Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Nemcsak kulturális, hanem turisztikai fővárosa is lehet Európának
Az Európa Turisztikai Fővárosa cím létrehozására tettek javaslatot EP-képviselők.A turisztikai szektorban rejlő lehetőségek kiaknázására és az európai turizmus stratégiai fejlesztésére az uniós parlamenti (EP) képviselők javaslatot nyújtottak be az Európa Turisztikai Fővárosa cím létrehozására - tájékoztatott Ujhelyi István, az MSZP európai parlamenti képviselője az MTI-hez eljuttatott közleményében hétfőn.A tájékoztatás szerint Ujhelyi István szocialista és Renaud Muselier néppárti európai parlamenti képviselők a franciaországi Marseille-ben tartott sajtótájékoztatójukon azt javasolták, hogy az uniós intézmények - az Európa Kulturális Fővárosa címhez hasonlóan - hozzák létre az Európa Turisztikai Fővárosa címet. Azt minden évben legfeljebb három tagállami város, illetve régió kaphatná meg a szakmai szervezetek, az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a Régiók Bizottsága döntése értelmében.A politikusok azt hangsúlyozták, hogy a turizmus a harmadik legerősebb gazdasági ágazat Európában, amely közel huszonötmillió embernek biztosít megélhetést és közel 350 milliárd euró éves bevételt teremt. "A turisztikai szektor az uniós tagállamok nemzeti össztermékének közel tíz százalékát állítja elő, ez pedig bizonyosan növekedni fog a következő években. Tavaly több mint 455 millió turista érkezett az Európai Unióba, számuk az elmúlt időszak krízisei nyomán sem csökkent jelentős mértékben. A válságok, így többek között a terrorfenyegetettség azonban felerősíti a stratégiai gondolkodás és béke iparágának összehangolt fejlesztésének szükségességét" - fogalmazott Ujhelyi István.Renaud Muselier a program kapcsán azt emelte ki, hogy ezzel a kezdeményezéssel jelentős mértékben növelni lehet a helyi turisztikai programok értékét és látogatottságát, erősíteni lehet a turizmusban érintett városok közötti együttműködést, de felértékelődik a címet elnyerő városok környéke, régiója is - írták.
Az orosz turisták visszatérésében bíznak a törökök
Több mint 40 százalékkal esett vissza a Törökországba érkező külföldi turisták száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest, májusban pedig 34,67 százalékos volt a visszaesés. Az adatok még értelemszerűen nem mutatják a júliusi sikertelen puccskísérlet esetleges negatív hatását, ahogyan azt sem, hogy az orosz turisták viszont újra visszatérhetnek az országba.A török kulturális és idegenforgalmi minisztérium csütörtöki jelentéséből kiderül, hogy a török vendégforgalom nagy részét korábban az orosz és a német turisták jelentették, akik száma júniusban 93,01, illetve 37,89 százalékkal zuhant, de Magyarországról is 57,55 százalékkal kevesebben utaztak Törökországba, mint egy éve.Míg 2015 júniusában több mint 20 ezer magyar utazott Törökországba, az idén júniusban már csak 8875, az első fél évben 45 százalékkal kevesebb magyar látogatott az országba, mint 2015 első hat hónapjában.Júniusban 2,44 millió külföldi érkezett Törökországba, míg egy éve 4,12 millió, de a júniusi adat a nyár beköszönte ellenére alacsonyabb a májusi 2,49 milliónál is.Ankara és Moszkva között a diplomáciai kapcsolat azután jutott mélypontra, hogy a török légierő tavaly november 24-én - légtérsértésre hivatkozva - lelőtt egy Szíriában harci szolgálatot teljesítő orosz vadászbombázót. Az eset nyomán Oroszország szankciókat vezetett be Törökország ellen, többek között korlátozták a török turisztikai csomagok eladását Oroszországban. Júliusban azonban Vlagyimir Putyin elrendelte a Törökország elleni idegenforgalmi szankciók feloldását, így az orosz turisták visszatérhetnek az országba.A sikertelen puccskísérlet után július 21-től rendkívüli állapotot hirdettek ki Törökországban, a török nagykövetség közleménye szerint azonban a rendkívüli állapot nem lesz hatással az odalátogató turistákra. "Az alkalmazásra kerülő biztonsági intézkedések semmilyen formában nem lesznek hatással a török állampolgárok mindennapi életére, valamint az országunkba látogatók utazására és szabadságára, továbbá semmilyen akadályt nem jelentenek a nemzetközi turizmusra és légi közlekedésre nézve. Nem áll fönn olyan helyzet sem, amely negatív befolyással volna arra, hogy vendégeink biztonságos módon töltsék el szabadságukat Törökországban" - olvasható a közleményben.Bár a puccskísérletet követően a tengerjáró hajók egy ideig nem kötöttek ki Törökországban, azóta ezen a téren is visszaállt a rend és újra befutnak az ország kikötőibe, a hajókon érkező - főként európai és orosz - turisták száma így visszatért a hatalomátvételi kísérletet megelőző szintre.
