Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Magyarország a 4. legolcsóbb európai uniós ország volt tavaly
Magyarország a negyedik legolcsóbb európai uniós ország volt tavaly az EU statisztikai hivatalának honlapján közölt adatok szerint. A fogyasztói árak uniós átlagát száz százaléknak alapul véve a legolcsóbb ország Bulgária volt 51 százalékkal.A második és a harmadik helyen 60 százalékkal Lengyelország és Románia állt, majd Magyarország következett 64 százalékkal. A legdrágább Dánia volt 142 százalékkal a fogyasztói árak szintje alapján.A kategóriákat tekintve az élelmiszerek és nem alkoholos italok Bulgáriában voltak a legolcsóbbak 67 százalékkal a 100 százalékos átlaghoz képest. A második helyen Románia (68 százalék), a harmadik helyen Lengyelország található (69 százalékkal). A negyedik helyen Magyarország és Szlovákia volt egyaránt 83 százalékkal. A legdrágább hely a kategóriában Dánia volt 136 százalékkal.Az alkoholos italok és dohánytermékek tekintetében a legolcsóbb Magyarország volt tavaly az Eurostat adatai szerint 63 százalékkal, megelőzve Bulgáriát (64 százalék), Romániát (66 százalék) és Lengyelországot (73 százalék). A legdrágább a kategóriában Írország lett 163 százalékkal.A ruházati termékek árát tekintve a legolcsóbb Bulgária volt 75 százalékkal. A dobogó második helyén Magyarország és Málta állt egyaránt 85 százalékkal, a negyedik Spanyolország volt 88 százalékkal. A legdrágább pedig Svédország 133 százalékkal.Az elektromos fogyasztási cikkek ára a legalacsonyabb Lengyelországban volt 89 százalékkal a 27 ország 100 százalékos átlagához viszonyítva. majd Bulgáriában (92 százalék), illetve Írországban és Litvániában (egyaránt 93 százalék) következett. Magyarország ezen a termékcsoporton belül 101 százalékkal a középmezőnyben foglalt helyet. A legdrágább Málta volt 125 százalékkal.Az éttermek és szállodák árát vizsgálva a legolcsóbb Bulgária volt 45 százalékkal, Románia a második 50 százalékkal, a harmadik legolcsóbb pedig Magyarország 52 százalékkal. A legtöbbet Dániában kellett fizetni, 154 százalékot az EU átlagához képest.
Fekete-sárga taxik lehetnek Budapesten
Színvonalas és egységes szolgáltatás, kiszámítható tarifák biztosítása a Fővárosi Önkormányzat vezetésének és a Budapesti Közlekedési Központ célja a fővárosi taxiközlekedésben. A Fővárosi Közgyűlés június 20-i ülésén dönthet az új fővárosi taxiközlekedési rendeletről, melynek tervezetét tucatnyi egyeztetés után véglegesítettük és jelenleg az utolsó egyeztetése folyik a taxis szervezetekkel. A rendelet alapján 2013-tól egységes színvonalú és arculatú taxik közlekedhetnek Budapesten, melyek 10 évnél fiatalabbak, klimatizáltak, bankkártyás fizetésre alkalmasak, legalább EURO 4-es motorjuknak köszönhetően kevésbé szennyezik a környezetet és a méretük is elegendően kényelmes az utasok színvonalas kiszolgálására és csomagjaik elszállítására. Egyúttal a rendelet dohányzási tilalmat is be kíván vezetni a budapesti taxikban, közölte a BKK.Budapesten 2011-ben mintegy hatezer taxi-gépkocsira kötöttek taxiállomás-használati megállapodást, melyek rendszeresen Budapest közigazgatási területén belül végzik a személytaxi-szolgáltatást. A tapasztalatok szerint mintegy 15 fuvarszervező társaság szervezi a taxivállalkozások felé az utazási igények címkiadását. Fuvarszervező társasággal vállalkozói szerződéses viszonyban mintegy 4000 taxis dolgozik, míg a piaci szereplők közel egyharmada önállóan, fuvarszervező közreműködése nélkül végzi a tevékenységét.Tarlós István főpolgármester 2011 novemberében kérte fel a Budapesti Közlekedési Központot, hogy a fővárosi új taxiközlekedésről szóló rendelet koncepcióját készítse elő és folytassa le a részletekre kiterjedő egyeztetést a taxis érdekképviseleti szervekkel, mind a taxivállalkozók, mind a fuvarszervezők képviselőivel.Az elmúlt hónapok munkájának köszönhetően részletesen sikerült áttekinteni a BKK szabályozási koncepcióját. A rendelettervezet megalkotását megelőző egyeztetésre a taxisokon