Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Májustól felállványozzák a Colosseumot
Májustól felállványozzák az ókor egyik legismertebb műemlékeként számon tartott római Colosseumot, amely a restaurálás alatt is látogatható marad.A Colosseum helyreállítása május 20-án kezdődik - jelentette be az olasz sajtóban Francesco Giro volt kulturális államtitkár. Hozzátette, hogy a restaurálás kezdete Róma számára ünnepnap lesz, hiszen a város jelképének számító amfiteátrum hetvenhárom éve vár erre. Utoljára a negyvenes években hajtottak végre jelentős beavatkozást a Colosseumon, és azóta csak "darabjait veszítette". Az utóbbi években egymás után omlottak le az ókori műemlék folyosóin a mennyezet darabjai vagy külső falainak kövei. Jól látható repedések és törések barázdálják az épületet, és ezek a látogatókat is veszélyeztetik.A 80-ban felavatott Amphiteatrum Flavium 48,5 méter magas, 188 méter hosszú, 156 méter széles. A 25 millió eurós restaurálás finanszírozását Diego Della Valle firenzei vállalkozó ajánlotta fel Róma városának. Az olasz kereskedelmi kamara számításai szerint a Colosseum az egyik legismertebb kereskedelmi márkanév, értéke 91 milliárd euróra becsülhető. A restaurálás első fázisa három évig tart a külső falak helyreállításával. Rendbe teszik a Colosseum "kerítését" is: az egykori bejáratként szolgáló földszinti árkádok új vasrácsot kapnak. A restaurálás következő szakaszában a Colosseum előtti téren szolgáltatási-információs központot építenek, és megkezdik az amfiteátrum egykori színpadának helyreállítását is. A munkát eddig a restaurálás különböző munkáira kiírt pályázatok körüli jogviták lassították: az olasz közigazgatási bíróság februárban tisztázta a helyzetet.
Sűrűbbé válnak a buszjáratok Ferihegyre
Május 1-jétől a jelenleginél sűrűbben, kibővített üzemidővel járnak a budapesti repülőtérre közlekedő 200E autóbuszok. Az sűrűbb menetrend a turistaszezon végéig, szeptember 30-ig lesz érvényben.A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a tavaszi-nyári turistaszezonban lényegesen többen közelítik meg vagy hagyják el tömegközlekedéssel, mint ősszel vagy télen. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. ezért május 1-jével átalakítja a 200E és kapcsolódó járatok közlekedését.Május 1-jétől, szerdától új menetrendet vezetnek be a 200E busz közlekedésében, a járat menetrendjét a repülőgépek közlekedési rendjét és a szezonális utasforgalmat figyelembe véve. A kora reggeli repülőgépekhez való csatlakozás érdekében több mint egy órával, hajnali 4 órára előrehozzák a buszok üzemkezdetét. Az első két járat 4 órakor és 4:30-kor a Határ út M végállomásról indul.Emellett a 200E a nap nagy részében lényegesen gyakrabban közlekedik majd, a turistaszezonban a buszok 10 helyett 7-8 percenként követik majd egymást reggel 7 és este 20 óra között. Az óránként felkínált kapacitás mintegy 33 százalékkal nő, ezáltal csökken az esetenként kialakuló zsúfoltság.Továbbá megkétszerezik az indulások számát is, így az esti órákban 20 helyett 10 percenként járnak majd a buszok. Az indulási időpontokat úgy alakítják ki, hogy a reptérről érkezőknek a Kőbánya-Kispest M végállomásra érkező utolsó M3-as metró is elérhető legyen.A késő este leszálló repülőgépek érkezéséhez igazodva a busz üzemidejét is jelentősen meghosszabbítják: az utolsó 200E éjfél után, 0:21-kor indul majd a Liszt Ferenc Airport 2 végállomásról. Az utolsó öt járat - Kőbánya-Kispest M érintésével - egészen a Határ út M-ig közlekedik.