Elindult a közvetlen koreai járat
Megérkezett Budapestre a koreai Asiana Airlines első repülőgépe, egyben hivatalosan is az első közvetlen járat, ami Magyarországot és Dél-Koreát köti össze. Az Asiana, amely a második legnagyobb légi szolgáltató Koreában, a nyári csúcsszezonban közlekedik Budapestre heti egy alkalommal.A járat elindításáért a Budapest Airporttal közösen dolgozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Nemzeti Turisztikai Ügynökség is.Először landolt péntek éjjel, 22:25-kor az Asiana Airlines Boeing 777-200ER típusú óriásgépe, ami az első közvetlen járatot teljesítette Budapest és Szöul között. Az új járat elindítását még áprilisban jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter és Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója. Budapest a legelső közép-európai város a dél-koreai légitársaság térképén, Európán belül pedig a hatodik desztináció. Az Asiana repülőgépe összesen 262 utast szállíthat a fedélzetén és kb. 12 óra alatt teszi meg a Szöul-Budapest utat.Az Asiana járatai egyelőre augusztus végéig heti egy alkalommal közlekednek majd charter formájában, vagyis koreai utazásszervezők csomagban értékesítik a járat ülőhelyeit. Az előzetes várakozások szerint különösen népszerű lesz a szolgáltatás, hiszen Magyarországon az elmúlt öt évben megtriplázódott a koreai látogatók száma, így 2015-ben már meghaladta a 100 ezres létszámot.A légi utasok esetében 10 %-kal nőtt az ázsiai országból érkezők száma az elmúlt évben, vagyis a legtöbben még most is buszokkal érkeznek Magyarországra valamilyen európai körút során. Éppen ezért fontos előrelépés a közvetlen járat, hiszen a kinti utazási irodák kifejezetten Magyarországot, mint célállomást adják el, ami elsősorban a hazai turizmus számára jelent hasznot.Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője elmondta, "továbbra is azért dolgozunk, hogy szélesítsük a kínálatot Budapesten és reméljük, hogy a közeljövőben a charter szolgáltatást felválthatják a menetrend szerinti járatok. A turisztikai kereslet hazánk iránt nagyon magas, ráadásul Magyarországot és Dél-Koreát gazdasági téren is erős szálak kötik össze, hiszen több koreai nagyvállalat jelentős szereplője a hazai feldolgozóiparnak. Ennek köszönhetően a légiáru forgalom is kiemelkedő a két ország között, köszönhetően az olyan nagyvállalatok befektetéseinek, mint a Samsung, vagy a Hankook."Az Asiana Airlines Dél-Korea második legnagyobb légi fuvarozója, 2014-ben 17,3 millió utast szállítottak, legfrissebb járathálózatuk pedig 26 ország 98 repülőterére terjed ki. Az Asiana Airlines flottájában 72 utasszállító repülőgép van, köztük a jelenleg legnagyobbnak számító Airbus A380-as, emellett 11 teherszállító, amik főként a Boeing 747-es különböző változatai. A koreai légitársaság 2003 óta a Star Alliance légitársasági szövetség tagja.