kívül civil szervezetek és az érintett hatóságok képviselői is meghívást kaptak.A főváros 2010 őszén megválasztott vezetése és a BKK számos lépést tett már a taxiszabályozás területén, így a jogszabályokat be nem tartó, adót nem fizető taxis vállalkozók engedélye megvonható 2012. január 1-től, emellett az egységes közlekedésirányítási rendszerben a BKK vette át a taxiközlekedéssel kapcsolatos feladatokat.Számos egyeztetési forduló után a Budapesti Közlekedési Központ előkészítette a taxiközlekedésre vonatkozó új rendelet tervezetét, amelyet a Fővárosi Közgyűlés a soron következő, 2012. június 20-i ülésén tárgyalhat. A most megalkotott rendelettervezet szabályozási célkitűzései a következők:hatályba lépése 2013 januárjától, fokozatos megfeleléssel, ahogy lejárnak az éves engedélyek, legkésőbb 2014. január 1-ig történő átállással,indirekt létszámkorlátozás megteremtése minőségi elvárások útján,kötelező bankkártya-elfogadás,kötelező tarifatájékoztatás egységes formátumban,működőképes légkondicionáló berendezés előírása,dohányzási tilalom a járművekben,egységes arculat,fogyasztói tájékoztatásra vonatkozó követelmények megfogalmazása, a fogyasztót megtévesztő magatartás tiltása,a szolgáltatás szigorú ellenőrzése, a rendeletben foglalt rendelkezések megszegése esetén az engedélyek visszavonása,a gépjárművek életkorának legfeljebb tíz évben történő korlátozása,műszaki paraméterek: legalább 2550 mm tengelytáv, 430 liter csomagtér, legalább EURO 4-es motor,szigorú pénzügyi elvárások a fuvarszervezők felé,egységes nappali-éjjeli maximálár meghatározása vagy egységes hatósági ár (még egyeztetés alatt álló döntési alternatívák),pénzügyi alkalmassági feltételek állítása a fuvarszervezők felé.Az elfogadásra javasolt rendelet-tervezetben a taxik műszaki paramétereinek meghatározásakor a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara 2005-ben megalkotott, a taxijárművek műszaki elvárásaival kapcsolatos leírásában szereplőnél még enyhébb feltételeket is alkalmaztunk, nem igaz tehát, hogy túlzóak lennének a fenti elvárások és nem felelnének meg a szakmai szervezetek ajánlásainak. A személytaxi-szolgáltatás utaskényelmi szempontjára figyelemmel került meghatározásra a tengelytáv, a motorteljesítmény és a csomagtér minimális mérete, amelynek döntő többségben minimálisan középkategóriás autók felelnek meg.A főváros környezetvédelme érdekében szükséges meghatározni a járművek környezetvédelmi besorolását. A szolgáltatás minőségét javítja a gépkocsi komfortjának meghatározása és a fizetési lehetőségek bővítésének előírása, továbbá az egészség megőrzését és a járművek kulturáltságát segíti elő a dohányzás tilalma. A Budapesti Közlekedési Központ honlapján körkérdést intézett a taxit igénybevevő utasokhoz, amelyben a készülő új taxi rendelethez az utasigényeknek és elvárásoknak megfelelő javaslatokat és véleményeket kért, ennek nyomán került a dohányzási tilalom, a bankkártyás fizetési lehetőség előírása és a klímaberendezés a tervezetbe.A közforgalmú közlekedés arculati koncepciójának részeként a taxikra vonatkozóan is az egységesítés szempontjai az irányadók, hogy azok jól megkülönböztethető, homogén járműcsoportot alkossanak Budapest utcáin. A kialakítandó arculat elsődleges célja nem csak esztétikai, hanem egy olyan magasabb szolgáltatási színvonal biztosítása az utasok számára, amely alapját képezheti a megbízható városi közlekedésnek. Európa és a világ számos nagyvárosa is felismerte a taxik, mint közforgalmú közlekedési eszközök arculatának egységes szabályozásának szükségességét.A Budapesti Közlekedési Központ javaslata a példák alapján az egységes fővárosi taxi arculat és szabadjelző megtervezése - beleértve a tájékoztatási elemeket a járművek belső terében és a jármű külsején -, és a szolgáltatási előírásokban való rögzítése, ugyanakkor szabályozott lehetőséget biztosít a fuvarszervezők nevére és telefonszámának megjelenítésére. A lehetséges változatokból a taxis szervezetekkel egyeztetett módon a került