Németalföldi mesterek az Albertinában
Századik, jubileumi tárlata alkalmából németalföldi mesterek rajzai láthatók a bécsi Albertinában. A Bosch Bruegel Rubens Rembrandt című kiállítás a Németalföld két részre szakadásának kontextusában mutatja be a térség művészetét.A bécsi Albertina grafikai gyűjteménye világviszonylatban is jelentős számú németalföldi rajzzal büszkélkedhet, amelyek tematikai, technikai és stilisztikai gazdagsága kiváló bizonyítékai a németalföldi művészet sokszínűségének. Ebből a mintegy ötvenezer darabot számláló gyűjteményből tekinthet meg 170 alkotást a nagyközönség a kiállítóház századik, jubileumi tárlata alkalmából. A 2013. június 30-ig látható Bosch Bruegel Rubens Rembrandt című kiállítás a késő középkortól a 17. századig a kultúra kontextusában mutatja be a térség kettészakadását és felvirágzását. A Németalföld történetének meséje Jan van Eyck, Rogier van der Weyden, Petrus Christus és Dirk Bouts egy-egy kiemelkedő alkotásával kezdődik, amikor Észak-Burgundia művészete még nagyjából egységes volt és európai alkotók generációi számára szolgált ihletésül. A tárlat első csúcspontját Hieronymus Bosch és Id. Pieter Bruegel munkái jelentik, a 16. század Gossaert, Heemskerck és Goltzius alkotásaival folytatódik. A németalföldi művészetet ekkorra már a sokoldalúság jellemzi: az ókor és az itáliai reneszánsz hatására egy sor iskola jött létre egy-egy város körül, amelyek egy-egy stílusra és témára specializálódtak. A vallásos művészet mellett - főleg az északi tartományokban - profán témák is teret nyertek, akárcsak a tájkép és a zsánerművészet. A terület kettéválásával egyre egyértelműbbé vált a különbség a holland és a flamand művészet között. Míg a katolikus délen a bibliai és mitológiai ihletésű historikus festészet hódított és a Rubensi barokk uralta a flamand művészetet, addig a kálvinista, polgári északon a profán művészet élte virágkorát. Olyan témákban születtek rajzok, festmények, amelyeket korábban "papírra nem valónak" bélyegeztek. A zsáner- és tájképek, tengeri jelenetek, csendéletek és portrék bepillantást engedtek a polgárság mindennapjaiba. A kiállítás központi témáját is ez az időszak, Hollandia "arany" 17. százada alkotja Rembrandttal és a körülötte létrejövő iskolával, valamint a kor híres flamand mestereivel, Peter Paul Rubens-szel, Anton van Dyck-kel és Jacob Jordaens-szel.
Airbus 2050 koncepció
Már abba is elég szédítő belegondolni, hogy óránként 800 km/h-s sebességgel hasíthat az égen egy fémdobozban, de az Airbus ezt a gravitációval dacoló utazást egy átlátszó felületű repülőgépen képzeli el. A repülőgépipar egyik vezetője a legmodernebb tervezési elképzelések használatával olyan repülőgép-koncepció alkotott, amelynek - legalábbis egyelőre - nem a repülés a célja: egy olyan innovációs eszköz, amely "beindítja a mérnökök képzeletét, és... megvilágítja a repülés előtt álló kihívásokat, illetve döntéseket." A koncepcióban, amely reményeik szerint az Airbus 2050-es modelljeit tükrözi, a biomimetika elvei alapján alakították a formákat és az anyagokat. Az elképzelés leginkább szembeötlő eredménye a repülőgép törzse, amelyet átlátszatlan fém helyett a szerkezeti anyag pókhálószerű hálózatából áll, és egy kicsit csontvázra hasonlít. Valójában pontosan ezt idézi ez a szerkezet, hiszen a madarak csontszerkezete ihlette.A vállalat jövőbeni formaterveinek egyik bemutatója során Charles Champion vezető mérnök kifejtette, hogy a "csont egyszerre könnyű és erős, mivel a porózus belső szerkezete csak a szükséges helyeken tartalmaz anyagot, máshol üreges." A repülőgép úgynevezett "bionikus csontjai" közötti tér panorámaablakként működik a repülőgép teljes felületén. "Láthatja majd a piramisokat vagy az Eiffel-tornyot a repülőgép átlátszó padlózatán keresztül."Míg a szerkezettervet évezredek óta létező élőlények ihlették, az anyagok többségének előállításához használt technológia mindössze alig egy évtizede ismert. A 3D nyomtatás egyike az olyan technológiáknak, amelyek segítségével az Airbus megalkothatja a tervhez szükséges pontos formákat. Ezeket először számítógépen rajzolják meg, majd rétegenként, gyorsan gyártják le őket. Így a forma pontosan az elképzeléseknek megfelelően, hulladék nélkül alakítható ki. A kabin elektromos rendszerének kialakításához az Airbus egy agyhoz hasonló "intelligenciahálózat" beépítését tervezi a repülőgép falaiba, amely a rengeteg kábel, vezeték és kapcsoló nélkül reagál a belső tér klímaváltozásaira.Mindezek a stratégiák - a könnyű szerkezet, a hulladékmentes gyártási folyamat és a vezeték nélküli elektromos rendszer - mind hozzájárulnak az emisszió és az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez. Ha kevesebb erőforrásra van szükség az egyes repülőgépek gyártásához, az összességében jelentős javulást eredményezhet a repülés környezeti hatása szempontjából. Ebben a tekintetben az Airbus koncepció-repülőgépe egyike azon kevés dolognak (legalábbis egyelőre), amelyek esetén az "organikusan növesztett" kifejezés nem az élelmiszerekre, hanem az ülésekre vonatkozik. A repülő ülései valószínűleg növény alapú bioanyagokból állnak majd. Ez még az emlékező emlékező habon és az intelligens anyagokon is túlmutat, és emlékszik a test optimális helyzetére.Természetesen az interaktív zónáknak köszönhetően az utasok által jelenleg élvezett kényelem minden eleme rendelkezésre áll a repülési élmény során: az utasok ismerkedhetnek, játszhatnak, valamint különböző holisztikus kezelésekben, például masszázsban és aromaterápiában is részesülhetnek. Mindez szinte feledteti a tényt, hogy az ember egy túlnyomásos fülkébe van bezárva, kilenc kilométerre az anyabolygó felszíne felett.
