Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Nyitnak a budapesti strandok
Családi kedvezmények, félárú napok, kedvezményes úszóbérlet, megnyújtott nyitva tartás, karszalagos ellenőrző rendszer – a budapesti strandok számtalan újdonsággal, akcióval és programmal várják idén nyáron a fürdőzőket.A budapesti strandok a szezont az idény első négynapos ünnepével nyitják: május 1-jétől fogadja a fürdőzőket a Gellért hullámfürdője, a Dagály nyári medencéi és a Palatinus. A többiek a hónap folyamán lépcsőzetesen nyitnak, jó idő esetén a tervezettnél akár egy héttel korábban is. A zárás szokás szerint augusztus végén lesz. A napi nyitva tartási idő általában 19-20 óráig tart, de két strandon megnyúlik: a Gellért egy, a Csillaghegyi két órával tovább tart nyitva ezen a nyáron. Áremelés csak kevés helyen, és mindössze néhány száz forintos lesz, ezt azonban ellensúlyozza a kedvezmények körének bővülése. A gyógyfürdők és uszodák áraiban nem lesz változás, a strandárak is csak hétvégén emelkednek: a felnőtt belépők drágulnak 200 forinttal, minden egyéb változatlan marad. Nőnek viszont a gyermek, nyugdíjas és délutáni kedvezmények, ezek a belépők minden strandon 500 forinttal olcsóbbak lesznek a felnőtt jegynél. Újdonság a strandokon a családi belépő, amellyel egy négytagú család esetében az egyik gyerek belépése ingyenes. Ugyancsak a szezon slágerének ígérkezik a Strandváró program, amelynek keretében hétfőtől szombatig minden nap más-más strand látogatható 50% kedvezménnyel: hétfőn például a Dagályban, kedden a Paskál fürdőben, szerdán pedig a csepeli strandon fürdőzhetnek majd féláron a vendégek. A Dagály fürdőben a sportkedvelők jelentős árengedménnyel vásárolhatnak úszóbérletet, ami reggel 6.00–8.00 óra közötti uszodahasználatra jogosít.
Hosszútávon nem lesz hatása a T5-ös káosznak
Elhamarkodottan kiáltanak farkast azok az angol híradások, amelyek azt taglalják, hogy milyen negatív hatásai lehetnek a Heathrow ötös terminál (T5) nyitása körül zajló káosznak a brit turizmusra és a British Airways-re (BA) nézve,-állítja írásában a Travelmole turisztikai portál a TripAdvisor kutatási eredményeinek tükrében.A kutatásban megkérdezettek 52 százaléka állította, hogy a mostani problémák a T5-ön nem lesznek hatással arra, hogy a jövőben a Heathrow-t vagy az ötös terminált használja. A válaszadók 20 százaléka azonban a jövőben nem valószínű, hogy a Heathrow-t választja, 14 százalékuk pedig szívesen érkezik a jövőben is a Heathrowra, de a T5-öt elkerüli majd. Harminc százalékuk a mostani káoszt „gyerekbetegségnek” fogja fel, és úgy gondolja, hogy a reptér hamarosan normálisan fog üzemelni. A megkérdezett utasok 51 százaléka állítja, hogy a T5 problémái nem hatnak a reptérről kialakult véleményére. 26 százalék van rosszabb véleménnyel a Heathrow-ról, mint előtte, 23 százalék pedig úgy gondolja, hogy a reptér a káosszal megszilárdította hírnevét, mint az egyik legrosszabb repülőtér. A válaszadók mindössze 13 százaléka gondolja, hogy a káoszért a British Airways-t kell hibáztatni, annak ellenére, hogy egyedüli légitársaságként használja a 4,3 milliárd fontos új terminált. 38 százalék úgy gondolja, hogy a felelősség a repteret üzemeltető BAA-é, 19 százalék pedig a T5 tervezőit tartja felelősnek. A válaszadók több mint fele állítja, hogy a British Airways-re vonatkozó megítélésén nem változtatnak a történtek, 28 százalék pedig annak ellenére, hogy folt esett a légitársaság megítélésén továbbra is a BA-t választják majd repüléskor. A megkérdezett turisták háromnegyede válaszolt úgy, hogy a kaotikus állapot a T5-ön nem befolyásolja az angliai utazását. Négy százalék gondolja úgy, hogy ennek hatására Anglia megítélése hosszabb távon sérül, 45 százalékuk pedig nemmel válaszolt.