kiválasztásra az egységes arculatot biztosító fekete-sárga megjelenés, de ennek egyeztetése még tart. A BKK egyik, az előzetes egyeztetéseken támogatott javaslata alapján a budapesti taxik színterve egységesen fekete alapszínű járművet ír elő, amelynél az ajtók és tetőelem sárga színt kap majd. A járműveken egységes tipográfiai jegyekkel jelennek meg a szolgáltatásra vonatkozó információk is, valamint egységes formában kerülnek fel a kocsikra a járművet működtető taxitársaságok emblémái is.A BKK a fuvarszervező cégekre vonatkozóan is biztosítékokat javasol bevezetni. A fuvarszervező pénzügyi megfelelőségét a saját tőke útján kívánjuk ellenőrizni, melynek mértéke fuvarszervező vállalkozásonként/társaságonként minimum 50 millió forint, 400 gépkocsit meghaladó gépkocsipark esetén a 401. gépkocsitól plusz 25.000,- Ft/gépkocsi javasolt a szabályozási koncepció szerint. Ezt adóévente egy alkalommal (pl.: január 15-ig) a megelőző adóév december 31-i állapotot alapul vett szolgáltatói gépkocsi számának megfelelő mértékben aktualizálni szükséges. A fuvarszervezőktől ezen felül a köztartozás-mentességet elvárjuk és a megfelelő nyilvántartási rendszer működtetését is.A legfőbb nyitott és vitatott kérdés a fenti szabályok bevezetése kapcsán az ütemezés és a fix tarifa mértéke volt. A taxis érdekképviseleti szervek javaslata a jelenlegi nappali maximált tarifa hatóságilag rögzített (fix) ár bevezetése, míg a BKK javaslata egy magasabb alapdíj, amelyben az első kilométer útdíja is benne foglaltatik és 270 Ft maximális kilométerdíj, valamint 60 Ft/perc idővel arányos maximáltarifa megállapítása. Ettől érdemben eltérő vélemény nem hangzott el, egyes fuvarszervezők vetették fel a további áremelés szükségességét. A BKK ütemezetten, 2013 során tervezi bevezetni a teljes szabályozási rendszert.A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a fővárosban a taxikat választó utasok egységes színvonalú, megbízható és kiszámítható szolgáltatást vehessenek igénybe. Az elkészült és utolsó egyeztetésre bocsátott rendelettervezetek két változata kizárólag a fentiekben, a tarifa jellegében és mértékében (fix tarifa vagy maximáltarifa) különbözik. Az előterjesztés véglegesítésére az egyeztetések lezárulta után kerülhet sor.
Üzleti utazók: így repülnek ők
Ugyan az autó a legnépszerűbb közlekedési eszköz, de a hivatalos ügyben külföldre látogatók már több mint fele a repülőt választja. Számukra a pontosság, a jegy ára, a foglalás rugalmas módosítása a legfontosabb, derül ki az easyJet friss reprezentatív felméréséből.Kik a magyar üzleti utasok?Magyarországon nagyságrendileg 200.000 ember volt üzleti úton az elmúlt 3 évben, ők átlagosan 8 alkalommal látogattak külföldre hivatalos céllal, derül ki az easyJet megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített országos reprezentatív felmérésből. Az üzleti utasok átlagéletkora 42 év, jellemzően városban élnek (85%), férfiak (72%) és egyetemet végzettek (62%).Mivel utaznak a hazai üzletemberek?A magyarok hivatalos útjaikra elsősorban autóval, valamint repülővel mennek - előbbivel 77, utóbbival 55 százalékuk utazik . Az életkor nagyban befolyásolja, hogy milyen közlekedési eszközt választanak, a 30 év alattiak háromnegyede már főként a légiközlekedést veszi igénybe.Hova utaznak a hivatalos ügyben külföldre látogatók?A hazai üzletemberek által leggyakrabban Bécsbe, Londonba, Párizsba, Münchenbe, Prágába, Berlinbe és Genfbe látogatnak hivatalos ügyben. Az osztrák és német fővárost, valamint Münchent leszámítva jellemzően mind a négy célállomást repülővel közelítik meg.Mi a legfontosabb az üzletembereknek útjaik során?A kutatásból kiderül, az üzleti utasok szívesen választanak olcsóbb légitársaságot, közel kétharmaduk nyilatkozott így. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a business osztály szinte senkinek sem fontos már, ellenben a pontossággal, az utazás dátumának módosíthatóságával, a repülőjegy árával és azzal, hogy a gép a célállomás központi repterén szálljon le.
