmények között élő embereket fenyegeti. Az enyhe láz mellett ízületi fájdalmakat, kiütéseket, rosszullétet, hányingert és fejfájást okoz; lefolyása nemritkán halálos kimenetelű. Egyetlen variánsa ellen sincs még védőoltás. A járvány miatt a Külügyminisztérium a Zöld-foki Köztársaságot a II. Fokozott biztonsági kockázatot rejtő további országok és térségek kategóriába sorolja, és javasolja, hogy az oda utazó magyar állampolgárok különös körültekintéssel készüljenek fel utazásukra, tanúsítsanak fokozott elővigyázatosságot, illetve utazásukat lehetőség szerint a körülmények javulásáig halasszák későbbre. Az utazást megelőzően javasolják felkeresni az Országos Epidemiológiai Központot (1097 Budapest, Gyáli út 2-6., tel: 476-1100, fax: 476-1223, honlap: http://www.oek.hu), ahol az aktuális közegészségügyi helyzettel, a szükséges védőoltásokkal valamint az egyéb trópusi egészségügyi kérdésekkel kapcsolatban naprakész tájékoztatást adnak. Felhívják egyúttal a magyar állampolgárok figyelmét, hogy a Zöld-foki Köztársaságban nem működik magyar külképviselet. Az akkreditált magyar nagykövetség Lisszabonban, a legközelebbi magyar nagykövetség a nigériai Abujában, illetve a marokkói Rabatban található; így az országba utazóknak a konzuli segítség nyújtása nehézségekbe ütközik, és hosszabb időt vesz/vehet igénybe. Ezért a külügyi tárca javasolja, hogy a turisták vegyék fel a kapcsolatot az Európai Unió valamely tagállamának helyi képviseletével.
Jól jövedelmez Berlinnek a bunkerturizmus
Ma, csaknem húsz évvel a fal leomlása után a hidegháborús berlini menekülőalagút- és bunkerrendszer népszerű turistalátványosság. Tavaly több mint 150 ezer látogatót vonzott.Hasso Herschel a 60-es és a 70-es években több tucatnyi embernek segített Nyugatra menekülni a titkos alagutakon át, amelyek közül néhánynak a kiásásában maga is részt vett. - Ez volt a legjobb dolog, amit valaha is tettem életemben - mondta az AP amerikai hírügynökségnek nyilatkozva. A 74 éves, már nyugdíjas Herschel rendszeresen kalauzol végig turistacsoportokat a berlini utcák alatti rejtett világon. Ő maga 1961-ben hamis útlevéllel szökött át az akkori Nyugat-Németországba, és már a következő év szeptemberében részt vett egy menekülőalagút kiásásában. - Az alagút bejárata egy Bernauer utcai, akkor még kelet-berlini ház pincéjében volt - idézte fel Herschel húga, Anita Möller, aki csecsemőkorú kislányával és férjével együtt menekült Nyugatra. - Először aggódtam, mert klausztrofóbiás vagyok, félek a sötét, szűk helyeken... De amint bent voltunk az alagútban, elszállt minden félelmem. Huszonkilenc ember szökött Nyugatra azon az alagúton át. Az alagutak a legkülönfélébbek voltak. Volt, amelyik még 30 méter hosszú sem volt, de akadt 170 méteres is. Némelyik csőre hasonlított, négykézláb is alig lehetett elférni benne, de volt olyan is, amelyben kényelmesen fel lehetett egyenesedni. Kiásásuk ettől függően három napig - vagy akár fél évig is eltartott. Az alagútásások egészen 1982 áprilisáig folytak Berlin alatt, és nagyjából 300 ember számára nyújtottak szökési lehetőséget. A menekülők az életüket tették kockára, mert a keletnémet határőröknek tűzparancsuk volt. Történeti kutatások szerint 136-an vesztették életüket a falon való átkelés közben, és további 700-800-an a csaknem 1400 kilométeren át kígyózó határ mentén. Nem lehet tudni, hányak voltak az áldozatok között olyanok, akiket akkor lőttek le, amikor alagúton keresztül próbáltak szökni. Berlin városa a múlt hónapban tüntetett ki két egykori keletnémetet, Siegfried Noffkét és Dieter Hötgert - egyiküket posztumusz -, akiket 1962. június 12-én alagútásás közben tetten értek a hatóságok. Noffkét megölték, Hötgert súlyosan megsebesítették. A berlini fal 1961 augusztusára készült el. Az év végéig még vagy 600-an menekültek