A Brexit hatása a brit légi utasok számára a IATA szerint
Nem tudni még hogyan és mikorra vezényli le az Egyesült Királyság EU-ból történő kilépését, azonban a IATA, Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség egy pénteki közleményében kongatja a vészharangot amiatt, hogy a szövetség szerint 3-5 százalékkal csökkenhet a brit légiutasok száma 2020-ra.A IATA borúlátó előrejelzését a kilépéssel járó várható gazdasági lejtmenetre és a font gyengülésére alapozza. A IATA-nál nem tartanak kizártnak egy GDP 2,5-3,5 százalékos csökkenését sem, míg a valuta akár 10-15%-ot is veszíthet értékéből. A gyengébb fontot a repülővel külföldre utazó britek száma bánja. Ugyanakkor növelheti az Egyesült Királyságba szabadidős céllal utazók számát. Sovány vigasz egy olyan piacon, ahol a légi utazások több mint kétharmadát a kiutazók bonyolítják. A IATA adatai szerint tavaly 53,9 millió brit utazott külföldre, 26,2 millióan utaztak az országba. Pesszimistább előrejelzés szerint akár 3%-kal is csökkenhet a kiutak száma. Optimistább meglátás szerint azonban a gyenge font miatt a beutazások száma akár ellensúlyozhatja a kiesést.A légi utasforgalomra hatással lehet a szabályozási környezet megváltozása is. Az EU a brit légi utasok első számú desztinációja, az utasok 49, míg a menetrend szerint járatok 54 százaléka repül az egységes célpiacként kezelt EU-ba. Nem csak ezeken az arányokon változtathat, ha a briteknek újra kell tárgyalniuk a légi közlekedést szabályozó egyezményeket, de a fenti számok ismeretében különösen az európai repülőterek közti járatnyitások egyszerűsítését lehetővé tevő Közös Európai Légiforgalmi Térségben (ECAA) való bennmaradásnak lehet komoly tétje. Az Európán kívüli országokkal meglehet, a britek nyomatékosabban képviselhetik saját érdekeiket, de önálló tárgyaló félként nem biztos, hogy célt érnek az Unió 500 milliós lakosságából adódó alkupozíció hiányában — figyelmeztet a IATA.
Sörcsap a szobában, sörhűtő a zuhanyzóban
Míg eddig többnyire csak a borra épülő szállodákban gondolkodtak a befektetők, az amerikai Ohio-ban elkezdték a sörre alapozott hotel bevezetését, ráadásul úgy, hogy a hozzá való pénzt a sörimádók adnák össze.Nagy az érdeklődés, mivel a korlátlan sörfogyasztás izgalmas attrakciónak tűnik. A Travel & Leusire adja hírül, hogy a BrewDog sörgyár elindított egy reklámkampányt, mely szerint, ha 150 dollárt adományozol, akkor egy éjszakát lakhatsz majd a DogHouse nevű hotelben.Az 50 szobás szálloda szervesen hozzátartozik majd a BrewDog új sörgyárához, ami Ohio állam Columbus városában épült.A szolgáltatások igazi sörrajongóknak valók: sörcsap minden szobában, amelyből a gyár híres söre, a Punk IPA, folyik majd. Egy kis hűtőszekrény a zuhanykabinban, tele sörös üvegekkel, hogy a vendég tusolás közben is tudjon kortyolgatni kedvenc italából. De ha inkább a kádban való fürdést kedveli a vendég, akkor kádból is csapolhat.Az étteremben limitált kiadású sörkülönlegességek is kaphatók majd, amelyek a hotel mellett fekvő gyárból érkeznek, napi utánpótlással. A wellness részlegben elsősorban sörös alapanyagú kezeléseket alkalmaznak.Sör jár a reggelihez, ebédhez és a vacsorához, sőt a fürdéshez is: a luxusapartmanokban a jazzucit teleöntik a komlós-malátás langyos itallal, amely jót tesz a bőrnek.A BrewDog gyár első menetben 75 ezer dollárt szeretne begyűjteni. Minél több pénzt adományoz egy vendég, annál több élményben lehet része a szállodában. Lehet készíttetni saját sört, vagy akár kibérelni a szállodát egy luxus születésnapi bulira.A szálloda tervezett nyitása 2018 szeptembere.