Mr O'Leary esete a Guinness sörrel
Nem tudjuk, hogy az eset megtörtént-e vagy csak a képzelet szülte de minden esetre érdemes elolvasni.A Ryanair hírhedt igazgatója Michael O'Leary Dublin egyik szállodájában leül a bárpult elé és kér egy pohár Guinness sört.A pultos már mondja is az árat,Mr. O'Leary, az egy euró lesz.Picit meglepetten de már keresi is az 1 eurós érmét a pénztárcájában és megjegyzi, hogy nocsak, az szokatlanul olcsó.Valóban Uram, igyekszünk a versenytársaink előtt járni ezért aztán minden szerdán 6 és 8 között még ingyen sört is osztunk így aztán nálunk kapható a legolcsóbb sör Irországban. Uram, úgy látom nem hozott magával poharat így hadd ajánljak egyet a korsóink közül, 3 euro lesz.O'Leary elővesz újabb 3 érmét és keres magának egy széket.Uram! Szeretné ülve elfogyasztani a sörét? Igen kényelmes bárszékeink vannak, 2 euro a bérleti díjuk. Kár, hogy nem foglalta le előre mert akkor csak 1 eur-t kérnénk érte.O'Leary ekkor már ingerülten de kifizette az újabb 2 eur-t abban reménykedve, hogy végre nyugodtan leülhet a hideg sör mellé és megnézheti e-mailjeit. Uram, jól látom, hogy hozott magával laptop-ot ? Szabályzatunk szerint az előre be nem jelentett laptopokért kötelesek vagyunk 3 euró felárat beszedni, sajnálom.Ekkor O'Leary már magából kikelve, ordítva visszamegy a pulthoz és szó szót követ:Ez nevetséges! Azonnal küldje ide a főnökét! Tudja maga egyáltalán ki vagyok én?Hogyne, Mr. O'Leary! Akkor hogy bánhatnak velem így? idejövök a maguk szállodájába, egy nyugodt 5 percet szerettem volna eltölteni a söröm mellett és most itt vitatkozom magával! Azonnal küldje ide a főnökét!Rendben, meg tudom adni a főnököm e-mail címét, de ha személyesen akar vele találkozni akkor reggel 9:00 és 9:10 h között találja itt hétfőn és kedden, ezen a zöld számon tudja őt elérni, a hívás ingyenes, csak a beszélgetésért kell fizetni 10 centet másodpercenként.SOHA TŐBBÉ NEM JÖVÖK EBBE A BÁRBA! ordít O'Leary.Rendben uram de azért ne feledje, hogy mi vagyunk Irország legolcsóbb sörözője !
Japán cseresznyefa virágzás
A cseresznyevirágot Japánban legendás vallási kultusz övezi, ami amellett, hogy Japán jelképe, egyben identitásuk elválaszthatatlan része is.A legenda szerint, a FUJI hegység istennője KONOHANA SAKUYA HIME, tavasszal életre kelti a halott virágokat, melyek életképességnek legfőbb szimbóluma a cseresznye virág - a SAKURA.A cseresznyevirág apró szirmai az élettől elválaszthatatlan mulandóságot, a folyamatos megújulás, az újjászületés körforgását szimbolizálják.Az istennő, - akinek nevében a KONOHANA jelentése nem más, mint a " fa virága" - ezekkel a rózsaszín virágokkal díszítette a FUJI-t, így a cseresznyevirágzást, a japánok a tavasz visszavonhatatlan eljövetelének tekintik, és egy több napon át tartó ünnepség sorozattal, a HANAMI-val tesznek emlékezetessé.A HANAMI valójában egy családi és baráti körben, piknikezéssel eltöltött program, amikor az emberek semmi mást nem tesznek, egyszerűen csak gyönyörködnek déli szigetektől induló, és felől észak felé haladó, folyamatosan virágba boruló cseresznyefákban.A HANAMI , vagyis a "VIRÁGNÉZÉS" hagyományát a japánok a 700-as évek elején, a NARA korban vették át Kína egyik legjelentősebb császári dinasztiájától, a TANG dinasztiától. A HANAMI ekkor még csak a tehetős japán emberek időtöltése volt, és csak később, a 700-as évek végén, a HEIAN korban kezdett egyre szélesebb körben népszerűvé válni.Még később, az EDO korszakban a HANAMI éjszakákba több napos nyúló ünnepséggé fokozódott, ami mai napig megtartotta az akkori szokásokat.E-szerint az ünnep nem ér véget a napnyugtával - így a virágtól roskadó fákat apró mécsesekkel aggatják teli, így téve még varázslatosabbá, az amúgy is csodálatos látványt.És egy gondolat, a cseresznyevirágzás legendájához Japánból, ahol úgy tartják: " akire ráhull egy cseresznyefavirág, azt szerencse és boldogság kíséri útján ..."