nyugatra a városi csatornarendszeren vagy a metróalagúton keresztül, de az év végére a keletnémet határőrség ezt az útvonalat is lezárta. Ekkor kezdődtek az alagútásások. Sok alagutat még azelőtt felfedezett a határőrség vagy a Stasi - a rettegett keletnémet titkosrendőrség -, hogy használhatták volna. Több beomlott, volt, amelyiket víz árasztott el. - Összesen 71 alagútépítési kísérletet számoltunk össze, de ezeknek csak 20 százaléka volt sikeres - magyarázta Dietmar Arnold, a föld alatti alagútrendszer feltárását végző és a túrákat szervező társaság vezetője. - Az alagutak többségét Nyugatról kezdték ásni Kelet felé a Nyugat-Németországba menekült keletnémetek, sokszor azért, hogy kimenekítsék a családtagjaikat. Az Arnold vezette társaság modellalagutat rendezett be a látogatóknak Wedding kerületben egy egykori hidegháborús bunkerben - - vödrökkel, lapátokkal és a homok elhordására szolgáló kis facsillével. Az alagútban hátborzongató légkört teremt a félhomály és a falra függesztett, a hidegháborús korszakból származó, fluoreszkáló képek. A turistákat elviszik a Mitte kerületben lévő Bernauer utcába is. Akkoriban ez volt az egyik legnépszerűbb hely a föld alatti menekülést fontolgatók körében, méghozzá azért, mert itt magas a talaj agyagtartalma. - Ma már egy sem járható az eredeti alagutakból - közölte Dietmar Arnold. - De néha még előfordul, hogy egy-egy építkezésen újakra bukkanunk, amelyeken át talán sok ember talált rá a szabad életre. (MTI)
Megnyílik az első űrszálloda 2012-ben
Már lehet "szobát" foglalni az első űrszállodában, amely a tervek szerint 2012-ben nyílik meg egy barcelonai vállalkozás vezetőinek szervezésében. A Galactic Suite (Galaktikus lakosztály) nevű szállodában az első időkben négy vendég és - személyzet gyanánt - két űrhajós tartózkodik majd. Egy hároméjszakás kiruccanás - a jelenlegi előjegyzés árai szerint - hárommillió euróba kerül, de ebben benne van egy nyolchetes felkészítés is egy trópusi szigeten - derül ki a De Telegraaf című holland lap hétfőn megjelent barcelonai tudósításából.A vendégeket külön űrrakéta szállítja majd a 450 kilométeres magasságban épülő, molekula kinézetű űrhotelba, amely naponta tizenötször megkerüli a Földet. Az érdeklődők egyebek között a súlytalanságot élvezhetik a galaktikus lakosztályban, és részt vehetnek tudományos kísérletekben is. Xavier Claramunt, a cég igazgatója, volt űrhajómérnök a cikk szerint elmondta, hogy a szállodát a fellendülő űrturizmus előfutárának tekintik. Szerinte már néhány évtizeden belül lehetségessé válhat, hogy az emberek úgy béreljenek űrszállodát, mint most bárhol máshol. Korábban közölt számítások szerint mindazonáltal jelenleg csak néhány ezren élnek a Földön, akik megengedhetik maguknak a tetemes költségeket. Továbbra is homály fedi egyébként, hogy milyen befektetők állnak a mintegy 3 milliárd dolláros beruházás mögött (http://www.galacticsuite.com). Már eddig 43-an foglaltak szobát a három év múlva nyíló űrszállodában - derül ki a sajtójelentésből. (MTI)
Hét éve sikeresen szárnyal a Germanwings
Jubileumot ünnepel a Germanwings: a német diszkont légitársaság első repülőgépe 7 évvel ezelőtt, 2002. október 27-én szállt fel a Köln/Bonn Repülőtérről. A vállalat azóta sikeresen teljesítette növekedésre vonatkozó terveit. A Germanwings – amely jövőre valószínűleg átlépi a 10 milliós utasszámot – további növekedési tervében szembe név a jövő év legnagyobb kihívásával, a nyereséges működés fenntartásával. A gazdasági válság ellenére a Germanwings repülőgépeinek átlagos helykihasználtsága idén fokozatosan 81% fölé emelkedett. A légitársaság flottáját alkotó 27 repülőgép idén összesen 130 útvonalon szállít utasokat a Germanwings 5 központi repülőteréről: Köln/Bonnból, Stuttgartból, Berlin-Schönefeld-ről, Hamburgból és Dortmundból. Csak