A müncheni 2-es terminál a világ legjobbja
A 2017-es World Airport Awards díjprogram szavazásán a londoni Skytrax Intézet a müncheni repülőtér 2-es terminálját választotta a legjobbnak a világon. Az eredmény a világ mintegy 14 millió légi utasa által kitöltött kérdőív összesítése alapján született.A 2003-ban megnyitott 2-es terminál a tavalyi év során jelentősen bővült: 2016 áprilisában nyílt meg a szatellitépülete, amely 11 millióval 36 millió fölé növelte a terminál utaskapacitását. Az új épület 27 utashídja közvetlen be- és kiszállási lehetőséget biztosít az utasok számára, akik busztranszfer nélkül jutnak repülőgépükhöz. A 2-es terminált a müncheni repülőtér és a Lufthansa 60:40%-os tulajdoni megoszlású közös vállalata üzemelteti.A 2-es terminál kiemelkedő eredménye a World Airports Awards szerint számos ténynek köszönhető. Magas pontszámot ért el az utasélmény és az általános kényelmi színvonal kategóriákban, illetve a legjobb értékelést kapta a szórakozási lehetőségekért, illetve azokért a csendes zónákért, ahol az utasok olvashatnak, dolgozhatnak, vagy épp pihenhetnek. A T2 tranzit terminálként is kimagasló pontszámot kapott: már az épület tervezésénél kiemelten figyeltek arra, hogy az utasok a lehető legrövidebb idő alatt tudjanak átszállni az egyik járatról a másikra.A szatellitépület megnyitásával minőség és befogadóképesség szempontjából is továbbfejlődött a terminál: a világ egyik legmodernebb reptéri épületeként számos vásárlási és étkezési lehetőséget kínál az utasok számára, mindezt kellemes környezetben és természetes napfény mellett. A 2-es terminál teljes üzlet- és étteremterülete közel megduplázódott: mintegy 7000 négyzetméteren nyíltak új kávézók, éttermek és boltok. A müncheni nevezetességek és kultúra által inspirált dekorációt is jól fogadta az utazóközönség.A terminálon belül a kapukat a jövő igényei szerint alakították ki. A 2-es terminálban mindenhol megtalálhatók azok a csendes zónák, ahol bárki kényelmesen helyet foglalva dolgozhat, vagy pihenet. Aki pedig produktívan szeretné kihasználni a rendelkezésére álló időt, értékelni fogja az ingyenes internetszolgáltatást, az elektromos és USB-csatlakozókat is. A családi várótermeket úgy alakították ki, hogy a gyerekek a beszállás előtt még levezethessék fölösleges energiájukat. Ezen felül most először állnak rendelkezésre zuhanyzók a Lufthansa várókon kívül is - a "Non-Schengen" zónában bárki felfrissülhet, aki átszálló járatára vár.A nyugalomra vágyó utasok 11 Lufthansa várót vehetnek igénybe a 2-es terminálban. Ezek közül öt új váró a szatellitépületben található, pazar kilátást nyújtva a reptér forgalmi előterére. A maximális kényelem érdekében az első osztályú váró tetőterasza exkluzív kényelmi funkciókkal áll az utasok rendelkezésére a reptér szívében. A mozgássérült utasok és a kísérő nélkül utazó gyermekek várója is speciális szolgáltatásokkal igazodik az adott utascsoport igényeihez.Azok az utasok is körülnézhetnek a szatellitépületben, akiknek a gépe nem onnan indul. A Lufthansa minden beszállókártyával rendelkező utast szívesen lát egy rövid bejárásra a földalatti vasúton megközelíthető, új épületben.