Művészeti vaporetto Velencében
Új vaporetto-járattal bővült Velence idegenforgalmi kínálata: a művészeti hajó a lagúnák városának kulturális nevezetességeinél áll meg.A vörös színű hajójárat a Vaporetto dell'Arte - a művészet vaporettója nevet kapta. A Santa Lucia vasútállomástól indul és a Canal Grandén halad végig egészen San Giorgio szigetéig. A hajó kizárólag a velencei múzeumoknál és más művészeti nevezetességeknél áll meg. Az állomások között a hajó utasai több nyelvű multimediális vezetést kapnak a város művészettörténetéről. Június 15-ig a művészeti vaporetto reggel kilenc órától este nyolcig félóránként indul, azt követően minden órában.A menetjegy egy teljes napra huszonnégy euróba kerül, hat-tizenkét év közötti gyerekeknek tizenöt euró. Az utasok akármelyik állomáson fel- és leszállhatnak, a vaporetto jegye további kedvezményt ad a múzeumokba és más műemlékekbe való belépéshez, ráadásul sorban állás nélkül. A Velencei Biennále napjaiban a vaporetto egészen a kiállítási területig, a Giardini-Arsenale állomásig halad. Az új hajójárat a velencei önkormányzat kezdeményezésére indult "az igényesebb turisták" számára - írta az olasz sajtó. A Vaporetto dell'Arté azt a célt szolgálja, hogy a városban évente megforduló huszonnégymillió turista minél több napot töltsön itt. A számítások szerint minden művészeti vaporettóra legalább tizenöt utas kell, hogy fenn tudják tartani az új járat évi egymillió eurós költségét.
Ingyen wifi minden InterCity-n és az elővárosi vonatokon
A MÁV-START legújabb szolgáltatásfejlesztésével valamennyi InterCity vonaton és a budapesti elővárosi forgalomban közlekedő vonatok jelentős részén biztosítja a vezeték nélküli internetelérés lehetőségét. A díjmentes wifi szolgáltatás már ősztől egyre több vonaton vehető igénybe. A fejlesztés évente ötvenmillió utasnak ad majd lehetőséget a menet közbeni ingyenes internetezésre.A vasúton utazók visszajelzései és statisztikai adatok alapján is megállapítható, hogy folyamatosan növekszik az igény a díjmentes, vezeték nélküli internetelérésre, melyet leginkább azok az utasok hiányolnak, akik a menet közbeni időt is hasznosan, munkavégzéssel, vagy szórakozással szeretnék eltölteni. Mindezek alapján a MÁV-START jelentős fejlesztést végez az InterCity és a budapesti elővárosi forgalomban közlekedő vasúti kocsikon, hogy növelje a wifiszolgáltatásra alkalmas járművek számát. A fedélzeti, wifi szolgáltatás ingyenesen vehető majd igénybe. A bővítésnek köszönhetően évente ötvenmillió utasnak lesz lehetősége ingyen netezni a vonatokon.A fejlesztés közel 750 járművet érint, eredményeképp valamennyi InterCity kocsiban már ősszel, év végéig pedig a budapesti elővárosi vonatok jelentős részén, elérhető lesz a díjmentes wifi szolgáltatás.A wifi berendezések beépítését gazdaságos megoldást választva, házon belül oldja meg a MÁV Csoport: a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. szakemberei végzik el a munkát. Hamarosan elindul a szükséges eszközök felszerelése és ezzel párhuzamban a mobilszolgáltatók közbeszerzési eljárásban történő versenyeztetése.A MÁV-START a wifi szolgáltatás terén már rendelkezik előzetes tapasztalattal, hiszen tavaly szeptembertől néhány vonatán már biztosítja a díjmentesen vezeték nélküli internetelérés lehetőségét. A kezdeti visszajelzések alapján egyértelmű, hogy az utasok elégedettek a szolgáltatással, folyamatosan nő a felhasználók száma és a letöltött adatmennyiség.