Köln/Bonnból, ahol a légitársaság piacvezető pozíciót tölt be, kiemelkedő számú, 57 célállomás érhető el. Stuttgartból, ahol szintén a Germanwings tölti be a vezető pozíciót, 38 célállomásra juthatnak el közvetlenül az utasok. Berlin-Schönefeldről 20, Hamburgból 6, Dortmundból 4 úticélra közlekednek a Germanwings repülőgépei. A Germanwings útvonalhálózata már idén jelentősen bővül: észak-déli irányban Gran Canariától Reykjavikig, kelet-nyugati irányban pedig Teneriffától Moszkváig és Ankaráig húzódik a légitársaság új térképe. A kölni székhelyű Germanwings 2010-ben 4 új Airbus A319-es típusú repülőgéppel bővíti flottáját, melyből 2 Köln/Bonnból teljesít majd szolgálatot - így 16-ra emelkedik a Köln/Bonn Repülőtéren állomásozó Germanwings-repülőgépek száma. A Köln/Bonn Repülőtérről számos új célállomásra juthatnak el az utasok. A 2009/2010-es téli menetrendben Manchester, Hamburg, Velence, Salzburg, Klagenfurt, Fuerteventura, Gran Canaria és Teneriffa, a 2010-es nyári menetrendben Koppenhága, Madrid és Szantoríni kerül az újonnan elérhető úticélok közé. A Germanwings az idén várható 4,1 milliós utasszámot jövőre 4,4 millióra tervezi növelni a Köln/Bonn Repülőtéren. A légitársaság további célkitűzése, hogy ugyanebben a légikikötőben a jelenlegi 38%-os piaci részesedését 2011-re 50%-ra emelje. A 2009/2010-es téli menetrendben Hamburgból Köln, Klagenfurt és Salzburg, Dortmundból pedig Salzburg szerepel új célállomásként. Germanwings – Európa diszkont légitársaságaA Germanwings a legvirágzóbb diszkont légitársaságok egyike Európában, amely öt központi repülőtérről – Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeld, Hamburg és Dortmund - kínál járatokat több, mint 70 európai célállomásra. A diszkont légitársaság fiatal flottát üzemeltet, amely jelenleg 27 darab Airbus A319 típusú repülőgépből áll.
Megvennék a síparadicsomot szent földjük védelmében a navahók
Síparadicsom megvásárlásával próbálnák megmenteni ősi szent földjüket a háborgatástól a navahó indiánok.A navahók nemzeti tanácsa felhatalmazta képviselőit, hogy kezdjenek tárgyalásokat a Flagstaff közelében fekvő Arizona Snowbowl megvásárlásáról. Az indiánok sokáig pereskedtek a síparadicsommal, mert az a törzs szent földjéről származó ipari vízből akar havat csinálni az utóbbi években hóban szűkölködő terep beterítésére. Júniusban az amerikai legfelsőbb bíróság végleg elutasította az ügyüket, és a téli üdülőhely tulajdonosai azt tervezik, hogy már jövőre üzembe állítják a hógépeket. "Az öregek és törzsi hagyományaink őrzői azt várják, hogy tegyünk valamit a folyamat megállítása érdekében, és néhányan hajlandóak vagyunk ezt forrásainkkal is támogatni" - mondta Raymond Maxx, az egyik szponzor, hozzátéve, hogy ily módon a törzs tagjaira és az idősekre nehezedő nyomást és feszültséget is enyhíteni tudják. Eric Borowsky, a síparadicsom többségi tulajdonosa ugyan kijelentette, hogy az üdülőhely nem eladó, mindazonáltal megjegyezte: a vásárlási ajánlatokat - bár eddig még egyet sem kapott - köteles a többi tulajdonos elé terjeszteni. Az Arizona Snowbowl jelenlegi gazdái 1992-ben 4 millió dollárért vásárolták meg a síparadicsomot, amely 1937 óta fogadja a hósport szerelmeseit. (MTI
A pilóták cáfolják, hogy elaludtak volna, amikor túlrepültek úti céljukon