Daloló 67-es főút
Zenélő szakaszt építenek be a 2-szer 2 sávosra bővülő 67-es főút Kaposvár felé vezető részén. Amikor az autós ráhajt a Kaposvár felé vezető úton a keréknyomnyi vagy teljes sávon elterülő "bitumen kottára", a Republic együttes A 67-es úton című dalát fogja hallani.A speciális technológiájú akusztikus vagy zenélő aszfalt zenei hangokat bocsát ki, amikor az autós ráhajt az útra. A kivitelezés során ugyanolyan aszfaltot terítenek le, mint bármely más útszakaszon, azonban a felületet egy gyémántvágóval bemetszik keresztirányban. A hang magassága a barázdák mélységétől és egymáshoz viszonyított távolságától függ. Voltaképpen az aszfaltba vésett mélyedések képezik a kottát, a kocsi gumija a gitár húrja, az autó karosszériája pedig maga a hangszer.A felújítás során 12 csomópont, Mernyeszentmiklós és Somogybabod település között a gyorsúttal párhuzamosan új összekötő út, illetve a gyorsúttal párhuzamosan a lassújármű és kerékpáros forgalom számára burkolt szervizút épül. A mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére pedig földutakat hoznak létre.A formabontó aszfaltrész a tervek szerint 2019-re készül el. A fejlesztést követően gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Kaposvártól az M7-es autópályáig.Az út a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából 60 milliárd forintból, európai uniós és magyar források felhasználásával valósul meg. Az építkezés kivitelezője a S+S R67 Konzorcium (STRABAG Építő Kft., STRABAG AG és SOLTÚT Kft. közös ajánlattevők) - olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményében.
Ahol a város felgyújtásával ünneplik a tavaszt
Minden országnak, régiónak megvannak a maga hagyományai a tavasz köszöntésére. Van, ahol szalmabábut égetnek és van, ahol jelmezbe öltözve búcsúznak a téltől. Valenciában petárdázva, tűzijátékkal és a város felgyújtásával ünnepelnek.A valenciai Fallast a tűz ünnepének is szokták nevezni, de ennél azért sokkal többről van szó. Március elejétől már utcára vonul az egész város, hogy megmutassák, milyen egy igazi tavaszköszöntő, majd a hónap idusán megkezdődnek a négy napig tartó főbb események. Mindez nem csak a tartományi fővárosban, hanem a kisebb falvakban is. Az időpont természetesen nem véletlen, hiszen a hagyomány szerint régen Szent József, az ácsok védőszentjének napján szedték össze a mesterek maradék fahasábjaikat, hogy elégessék őket.Egy kis történelemAz első írásos emlék a XVIII. századból származik, ekkor már ezeket a lángoló "maradékokat" fallának nevezték és megjelent egy új elem is: a faanyagból nem kedvelt embereket vagy helyzeteket ábrázoltak, majd rituálisan elégették őket. Ez általában kisebb csoportok együttműködésével jöhetett létre, akik egy környéken laktak. A XIX. század végére aztán a szoborkészítés kinőtte magát, művészeket szerződtettek annak érdekében, hogy még szebb, még kidolgozottabb jeleneteket alkossanak. Bár a szoborállítás és -égetés helyszíneit már ekkor szigorúan szabályozták, az ünnepség egyre inkább elterjedt a környékbeli falvakban is.A spanyol polgárháború után a Fallas egy időre elveszítette a szatirikus jellegét, hiszen az egyház és a kormány kifigurázása Franco tábornok uralma alatt elképzelhetetlen volt. A spanyol demokrácia beköszöntével végül