Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Bolyongtam a Föld nevű bolygón

Latin-Amerika, a Karib-, és a Csendes-óceáni szigetvilág

Kerek lett a világ!

Megjelent Husz Mariann "Tükörvilágom, Bolyongtam a Föld nevű bolygón" című könyvsorozatának harmadik kötete.

A könyvek nem könnyen sorolhatók semmilyen kategóriába, mint ahogy írója is kilógna minden osztályozásból. Élménykönyveknek nevezhetnénk leginkább. A szerző saját élményeit, saját benyomásait és történeteit dolgozza fel nagyon élvezetes stílusban. Megmutatja a világ különböző tájait, kultúráját, konyhai titkait, kor és kórképet rajzol a világról.

A több mint száz ország bebarangolása csak ürügy volt Husz Mariannak, hogy elmondja véleményét a világ látható vagy érezhető gondjairól, szépségéről, megmutatva a szenvedéseit. Megtudjuk, hogyan látja önmaga fejlődését. Családja, munkahelyei és szerelmei történetein keresztül betekinthetünk abba a fura korba, amely a ma emberének kijutott. Utazási élményei tettek hozzá ahhoz a tanulási folyamathoz, amely a sztereotípiákat felülírni és újragondolni képes nyíltszívű és agyú, gondolkodó emberré tették.

Első kötetében India, Távol-Kelet és Ausztrália, második kötetében a Meditteráneum és Afrika barangolásainak helyszíne, míg a most megjelent harmadik kötetben Latin-Amerika, a Karib és Csendes Óceáni szigetvilág tájaira viszi magával a kedves olvasót.

A szívbe markoló lírai részek és a humor ugyanúgy megjelennek e könyvek lapjain, és nem fukarkodik az öniróniával sem. Mindeközben minden fontosat megtudunk az adott országról. Szerinte, hiszen ez az ő Tükörvilága.

A könyvet most is Dános Judit remek grafikái színesítik.

RÉSZLETEK:

Időutazás a szerelmek körül

Soha nem voltam szerelmes típus. Főleg álmodoztam, gondolatokkal játszadoztam fiatalon. Valami rózsaszín köd, föld felett járkálás, édes virágillat lengte körül a szerelem szót, valami földön kívülit kerestem mindig, és sokáig ragaszkodtam ehhez a soha nem létező képhez. Fiatalon sokat olvastam szép szerelmekről, gyakran sírtam egy szerencsétlen sorsú nő történetén, és szomorkodtam a női lét miatt.

Mexikó

A híres Garibaldi térre mentünk vacsorázni. Egy agyoncsicsázott étteremben, elképesztő dekorációk között ettük a jó erős mexikói ételeket. Műanyag virágok lógtak alá még a plafonról is. Sárga üvegvázácska a művirágnak, színes kis rózsákkal díszített hamutál, piros rózsás terítő az asztalon, kovácsoltvas kerítés-imitáció az asztalunk mellett ráfuttatott mű- muskátlival, amelybe valaki cigarettacsikkeket nyomott el.

Belize

Gyönyörű a vidék. Nem az igazi esőerdő, mert ott nagyobbak a fák. Ez itt a "másodlagos esőerdő", magyarázza a vezetőnk. Egybekapaszkodott, egymással szimbiózisban élő növények sűrűn növik be a vidéket. Nagyon szépek a vadorchideák, szintén társakba kapaszkodva élnek együtt a fákon. Az egész környéknek varázslatos hangulata van.

Honduras

Másnap reggel megindultunk a legfontosabb hondurasi látnivalóhoz, a lényeghez, amiért ide jöttünk. Megindultunka "maják Firenzéjébe" Copánba. Lassú a reggeli, itt minden egy kissé lelassult, egy picit elhanyagoltabb, mint kellene. Más az egész ritmusuk.

Guatemala

A piac. Akár csak Peruban, itt is csak múltbéli emlék az árucsere, bár van az is. Amikor reklamáltam Evelinnél, megmutatta, hol cserélik a terméket termékre. Egyébként egy sátorváros iszonyú tömeggel, a földre kirakott különböző jópofa használati cserépedényekkel a turista bóvlik között. Az igazi látvány az élénk színekben pompázó maszkok, szőttesek, és az embereken lévő ruhák.

Bolívia

Bementünk a légitársaság irodájába pénzt váltani, mert egy árva helyi petákunk sem volt. A kollégák felhomályosítottak bennünket, hogy az iszonyú infláció miatt okosabb minden nap csak annyi valutát átváltani, amennyire feltétlenül szükségünk van. Ugyanis a következő nap helyi pénzben esetleg megduplázhatjuk aznapi valuta adagunkat. Meg is adták azt a helyet, ahová el kell mennünk a pénzünket átváltani. Figyelmeztettek, hogy több pénz ne legyen nálunk, csak amit váltani szándékozunk.

