Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Airbus 2050 koncepció
2013. április 04.

Már abba is elég szédítő belegondolni, hogy óránként 800 km/h-s sebességgel hasíthat az égen egy fémdobozban, de az Airbus ezt a gravitációval dacoló utazást egy átlátszó felületű repülőgépen képzeli el. A repülőgépipar egyik vezetője a legmodernebb tervezési elképzelések használatával olyan repülőgép-koncepció alkotott, amelynek - legalábbis egyelőre - nem a repülés a célja: egy olyan innovációs eszköz, amely "beindítja a mérnökök képzeletét, és... megvilágítja a repülés előtt álló kihívásokat, illetve döntéseket."
A koncepcióban, amely reményeik szerint az Airbus 2050-es modelljeit tükrözi, a biomimetika elvei alapján alakították a formákat és az anyagokat. Az elképzelés leginkább szembeötlő eredménye a repülőgép törzse, amelyet átlátszatlan fém helyett a szerkezeti anyag pókhálószerű hálózatából áll, és egy kicsit csontvázra hasonlít. Valójában pontosan ezt idézi ez a szerkezet, hiszen a madarak csontszerkezete ihlette.

A vállalat jövőbeni formaterveinek egyik bemutatója során Charles Champion vezető mérnök kifejtette, hogy a "csont egyszerre könnyű és erős, mivel a porózus belső szerkezete csak a szükséges helyeken tartalmaz anyagot, máshol üreges." A repülőgép úgynevezett "bionikus csontjai" közötti tér panorámaablakként működik a repülőgép teljes felületén. "Láthatja majd a piramisokat vagy az Eiffel-tornyot a repülőgép átlátszó padlózatán keresztül."

Míg a szerkezettervet évezredek óta létező élőlények ihlették, az anyagok többségének előállításához használt technológia mindössze alig egy évtizede ismert. A 3D nyomtatás egyike az olyan technológiáknak, amelyek segítségével az Airbus megalkothatja a tervhez szükséges pontos formákat. Ezeket először számítógépen rajzolják meg, majd rétegenként, gyorsan gyártják le őket. Így a forma pontosan az elképzeléseknek megfelelően, hulladék nélkül alakítható ki. A kabin elektromos rendszerének kialakításához az Airbus egy agyhoz hasonló "intelligenciahálózat" beépítését tervezi a repülőgép falaiba, amely a rengeteg kábel, vezeték és kapcsoló nélkül reagál a belső tér klímaváltozásaira.

Mindezek a stratégiák - a könnyű szerkezet, a hulladékmentes gyártási folyamat és a vezeték nélküli elektromos rendszer - mind hozzájárulnak az emisszió és az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez. Ha kevesebb erőforrásra van szükség az egyes repülőgépek gyártásához, az összességében jelentős javulást eredményezhet a repülés környezeti hatása szempontjából. Ebben a tekintetben az Airbus koncepció-repülőgépe egyike azon kevés dolognak (legalábbis egyelőre), amelyek esetén az "organikusan növesztett" kifejezés nem az élelmiszerekre, hanem az ülésekre vonatkozik. A repülő ülései valószínűleg növény alapú bioanyagokból állnak majd. Ez még az emlékező emlékező habon és az intelligens anyagokon is túlmutat, és emlékszik a test optimális helyzetére.

Természetesen az interaktív zónáknak köszönhetően az utasok által jelenleg élvezett kényelem minden eleme rendelkezésre áll a repülési élmény során: az utasok ismerkedhetnek, játszhatnak, valamint különböző holisztikus kezelésekben, például masszázsban és aromaterápiában is részesülhetnek. Mindez szinte feledteti a tényt, hogy az ember egy túlnyomásos fülkébe van bezárva, kilenc kilométerre az anyabolygó felszíne felett.

forrás: www.autodeskforum.hu , további info: http://www.autodeskforum.hu