Befellegzik a rövid távú repülésnek?
A független YouGov kutató és tanácsadócég szerint sok angol utazó számára „szociálisan elfogadhatatlanná” válik, hogy a közeli úti célokra repülővel utazzanak.A kutatásban megkérdezettek több mint harmada szerint néhány éven belül környezetvédelmi okokból a közeli úti célokra irányuló repülős utak háttérbe szorulnak olyan desztinációk esetében, ahova alternatív közlekedési eszközként a vasút is szóba jöhet. A kutatásban megkérdezett 2246 ember több mint fele válaszolta, hogy 300-400 mérföldön belüli úti célra tervezett utazásukkor szem előtt tartják az utazás környezetre gyakorolt hatását. 33 százalék válaszolta, hogy rövid távú utazásukkor fontosabb, vagy sokkal fontosabb szempont a környezet megóvása, mint az a tavalyi évben volt. 5 százalékuk állította, hogy egy-két éven belül környezetvédelmi okokból repülő helyett vasúttal szándékoznak eljutni az Anglián belüli és a közeli európai úti célokra. A tanulmány eredményeit támasztják alá az Eurostar statisztikái is. Az Európa nagyvárosai és Anglia között gyorsvasúti összeköttetést biztosító társaság utasainak szám az idei első negyedévben 21,3 százalékkal nőtt 2007-hez képest. Az első három hónapban összesen 2,17 millióan választották az Eurostar járatait. A társaság rekord pontosságot ért el, a vonatok 93,6 százaléka időben, vagy a menetrendhez képest 15 percen belül érkezett meg.
Mobilozhatunk az Air France járatokon
Az Air France és az OnAir szerdai bejelentése szerint megkezdődött a fedélzeti hanghívások kezdeményezésének és fogadásának tesztelése a társaság európai útvonalain közlekedő Airbus A318-as típusú repülőgépeken. A teljes körű mobilszolgáltatással az utasoknak lehetőségük lesz a fedélzetről telefonálniuk, SMS-eket, e-maileket küldeniük és fogadniuk.Az Air France és az OnAir 2007. december 17-én kezdte meg az első fedélzeti mobiltelefon-szolgáltatás tesztelését a nemzetközi járatokon. Az első három hónap alatt az utasok küldhettek és fogadhattak SMS-eket és e-maileket csatolmányokkal. Az OnAir mobilszolgáltatás az Inmarsat SwiftBroadband műholdas csatlakozás segítségével közvetíti a hangot és az adatokat a repülőgép és a külvilág között. A szolgáltatás tesztelésének első szakaszát követően, az utasok pozitív visszajelzései után kezdetét veszi a második szakasz, amelynek során az utasok telefonhívásokat is kezdeményezhetnek és fogadhatnak. A kísérleti szolgáltatás alatt gyűjtött adatok segítségével az Air France felmérheti, hogy mely szolgáltatásra van az utasoknak leginkább igénye. Április 2-ától az utasok pontosan ugyanúgy használhatják mobiltelefonjaikat és GPRS eszközeiket a levegőben, mint a földön. Külföldre utazáskor a szolgáltatás igénybevételéhez csupán egy roaming szerződésre van szükség. A szolgáltatás igénybevételének díját az utas mobilszolgáltatója számlázza ki a megszokott módon. Az Air France/OnAir szolgáltatás háromezer méter felett aktiválódik. Az egyidejű hívások száma maximum 6, az SMS- és e-mail-forgalom pedig korlátlan. Továbbá, ez az egyetlen olyan szolgáltatás, amely e-mail csatolmányok letöltését is lehetővé teszi.