eltűnt a Fallast gúzsba kötő cenzúra is, manapság pedig a város legnagyobb ünnepe közel egymillió embert vonz. A Fallas alatt Valencia-szerte majd' 700 szobrot állítanak az utcákra, amelynek nagy része a központi elemen túl több, kisebb jelenetet is ábrázol az aktuális közéleti történésekből. A művészek egész évben dolgoznak a szobrokon, és egyre inkább jellemző, hogy nem csak egy adott közösség vesz részt a munkálatokban.Hogyan zajlik az egész hetes mulatság?A szobrok felállítására hagyományosan március 15-e éjjelén kerül sor, hivatalosan pedig reggel 8 órára már mindennek a helyén kell lennie. Azonban ahogy az utóbbi években az alkotások egyre nagyobbá és bonyolultabbá váltak, úgy engedélyezték az alkotóknak, hogy már március 10-től megkezdhessék a felállítási munkálatokat.A kisebb méretű szobrok (ninots) közül minden társaság kiválaszt egyet, amit versenyre visznek és a Falla Múzeumban (Museo Fallero de Valencia) mutatnak be néhány napig. Végül a látogatók szavazatai alapján kiválasztanak egyet, ami megmenekül a tűztől és bekerül a múzeumba. De nem csak szobrok kerülnek kiállításra! Az ún. figurák menetén emberek "alakítják" a szobrokat, egy-egy társadalmi problémára vagy aktuális kérdésre reflektálva, amit szintén egy zsűri díjaz.Pirománok ünnepeA szobrokon kívül az egész hónapban jelenlévő pirotechnikai eszközök a legfontosabbak. Március elejétől kezdve minden nap, éjjel-nappal petárdáktól és tűzijátéktól hangos a város. Ennek hagyománya egészen a muzulmánok érkezéséig nyúlik vissza, azóta központi eleme szinte minden valenciai ünnepségnek a minél nagyobb zaj - ha pedig zajról van szó, a mascleta felülmúlhatatlan! A név a "masclet" elnevezésű petárdatípusból ered, a durrogtatást pedig minden nap, pontban délután kettőkor rendezik.A főtéren felállítják a petárdaerdőt, amelynek elemei sorozatosan robbannak. A tömeg biztonságos távolból figyel és a legjobb "ritmusokat" és színfelhőket óriási tapssal jutalmazza. Az adott év nagykövetasszonya és -gyermeke a városháza erkélyéről figyeli az eseményeket, ahová gyakran hívnak meg hírességeket is. A Fallas ideje alatt a hagyományos "ébresztőt" is ezzel fújják: minden reggel a földhöz vágnak néhány petárdát, így adva a lakosság tudtára, hogy ideje folytatni az mulatozást.Napközben az ünneplés része a felvonulás, ahol mindenki igyekszik a legjobb arcát mutatni. A tradicionális öltözet, melyet ilyenkor viselnek, a XVI. századtól kezdve van jelen, igaz, akkor még jóval díszesebb volt. Azóta a legfontosabb eleme a hajviselet; a két oldalon befont és körbetekert frizura. A vallás is kiemelt szerepet játszik, hiszen a valenciai katedrális előtt felállított Szűz Mária-szobor palástját a helyiek két napon át díszítik virágokkal, hogy tökéletes legyen az ünnepre.Kétségkívül a legjobban várt esemény március 19.-e estéje, amikor elérkezik a pillanat, hogy lángba boruljon az egész város. Ez a Fallas lezárása, melynek során mindenhol felgyújtják az egész évben épített, majd egy hét alatt felállított szobrokat. Az égetés nem egyszerre történik ugyan: először a kisebb együtteseket gyújtják meg, majd az egyre nagyobbakat, míg végül éjjel egykor kerül sor a főtéren felállított szobor-csoport meggyújtására. És kezdődhet újra az építkezés a következő Fallasra...