Kétszáznegyven kilométerrel túlrepült úti célján a Northwest Airlines légitársaság Minneapolisba tartó járata, ám a gép első tisztje a hét végén cáfolta a feltételezéseket, hogy ő és a kapitány elaludtak vagy hevesen vitatkoztak, amikor szerda éjszaka félre manőverezték a repülőgépet."Biztonsági szempontból ez nem volt egy súlyos esemény... Nem aludtunk el, nem vitatkoztunk, nem keltünk birokra egymással" - hangoztatta Richard Cole pilóta egy nyilatkozatában. Ám nem volt hajlandó elárulni, miért tartott oly hosszú ideig neki és a gép kapitányának, Timothy B. Cheneynek, hogy az irányítótorony rádióhívásaira válaszoljanak. "Azt tudom csak mondani, hogy a repülőgépek rendszeresen elvesztik a kapcsolatot a földi irányító személyzettel. Ez megtörténik. Néha azonnal helyreáll a kapcsolat, néha időbe kerül, amíg valaki észreveszi, hogy nincs összeköttetés" - magyarázta. Az amerikai légitársaság és a szövetségi légügyi hatóság (FAA) vizsgálatot indított az ügyben, és lehetséges, hogy a pilótákat felfüggesztik állásukból, vagy bevonják engedélyüket. A hatóságok a hét végén lemásolták a pilótafülke hangrögzítőiről a felvételeket, hogy meghallgatva, megtudhassák mi is történt szerda éjszaka, amikor a légiirányítók és pilóták több mint egy órán keresztül próbálták meg felvenni a kapcsolatot a San Diegóból Minneapolisba tartó járattal. A repülőtér illetékesei még a Nemzeti Gárdát is riadóztatták, hogy készítsenek elő repülőgépet, amely az úti célján túlrepült utasszállító nyomába ered, végül azonban nem kellett katonai gépet útnak indítani. Még a Fehér Ház illetékesei is éberen figyelték a 144 utast szállító repülőgép útját - közölte Nick Shapiro szóvivő az AP amerikai hírügynökséggel szombaton. Arról nem szólt, hogy Barack Obama elnököt tájékoztatták-e a rejtélyes ügyről. Repülésbiztonsági szakemberek és pilóták szerint a legvalószínűbb magyarázat az lehet, hogy a pilóták elaludtak az úton. (MTI)
Energiatakarékosan ünnepli 120 éves évfordulóját az Eiffel-torony
Különleges fényjátékkal ünneplik az Eiffel-torony megépítésének 120. évfordulóját: a 12 perces színkavalkádot december 31-ig esténként négy alkalommal élvezhetik a párizsiak és a turisták.A francia főváros jelképét felavatásakor 1889-ben 10 ezer gázlámpa világította meg; 2009-ben az évfordulós ünnepségre négyszáz reflektorba elhelyezve 15 ezer apró, energiatakarékos világító diódával szerelték fel a karcsú építményt, amelyek háromszor kevesebb energiát fogyasztanak, mint a megszokott kivilágítás. Az esti órákban már hagyománnyá vált ötperces csillagszórószerű ezüstös villogást a torony Szajna-parti oldalán este 8, 9, 10 és 11 órakor 12 perces úgynevezett sztroboszkopikus hatást keltő varázslatos fényjáték követ: villódzás helyett a különböző, időben egymást követően felvillanó színes pontok a néző számára a mozgás érzetét keltik, mint egy mozifilmben. Az év végéig tartó színkavalkádot egyhónapos előkészítés előzte meg: a világhírű építményt kezelő SETE társaság félmillió eurót szánt a projektre. Jacques Barrier, az Eiffel-torony világításáért felelős mérnöke szerint a párizsiak még soha nem láthattak ennyire kevés energiafogyasztással hasonlóan gazdag és szép fényjátékot. Az előadás koncepcióját kitaláló Bernard Schmitt és Jacques Rouveyrollis elképzelése szerint a fényjáték az Eiffel-torony történetét mutatja be: az első képben a felfelé rohanó apró kék fények a torony építését szimbolizálják, majd a többszöri átfestést felidéző mozgások után "őrületes fényjátékok" következnek. Az Európai Unió soros francia elnökségének tiszteletére tavaly ilyenkor kékbe borult az Eiffel-torony, az elmúlt hetekben pedig a franciaországi török évad alkalmából piros-fehér fények uralták. A műemléket működtető önkormányzati vegyesvállalat - amely 2005-ben elkötelezte magát a torony energiafogyasztásának 30 százalékos csökkentése mellett - 2010-től szerényebb kivilágítást ígér. "A jövőben csak a különleges alkalmakkor lesznek fények, különben hozzászoknak a párizsiak, az pedig nemkívánatos" - mondta Jean-Bernard Bros, a SETE elnöke a France 2 közszolgálati televízióban. A 325 méter magas Eiffel-tornyot évente közel 7 millióan keresik fel: a torony a világ leglátogatottabb fizetős műemléke, s a világviszonylatban legtöbb turistát fogadó Franciaország egyik legfőbb látványossága. (MTI)