Peru

Az inka birodalom szinte az egész Andok területén Quitótól a mai Chiléig terjedt. Az inka szó eredetileg csak az uralkodót (Inka) jelentette, később a többi nemesnek is kijárt a Nap Fia elnevezés, végül az egész népet így hívták. Az első inka uralkodót maga Inti Napisten küldte a földre, 1200 körül. Az utolsó Inkát a spanyolok 1533-ban kivégezték, ezzel az egész inka birodalomnak vége lett.

Ecuador

Punta Suarez szigete volt talán a legizgalmasabb, annak ellenére, hogy a talaj iszonyúan nehéz, a meleg már-már elviselhetetlen, ráadásul állandóan a lábunk alá kellett nézni a sziklák, lávakövek és különböző kavicsok miatt. Nehéz volt a gyaloglás, és még arra is vigyázni kellett, hogy a nagyon gazdag madár és állatvilág egy-egy pici példányát nehogy eltapossuk.

Argentína

A város egyik igen izgalmas kerülete a San Telmo. A művészetekről, régiségekről, antik piacáról híres negyed valamikor az egyik legelőkelőbb buenosi kerület volt. A XIX. században az itteni folyómedernél sárgaláz ütötte fel a fejét, és a lakosság nagy része északra húzódott. Ma már nem annyira jó hely itt lakni, de a turisták feltétlenül felkeresik régiségpiaca miatt. Európa minden országából valaha idecipelt tücsköt, bogarat lehet itt kapni, köztük sok értékes darabot is felfedezhet, aki vásárlási céllal keresgél.

Uruguay

Egyik sétánk alkalmával kicsit messzebbre merészkedtünk, a mindig fújdogáló szellő olyan kellemessé tette a levegőt, szinte vitt a lábunk. Sajnálattal állapítottuk meg, hogy itt is eluralkodtak a hatalmas felhőkarcolók, minden lebontott ház helyére épült az oda nem illő üvegkocka. Akkor már gyönyörködjünk inkább a főleg bankok és külföldi cégek által megvásárolt, francia építészek által tervezett, felújított házakban. Azok valóban szépek. A Plaza Independencián van az a toronyház is, amely sokáig egész Amerika legmagasabb épülete volt.

Brazília

A karnevál hivatalosan a gyerekek felvonulásával kezdődik pénteken. Szombaton a gyengébbek, vasárnap és hétfőn pedig a legjobb tizennégy szamba iskola vonul fel. Régebben egy napon volt mind a tizennégy, de részben megerőltető volt, másrészt két napra elosztva a legjobbakat, dupla bevételre lehet szert tenni.

Kolumbia

István reggeli után kicsit jobban lett, elsétáltunk a két sarokra lévő hetedik körútra. Vasárnap lévén az úttest egyik oldalán az egyébként igen nagy forgalmat lezárják, és a három sávon reggel hattól délután kettőig a biciklisták és a gyalogosok, joggingolók veszik birtokba. Állítólag más utcákban is rendeznek ilyen vasárnapi bulikat. Elnéztem az embereket. Sokan csak felöltöznek sportosba, hajpánt, tornadressz, tornacipő, és jókat dumálnak sétálás közben. Ahogy Uruguay a tangónak biztosít vasárnap helyet a lezárt utcákon, itt a sporté az ajándék hely.

Csendes-óceáni szigetvilág

A paradicsom fővárosa, Honolulu, a föld legnagyobb kiterjedésű városa. A szigeten felépítettek egy Polinéz Kulturális Központ nevű remek helyet. Egészen odavagyok az ötlettől. Egy egész napos egyéni túrára fizettünk be. Külön kisbusz száguldott velünk másfél órát a szigeten, amíg elértük a központot. A kapuban egy fiatal lányt kaptunk kísérőnek, Marissa Brudert, Pápua Új-Guineából jött ide egyetemre. Mert itt minden alkalmazott egyetemista, a Csendes-óceáni szigetekről toborozták őket.

Karib szigetvilág

Aruba szigete vulkáni működés eredménye. Kevés zöld növény él meg a köves területen, de gyönyörű a víz. Az összesen nyolcvanötezer lelket számláló sziget önálló állam. Fővárosában, Oranjestadban kötött ki a hajó. A parton szállodák sorakoznak és boltok, az egész part egy kész turista-attrakció. Árusok kínálgatják a portékáikat, minden kapható, ami színes, vicces és giccses.