Szolnok lett a legélhetőbb magyar város
Idén Szolnok lett a legélhetőbb magyar város - jelentette be Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, a díj alapítója kedden, Budapesten tartott sajtótájékoztatón.Fenntartható fejlődésük alapján idén első alkalommal hasonlították össze a több mint 10 ezer lakosú magyar településeket, Budapest kivételével összesen 143-at.Takács Júlia kiemelte: az országot járva jelentős különbségeket lehet látni a magyar városok között, míg egyes városok nagyon sokat fejlődtek, más településeken az elmúlt húsz évben szinte semmi változás sem történt. Ezért úgy gondolták, hogy a települések fejlődésének ösztönzésére bemutatják, hogy vannak pozitív példák, és összeállítják a követendő példának tekinthető városok TOP 10-es listáját.A legélhetőbb városok listája két nagy kategóriában - a környezeti és a társadalmi fenntarthatóság szempontjából - kapott pontok alapján állt össze. A felmérés során a Központi Statisztikai Hivatal adatait, a településeken folyamatban lévő, illetve tervbe vett fejlesztéseket, valamint a személyes látogatások tapasztalatait vetették össze.Takács Júlia elmondta: a vizsgálat szakmai felügyelőtestületét többek között az oktatás, a kultúra, a környezetvédelem és az energiahatékonyság területeinek szakértői alkották, úgy mint Kovács Balázs, a gödöllői Művészetek Házának ügyvezető igazgatója, Hatvani Szabolcs, a fenntartható fejlődés bizottságának munkatársa, illetve Karászi Zoltán, a TÜV Rheinland Intercert Kft. ügyvezető igazgatója.A győztes város, Szolnok a TÜV Rheinland-tól a legélhetőbb magyar város címről hivatalos tanúsítványt kap. Ezzel együtt Szolnok modelljét nyilvánosságra is hozzák, hogy a többi település ezek alapján követhesse példáját - mondta az igazgató.Takács Júlia megjegyezte: mivel céljuk elsősorban az ösztönzés, ezért most még csak a legjobb tíz város nevét ismertetik. A listán a második Zalaegerszeg, a harmadik Debrecen lett. Ezek mellett Kecskemét, Szeged, Győr, Nyíregyháza, Békéscsaba, Kaposvár és Veszprém került be a legjobb tíz közé.A CSR Hungary ügyvezető igazgatója szerint a települések élhetőbbé tételéért a településvezetők mellett, a lakosok, valamint a városokban működő vállalkozások egyaránt sokat tehetnek.Takács Júlia azt is elmondta: a mostani összeállításból Budapestet szándékosan hagyták ki, mivel azt világvárosnak tekintik, így a főváros élhetőségét majd később, más szempontok alapján elemzik majd.Karászi Zoltán elmondta: az élhetőség biztosításának szándékát a városok többségében tapasztalták, ennek feltételei viszont sokszor hiányoztak. Szolnokon viszont azt tapasztalták, hogy minden olyan megfelelőségi paraméter dokumentumokkal, adatokkal volt alátámasztva, követhető tervekkel és folyamatban lévő programokkal találkoztak.A sajtótájékoztatón Szolnok alpolgármestere, Kállai Mária elmondta: városukban hosszú távú városfejlesztési stratégiát dolgoztak ki, melyben egyaránt szerepet kapott az energiahatékonyság, a környezetvédelem, valamint a humánterületek fejlesztése is. Ezek a fejlesztések összeértek, eredményüket a mostani díj mellett korábbi elismerések is bizonyították. A közelmúltban Szolnok elnyerte többek között a hozzáférhető magyar város, valamint a családbarát önkormányzat díját is - hangsúlyozta az alpolgármester.