Négynapos hétvége lett a húsvét
Az Országgyűlés munkaszüneti nappá nyilvánította nagypénteket, így idén április 14-től négynapos munkaszüneti ünneppé válik a húsvét.A Ház a munka törvénykönyve mellett további négy jogszabályban rögzítette az új munkaszüneti napot, amellyel Magyarországon tizenegy olyan munkaszüneti nap lett, amelyek hétköznapra esnek, illetve eshetnek: január 1-je, március 15-e, nagypéntek, húsvéthétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus 20-a, október 23., november 1-je, december 25-e és 26-a.A nagypéntek a keresztény liturgiában a húsvét előtti péntek, amelyen a keresztények Jézus Krisztus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és temetéséről emlékeznek meg - emlékeztetnek az előterjesztők indítványukban, hozzátéve, a munkaszüneti nap nagypéntek méltó megünneplését segíti elő.Ennek a napnak az üzenete, hogy áldozat nélkül nincs ünnep, halál nélkül nincs föltámadás, nagypéntek nélkül nincs húsvét - fogalmazott Balog Zoltán a javaslat általános vitájában.Balog Zoltán tájékoztatása alapján a nagypéntek Európában 14 országban ünnep. A miniszter kitért arra is, hogy a munkaszüneti napok száma nem feltétlenül befolyásolja egy ország gazdasági teljesítményét. Példaként említette, hogy Németországban 17 munkaszüneti nap van, Bulgáriában 16, Szlovákiában 15, Horvátországban 14, Ausztriában, Csehországban, illetve Lengyelországban 13, Dániában, Franciaországban és Belgiumban 12. Jó hatással lehet az új, négy napos hosszú hétvége a turizmusra.
Átadták a Charles de Gaulle repülőtér felújított váróját
Megújult a párizsi repülőtér 2G várója: az exkluzív környezet és szolgáltatás mellett az étkezés is felejthetetlen élményt biztosít az utasoknak.Márciustól igazán különleges utazásban lehet részük azoknak, akik az Air France Business és az Elite Plus szolgáltatásokat választják. Az Air France nem szerénykedik, ha az utasai kényelméről van szó, mi sem bizonyítja ezt jobban az ötszörösére bővített, teljes körűen felújított 730 m2-es lounge-nál.A frissen átadott váróban az emberi kéz munkája és a technológiai újítások egyvelege egyaránt az Air France utasainak gyors és gördülékeny kiszolgálását segíti. Az óriási kör alakú fogadóépületben lehetőség van önálló ügyintézésre az interaktív adminisztrációs pultoknál, az egyéni kéréseket pedig az légitársaság ügyfélszolgálati munkatársai teljesítik.A Charles de Gaulle repülőtér 2G terminálja egyaránt képviseli a hagyományos francia életérzést és az Air France fő értékeit: magas minőség, figyelemfelkeltés és ízlésesség. A kényelem, az előkelőség és a kreativitás kombinációjával a légitársaságnak sikerült megteremtenie a tökéletes és igazi francia atmoszférát.Az utasok már a belépéskor találkozhatnak a legújabb lakberendezési és formatervezési trendekkel. A világítás, a bútorok - hatalmas kanapék, a kényelmes székek és az egyedi tervezésű díszpárnák - egy meghitt, otthonos térré alakították a várót.Ugyanebben a szellemiségben született a lounge-ban található párizsi brasserie stílusú étterem is. Az elegáns étkezőt újratervezett padok veszik körül, ezzel is kontrasztot teremte a francia sikk és a modern stílus között. Az étteremben frissen készült hideg és meleg ételeket egyaránt kínálnak, késésben lévő utasok pedig a kávézó területén részesülhetnek gyors kiszolgálásban. Májustól újabb különlegességgel bővül az ételválaszték a lounge-ban: helyben sütött francia pékárukat és süteményeket is készítenek majd az Air France utasainak."Az Air France mindig is elkötelezett híve volt a kiemelkedő minőségű termékeknek és szolgáltatásoknak. Az új előcsarnok kialakításakor elsődleges célunk az volt, hogy kiszolgájuk azokat - a közepes hosszúságú távon utazó - ügyfeleinket, akik közel ugyanannyi időt töltenek a repülőgépen, mint a repülőtér csarnokaiban. Ennek a modern és hatékony térnek köszönthetően sikerült elérnünk, hogy utasaink tágas és kényelmes környezetben, gyors és egyszerű ügyintézésben, illetve utasellátásban részesüljenek. A prémium dizájnú lounge a francia építészet gyökereihez nyúlik vissza, ami egyediségnek számít a piacon." - nyilatkozta Franck Terner, az Air France vezérigazgatója.