Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Koszovó nemzetközi kampányt indított turizmusa fellendítéséért
2009. november 11.

Nemzetközi reklámkampányt indított Koszovó, hogy javítsa az alig több mint másfél éve független állam arculatát, és minél több turistát és befektetőt vonzzon.

A hétfőn indult reklámhadjárat - amelyet a híres Saatchi and Saatchi ügynökség vezényel le - egyrészt 60 másodperces klipekből fog állni, amelyeket a CNN amerikai hírtévében, a BBC brit közszolgálati adón, továbbá a Euronews, a CNN Türk, a Bloomberg és a Eurosport tv-csatornákon vetítenek. Emellett informatív hirdetések jelennek meg az országról olyan nagy nemzetközi hetilapokban mint a The Economist vagy a Newsweek.

A Saatchi and Saatchi januárban nyerte el a pristinai kormány által kiírt 5,7 millió eurós megbízást. A reklámkampányt ünnepélyes külsőségek között indították el; a ceremónián jelen volt Fatmir Sejdiu koszovói elnök és Hashim Thaci koszovói kormányfő is. Eddig a világ 62 országa ismerte el Koszovó függetlenségét, köztük az Európai Unió legtöbb állama és az Egyesült Államok. Szerbia nem hajlandó elfogadni egykori tartománya egyoldalú kiválását, és az ENSZ-tagállamok által előterjesztett jogvitákkal foglalkozó hágai Nemzetközi Bírósághoz fordult. A bíróság december elején fogja először tanulmányozni a kérdést. (MTI)

forrás: www.turizmusonline.hu