A világ 15 feltörekvő úti célja
A TripAdvisor összeállította 15-ös listáját azokról az úti célokról, ahol a következő időszakban várhatóan nőni fog a turistaforgalom. Budapest nem fért be a listába.Ők kerültek a 15-be:1. Lagos, PortugáliaA történelmi emlékekben gazdag Lagost tengerpartja, és parti bárjai teszik még inkább vonzóvá a mai kor turistái számára.2. Hua Hin, ThaiföldHua Hin elbűvölő tengerparti nyaralóhely kevesebb, mint 200 kilométerre Bangkoktól. Tiszta vize, homokos partja ideális napozáshoz, búvárkodáshoz. Amit itt mindenképp látni kell, a Pa La-u vízesés, és a Wat Huay Mongkol, Luang Pu Thuat buddhista szerzetes egykori otthona.3. Tallinn, ÉsztországTallin látványosságai akár gyalogosan is könnyen felfedezhetők, érdemes felkeresni a Rocca-al-Mare szabadtéri múzeumot, hogy képet kapjunk Észtország vidéki tavernáiról, szélmalmairól, vízimalmairól, vagy megtekinteni a Városház téren Szent Olaf templomának tornyát, amely egykor a világ legmagasabbja volt.4. Moszkva, OroszországOroszország politikai, tudományos, történelmi, építészeti és üzleti központja, Moszkva jól mutatja az országban felfedezhető különbségeket. Az ősi és a modern jól megfér a 10 milliós városban. A Vörös tér, a Kreml, a Szent Vazul Székesegyház, Lenin mauzóleuma, vagy a KGB múzeum mind-mind olyan látnivaló, amelyet érdemes megismerni.5. Bukarest, RomániaA "kis Párizsnak" is becézett város építészetén a 20. század elején jelentős francia hatás érezhető. Ne hagyja ki a Falumúzeumot, a Román Athenaeumot, a Földművelési múzeumot és a Parlamentet, amely a Pentagon után a világ második legnagyobb épülete.A 15-ös lista további helyezettjei:6. Innsbruck, Ausztria 7. Stockholm, Svédország8. Cannes, Franciaország9. Turin, Olaszország10. San Sebastian - Donostia, Spanyolország11. Austin, Texas12. Antigua Guatemala, Guatemala13. Seminyak, Indonézia14. Cape Town, Dél-Afrika15. Queenstown, Új Zealand
Júniustól alkoholtilalom Füreden
Tilos lesz az üzletekben szeszes italt árusítani éjszaka június elsejétől Balatonfüreden, a vendéglátóegységeknek pedig kötelezően biztonsági őrt kell alkalmazniuk; a településen ezen a napon életbe lép a csendrendelet is.A helyi képviselő-testület legutóbbi ülésén elfogadott rendelet szerint Balatonfüreden a szeszes italt is fogalmazó üzletek 22 órától 6 óráig nem tarthatnak nyitva; a korlátozás nem vonatkozik azokra az üzletekre, amelyekben a szeszes ital forgalmazását 22 óra és 6 óra között szüneteltetik.A szeszes ital árusításának szüneteltetéséről az üzlet üzemeltetője a vásárlókat köteles információs tábla kihelyezésével, általuk jól látható helyen tájékoztatni. A tiltó rendeletet az év során december 31-én és január 1-jén nem kell alkalmazni, s az nem vonatkozik az önkormányzati alkalmi rendezvényekre és a vendéglátóipari egységekre.Az új rendelet tartalmazza azt is, hogy a 22 óra és 6 óra között is nyitva tartó, szeszes italt is forgalmazó egység üzemeltetője köteles gondoskodni a személy- és vagyonbiztonság fenntartásáról, a vendéglátóegység jellegéhez és befogadóképességéhez igazodó létszámú, szakképzett biztonsági személyek jelenlétével. A képviselő-testület a rendeletben meghatározott magatartási szabályok megsértését tiltott, kirívóan közösségellenes magatartásnak nyilvánítja; az elkövetőkkel szemben 50 ezer forintig terjedő pénzbírság (igazgatási bírság) szabható ki.Bóka István (Fidesz-KDNP), Balatonfüred polgármestere az MTI-nek elmondta: a rendelet betartását a maga eszközeivel az önkormányzat ellenőrzi. A polgármester a képviselők döntését azzal indokolta, a fiatal korosztályra jellemző, hogy eltolódtak a szórakozási szokások: a szórakozóhelyre éjfél körül érkeznek meg, azt megelőzően olcsóbb helyeken vásárolják meg a szeszes italt, s azt közterületeken, illetve a közforgalom számára megnyitott területeken fogyasztják el, ami se látvány, se más szempontból nem kívánatos dolog.A település vezetője bízik abban, hogy a nagy áruházak betartják a helyi rendeletet. "Szomorú lennék, ha a Balaton fővárosa azért lennénk, mert ide koncentrálódik ez a tevékenység" - kommentálta az elöljáró azt a hírt, miszerint az idei szezonban a Balaton "bulifővárosa" Siófok helyett Füred lesz, mivel újra megnyit a régen görögfaluként ismert szórakozóhely.Balatonfüreden június 1-jén életbe lép a nyári csendrendelet is, melynek értelmében a pihenőt déli 12 és délután 3 óra között hétköznap is be kell tartani, s ebben az időszakban nem lehet a nyugalmat megzavaró tevékenységet végezni.