Győztes búvárfotók
Kihirdették a XII. Búvárfotós és Búvárfilmes Országos Bajnokság eredményeit szerdán Budapesten: a búvárfotósok egyéni összetett versenyében Előd László nyert.Előd László két kategóriában is első helyen végzett: Halfüggöny című fotója győztes lett a hal kategória felvételei között, emellett a verseny legjobb felvétele címet is elnyerte. Kezdődik a nap című képével pedig a nagy látószögű felvételek kategóriájában is kiérdemelte az első helyezést.A kompakt géppel készült felvételek kategóriájában Szabó Tamás Korallágyon, a mérsékelt vagy hideg égövi felvételek kategóriájában Násfayné Kőházi Mária Béka marionett, a makro felvételek kategóriájában Némethné Mánfai Éva Kirekesztve című műve végzett az első helyen. A digitális videokamerával készült kisfilmek között Sásdi Zsolt Gigászi rekorderek című filmje, a video- vagy filmkamerával készített nagyfilmek között a Saser Productions és Természetfilm.hu Cápák a keresőmben című mozgóképe nyert, ez utóbbi lett a verseny legjobb filmje is. Az idei versenyen 37-en indultak 409 képpel és 10 filmmel. A világhálón közvetített második fordulós zsűrizés után az ítészek - búvárfotósok, természetfotósok, fotóriporterek - a hét végén zárt körben döntöttek a végső helyezésekről és díjakról. A fotópályázatot 1972 óta rendezik meg Magyarországon, korábban ötévente, utóbb minden második évben. A pályázat rendezője a Magyar Búvár Szakszövetség, társrendezője a Tengeri Só Alapítvány.
Moszkvai charterjáratok érkeznek áprilistól Hévízre
Moszkva és Sármellék között hetente közlekedő charterjáratot indít április közepétől november elejéig a magyar utazási iroda - tájékoztatta az orosz tulajdonú vállalkozás hévízi menedzsere az MTI-t. Halasi Tibor közölte: április 14-től november 1-jéig minden vasárnap közlekedik oda-vissza a domogyedovoi repülőtér és a Hévíz-Balaton Airport között a Tatarstan Airlines Airbus vagy Boeing 737-es, mintegy 150 fős kapacitású repülőgépe. A járatokat az utazási iroda moszkvai partnerirodája és az egyik legjelentősebb orosz kiutaztató cég, a Devisu közösen szervezi. Az utazási iroda képviselője hozzátette: több mint egy évtizede utaztatnak vendégeket Hévízre és a térség gyógyfürdőibe, a környéken számos orosz ingatlantulajdonos is van már. Az iroda által szervezett utasok száma évente nagyjából 30-50 százalékkal emelkedik. Számukra eddig csak budapesti, bécsi vagy pozsonyi leszállással és további háromórás transzferrel tudtak a nyugat-balatoni térségbe utakat kínálni, de a charterindítással mindössze 10 percre rövidül a reptér és a szállodák közötti utazási idő.Az iroda a múlt év végétől január közepéig öt moszkvai chartergépet indított már Sármellékre, ezeken közel 700 utast hoztak a régióba az ortodox karácsonyi ünnepek idején. A közvetlen járatindítástól azt remélik, hogy jelentősen tovább nő a Hévízre, Zalakarosra és más gyógyhelyekre érkező oroszok száma - tette hozzá Halasi Tibor.A tavaly óta a hévízi önkormányzat üzemeltetésében működő sármelléki repülőtér honlapján megtalálható információk szerint az idén további három légitársaság gépeit fogadják rendszeresen. Március végétől a Lufthansa négy német nagyvárosba közlekedtet heti charterjáratokat, a Germania charterei április közepétől Berlint és három kelet-német várost kötnek össze Hévízzel, májustól pedig az AirBaltic menetrend szerinti járata is elindul Riga és Sármellék között.