Kőszeg várja a bakancsos turistákat
Százötven kilométer hosszú az a túraútvonal, amely az alsó-ausztriai Semmeringnél, illetve Fischbach városánál kezdődik és Kőszegig tart, és amelynek magyarországi szakaszára uniós pályázati forrás felhasználásával most 80 millió forintot fordítottak - közölte az MTI-vel hétfőn Básthy Béla (Fidesz), Kőszeg alpolgármestere.A történelmi kisvárosban az Őrségi Nemzeti Park Bechtold István Látogatóközpontjának szomszédságában a hétvégén avatták fel a pályázati támogatásból elkészült szabadidő- és túraparkot, amelynek tanösvényét követve - amely része a Magyarország Kék Túra útvonalnak és kapcsolódik a magyar-osztrák határon átnyúló turistaúthoz is - az érdeklődők útba ejthetik a Kőszeg feletti Királyvölgyet, a hamarosan elkészülő Szulejmán-kilátót, a trianoni keresztet, a Kálvária templomot és az egykori koronaőrző helyet is - közölte.Básthy Béla kiemelte: osztrák részről az Alpannonia - vagyis az Alpoktól Pannóniáig - névre keresztelt projekt keretében eddig már 2,4 millió eurónyi összeget fordítottak a határon átnyúló turistaút fejlesztésére, magyar részről pedig az uniós támogatásnak köszönhetően a beruházás értéke meghaladja a 80 millió forintot.Az új pihenőparkban tanösvények, sétautak, többfunkciós esőbeálló és rendezvénytér, minden igényt kielégítő játszótér, kerékpártárolók és akadálymentesített kiszolgáló létesítmények épültek meg - tette hozzá.
75%-kal többet ér az euró Magyarországon, mint Ausztriában
A Statistik Austria (www.statistik.at) napokban frissen publikált elemzése szerint idén is Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol a legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze. Idén Magyarországon több mint 75%-kal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában.Az osztrák statisztikai hivatal kalkulációja szerint vásárlóérték paritáson számítva 76 százalékos az árelőnyünk, azaz majd kétszer több turisztikai szolgáltatást tudnak vásárolni az osztrákok nálunk, mintha otthon költenék el ugyanezt a pénzt. A "Urlabseuro" listán hazánkat egyedül Bulgária és Románia előzi meg, ám ezen desztinációk nem számítanak az osztrákok kedvelt nyaralóhelyeinek. Olyan kedvelt turisztikai célországokat hagyunk "testhosszal" magunk mögött, mint Horvátország (120), Görögország (107), Franciaország (102) és Olaszország (100). Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így a turisztikai főszezon előtt publikált "elfogulatlan és pártatlan" számítások igen biztatóak az Ausztriából várható vendégforgalmunk idei alakulását tekintve is.Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét utazási érvként használva a Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon idén is folyamatosan szervez kampányokat. A külképviselet sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen "gyarapítható." Az Ausztriából hazánkba irányuló turisztikai forgalom az elmúlt években töretlen növekedést mutat. A gazdasági válság, az erőteljes osztrák belföldi kampány ellenére az elmúlt négy esztendőben Ausztriából évről évre folyamatosan nőtt az érdeklődés hazánk turisztikai kínálata iránt. 2011-ben minden eddiginél több osztrák vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyek, ahol 280 ezer osztrák vendég közel 770 ezer vendégéjszakát töltött el, ami - az összehasonlítható mutatók alapján - minden idők legjobb Ausztriából érkező vendégforgalmának számít.Hazánk számára a TOP 10 turista-küldőország alkotta piaci tortából Ausztria részesedése mára 12 százalékosra nőtt, s a jól költő osztrák turista megbecsült és tárt karokkal várt vendégnek számít Magyarországon. Ausztria hazánk második legnagyobb turisztikai küldőpiaca, ahonnan az éves turisztikai költés az elmúlt évek átlagában 90 milliárd forintra tehető. Magyarország a rövidebb szabadságolások szempontjából dobogós célország az osztrák turisták számára, akik főleg az egészségturisztikai szolgáltatásokat és kulturális programokat keresik nálunk. További pótlólagos vendégforgalom gyarapodás mára elsősorban a fiatalabb korosztály köréből, illetve a kelet-magyarországi régiók részesedésének növelésével lehetséges. E stratégiai célnak a megvalósítása az MT Zrt. szakmai koncepciójában és a rá épülő piaci munkában egyaránt nagy figyelmet kap. Az MT Zrt. ausztriai képviseletének kampányairól, valamint marketing- és üzleti tervéről további információ itt: http://www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok
Top 100 látnivaló Németországban
Elkészült Németország látnivalóinak 100-as toplistája: Németország külföldi vendégei körében a Heidelberg-kastély örvend a legnagyobb népszerűségnek. A toplista második helyén a Neuschwanstein-kastély végzett, a dobogó harmadik fokát pedig az UNESCO-világörökség, a kölni dóm foglalja el.Németország látványosságainak 100-as toplistája nemrégiben készült el. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) saját felmérése során közvetlenül a külföldi vendégeket kérdezte meg. Az első tíz helyezett között található turisztikai látnivalók nyolc szövetségi államból kerültek ki. A résztvevők összességében a kulturális és természeti látnivalók széles spektrumát választották ki egész Németország területéről. Különösen nagy népszerűségnek örvendenek az UNESCO világörökségi helyszínek: a top látnivalók között 22 helyszín szerepel a 36-ból.Németországban óriási a választék a nemzetközi hírnévvel büszkélkedő turisztikai attrakciók terén. Különösen nagy népszerűségnek örvend a 36 UNESCO világörökségi helyszín. Ennek elismeréseként a DZT 2014-ben tematikus év keretein belül mutatja be a helyszínek sokszínűségét, és nemzetközi kampányt szervez - hangsúlyozza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsának elnöke.Az érdeklődőknek 2012. február 3.-március 15. között volt arra lehetőségük, hogy részt vegyenek a 26 nyelvű, az interneten a www.germany.travel oldalon, illetve a DZT nemzetközi Facebook-profiljain rendezett felmérésen. A felmérésre több mint 18 ezer résztvevő klikkelt rá, és 5 500 meg is adta három személyes kedvenc látnivalóját. Az eredmények beépülnek abba az applikációba is, amely 2012 nyarától német és angol nyelven az App Store-ban és Android változatban is elérhető lesz. Ezzel a Németországba látogatók már utazásuk megkezdése előtt részletesen tájékozódhatnak, illetve számos ötlettel gazdagodhatnak az úticélok és a kirándulások terén. Az applikáció minden látványossághoz tartalmaz egy rövid leírást, fotókat, illetve a nyitva tartással, a belépőjegyekkel és a megközelítéssel kapcsolatos információkat.
Megkezdődött a Vidámpark nyári szezonja
Májustól már minden nap nyitva tart a színes programokat kínáló Vidámpark a fővárosban. A több mint százhetven éves múltra visszatekintő intézményben nemcsak Európa legrégebbi, Európa Nostra-díjas lovas körhintája és a szintén műemlék barlangvasút működik, hanem a látogatók Európa leghosszabb, idén kilencven éve megnyitott favázas hullámvasútját is kipróbálhatják.A park vendégei nemcsak az eddigi jól ismert játékokon szórakozhatnak és tesztelhetik bátorságukat, hanem egy extrém sporteszközzel, a gauswheellel, a leginkább roller és gördeszka ötvözetére hasonlító kétkerekű sporteszközzel is megismerkedhetnek - hangzott el a városligeti intézmény szezonnyitó sajtótájékoztatóján kedden.Májusban a park Én és a Vidámpark címmel indított pályázatán a gyerekek egésznapos belépőt nyerhetnek a családjuknak. A legjobb harminc képet pedig a gyermeknapi rajzkiállításon be is mutatják.Az Urbitális Majális rendezvénysorozatához kapcsolódóan a park történetét feldolgozó kiállítás nyílik a Körhinta-csarnokában, illetve szintén kiállítják a céllövölde műemlék épületét is. Folytatódik a Vidámparki Éjszakák sorozat is, amelynek keretében júniustól minden pénteken és szombaton a megszokott nyitva tartáson túl hajnali fél 2-ig szórakozhatnak a látogatók a játékokon.Fehér Mariann, a Vidámpark szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy mivel a park a főváros tulajdona, így a fővárosi közgyűlés hivatott dönteni arról, mi történjen a parkkal, de nem tudnak olyan közgyűlési határozatról, amely a Vidámpark működését akadályozná, költözését vagy bezárását írná elő. Sőt, az intézmény százmillió forint tulajdonosi kölcsönt kapott az idei kezdés támogatására, amelyet természetesen vissza kíván fizetni - fejtette ki Fehér.A kedvezményekkel, bérletekkel és akciókkal kapcsolatos információkat illetve az online jegyvásárlási lehetőséget a www.vidampark.hu internetes oldalon találhatnak az érdeklődők.